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フランス自動車用高性能電気自動車市場 - トレンド、成長、予測(2022年 - 2027年)


France Automotive High Performance Electric Vehicles Market - Trends, Growth and Forecast (2022 - 2027)

フランスの自動車用高性能電気自動車市場は、予測期間中(2020年〜2025年)に約20%のCAGRを記録すると予想されています。 主なハイライト 自動車の排出ガス、運用・保守コストの低減に対する意識の高まりと... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

フランスの自動車用高性能電気自動車市場は、予測期間中(2020年〜2025年)に約20%のCAGRを記録すると予想されています。

主なハイライト
自動車の排出ガス、運用・保守コストの低減に対する意識の高まりと、電気自動車の使用を奨励する政府の取り組みの増加が、フランスにおける高性能電気自動車の成長を後押ししています。この種の自動車の需要が高まっているのは、主に世界各地でレースイベントの人気が高まっていることに起因しています。
高性能電気自動車(EHPV)は電気で走行し、高度な電気自動車パワートレイン部品と高エネルギー密度のリチウムイオン電池を搭載しています。また、政府は、登録料ゼロからわずかな費用で、輸入税、購入税、道路税が免除されるなど、金銭的なメリットも提供しています。フランス政府は、補助金とは別に、電気自動車を購入した人に最大12,000ユーロのインセンティブを提供する計画を発表しています。これは2020年5月27日、フランス政府が同国の自動車産業に対して80億ユーロの救済計画を提示した際に発表されたものです。


主な市場動向

乗用車の性能向上が電気自動車の売上を押し上げる

世界各地域で低燃費・低排出ガス車への需要が高まっています。電気自動車の航続距離の短さは、市場成長を阻害する大きな要因となっています。現在、OEM各社は、1回の充電で200マイルを超える航続距離を持つ電気自動車を製造しています。テスラは高性能電気自動車のリーダーであり、同社は世界中の電気自動車の普及を促進するために、費用対効果の高い高性能電気自動車を開発しています。また、同社は電気自動車の充電ステーションやサービスセンターなどの支援事業も行っています。テスラは、2019年にフランス国内だけで651基の充電ステーションを設置しました。長い年月を経た今、他社は高性能な電気自動車を市場に投入し、この電気自動車の分野に参入しようとしている。テスラは2019年にフランスで7,442台の電気自動車を販売しました。テスラの収益は2019年にほぼ246億米ドルとなり、前年から30億円増加した。その他の主要プレイヤーの高性能モデルには、Hyundai Kona(258マイル)、Kia Niro Electric(239マイル)、Chevy Bolt(257マイル)などがある。

例えば、Audi E-tron Sportbackは2020年半ばに兄弟車のスタンダードE-tronに加わる予定であり、Skoda初の電気自動車は2021年までに発売される見込みだが、その市販版は2020年に発売されるはずである。Ford待望のElectric Mustangは、2020年7月21日に発売されました。同様に、2019年には、ランボルギーニがシアンを発表しました。同社は、シアンがこれまで製造した中で最も強力なモデルであると主張しており、シアンの総合出力は819psで、そのうち34psは48ボルトの電気モーターによるものです。2018年、BMWはAuto China 2018で全電気SUV iX3を展示しました、会社はこの電気SUVの生産を中国で開始し、2020年までに世界に輸出する予定です。iX3は、300馬力と160〜200マイル程度の範囲を持つ欧州市場向けに最初に利用できるようにする。

電気自動車市場は飛躍的な成長が期待される

フランスは「気候行動計画2050」において、CO2排出量を2020年までに1990年比で25~40%、2050年には50%削減するという野心的な目標を掲げています。これを受けてドイツでは、2020年末までに電気自動車の生産台数を100万台に引き上げる計画を発表しており、EHPVの需要拡大が期待されています。

また、欧州の主要メーカーは、フォルクスワーゲングループやルノーグループなど、電気自動車への投資を積極的に行っています。フォルクスワーゲングループは、2020年から2024年の間に、ハイブリッド化、電気モビリティ、デジタル化の分野を含む開発に約600億ユーロを投資する計画です。ルノーSAは、世界市場へのさらなる進出を目指すフランスの企業の一環として、中国で電気自動車を開発する江鈴汽車との合弁会社に50%出資するために1億2850万ユーロを投資する予定です。

同様に、ダイムラーAGは、2022年までに10種類以上の電気自動車を導入する計画です。その中で、メルセデスベンツの全車種を電動化する予定です。同社は、EQ車ポートフォリオの開発に約100億ユーロを投資する予定です。2020年には、バッテリー電気駆動のスマートモデルを欧米で販売する野心的な計画を持っています。2019年、フォードはSUVのクーガとプーマ、セダンのモンデオの電気自動車を発売します。自動車大手は、2024年までに欧州で他の9台の電気自動車を発売する計画を持っています。また、欧州各地の大手エネルギー供給会社と提携し、家庭用充電器ウォールボックスの設置サービスも行っています。

上記の要因により、フランスの高性能電気自動車市場は、予測期間中に非常に高い成長率を示すと予想されます。

競合他社の状況

フランスの自動車用高性能電気自動車市場は非常に統合されており、少数のプレイヤーが市場を支配しています。Tesla、Hyundai Motors、Renault SA、Daimler AG、Volkswagen Group、BMW、Nissanが市場の主要プレーヤーである。2019年11月、Teslaは全電気式ピックアップトラック「Cybertruck」を発売した。テスラは、サイバートラックの航続距離は500マイル以上(価格が39,900米ドルのベースモデルの航続距離は250マイル以上)、0~60マイル/hは2.9秒未満で到達すると主張している。サイバートラックの最大牽引力は14000ポンドです。2019年1月、トヨタ自動車とケンワース・トラック・カンパニーは、トヨタの水素燃料電池電気パワートレインを搭載したゼロエミッションのケンワースT680を10台、共同で製造すると発表した。2019年、Porscheは初の電気自動車Taycanを発売し、Taycan 4S、Taycan Turbo、Turbo Sの3つのバリエーションがあり、Taycan 4Sは最大407km、Turboは412km、Turbo Sモデルは450kmの距離を走れると同社は主張している。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Vehicle Type
5.1.1 Plug-in Hybrids Electric Vehicles
5.1.2 Pure Electric Vehicles
5.2 Power Range
5.2.1 High Performance Luxury Vehicle
5.2.2 Sports Vehicles
5.2.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 BMW
6.2.2 Daimler
6.2.3 General Motor
6.2.4 Nissan
6.2.5 Ford
6.2.6 Renault
6.2.7 Bollore
6.2.8 Toyota
6.2.9 Tesla Motors
6.2.10 Kia Motors

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The France automotive high performance electric vehicle market is expected to register a CAGR of about 20% during the forecasted period (2020 - 2025)

Key Highlights
Growing awareness of vehicle emissions, lower operating and maintenance costs, along with increasing government initiatives to encourage the use of electric vehicles, will drive the growth of high-performance electric vehicles in France. The growing demand for these types of vehicles is primarily due to the increasing popularity of racing events across the world.
An electric high-performance vehicle (EHPV) is propelled by electricity and is equipped with advance electric vehicle powertrain components and Li-ion batteries with high energy density. Government is also providing monetary benefits such as zero to a very little registration fee and exemption in import tax, purchase tax, and road tax. Apart from providing subsidies, the French government has announced plans to offer some of most generous incentives of any country to buy an electric vehicle, buyers will be eligible to receive up to 12,000 EUR. This was announced on May 27, 2020 when the French government presented an 8 billiion-euro rescue plan for the country’s auto industry.


Key Market Trends

Increased Performance of Passenger Cars is Boosting the sales of Electric Vehicles

Geographies around the world are witnessing an increase in demand for fuel efficient and low emission vehicles. Limited range of electric vehicles is a major factor that is restraining the growth of market. OEMs are now manufacturing electric cars with higher mobility range that goes beyond 200 miles in a single charge. Tesla is the leader in high-performance electric vehicles, the company has developed cost-effective but high-performance electric vehicles to leverage the adoption of electric vehicles around the world. The company is also involved in its supporting business such as EV charging stations and service centers. Tesla has setup 651 charging station in 2019 alone in France. Now after so many years other companies are trying to enter into this segment of electric vehicles by launching their high-performance electric vehicles in the market. Tesla has sold 7,442 electric vehicles in France in 2019. Tesla’s revenue grew to almost 24.6 billion USD in 2019, a three billion increase from previous year. Other high-performance models from key players include Hyundai Kona (258 miles), Kia Niro Electric (239 miles) and Chevy Bolt (257 miles).

For instance, Audi E-tron Sportback is set to join its sibling standard E-tron by mid-2020, Skoda’s first electric car is expected to go on sale by 2021, but its production version should be launched in 2020. Ford much-awaited Electric Mustang was released on July 21, 2020. Similarly, in 2019, Lamborghini has introducedSián, Company claimed that it is its most powerful model ever built, Sian combined power is 819 hp in which 34 hp is due to its 48-volt electric motor. In 2018, BMW has showcased its all-electric SUV iX3 in Auto China 2018, Company will be starting the production of this electric SUV in China and then exported globally by 2020. The iX3 to be first available for the European market with 300 hp and range around 160-200 miles.

Electric Vehicle Market is Expected to Grow Exponentially

France has set itself the ambitious target through its Climate Action Plan 2050 of achieving a 25% to 40% reduction in CO2 emission levels by 2020, 50% in 2050, as compared to 1990 levels. As a result, Germany unveiled a plan to increase electric vehicle production to 1 million units by the end of 2020, which is expected to increase the demand for EHPV.

Additionally, major European market players are investing hugely in electric vehicles, For instance, Volkswagen Group, and Groupe are Renault investing strongly in electric vehicles. The Volkswagen group plans to invest around EUR 60 billion on the development including areas of hybridization, electric mobility, and digitalization between 2020 and 2024. Renault SA will invest 128.5 million euros for a 50% stake in a venture with Jiangling Motors Corp to develop electric vehicles in China, part of a push by French company to make further inroads into the world market.

Similarly, Daimler AG is planning to bring more than ten different electric vehicles by 2022. In which they will be electrifying the entire MercedesBenz portfolio. The company will invest around ten billion euros in the development of its EQ vehicle portfolio. For 2020 the company has ambitious plans to sell smart models with battery-electric drive in Europe and the United States. In 2019, Ford launches electric variants of its Kuga and Puma SUVs and the Mondeo sedan. The automotive major has plans to launch nine other electric vehicles by 2024 in Europe. The company has also partnered with leading energy suppliers across Europe for home-charging wall box installation services.

Owing to the above mentioned factors, the France high-performance electric vehicles market is expected to grow at a very high rate during the forecasted period.

Competitive Landscape

The France automotive high performance electric vehicles market is highly consolidates, with only few players dominating the market. Tesla, Hyundai Motors, Renault SA, Daimler AG, Volkswagen Group, BMW, and Nissan are main players in the market. In November 2019, Tesla launched Cybertruck, an all-electric pickup truck. Tesla claims that Cybertruck has a range of more than 500 miles (250+ miles range for the base model which is priced at USD 39,900) and reaches 0 to 60 miles per hour in less than 2.9 seconds. Maximum towing capacity of Cybertruck is 14000 lbs. In January 2019, Toyota Motor and Kenworth Truck Company announced that they are collaborating to build ten zero-emission Kenworth T680s powered by Toyota hydrogen fuel cell electric powertrains. In 2019, Porsche launched its first electric car, the Taycan which comes in three variant Taycan 4S, Taycan Turbo, and Turbo S. Company claims that Taycan 4S can go up to 407 km of range, 412 km for the Turbo and 450 km for the Turbo S models.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Vehicle Type
5.1.1 Plug-in Hybrids Electric Vehicles
5.1.2 Pure Electric Vehicles
5.2 Power Range
5.2.1 High Performance Luxury Vehicle
5.2.2 Sports Vehicles
5.2.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 BMW
6.2.2 Daimler
6.2.3 General Motor
6.2.4 Nissan
6.2.5 Ford
6.2.6 Renault
6.2.7 Bollore
6.2.8 Toyota
6.2.9 Tesla Motors
6.2.10 Kia Motors

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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