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自動車用ホイール市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Automotive Wheel Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

自動車用ホイールリムの世界市場規模は、2020年に191.8億米ドル、2026年には333.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは8.2%を示しています。Read COVID-19のパンデミックは世界中の経済を荒廃させ... もっと見る

 

 

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2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

自動車用ホイールリムの世界市場規模は、2020年に191.8億米ドル、2026年には333.3億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは8.2%を示しています。Read

COVID-19のパンデミックは世界中の経済を荒廃させ、その影響はすべての業界に及んでいますが、自動車業界は特に深刻な影響を受けています。世界的な大流行の影響を受けた自動車業界は、多くの分野で克服できない問題に直面しています。自動車業界は、ロックダウンによる多くのサプライチェーンの混乱に直面しました。状況が正常に戻りつつあることから、予測期間中に市場が回復し、プラス成長することが期待されています。

自動車用ホイール市場の主な要因は、乗用車の販売台数です。COVID-19の影響で、自動車用ホイール市場は売上が減少しています。パンデミック後の時期には、再び成長軌道に乗ることが期待されています。

合金ホイールは、その美的感覚から人気が高まっています。また、スチールホイールに比べて軽量で、タイヤやブレーキの熱を効果的に放散します。さらに、乗用車を中心としたOEMによる設備投資や研究開発費の増加が、市場の成長を後押ししています。

主な市場動向

乗用車が主な市場シェアを占める

予測期間中、乗用車の販売台数と生産台数が増加することから、車種別では乗用車が市場を席巻すると予想されています。プレミアムカーや中型高級車の多くは、見た目の美しさや車の所有者の快適性を向上させるために、アロイホイールを装備しています。中国やインドなどの発展途上国では、プレミアムカーや高級車の需要が高まっています。これは主に、この地域に住む人々の消費力が増加しているためです。

市場には、OEMへの製品供給を拡大するために多額の費用を投じている企業が多く、OEMの要求を理解し、地域市場をよりよく分析できるように、OEM施設の近くに製造ユニットを配置しています。また、OEMの要求を理解し、地域の市場をよりよく分析するために、OEM施設の近くに製造ユニットを配置しています。例えば、以下のように。

- 2020年10月、Wheels India Ltd.は、177クローナを投資して、新しいアルミ鋳造ホイール工場を稼働させました。この施設は、タミル・ナードゥ州サーヴォイ・カンディガイにあり、年間7.5ラークのホイールを生産する予定です。
- 2020年3月、中国のホイールメーカーであるZhejiang Jinfei Kaida社は、6億元を投資して、インテリジェント製造技術を用いた新しいアルミホイールプロジェクトを立ち上げ、金華経済開発区に新工場を設立しました。

アジア太平洋地域が引き続きマーケットリーダーに

アジア太平洋地域は、予測期間中、自動車用ホイール市場を支配すると予想されています。この成長は主に中国とインドに起因しています。この地域には世界の自動車の約60%が集中しており、中国とインドの2つの人口密集国で構成されているため、世界で最も高い人口比率を誇り、予測期間中、この地域の自動車需要は世界で最も高くなると予想されています。また、この地域の人々の所得水準は、世界の主要な発展途上国の中でも非常に高いペースで成長しています。この地域では、中所得者層のシェアが高く、自動車の燃費に関心があります。自動車の軽量化に伴い、燃費が向上することが期待されています。そのため、自動車の需要に伴い、ホイール市場も予測期間中に増加することが予想されます。

また、世界最大の自動車市場である中国は、市場の推進に重要な役割を果たすと予想されます。これは主に、中国の労働力と製造能力に加えて、製造業に優しい政府の法律が市場の成長を促進すると期待されているからです。

インドの自動車用ホイール市場は、安定したペースで成長しており、今後数年間で成長が加速すると予想されます。インドでは、合金ホイールの成長率が自動車用ホイール市場の平均成長率を上回っています。インドでは、合金ホイールの成長率は、自動車用ホイール市場の平均的な成長率を上回っています。乗用車の成長率が年率約9%であるのに対し、合金ホイールの成長率は15%以上であり、今後20%の成長が見込まれています。インドでは、12~18インチの合金ホイールが製造されていますが、最大のシェアは14~16インチの合金ホイールで、市場の約70%を占めています。これは主に、インドの費用対効果、収益性、そして世界的に認められているエンジニアリング能力を利用して、部品部門が有利な立場にあるためです。

競合状況

自動車用ホイール市場は細分化されており、複数の企業が大きなシェアを占めています。自動車用ホイール市場の著名な企業としては、Thyssenkrupp社、Superior Industries社、Enkei Wheels社、HRE Wheels社などが挙げられます。各社は、先進的な新製品・新技術の開発のため、研究開発に多額の投資を行っています。

材料や製造技術の技術的進歩により、メーカーは最新の機能をホイールに搭載しています。自動車用ホイール市場の企業は、ホイールを革新するために、新しい設計ツールや高強度鋼などの材料を採用しています。多くのホイールメーカーは、高性能な自動車用ホイールを開発するために、構造解析技術やシミュレーション・ソフトウェアを採用しています。

2020年3月、EDAGグループは8社のパートナーとともに、BMBFが支援する「CustoMat_3D」研究プロジェクトの一環として、より高い強度と破断時の高い伸びを両立できる自動車用アルミニウム合金を開発したと発表しました。

2020年2月、リオティント社は、より軽量な自動車用ホイールを作るために開発された高強度の自動車用アルミ合金「Revolution-Al™」を開発しました。ホイールの強度が向上することで、7%の軽量化が可能となり、自動車の燃費やバッテリーの航続距離の向上を実現することができます。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場の牽引役
4.2 市場の阻害要因
4.3 ポーターズファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 市場区分
5.1 車両タイプ
5.1.1 乗用車
5.1.2 商用車
5.2 母体の種類
5.2.1 スチール
5.2.2 合金
5.2.3 カーボンファイバー
5.3 エンド・マーケット・タイプ
5.3.1 OEM
5.3.2 アフターマーケット
5.4 地域別
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 その他の北アメリカ地域
5.4.2 欧州
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 インド
5.4.3.2 中国
5.4.3.3 日本
5.4.3.4 韓国
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 その他の世界の国々
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 アラブ首長国連邦
5.4.4.3 その他の国々

6 競争状況
6.1 ベンダーの市場シェア
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Thyssenkrupp(ティッセンクルップ
6.2.2 Iochpe-Maxion
6.2.3 スーペリア・インダストリーズ・インターナショナル
6.2.4 アキュライド
6.2.5 スチールストリップスホイール
6.2.6 エンケイ・ホイール
6.2.7 浙江万豊オートホイール
6.2.8 Borbetホイール
6.2.9 HREホイール
6.2.10 Raysホイール

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The global automotive wheel rims market size was USD 19.18 billion in 2020 and is projected to reach USD 33.33 billion by 2026, exhibiting a CAGR of 8.2% during the forecast period.Read

The global COVID-19 pandemic has devastated economies worldwide and the impact is felt by all the industries but the automotive industry has been negatively impacted particularly hard. Challenges that emerged from the worldwide lockdown are immense and insurmountable in many areas. The automotive industry has faced many supply chain disruptions owing to lockdowns. As the situation is coming back to normalcy, it is expected that the market will recover and grow positively during the forecast period.

The major driver of the automotive wheels market is the sales of passenger cars. Due to COVID-19, the automotive wheel market has seen a decline in sales. It is expected to get back on the growth track in the post-pandemic period.

Alloy wheels are becoming popular due to their aesthetic appeal. They are lightweight and dissipate heat from tires and brakes more effectively as compared to steel wheels. Moreover, an increase in capital investment and R&D spending by OEMs, particularly on passenger cars boosts the market growth.

Key Market Trends

Passenger Car Captures Major Market Share

Among vehicle types, the passenger car segment is expected to dominate the market owing to the increase in passenger car sales and production during the forecast period. Majority of premium vehicles and mid-sized luxury vehicles are equipped with alloy wheels, to improve the visual appearance and comfort for the vehicle owner. The demand for premium and luxury vehicles are increasing in developing economies like China and India. This is majorly because of the increase in spending power of people living in the region.

There are many players in the market who are spending heavily to increase their reach to supply their products to OEMs and are locating their manufacturing units near the OEM facilities, so that they can understand the OEM requirement and the regional market can be analyzed better. Hence they are also setting up new manufacturing facilities in the region. For instance,

- In October 2020, Wheels India Ltd. commissioned a new cast aluminium wheel plant with an investment of INR 177 crore. The facility, located at Thervoy Kandigai, Tamil Nadu, will have an annual production capacity of 7.5 lakh wheels.
- In March 2020, Chinese wheel manufacturer Zhejiang Jinfei Kaida invested 600 million yuan in a new aluminum wheel project with intelligent manufacturing technology and set up a new plant in Jinhua economic development zone.

Asia Pacific Remains as the Market Leader

Asia-Pacific region is expected to dominate the automotive wheels market during the forecast period. This growth is mainly attributed to China and India. With almost 60% of vehicles of the world in the region, it is expected that during the forecast period the demand of automobiles in the region will be the highest in the world, owing to the highest population percentage in the world as the region consists of two densely populated nation China and India. Also, the income level of the people in this region is also growing on a very rapid pace as the major developing economies of the world. The region accounts for a large share of mid-income level people and is concerned with the fuel economy of vehicles. With the reduction in the overall weight of the vehicle, the fuel economy is expected to go up. So, with the demand for automobiles, the wheels market is also expected to boost during the forecast period.

China, being the largest automotive market in the world, is also expected to play a crucial role in pushing the market forward. This is primarily due to the manpower and manufacturing capabilities of the country coupled with manufacturing friendly governmental laws is expected to augment the market growth

Automotive wheel market in India has been growing at a steady pace with the growth expected to accelerate in the coming years.In India, growth rate of alloy wheels is more than the growth in the automotive wheel market average. The passenger cars have been growing at a rate of approx. 9 percent per annum whereas; growth rate of alloy wheels has been more than 15 percent and it is expected to grow at 20 percent in the coming years. India manufactures alloy wheels of sizes ranging from 12 to 18 inches but the largest share goes to 14 to 16 inches alloy wheels which cover approx. 70% of the market. This is mainly due to components sector is in a strong position to cash-in on India’s cost-effectiveness, profitability and globally-recognised engineering capabilities.

Competitive Landscape

The Automotive Wheels market is fragmented, with several players accounting for significant amounts of shares in the market. Some of the prominent companies in the automotive wheels market are Thyssenkrupp, Superior Industries, Enkei Wheels, HRE Wheels, and others. Companies are investing heavily in research and development for the innovation of new and advanced products and technologies.

Technical advancements in materials and manufacturing technologies are helping the manufacturers to bring the latest features in wheels. Companies in the automotive wheel market are adopting new design tools and materials such as high-strength steel to innovate wheels. Many wheel makers are adopting structural analysis techniques and simulation software to develop high-performance automotive wheels.

In March 2020, EDAG Group together with eight partners announced that they have developed an aluminum alloy for use in the car, which is able to provide both higher strengths and higher elongations at the break as part of the BMBF-backed "CustoMat_3D" research project.

In February 2020, Rio Tinto developed new alloy for high strength car wheels, Revolution-Al™, a new high strength aluminum alloy developed to make lighter weight car wheels. The wheel's increased strength, in turn, enables a 7% weight reduction that can help achieve better fuel efficiency or battery range in the vehicle.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Driver
4.2 Market Restraint
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Vehicle Type
5.1.1 Passenger Car
5.1.2 Commercial Vehicle
5.2 Matetrial Type
5.2.1 Steel
5.2.2 Alloy
5.2.3 Carbon Fibre
5.3 End Market Typre
5.3.1 OEM
5.3.2 Aftermarket
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of the World
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 United Arab Emirates
5.4.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Thyssenkrupp
6.2.2 Iochpe-Maxion
6.2.3 Superior Industries International
6.2.4 Accuride
6.2.5 Steel Strips Wheels
6.2.6 Enkei wheels
6.2.7 Zhejiang Wanfeng Auto Wheel
6.2.8 Borbet wheels
6.2.9 HRE Wheels
6.2.10 Rays wheels

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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