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北米の自動車用インフォテインメントシステム市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


North America Automotive Infotainment System Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

北米のAutomotive Infotainment System市場は、予測期間(2020年~2025年)に6.3%を超えるCAGRを記録すると予想されています。 北米の自動車用インフォテインメントシステムは、2つのタイプに分類されます。... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

北米のAutomotive Infotainment System市場は、予測期間(2020年~2025年)に6.3%を超えるCAGRを記録すると予想されています。

北米の自動車用インフォテインメントシステムは、2つのタイプに分類されます。まず、アドバンスド・ナビゲーションは、定期的な地図更新や渋滞情報、リアルタイム交通情報(RTTI)を含むサービスで構成されています。第二に、Comfort Servicesは、乗客の快適性と個人的な利便性を目的としています。

自動車用インフォテイメントサービスの市場は、2019年には3億3,690万米ドルに達します。北米市場が最大のセグメントで、売上高は1億4,110万米ドルになります。北米は後部座席用インフォテイメントシステムにおいて30%以上の大きなシェアを占めています。2018年、高級車や半自律走行車への展開に伴い、後席インフォテイメントシステムの需要はここ数年で増加していました。それ以前の後席インフォテイメントシステムは、高級車にのみ使用されていました。競争の激しいタクシー業界を維持するために、タクシー会社は顧客に最高のサービスを提供するために革新的な製品やサービスを取り入れ始めています。

北米では、2020年時点で、米国で販売される自動車の85%がタッチスクリーンを搭載していますが、2015年には58%でした。スマートフォンが普及し、ADASや自律走行技術(自動運転車)への採用が進む中で、自動車のシステム、特に助手席のような技術が過剰に身近なものとなっています。

主な市場動向

エンタテインメントとコネクティビティに対する需要の高まり

車載インフォテインメントシステムに組み込まれるスマートフォンの機能が増加し、エンターテインメントの需要が高まっている。携帯電話の普及に伴い、スマートフォンを同様の目的で自動車に搭載するケースが増えています。自動車メーカーは、ハードウェアをモジュール化することを選択しています。これは、インフォテインメントシステムの購入価格を下げるのに役立ちます。また、スマートフォンの機能を車載インフォテインメントシステムに低コストで組み込むための技術にも取り組んでいます。現在、メーカーはシステムの処理能力と競争力を高めるために努力しています。デジタルサービスは、自動車メーカーがコネクテッドカーの性能を向上させるために、大量のデータセットを生成する。

今や人々は車を運転するだけではなく、自動運転車も驚異的な成長を遂げています。今後の技術により、車内は映画館やリビング、ゲームルーム、さらにはコワーキングスペースにも変身します。BMWやAudiのような企業は、顧客との関係を改善し、自社ブランドを競合他社と差別化するために、コネクテッド・サービスを提供しています。

自律走行車のトレンドが高まる中、自動車メーカーは運転支援システムだけでなく、インフォテインメントシステムの改善にも力を入れています。その中には、後部座席用のインフォテイメントシステムも含まれています。例えば、アウディA8は、世界初のレベル3自律走行車であり、NVIDIAが開発した後席インフォテイメントシステムを搭載して生産を開始しました。

世界最大の自動車用インフォテインメント市場は米国にある

また、Amazon Alexaなどのパーソナルアシスタントシステムや、リアルタイム交通情報システムの導入数も米国が最も多い。また、Continental AGやHarman Internationalといった企業が、AR(拡張現実)を利用したナビゲーションシステムの開発に取り組んでいます。

さらに、2018年から2019年にかけての米国では、GM、フォード、マツダの車両モデルに、VOXX Automotive evolution series(EVO)が後席インフォテインメントシステムに搭載されました。このシステムは、Cinemoテクノロジーの高度なマルチメディアフレームワークを使用しており、マルチメディアコンテンツの検索、ストリーミング、インデックス作成、集約、再生を体系的に行うことができます。

シリコンバレーでは、自動車産業における半導体の進歩により、大規模なマイクロエレクトロニクスチップが開発され、スマートフォンとの統合が可能な車載用インフォテイメントが実現しました。Google、Amazon、Teslaなどの大手ハイテク企業が、オーディオユニット、ディスプレイユニット、ナビゲーションシステム、総合システムなどの市場で、便利なソフトウェアを開発しています。

例えば、株式会社デンソーは、米国におけるADAS技術の主要メーカーのひとつです。デンソーは、音声ADAS、カスタマイズされたタッチスクリーンレイアウト、アプリのダウンロード機能などの自動車用インフォテイメントシステムを提供しており、フォードやゼネラルモーターなどの自動車に採用されています。アルパイン株式会社は、アルプスグループの会社です。自動車用オーディオ製品の開発・製造を行っています。米国ではアフターマーケット分野で広く採用されている。Apple社のCarPlayインフォテイメントに対応しており、Cinemo GmbHなどのメディアストリーミング管理会社と提携し、高度なインフォテイメントシステムを提供している。

競合他社の状況

北米の自動車用インフォテインメント市場は、デンソー、ボッシュ、ハーマンインターナショナル、デルファイ・オートモーティブLLP、デルファイ・オートモーティブLLP、コンチネンタルAG、パナソニック株式会社、ケンウッドなどの既存のプレーヤーによって適度に統合されています。この地域ではインフォテインメントの需要が高まっているため、インフォテインメントメーカーは、合弁や提携、先進技術を搭載した新製品の投入などにより、競合他社よりも優位に立とうとしています。

例えば、2020年には、LG Electronics Inc.と米国の自動車用音声認識ソリューションプロバイダーであるCerence Inc.が、車載用インフォテインメントシステムの開発に向けたパートナーシップを締結しました。これは、ネバダ州ラスベガスで開催されたコンシューマー・エレクトロニクス・ショーで行われました。主にLGとセレンス社は、音声認識機能を搭載したwebOS AutoベースのIVIシステムを共同で開発します。WebOS Autoは、コネクテッドカー向けのソリューションを提供するために特別に設計された、Linuxベースの自動車用インフォテインメントプラットフォームです。

その他のメリット

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Vehicle Type
5.1.1 Passenger Cars
5.1.2 Commercial Vehicles
5.2 Manufacturing product
5.2.1 Audio Unit
5.2.2 Display Unit
5.2.3 Navigation Systems
5.2.4 Comprehensive Systems
5.3 Installation Type
5.3.1 OEM
5.3.2 Aftermarket
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United Sates
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Denso Technologies
6.2.2 Bosch
6.2.3 Harman International
6.2.4 Delphi Automotive LLP
6.2.5 Continental AG
6.2.6 Panasonic Corp.
6.2.7 Kenwood

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The North America Automotive Infotainment System market is expected to register a CAGR greater than 6.3% during the forecast period (2020 - 2025).

The North America Automotive Infotainment system can be classified into two types. Firstly, Advanced Navigation comprises of Services included: those that contain regular map updates and information about traffic jams or real-time traffic information (RTTI). Secondly, Comfort Services aims for comfort and personal convenience of the passenger.

The market for Automobile Infotainment Services is worth USD 336.9 million in 2019. The North American market has the largest segment, with a revenue of USD 141.1 million. North America covers a significant share of more than 30% in the rear-seat infotainment system. In 2018, with deployment in luxury cars and semi-autonomous vehicles, the demand for rear-seat infotainment systems had increased over the past few years. Earlier rear-seat infotainment systems were used only in luxury cars. To sustain the highly competitive taxi industry, taxi firms have started incorporating innovative products and services to offer the best service to their customers.

In North America, as of 2020, 85% of vehicles sold in the US had a touch screen, compared to 58% in 2015. With growing smartphone usage and adopting towards ADAS and Autonomous driving technology (self-driving cars), technologies like the Automotive systems the vehicles, especially for passenger seating, have become excessively familiar.

Key Market Trends

Increase Demand for Entertainment and Connectivity

Rise in smartphone functions to be built into in-vehicle infotainment systems and demand for entertainment is on arise. As mobile phone use has risen, the usage of smartphones for the same purposes in their cars has also increased. Car manufacturers are themselves opting for modular hardware design. This helps them reduce the purchase price of infotainment systems. They are working on technology to let smartphone functions to be built into in-vehicle infotainment systems at a low cost. Nowadays, manufacturers are working to combining processing power and competitiveness of their system. The digital services generate large quantities of data sets for car manufacturers to improve the performance of the connected vehicles.

People now do more than just driving their cars; self-driving vehicles have grown tremendously. With upcoming technology, the passenger compartment can be transformed into a cinema, living area, games room, or even a co-working space. Companies like BMW and Audi provide connected services to improve customer relationships and to differentiate their brands from the competition.

With the growing trend of autonomous vehicles, automakers are not only focused on driver assistance systems but also on improve their infotainment systems. These include the rear-seat infotainment system. For instance, Audi A8 is the world's first level-3 autonomous driving vehicle, which went into production featuring the rear-seat infotainment system developed by NVIDIA.

The United States Has the Largest Automobile Infotainment Market Worldwide

The United States has also reported the highest number of the in-car personal assistant system like the Amazon Alexa and other real-time traffic software systems. Companies like the Continental AG and Harman International are working on augmented reality navigation system.

Additionally, in US during 2018 and 2019, vehicle models from GM, Ford, and Mazda were equipped with VOXX Automotive evolution series (EVO) in the rear seat infotainment system. This system uses the Cinemo technology's advanced multimedia framework that helps creates a systematic process for searching, streaming, indexing, aggregating, and playing multimedia content.

In Silicon Valley, improvement in semiconductors in the automotive industry, large scale microelectronic chips have enabled automotive infotainment, which can integrate with smartphones. Most of the largest tech firm like Google, Amazon, and Tesla is developing useful software's in the market of Audio Unit, Display Unit, Navigation Systems, and Comprehensive Systems

For instance, Denso Corp is one of the leading manufacturers of ADAS technology in the United States. It provides automotive infotainment systems such as voice-ADAS, customized touch-screen layout, and the ability to download apps that are used in automobiles such as Ford and General Motor. Alpine Electronics Inc.is from the Alps Group. They develop and manufacture audio products for cars. Its aftermarket segment is widely adopted in the United States. It is compatible with Apple's CarPlay infotainment and has collaborated with media streaming management companies such as Cinemo GmbH, providing advanced infotainment systems.

Competitive Landscape

The North America Automotive Infotainment Market is moderately consolidated with existing players such as Denso, Bosch, Harman International, Delphi Automotive LLP, Delphi Automotive LLP, Continental AG, Panasonic Corp, and Kenwood. As the demand for infotainment is growing in the region, the infotainment manufacturers are trying to have the edge over its competitors by making joint-ventures, partnerships, launching new products with advanced technology.

For instance, in 2020, LG Electronics Inc. and US-based automotive voice recognition solutions provider Cerence Inc.signed a partnership to develop an in-car infotainment system. It took place in Las Vegas, Nevada, at the Consumer Electronics Show. Primarily, LG and Cerence will collaborate and develop the webOS Auto-based IVI system, which will be equipped with voice recognition features. WebOS Auto is a Linux-based automotive infotainment platform specially designed to provide solutions for connected cars.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Vehicle Type
5.1.1 Passenger Cars
5.1.2 Commercial Vehicles
5.2 Manufacturing product
5.2.1 Audio Unit
5.2.2 Display Unit
5.2.3 Navigation Systems
5.2.4 Comprehensive Systems
5.3 Installation Type
5.3.1 OEM
5.3.2 Aftermarket
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United Sates
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Denso Technologies
6.2.2 Bosch
6.2.3 Harman International
6.2.4 Delphi Automotive LLP
6.2.5 Continental AG
6.2.6 Panasonic Corp.
6.2.7 Kenwood

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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