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自動車用ヒューマン・マシン・インターフェース市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Automotive Human Machine Interface Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

自動車用ヒューマン・マシン・インターフェース市場は、予測期間中に11%以上のCAGRで成長すると予測されています。 主なハイライト 自動車業界では、モビリティとクラウド技術の急速な普及により、高度なナ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

自動車用ヒューマン・マシン・インターフェース市場は、予測期間中に11%以上のCAGRで成長すると予測されています。

主なハイライト
自動車業界では、モビリティとクラウド技術の急速な普及により、高度なナビゲーション、コネクティビティ、スマートセーフティなど、外出先でのシームレスな体験の提供が可能になっています。さらに、自動車のセグメントを問わず、マスカスタマイゼーションの重要性が高まっており、パーソナライズされたソリューションの必要性が高まっています。コネクテッド・ビークル市場の進化は、このプロセスを加速させ、ヒューマン・マシン・インターフェース市場の成長を促進すると予想されます。
世界的な所得水準の向上に伴い、人々は車内でのユーザー体験やエンターテイメントシステムの充実をより一層求めています。エンドユーザーは、先進運転支援システム(ADAS)やヒューマン・マシン・インターフェース(HMI)をより重視しています。これらの技術は、運転中、ルート検索、通話などに大きな助けとなります。


主な市場動向

設置コストの高さが成長の妨げになると思われる

HMIシステムがより高度になるにつれ、全体的な海岸線や設置率が高くなっています。そのため、インド、中国、ブラジル、アルゼンチンなどの主要な発展途上国では、購入者が価格に敏感であるため、HMIシステムは大きな成長率を記録していません。

インドは、最も急速に成長している国の一つであり、第4位の自動車市場となっています。しかし、インドは非常に価格に敏感な国であり、最近の公害防止に関する政府基準(インドのBS-VIなど)の採用により、すでに自動車のコストが上昇しています。車両全体の価格が上昇しているため、ディスプレイやタッチスクリーンを含むHMIシステムは、これまで使用されてきたアナログのインストルメントクラスターよりもコストが高くなっています。

さらに、多くの自動車メーカーは、ステアリングの後ろにある計器クラスターをなくし、中央に統合されたディスプレイに注目しています。プライマリーディスプレイシステムの製造コストは、自動車のコンポーネントを統合的に表示し、より安全な運転のためにADASを視覚化する媒体としても利用されています。

北米が市場のリーダーになる可能性が高い

北米は、たとえコストが高くても、多くの技術に早くから適応してきた国の一つです。この地域に住む人々は、市場に出てくる新しい技術に素早く反応し、しばしば新しい技術の早期適応者と呼ばれています。自動車業界では、ヒューマン・マシン・インターフェースもまだ初期段階にあり、企業はユーザー体験を向上させるためにこの技術の研究開発を行っています。予測期間中、この地域は他の地域に比べて最も高い成長率を示すことが予想されます。

ヨーロッパは、フォルクスワーゲン、BMW、アウディなどの高級車メーカーや乗用車メーカーが存在するため、第2位のリーダーとなることが予想されています。例えば、以下のようなものです。


2020年3月、セレンスは、業界をリードする音声およびAIベースの自動車アシスタントについて、欧州の大手自動車メーカーと評価額1億2,500万米ドルのグローバル契約を締結しました。


競合他社の状況

自動車用ヒューマン・マシン・インターフェース市場は断片的で、多くのプレイヤーが市場でかなりのシェアを占めています。HMI市場の有力企業には、Continental AG、Valeo S.A.、Visteon Corporation、Luxoft Technology、Clarion Co.Ltd.などがあります。

企業は、新技術に役立つ先進的な新製品・新技術の開発のために、研究開発に多額の投資を行っています。例えば


2020年1月、自動車メーカーのSUBARUは、次期車レヴォーグにヒューマン・マシン・インターフェースを搭載することを発表しました。このHMIシステムはデンソーとブラックベリーが共同で開発したもので、今回の発表により、デンソーはスバルからヒューマン・マシン・インターフェース・システムに関する大きなオファーを受けることが予想されます。今回の発表を受けて、デンソーはスバルからもヒューマン・マシン・インターフェース・システムに関する大きなオファーを受けることが予想されます。


例えば、2020年1月、デンソーとクアルコムは、次世代のコックピットシステムを開発するための戦略的パートナーシップを締結しました。

その他のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Voice Control System
5.1.2 Central Displays
5.1.3 Heads-Up Display
5.1.4 Others
5.2 Vehicle Type
5.2.1 Economy Passenger Cars
5.2.2 Mid-Price Passenger Cars
5.2.3 Luxury Passenger Cars
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Mexico
5.3.4.3 United Arab Emirates
5.3.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Continental AG
6.2.2 Visteon Corporation
6.2.3 Luxoft Technology
6.2.4 Valeo SA
6.2.5 Clarion Co. Ltd.
6.2.6 Alpine Electronics
6.2.7 Harman International Industries
6.2.8 Magnetic Marelli S.P.A.
6.2.9 Synaptic Incorporated
6.2.10 Altran Technologies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Automotive Human Machine Interface Market is projected to grow with a CAGR of more than 11% during the forecast period.

Key Highlights
The rapid incorporation of mobility and cloud technology in the automobile sector is enabling the provision of seamless on-the-go-experiences such as advanced navigation, connectivity, and smart safety. Moreover, the increased importance of the mass customization across car segments is driving the need for personalized solutions. The evolution of the connected vehicle market is expected to speed up the process and this will enhance the growth in Human Machine interface market.
With an increase in global income levels of the people the people are demanding more and more enhanced user experience and entertainment systems in the vehicle. End users are emphasizing more on Advance Driver Assistance System (ADAS) and Human Machine Interface (HMI). These technologies provide great assistance while driving, finding routes, attending calls etc.


Key Market Trends

High cost of Installation is Likely to Hinder the Growth

As the HMI systems are becoming more advance the overall coast and installation rates are going high owing to which the HMI systems are not registering the significant growth rate in the major developing economies such as India, China, Brazil, Argentina, etc., as the buyers are more price sensitive in these countries.

India is emerging as one of the fastest growing country and has become the fourth largest automotive market. However, India is highly price sensitive country and due to the recent adoption of government norms regarding pollution control (like BS-VI in India) has already hiked the vehicles costs. Because of the overall vehicle price hike, the HMI system which includes the display and touchscreens has become costlier than the earlier used analog instrument clusters.

Moreover, many vehicle OEMs are focusing on integrated central displays eliminating the instrument clusters behind steering. The manufacturing cost of primary display systems that provides an integrated view of car components and also a medium for ADAS visualization for safer driving.

North America is Likely to Emerge as Market Leader

North America is one of the early adaptors to many technologies even if they are high on cost. The people living in the region responds quickly to the new technology coming in the market and are often termed as early adaptors of new technology. Human machine interface is also in its initial days in automotive industry and companies are still performing R&D on the technology to enhance the user experience. During the forecast period it is expected that the region will experience highest growth with respect to other regions.

Europe is expected to be the second leader because of the presence of several luxury and passenger car makers such as Volkswagen, BMW, Audi etc. the region is expected to grow during the forecast period as these companies are spending heavily on technologies to enhance the user experience and comfort. For instance,


In March 2020, Cerence signed a global contract with a valuation of USD125 million with a large European car manufacturer for its industry-leading voice- and AI-based automotive assistants.


Competitive Landscape

The Automotive Human Machine Interface Market is fragmented, with many players accounting for significant amounts of shares in the market. Some of the prominent companies in the HMI market are Continental AG, Valeo S.A., Visteon Corporation, Luxoft Technology, Clarion Co. Ltd. and others.

Companies are investing heavily in research and development for the innovation of new and advanced products and technologies that may help for new technology. For instance,


In January 2020, Carmaker Subaru announced that it will be including a Human machine interface in its next car Levorg. The company is currently using the HMI system in model such as legacy, the HMI system is developed by Denso and blackberry jointly, with this announcement from the carmaker it is expected that denso will be getting another big offer from Subaru for the Human machine interface system. This deal will enhance the revenues of the company.


Major players are also entering into partnerships and mergers for better reach to the customers, for instance, In January 2020, Denso and Qualcomm entered into a strategic partnership to develop next generation cockpit system.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Voice Control System
5.1.2 Central Displays
5.1.3 Heads-Up Display
5.1.4 Others
5.2 Vehicle Type
5.2.1 Economy Passenger Cars
5.2.2 Mid-Price Passenger Cars
5.2.3 Luxury Passenger Cars
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Mexico
5.3.4.3 United Arab Emirates
5.3.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Continental AG
6.2.2 Visteon Corporation
6.2.3 Luxoft Technology
6.2.4 Valeo SA
6.2.5 Clarion Co. Ltd.
6.2.6 Alpine Electronics
6.2.7 Harman International Industries
6.2.8 Magnetic Marelli S.P.A.
6.2.9 Synaptic Incorporated
6.2.10 Altran Technologies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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