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自動車ロジスティクスの世界市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Global Automotive Logistics Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

主なハイライト 世界の自動車物流市場は、予測期間中に6%以上の成長率を記録すると予想されています。自動車産業の継続的な進化に伴い、ロジスティクスは複雑化しています。自動車会社は、新たな市場機会を開拓... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

主なハイライト
世界の自動車物流市場は、予測期間中に6%以上の成長率を記録すると予想されています。自動車産業の継続的な進化に伴い、ロジスティクスは複雑化しています。自動車会社は、新たな市場機会を開拓し、コストを削減し、競争上の優位性を維持するために、サプライチェーン戦略に注目しています。


主なハイライト
また、電気自動車の導入も、世界の自動車ロジスティクス市場に大きな影響を与えると予測されています。ロジスティクス業界のプレイヤーは、OEMやTier 1およびTier 2部品メーカーに倉庫や在庫管理サービスも提供しています。これらのサービスの需要は、自動車の生産量に依存します。


主なハイライト
したがって、自動車生産台数の多い地域が自動車倉庫分野で大きなシェアを占めると思われる。ロジスティクスサービスプロバイダー(LSP)は、倉庫・配送に加え、OEM向けに組立サービスも提供している。


主なハイライト
世界の自動車メーカーは、革新的な輸送ソリューションで従来のサプライチェーンを破壊しています。例えば、2019年1月、ルノーはロシアでオンラインショールーム経由で販売される車両の宅配サービスを開始する計画を発表しました。オンラインショールームの推進は、ルノーのロシアにおける販売展開戦略の一環です。すでに同サイト経由で、ルノー カプチュールやルノー ダスターの個体を中心に、2万7000台の完成車を販売している。


主な見どころ
ロールオン/ロールオフ(RO-RO)が従来の完成車輸送方法だが、自動車産業の分散化、EV導入の増加に伴い、コンテナ化が進んでいる。中国と東南アジアの成長は、海運・物流企業にとって好機となる。


主なハイライト
さらに、中国と欧州間の鉄道を中心に、中国から発展するルートでのコンテナ利用も進んでいます。
東南アジアは、自動車販売台数の伸びを目の当たりにし、物流サービスに対する需要があることから、コンテナ輸送を実現するのに適した地域の一つと考えられています。


主なハイライト
フィリピン、マレーシア、タイ、ベトナム、カンボジアなどのASEAN市場で締結された自由貿易協定に伴い、完成車貿易が拡大した。車両輸送サービスを提供するCFR Rinkensは、欧州からベトナムへBMWをコンテナ輸送する契約を獲得しました。


主な市場動向

自動車販売と生産が好調なため、効率的なロジスティクスサービスが求められる

多少の逆風はあるものの、自動車産業は世界的に見ても明るい。米国の軽自動車販売台数は2016年の1746万台台がピークで、2018年は4年連続で1700万台超となりました。業界関係者によると、世界の軽自動車生産台数は顕著であり、今後も成長が続くという。生産台数ではAPACが最も高い成長率を記録し、北米がそれに続くと予想されています。さらに、電気自動車の生産・販売台数は記録的なペースで増加しており、専門の物流が必要とされています。

アジア太平洋地域が市場を独占


業界分析によると、アジア太平洋地域が調査対象市場の主要な市場シェアを占めると推定されます。これは主に、中国やインドのような新興経済国の存在によるものです。原材料の容易な入手、この地域における自動車需要の増加、人口の増加、低賃金労働者の利用可能性など、数多くの要因がこの地域の自動車物流市場を牽引すると予想されています。



APACには、トヨタ自動車、マルチ・スズキ、現代自動車、上海汽車集団有限公司など、大手自動車メーカーが進出しています。生産と取引の増加に伴い、OEMのサプライチェーンをより効率的に最適化するために、調達、輸送、保管を管理するロジスティクス企業への需要が高まっています。



グローバルな物流企業は、APAC市場に関連する成長を取り込むために、APAC地域への参入を増やしています。例えば、2019年6月、フランスの物流プロバイダーであるGEFCOは、ヨーロッパ、ロシア、中国間の鉄道による車両の輸出入に特化した専門子会社を重慶(中国)に設立しました。さらに、中国中部でグループの他の物流活動を展開している。



GEFCOは、中国の自動車セクターにおける現在のインバウンドサービスとアフターマーケットサービスに加えて、完成車セクターの活動により、中国におけるOEMサプライチェーンを強化する計画です。これには、完成車ユニットのドア・ツー・ドアのサービス、プレキャリッジ、車両輸送、保管、コンパウンド設計、運用管理、ディーラーへの国内配送が含まれます。また、中国のインフラ整備計画である「一帯一路」による新世代自動車物流などの需要拡大も見込んでいます。



OBORは、大規模な開発計画を持つ地域のほとんどの国々に及んでいます。電気自動車の販売は、いくつかの国の環境および持続可能性の目標のために、この地域で大きな成長を目撃することになります。電気自動車とその部品を扱う能力を持つ物流会社は、このシナリオの恩恵を受けることができます。



興味深いことに、GEFCOは中国の生産者CATLと2019年2月から5年契約を結んでいる。同社は大手OEMやサプライヤーのために中国からヨーロッパにバッテリーを輸送し、さまざまな市場で電気に特化したコンパウンドサービスを提供しています。さらに、GEFCOとそのJVパートナーは、BYDなどの中国のEVブランドと協業しています。


競合他社の状況


自動車物流市場は、大手グローバルプレーヤーと中小ローカルプレーヤーが存在し、少数のプレーヤーが市場シェアを占めるという断片的な性質を持っています。グローバル企業の多くは自動車物流部門を持ち、市場のニーズと需要に応えています。また、現地プレーヤーは、在庫処理、サービス提供、取扱商品、技術などの面でますます能力を高めている。



市場におけるサードパーティロジスティクス(3PL)サービスプロバイダーは、信頼性とサプライチェーンの能力に基づいて激しく競争しています。付加価値の高いサービスを提供することで、各社はサービス内容を差別化できるだろう。電子商取引の拡大により、物流企業にとって、スピードや配送などの面で課題が生まれると同時に、機会も生まれている。



高い資産と資本を持つグローバル企業は、高度な技術や物流センターに投資することができ、上記のシナリオの恩恵を受けることができます。一方、地域や地元のプレーヤーは、メーカー、小売業者、ディーラーのニーズをサポートするために、より良いセクターソリューションを打ち出しています。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Global Logistics Sector (Overview, LPI Scores, Key Freight Statistics, etc.)
4.7 Focus on the Global Automotive Industry (Overview, Development and Trends, Statistics, etc.)
4.8 Spotlight - Effect of E-commerce on Traditional Automotive Logistics Supply Chain
4.9 Review and Commentary on Reverse Logistics (Overview, Challenges in Comparison with Forwards Logistics, etc.)
4.10 Insights on Automotive Aftermarket and its Logistics Activities
4.11 Spotlight on the Demand for Contract Logistics and Integrated Logistics*
4.11.1 Impact of COVID 19 on Automotive Logistics Market
4.12 *List not Exhaustive

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service
5.1.1 Transportation
5.1.2 Warehousing, Distribution, and Inventory Management
5.1.3 Other Services
5.2 By Type
5.2.1 Finished Vehicle
5.2.2 Auto Components
5.2.3 Other Types
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 China
5.3.1.2 Japan
5.3.1.3 India
5.3.1.4 South Korea
5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.2 North America
5.3.2.1 United States
5.3.2.2 Canada
5.3.2.3 Mexico
5.3.3 Europe
5.3.3.1 United Kingdom
5.3.3.2 Germany
5.3.3.3 Italy
5.3.3.4 Russia
5.3.3.5 France
5.3.3.6 Rest of Europe
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of Latin America
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 United Arab Emirates
5.3.5.3 Saudi Arabia
5.3.5.4 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Hellmann Worldwide Logistics SE & Co. KG
6.2.2 APL Logistics Ltd
6.2.3 BLG Logistics Group AG & Co. KG
6.2.4 CEVA Logistics
6.2.5 DB Schenker
6.2.6 DHL Group
6.2.7 GEFCO SA
6.2.8 Kerry Logistics Network Ltd
6.2.9 Kuehne + Nagel International AG
6.2.10 Penske Logistics Inc.
6.2.11 Ryder System Inc.
6.2.12 DSV Panalpina AS
6.2.13 Expeditors
6.2.14 Panalpina
6.2.15 XPO Logistics Inc.
6.2.16 Tiba Group
6.2.17 Bollore Logistics
6.2.18 CFR Rinkens*
6.2.19 *List not Exhaustive

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution (by Activity - Key Countries)
8.2 Insights on Capital Flows - Key Countries
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy (Key Countries)
8.4 Global Automotive Industry Statistics*
8.5 *List not Exhaustive

9 DISCLAIMER

 

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Summary

Key Highlights
The global automotive logistics market is expected to register a growth rate of more than 6% during the forecast period. With the automotive industry continually evolving, logistics are getting complex. Automotive companies are looking toward supply chain strategies, in order to exploit new market opportunities, reduce costs, and maintain competitive advantage.


Key Highlights
Additionally, introduction of electric vehicles is also projected to offer a key uplift to the automotive logistics market, globally. The players operating in the logistics industry also offer warehousing and inventory management services to OEMs as well as Tier I and Tier II component manufacturers. The demand for these services depends on vehicle production.


Key Highlights
Hence, the regions with more vehicle production is likely to have a significant share in the automotive warehousing sector. In addition to warehousing and distribution, logistics service providers (LSPs) also offer assembly services for OEMs.


Key Highlights
Global car makers are disrupting the traditional supply chain with innovative transport solutions. For instance, in Jan 2019, Renault announced plans to start a home delivery service in Russia for vehicles sold via its online showroom. Promoting the online showroom is part of Renault’s sales development strategy in Russia. It has already sold 27,000 finished vehicles via the site, primarily Renault Kaptur and Renault Duster units.


Key Highlights
While roll-on/roll-off (ro-ro) is the traditional method of shipping finished vehicles, containerization is becoming increasingly viable, as the automotive industry decentralizes and introduces more EVs. Growth in China and Southeast Asia offers good opportunities for the shipping and logistics companies.


Key Highlights
Furthermore, the use of containers on developing routes out of China is also being adopted, especially by rail between China and Europe.
Southeast Asia is considered as one of the favorable region to make containerization feasible, as the region witnesses growth in vehicle sales and there is demand for logistics services.


Key Highlights
Following the free trade agreement signed in the ASEAN markets, including the Philippines, Malaysia, Thailand, Vietnam and Cambodia, trade in finished vehicles has grown. CFR Rinkens, a vehicle transportation service provider, won a contract to ship BMWs from Europe to Vietnam in containers.


Key Market Trends

Positive Outlook for the Automotive Sales and Production Demands Efficient Logistics Services

Despite some headwinds, the automotive industry looks bright, globally. The United States light vehicle sales peaked in 2016 with 17.46 million-unit sales, and 2018 marked the fourth consecutive year with over 17 million-unit sales. According to industry sources, global light vehicle production unit sales have been remarkable and continue to grow. APAC is expected to register the highest growth rates in terms of production volumes followed by North America. Furthermore, electric vehicles production and sales are increasing at a record pace, which need specialized logistics.

Asia-Pacific Dominates the Market


As per the industry analysis, the Asia-pacific region is estimated to hold the major market share in the market studied. This is primarily because of the presence of the emerging economies, like China and India. Numerous factors, like easy availability of raw materials, increased demand for vehicles in the region, rising population, and availability of low wage workers, are anticipated to drive the automotive logistics market in the region.



APAC is home to some of the major automotive OEM companies, like Toyota, Maruti Suzuki, Hyundai, and SAIC Motor Corporation Limited, among others. With the increasing production and trading activities, there is a demand for the logistics companies to manage the procurement, transport, and storage activities of the OEMs to optimize the latter’s supply chain more efficiently.



The global logistics companies are increasingly entering the APAC region, to tap the growth associated with the market. For instance, in June 2019, French logistics provider, GEFCO, has set up a dedicated subsidiary in Chongqing (China) for specializing in importing and exporting vehicles by rail between Europe, Russia, and China. Additionally, it is developing the group’s other logistics activities in Central China.



Beyond current inbound and aftermarket services in the Chinese automotive sector, GEFCO plans to boost OEM supply chains in China with activity in the finished vehicle sector. These include door-to-door services for complete built-up units, pre-carriage, car transport, storage, compound design, operation management, and domestic distribution to dealers. Furthermore, the group also anticipates increasing demand for new-generation automotive logistics and other development opportunities resulting from China’s Belt and Road infrastructure-led initiative.



OBOR extends to most of the countries in the region with major development plans. Electric Vehicle sales are going to witness a significant growth in the region, owing to several nations environmental and sustainability goals. Logistics companies who have capabilities to handle EV’s and its parts can be benefited from this scenario.



Interestingly, GEFCO has a five-year contract with Chinese producer CATL, which began in Feb 2019. The company transports batteries from China to Europe for leading OEMs and suppliers, and it provides electric-specific compound services in different markets. Additionally, GEFCO and its JV partners have worked with Chinese EV brands, such as BYD.


Competitive Landscape


The automotive logistics market is fragmented in nature with the presence of large global players, and small- and medium-sized local players, along with few players who occupy the market share. Most of the global logistics players have an automotive logistics division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities in terms of inventory handling, service offerings, products handled, and technology.



The third-party logistics (3PL) service providers in the market compete intensely based on reliability and supply chain capacity. By offering value-added services, companies would differentiate their service offerings. The growing e-commerce sales are creating opportunities, as well as challenges to the logistics firms in terms of speed, delivery, etc.



Global companies, who have high assets and capital, can invest in advanced technology and distribution centers and can benefit from the above-mentioned scenario. On the other hand, regional and local players are coming up with better sector solutions to support the needs of the manufacturers, retailers, as well as dealers.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Global Logistics Sector (Overview, LPI Scores, Key Freight Statistics, etc.)
4.7 Focus on the Global Automotive Industry (Overview, Development and Trends, Statistics, etc.)
4.8 Spotlight - Effect of E-commerce on Traditional Automotive Logistics Supply Chain
4.9 Review and Commentary on Reverse Logistics (Overview, Challenges in Comparison with Forwards Logistics, etc.)
4.10 Insights on Automotive Aftermarket and its Logistics Activities
4.11 Spotlight on the Demand for Contract Logistics and Integrated Logistics*
4.11.1 Impact of COVID 19 on Automotive Logistics Market
4.12 *List not Exhaustive

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Service
5.1.1 Transportation
5.1.2 Warehousing, Distribution, and Inventory Management
5.1.3 Other Services
5.2 By Type
5.2.1 Finished Vehicle
5.2.2 Auto Components
5.2.3 Other Types
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 China
5.3.1.2 Japan
5.3.1.3 India
5.3.1.4 South Korea
5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.2 North America
5.3.2.1 United States
5.3.2.2 Canada
5.3.2.3 Mexico
5.3.3 Europe
5.3.3.1 United Kingdom
5.3.3.2 Germany
5.3.3.3 Italy
5.3.3.4 Russia
5.3.3.5 France
5.3.3.6 Rest of Europe
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of Latin America
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 United Arab Emirates
5.3.5.3 Saudi Arabia
5.3.5.4 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Hellmann Worldwide Logistics SE & Co. KG
6.2.2 APL Logistics Ltd
6.2.3 BLG Logistics Group AG & Co. KG
6.2.4 CEVA Logistics
6.2.5 DB Schenker
6.2.6 DHL Group
6.2.7 GEFCO SA
6.2.8 Kerry Logistics Network Ltd
6.2.9 Kuehne + Nagel International AG
6.2.10 Penske Logistics Inc.
6.2.11 Ryder System Inc.
6.2.12 DSV Panalpina AS
6.2.13 Expeditors
6.2.14 Panalpina
6.2.15 XPO Logistics Inc.
6.2.16 Tiba Group
6.2.17 Bollore Logistics
6.2.18 CFR Rinkens*
6.2.19 *List not Exhaustive

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution (by Activity - Key Countries)
8.2 Insights on Capital Flows - Key Countries
8.3 Economic Statistics - Transport and Storage Sector, Contribution to Economy (Key Countries)
8.4 Global Automotive Industry Statistics*
8.5 *List not Exhaustive

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