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インドの自動車用潤滑油市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


India Automotive Lubricants Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドの自動車用潤滑油市場は、予測期間中に3%以上のCAGRを記録すると予想されています。高性能潤滑油の採用が進み、インドの自動車用潤滑油市場を牽引。 主なハイライト 自動車分野でのドレインインターバ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

インドの自動車用潤滑油市場は、予測期間中に3%以上のCAGRを記録すると予想されています。高性能潤滑油の採用が進み、インドの自動車用潤滑油市場を牽引。

主なハイライト
自動車分野でのドレインインターバルの増加が市場成長の妨げになる可能性が高い。
新規製造工場や既存工場の設備能力増強は、将来的に市場の機会として作用すると予測されます。


主な市場動向

エンジンオイルが市場を支配する


エンジンオイルは内燃機関の潤滑に広く使用されており、一般的に75~90%の基油と10~25%の添加剤で構成されている。
エンジンオイルは通常、エンジン内部の摩耗低減、腐食防止、円滑な運転などの用途に使用される。可動部品の間に薄い膜を作り、熱の伝達を促進し、部品が接触している間の緊張を緩和する機能を持つ。
オイル漏れの防止やオイル消費量の低減に役立つ特性を持つことから、最近では高燃費エンジンオイルの需要が高まっています。
小型車や大型車のディーゼルエンジンやガソリンエンジンには、10W40や15W40の粘度グレードのオイルが使用されていますが、航空機用エンジンには15W50や20W50といったマルチグレードのオイルが使用されています。
軽自動車部門では、すべての部門の中で最も高いエンジンオイルの消費率を記録しています。技術的な向上と政府による燃費向上の要求により、自動車メーカーはより軽量で公差の狭い車両を製造しています(これにより、車両の耐久性が向上しています)。
自動車の平均使用年数は、長年にわたって一定の割合で増加している。この要因は、詰め替え用燃料の市場において、機会を提供するものである。乗用車の平均年齢の上昇と発展途上国における都市人口の増加は、エンジンオイルの市場を牽引する要因として期待されています。
エンジンオイルの交換間隔が長くなっているため、技術の進歩は、消費量という点で、エンジンオイル分野の成長に脅威を与えています。


大型車の潜在的なセグメント


潤滑油の需要は、建設業、農業、製造業で大きく伸びることが予想されます。大型車両は、資材の運搬に使用されます。
インドでは、インフラ分野への投資の拡大や政府の戦略的な取り組みにより、建設分野の拡大が見込まれています。
万人向け住宅、スマートシティ、大規模なインフラプロジェクトといった政府の取り組みが、大型車両の使用を促し、さらに大量の潤滑油を消費することにつながっています。
大型車両には、トラック、トレーラー、その他の雑多な車両が含まれます。これらは、エンジンオイルやその他の液体として大量の潤滑油を使用します。
このため、インドでは、建設活動やその他の大型車両・機器に使用される潤滑油の需要が高まると予想される。
しかし、現在進行中のCOVID-19は商用車の生産・販売に悪影響を与えており、短期的には自動車用潤滑油の市場にも影響を及ぼすと予想されます。


競合他社の状況

インドの自動車用潤滑油市場は、部分的に統合されている。インドの自動車用潤滑油市場の主要企業は、Indian Oil Corporation Ltd., Castrol (BP PLC), Hindustan Petroleum Corporation Limited, Gulf Oil International, and Bharat Petroleum Corporationなどである。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Increasing Adoption of High-performance Lubricants
4.1.2 Other Drivers
4.2 Restraints
4.2.1 Increasing Drain Intervals in the Automotive Sector
4.2.2 Impact of COVID-19 Pandemic
4.2.3 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Engine Oil
5.1.2 Transmission and Hydraulic Fluid
5.1.3 Greases
5.1.4 Other Product Types
5.2 Vehicle Type
5.2.1 Passenger Vehicles
5.2.2 Light Commercial Vehicles
5.2.3 Heavy-duty Vehicles
5.2.4 Two Wheelers
5.2.5 Other Vehicle Types

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis**
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 Bharat Petroleum Corporation Limited
6.4.2 CASTROL LIMITED
6.4.3 Exxon Mobil Corporation
6.4.4 Gulf Oil International
6.4.5 HPCL
6.4.6 Indian Oil Corporation Ltd
6.4.7 Motul
6.4.8 Royal Dutch Shell plc
6.4.9 Total
6.4.10 Valvoline Inc.
6.4.11 Veedol International Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 New Manufacturing Plants and Growing Installation Capacity of the Existing Plants

 

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Summary

The Indian automotive lubricants market is expected to register a CAGR of over 3% during the forecast period. Increasing adoption of high-performance lubricants is driving the Indian automotive lubricants market.

Key Highlights
Increasing drain intervals in the automotive sector is likely to hinder the market’s growth.
New manufacturing plants and the growing installation capacity of the existing plants are projected to act as an opportunity for the market in the future.


Key Market Trends

Engine Oil to Dominate the Market


Engine oils are widely used to lubricate internal combustion engines and are generally composed of 75-90% base oils and 10-25% additives.
They are typically used for applications, such as wear reduction, corrosion protection, and smooth operation of engine internals. They function by creating a thin film between the moving parts for enhancing the transfer of heat and reducing tension during the contact of parts.
High-mileage engine oils are in demand lately, owing to the properties that help in the prevention of oil leaks and the reduction of oil consumption.
Most of the light and heavy vehicle diesel and gasoline engines use 10W40 and 15W40 viscosity-grade oils, whereas, multi-grade oils, like 15W50 and 20W50, are used for aircraft engines.
The light motor vehicle segment records the highest consumption rate of engine oils among all the segments. Owing to the technological improvements and government-mandated requirements for fuel economy, the automakers have been manufacturing lighter vehicles with tighter tolerances (which make the vehicles more durable).
The average age of vehicles has been increasing at a constant rate over the years. This factor provides an opportunity, in terms of the refill market. The increasing average age of passenger cars and growing urban population in the developing countries are the factors expected to drive the market for engine oils.
Owing to the increased engine oil change intervals, technological advancements are imposing a threat to the growth of the engine oil segment, in terms of volume consumption.


Heavy-duty Vehicles a Potential Segment


A great deal of demand growth for lubricants is expected from the construction, agriculture industries, and manufacturing activities. Heavy-duty vehicles are used to carry the materials from one place to another.
Growing investments in the infrastructure sector and other strategic initiatives of the Government of India are expected to boost the construction sector in the country.
The government initiatives, such as housing for all, smart cities, and major infrastructure projects are leading to the usage of heavy-duty vehicles, and further consume a larger quantity of lubricants.
The heavy-duty vehicles include trucks, trailers, and other miscellaneous vehicles. These utilize huge amounts of lubricants as engine oil and other fluids.
This, in turn, is anticipated to boost the demand for the lubricants used in construction activities and other heavy duty vehicles and equipment in India.
However, ongoing COVID-19 has negatively impacted the production and sales of commercial vehicles, and it is also expected to impact the market for automotive lubricants during the short term.


Competitive Landscape

The Indian automotive lubricants market is partially consolidated. Key players in the Indian automotive lubricants market include Indian Oil Corporation Ltd., Castrol (BP PLC), Hindustan Petroleum Corporation Limited, Gulf Oil International, and Bharat Petroleum Corporation, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Increasing Adoption of High-performance Lubricants
4.1.2 Other Drivers
4.2 Restraints
4.2.1 Increasing Drain Intervals in the Automotive Sector
4.2.2 Impact of COVID-19 Pandemic
4.2.3 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Engine Oil
5.1.2 Transmission and Hydraulic Fluid
5.1.3 Greases
5.1.4 Other Product Types
5.2 Vehicle Type
5.2.1 Passenger Vehicles
5.2.2 Light Commercial Vehicles
5.2.3 Heavy-duty Vehicles
5.2.4 Two Wheelers
5.2.5 Other Vehicle Types

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis**
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 Bharat Petroleum Corporation Limited
6.4.2 CASTROL LIMITED
6.4.3 Exxon Mobil Corporation
6.4.4 Gulf Oil International
6.4.5 HPCL
6.4.6 Indian Oil Corporation Ltd
6.4.7 Motul
6.4.8 Royal Dutch Shell plc
6.4.9 Total
6.4.10 Valvoline Inc.
6.4.11 Veedol International Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 New Manufacturing Plants and Growing Installation Capacity of the Existing Plants

 

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