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欧州自動車用ディスプレイ市場-成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Europe Automotive Display Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

この市場は、予測期間(2020-2025年)に8.89 %のCAGRを記録すると見られています。 主なハイライト 自律走行、コネクテッド・ビークル、拡張現実、センサーやカメラの複数使用などのトレンドにより、自動車... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

この市場は、予測期間(2020-2025年)に8.89 %のCAGRを記録すると見られています。

主なハイライト
自律走行、コネクテッド・ビークル、拡張現実、センサーやカメラの複数使用などのトレンドにより、自動車のディスプレイシステムはより強化されており、自動車ディスプレイメーカーは自動車業界のこれらのトレンドに合わせて活動しています。自動車用ディスプレイメーカーは、将来の自動車に採用されることが期待される様々な新機能を備えた車載用ディスプレイシステムのための様々な先進技術に集中的に取り組んでいます。
自動車のナビゲーションシステムやコネクティビティシステムの成長に伴い、自動車のビジュアライゼーション技術が重要な役割を果たすようになってきており、BMWやメルセデス・ベンツなどの著名な自動車メーカーが発売した車両の一部にインタラクティブディスプレイが搭載されています。この種のディスプレイは、ディスプレイシステムの開発・製造プロセスに導入するために、ディスプレイサプライヤーから大きな注目を集めています。
自動車の内装は、ドライバーに未来的なデジタルユーザー体験を提供しています。OEMメーカーは競合他社に先んじて先進的な計器クラスタで車をより魅力的にしようとしているため、自動車に搭載されるディスプレイの数は継続的に増加しています。例えば、2020年3月、Continental AGは、3次元の目盛り、ポインター、オブジェクトを表示するオートステレオスコピック3D技術を展示しました。


主な市場動向

自律走行車と電気自動車が市場を牽引

ノルウェーは、電気自動車の導入において、他国の模範となっています。例えば、2019年の新車販売台数のうち、約60%のシェアが電気自動車に属しています。しかし、他の欧州諸国では、販売台数はもっと多くても、電気自動車の販売比率はもっと低い可能性があります。

大手自動車メーカーやディスプレイメーカーは、将来の電気自動車や自律走行車用のディスプレイの研究開発にかなりの額を投じています。

例えば、2019年にBMWは、情報ディスプレイと制御ディスプレイを融合させ、ドライバーに向かって湾曲した1つのユニットにしたiNext電動クロスオーバーの湾曲ディスプレイを展示しました。湾曲した画面は、車両の乗員がインストルメントパネルとの接続を見ることができないように配置されています。

同様に、全電気自動車で自律走行が可能なSUVであるByton M-Byteには、48インチのダッシュディスプレイが搭載されています。このディスプレイは、AI音声技術によって制御され、ジェスチャーコントロールや顔認識も可能です。

車載用ディスプレイ市場ではOLEDが最も速い成長を遂げる

有機ELディスプレイを搭載した乗用車が様々な展示会で発表されたが、民生用モデルでは液晶に比べて普及率が低い。2017年の自動車業界における有機ELディスプレイパネルの総出荷枚数は235万枚。しかも、そのうち99%以上がPMOLED(Passive Matrix - OLED)ディスプレイだった。AMOLEDスクリーンは、主に高級車の後部座席のエンターテイメントに使用されています。しかし、今後5年間は、OLEDディスプレイシステムが他の技術よりも早く採用されると予想されます。現在、次期自動車のほとんどがOLEDディスプレイを搭載しています。例えば

キャデラックは、湾曲した有機ELディスプレイを搭載した高級SUV「2021 Escalade(エスカレード)」を発表しました。このディスプレイシステムは、紙のように薄い有機ELを含む3つのスクリーンで構成されており、その曲率によってディスプレイ画面が最適な視認性を持つように配置されています。

メルセデス・ベンツはLG製の有機ELパネルを採用する予定で、2020年末までにSクラスとEクラスに液晶ではなく有機ELが搭載される可能性があるという。

競合他社の状況

欧州の自動車用ディスプレイ市場は、LG Electronics、Visteon Corporation、Robert Bosch GmbHなど、国内外の多くの企業が参入しているため、中程度の断片化が進んでいます。この市場は、技術の進化とともに変化しています。しかし、今後2~3年は新技術がコンセプト段階にとどまるため、従来の技術が引き続き大きなシェアを占めることになるでしょう。しかし、各社は車の所有者に最高のディスプレイ体験を提供するために、研究開発プロジェクトへの投資を増やしています。例えば


2019年、JDI Europe GmbHとFaurecia社は、ディスプレイシステムに関するパートナーシップを締結しました。CES 2019では、統合された企業が32.1インチの6Kディスプレイを展示しました。
2018年、Visteon Corporationは、ドイツにテクノロジーセンターを開設しました。この新施設は、車両のコックピットエレクトロニクス、情報ディスプレイ、ドライバーアシスタンス、コックピットドメインコントローラー、自律走行技術など、同社のポートフォリオを向上させます。


追加のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Passenger Cars
5.1.2 Commercial Vehicles
5.2 By Technology Type
5.2.1 LCD
5.2.2 OLED
5.3 By Product Type
5.3.1 Center Stack Display
5.3.2 Instrument Cluster Display
5.3.3 Heads-up Display
5.3.4 Other Product Types
5.4 By Sales Type
5.4.1 OEM
5.4.2 Aftermarket
5.5 By Country
5.5.1 Germany
5.5.2 United Kingdom
5.5.3 Italy
5.5.4 France
5.5.5 Spain
5.5.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Robert Bosch GmbH
6.2.2 Continental AG
6.2.3 Visteon Corporation
6.2.4 Hyundai Mobis
6.2.5 LG Electronics
6.2.6 MTA SpA
6.2.7 DENSO Corporation
6.2.8 JDI Europe GmbH
6.2.9 Magneti Marelli SpA
6.2.10 ZF Friedrichshafen AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The market is poised to register a CAGR of 8.89 % over the forecast period (2020-2025).

Key Highlights
Trends, such as autonomous driving, connected vehicles, augmented reality, and multiple usages of sensors and cameras, have made the display systems in vehicles more enhanced and are driving the auto display manufacturers to align themselves with these trends in the automotive industry. Automotive display manufacturers continue to work intensively on various advanced technologies for vehicle display systems with a variety of new functionalities that are expected to be adopted in future vehicles.
With growing automotive navigation and connectivity systems in vehicles, auto visualization technology is playing a vital role in them, which led to the incorporation of interactive displays in few vehicles delivered/launched by prominent automakers, like BMW and Mercedes-Benz. These types of displays are gaining significant attention from display suppliers for implementation in their developing and manufacturing processes of display systems.
Vehicle interiors are providing a futuristic digital user experience to the drivers. The number of displays in vehicles is continuously increasing, as OEMs try to stay ahead of their competitors to make their cars more attractive with advanced instrument clusters. For instance, in March 2020, Continental AG showcased its autostereoscopic 3D technology, which displays three-dimensional scales, pointers, and objects.


Key Market Trends

Autonomous and Electric Vehicles Driving the Market

Norway is setting itself as an example for other countries for the adoption of electric vehicles. For instance, in 2019, of the total new cars sold, around 60% share belonged to electric cars. However, the sales volume could be higher in other European countries but with a lesser percentage of electric vehicle sales.

Leading automakers and display manufacturers are spending a considerable amount on research and development of displays for future electric and autonomous vehicles.

For instance, in 2019, BMW showcased iNext electric crossover curved display, in which information and control display are merged to create a single unit that is curved toward the driver. The curved screen is placed in such a way that the vehicle occupant cannot see its connection to the instrument panel.

Similarly, Byton M-Byte, an all-electric and autonomous SUV, comes with a 48-inch dash display. The display is controlled through AI voice tech, which also offers gesture control and facial recognition.

OLED to Witness Fastest Growth in the Automotive Display Market

Passenger cars with OLED displays were unveiled at various exhibitions, but its penetration rate is lower than LCDs in the consumer models. In 2017, total OLED display panel shipments of the automotive industry were 2.35 million units. Furthermore, out of them, more than 99% were PMOLED (Passive Matrix – OLED) displays. AMOLED screens are mostly used for rear-seat entertainment in luxury cars. However, OLED display systems are expected to be adopted faster than other technologies over the next five years. Now, most of the upcoming vehicles come equipped with OLED displays. For instance,

Cadillac unveiled its luxury SUV 2021 Escalade, which includes a curved Organic Light Emitting Diode screen. The display system comprises three screens, including a paper-thin OLED, and its curvature positions the display screen for optimal visibility.

Mercedes-Benz is planning to use LG OLED panels, where the S-Class and E-Class will be possibly equipped with OLED, not an LCD, by the end of 2020.

Competitive Landscape

The Europe automotive display market is moderately fragmented due to the presence of many local and global players, such as LG Electronics, Visteon Corporation, and Robert Bosch GmbH. The market is transforming with the evolution of technologies. Still, conventional technology will continue to hold a significant share as new technologies will continue to be in the concept phase for the next two-three years. Although, the companies are increasing their investments in R&D projects to provide the best display experience to the car owner. For instance,


In 2019, JDI Europe GmbH and Faurecia entered in a partnership for display systems. During CES 2019, the combined entity showcased a 32.1 inches 6K display.
In 2018, Visteon Corporation inaugurated its technology center in Germany. This new facility will improve the company’s portfolio of vehicle cockpit electronics, information display, driver assistance, cockpit domain controller, and autonomous driving technologies.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Vehicle Type
5.1.1 Passenger Cars
5.1.2 Commercial Vehicles
5.2 By Technology Type
5.2.1 LCD
5.2.2 OLED
5.3 By Product Type
5.3.1 Center Stack Display
5.3.2 Instrument Cluster Display
5.3.3 Heads-up Display
5.3.4 Other Product Types
5.4 By Sales Type
5.4.1 OEM
5.4.2 Aftermarket
5.5 By Country
5.5.1 Germany
5.5.2 United Kingdom
5.5.3 Italy
5.5.4 France
5.5.5 Spain
5.5.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Robert Bosch GmbH
6.2.2 Continental AG
6.2.3 Visteon Corporation
6.2.4 Hyundai Mobis
6.2.5 LG Electronics
6.2.6 MTA SpA
6.2.7 DENSO Corporation
6.2.8 JDI Europe GmbH
6.2.9 Magneti Marelli SpA
6.2.10 ZF Friedrichshafen AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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