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デジタルサイネージ用メディアプレーヤー市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Digital Signage Media Player Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

デジタルサイネージメディアプレーヤーは、2021-2026年の予測期間中に8.71%以上のCAGRを記録すると予想されています。COVID-19の発生は、初期段階では製造施設が閉鎖され、在宅勤務のトレンドも需要の減少を反映... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

デジタルサイネージメディアプレーヤーは、2021-2026年の予測期間中に8.71%以上のCAGRを記録すると予想されています。COVID-19の発生は、初期段階では製造施設が閉鎖され、在宅勤務のトレンドも需要の減少を反映していたため、調査対象の市場に影響を与えました。しかし、このシナリオにより、デジタルサイネージを利用したマーケティングの範囲が多くの業界で拡大し、特に病院や公共の場では重要な情報を表示するためにデジタルサイネージが活用されました。

- デジタルサイネージは、政府機関、医療機関、公共交通機関、小売店などの機関で、ターゲットとなる人々にメッセージを伝えるために、デジタルサイネージに大きく依存しており、購入の意思決定に影響を与える重要な要素となっています。
- デジタルサイネージは、電子スクリーンやデジタルサイネージにコンテンツやメッセージを表示することができ、物理的なサイネージに手を加えることなくコンテンツを変更することができます。デジタルサイネージは、今後数年間、様々な新興国で積極的な成長が見込まれています。デジタルサイネージの導入は、技術の向上と価格の低下により、より一般的で主流になりつつあります。
- バーやレストランなどの施設では、顧客体験を向上させるためにサイネージソリューションの導入が進んでおり、これがデジタルサイネージメディアプレーヤー市場の需要を押し上げる要因になると考えられます。デジタルサイネージメディアプレーヤーは、従来のメニューカードによる顧客への情報提供の代わりに、スクリーンに電源を供給して注目を集める広告を表示するために使用されており、業界に注目すべき市場機会を提供しています。さらに、ブランド認知度の向上に伴い、小売業でのこのような機器の普及が進んでおり、デジタルサイネージメディアプレーヤー市場の需要を支えています。
- サムスン、LG、NEC Display Solutionsなどのメーカーがメディアプレーヤーを内蔵したディスプレイを発売したことで、旧来のデジタルサイネージとの互換性の問題が生じています。内蔵型ディスプレイは、設置方法を合理化し、デジタルサイネージの性能と安全性を向上させる可能性があります。

主な市場動向

DOOH支出の着実な増加

- 従来のアウトオブホーム広告のパフォーマンスは、インターネット広告と直接競合しようとするものではありませんでした。米国家庭外広告協会(OAAA)は、ガイドラインを更新し、インプレッションベースの測定システムに移行することを推奨しています。その目的は、従来の広告露出に依存した方法ではなく、予測と「配信時に調整された」毎日のインプレッションを提供することです。
- また、OAAAによると、アウトオブホームは2021年にデジタルを中心に大幅に増加すると予測されています。さらに、アウトオブホームにおけるプログラマティクスは、支出のベースが比較的小さいにもかかわらず、対前年比で100%以上の成長を遂げています。アウトオブホーム環境の広告主が、より一般的なデジタル広告の販売手法を用いて取引できるようになることは、業界にとって大きなチャンスとなっています。
- 電通が最近発表したレポートによると、自動車・旅客輸送量の回復に伴い、OOH広告費は2021年に14.9%の成長率で回復すると予想されています。電通の2021年世界広告費予測レポートでは、59の市場のデータを分析し、2021年の世界の広告費は5.8%増の5,790億米ドルになるという結果を示しています。世界人口の60%が住むようになったアジア太平洋地域の広告費は5.9%の成長が見込まれ、デジタルの割合は9.1%増加して57.5%になると予測しています。
- エンドユーザーは、戦略的パートナーシップを通じて、DOOH市場のさらなる拡大に向けて緊密に連携しています。2021年にはロックダウンが緩和されたため、徐々に通常の状態に戻ることが予想されますが、メディア消費行動への影響は今後も続くと思われます。しかし、消費者の行動における永続的な変化と一時的な変化を理解することは、多くのブランドが直面している第一の課題であると考えられます。
- 米国では、DOOH広告のプログラマティック・バイイング(人が介在しなくてもソフトウェアが購入を可能にする)の導入が進んでおり、予測期間中、DOOHの需要が高まると予想されます。

米国が大きなシェアを占める

- 米国は、デジタルサイネージの最大の市場の一つです。米国では、小売店、交通機関、屋外広告、レストラン、美術館、企業ビル、公共施設など、さまざまな用途でデジタルサイネージが早くから導入されています。
- メディアプレーヤーは、テクノロジー、ネットワーク接続性、使いやすさの面で急速な変化を遂げているデジタルサイネージの重要な構成要素です。例えば、2021年5月、デジタルサイネージ用メディアプレーヤーを提供している米国のBrightSignLLCは、従来のネットワーク接続方法では実現が難しいメディアプレーヤーをクラウドに接続するための新しいソリューション「BrightSignMobile」を発表しました。このソリューションでは、接続のために、SIMカードをインストールしたUSB地域モデムを搭載しています。
- さらに、シャープNECディスプレイのMediaPlayersoftwareは、シングルディスプレイやマルチスクリーンのデジタルサイネージセットアップのリモート操作を可能にします。また、シャープNECディスプレイのソフトウェア「MediaPlayer」は、シングルディスプレイやマルチスクリーンのデジタルサイネージを遠隔操作することができます。NEC MediaPlayerインターフェイスでは、デジタルサイネージCMSパートナーの選択や、ブラウザ再生、タイムライン作成、RTP、UDP、HTTPによるビデオストリーミング、コンテンツスケジューリング、コスト削減のためのスクリーン電源スケジューリングなどの追加機能を利用することができます。
- COVID-19パンデミック後の状況では、デジタルサイネージソリューションは、労働力を管理するために業界での利用が増加しています。デジタルサイネージ、特にヘルスモニタリングシステムには、温度検知、人口監視、ID認証など、様々な技術が導入されています。例えば、22Miles社のTempDefendは、デジタルサイネージを使ったコミュニケーションと指示のツールで、ウイルスの拡散を防ぐために建物の最初のコミュニケーションと管理を提供します。

競合他社の状況

世界のデジタルサイネージ用メディアプレーヤー市場は、主要な市場プレーヤー間の激しい競争と、新規参入者の増加が特徴です。市場のプレーヤーは、メディアプレーヤーに高度な機能や性能を搭載するための研究開発にますます注力しています。また、デジタルサイネージ用メディアプレーヤー市場は、非常に細分化された構造をしています。また、デジタルサイネージ用メディアプレーヤーの市場は非常に細分化されており、膨大な数のグローバルプレーヤーや地域プレーヤーが活動していますが、市場全体では最小限のシェアしか占めていません。様々な業界が、顧客エンゲージメントの強化、設置面積の拡大、総合的な体験の向上などの利点を考慮して、これらのソリューションに多額の投資を行っています。

- 2020年3月 - Cayin Technology Co.Ltd.は、SMP-2300ファンレス組込みデジタルサイネージプレーヤーと、大規模ディスプレイネットワーク用のAndroidアプリ「Cayin Signage Assistant」を発表しました。このプレーヤーは、4Kコンテンツをサポートし、デュアルLANポートを備え、ファイアウォールを内蔵しています。

本レポートの購入理由

- エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 市場の推進要因
4.2.1 コンテキストを意識した広告の成長とカスタマーエクスペリエンスの向上を促すトレンド
4.2.2 DOOH支出の着実な増加
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 技術および標準化の複雑さ
4.4 業界のバリューチェーン分析
4.5 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.5.1 新規参入者の脅威
4.5.2 バイヤー/消費者の交渉力
4.5.3 供給者の交渉力(バーゲニングパワー
4.5.4 競合製品の脅威
4.5.5 競合他社との競争の激しさ
4.6 COVID-19が業界に与える影響の評価

5 市場のセグメンテーション
5.1 コンポーネント
5.1.1 ハードウェア
5.1.2 ソフトウェア
5.2 製品
5.2.1 エントリーレベル
5.2.2 アドバンスド・レベル
5.2.3 エンタープライズレベル
5.3 地理的条件
5.3.1.1 北米
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア・パシフィック
5.3.3.1 インド
5.3.3.2 中国
5.3.3.3 日本
5.3.3.4 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 ラテンアメリカ
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他のラテンアメリカ地域
5.3.5 中近東・アフリカ
5.3.5.1 アラブ首長国連邦
5.3.5.2 サウジアラビア
5.3.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争環境
6.1 企業プロフィール*1
6.1.1 3M社
6.1.2 Advantech Co.Ltd.
6.1.3 AOPEN Inc.
6.1.4 バルコ
6.1.5 BrightSign LLC
6.1.6 ブローズサイン
6.1.7 シスコシステムズ株式会社
6.1.8 クリアワン
6.1.9 デル株式会社
6.1.10 Gefen
6.1.11 株式会社ハイビジョン
6.1.12 ヒューレット・パッカード・エンタープライズ
6.1.13 ONELAN

7 投資分析

8 市場の将来性

 

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Summary

The digital signage media player is expected to register a CAGR of over 8.71% during the forecast period 2021-2026. The COVID-19 outbreak has affected the studied market, as the manufacturing facilities were closed in the initial phase and work from home trends also reflected the demand decrease. However, the scenario expanded the scope of marketing through digital signage across many industries, especially in hospitals and public places, which utilized the technology for displaying important information.

- Digital signage has played an important factor in influencing the purchase decision, and institutions, like government, healthcare, public transit, and retail stores, which have been heavily relying on it to better engage their targeted audiences to communicate their message.
- As digital signage enables content and messages to be displayed on an electronic screen or digital sign, the content can be changed without modification to the physical sign. This is aligned toward an aggressive growth over the next few years across various emerging economies. The adoption of digital signage is growing more popular and mainstream with technological improvements and a decrease in price.
- Progressing installations of signage solutions in bars, restaurants, and similar establishments to enhance the customer experience is expected to impel the digital signage media player market demand over the foreseen period. To substitute the conventional way of informing customers through menu cards, these devices are employed to power screens to display attention-grabbing advertisements and providing notable market opportunities to the industry. Furthermore, the penetration of such devices in the retail sector is ascending, following the rising need for brand visibility, servicing the digital signage media player market demand.
- Factors, like the introduction of displays with built-in media players by manufacturers, such as Samsung, LG, and NEC Display Solutions, are coupled with compatibility issues in old digital signage. The embedded displays have the potential to streamline the installation method and enhance the performance and safety of digital signage.

Key Market Trends

Steady increase in DOOH spending

- The traditional out-of-home ad performance nevermore tried to compete directly with internet advertising. The Out of Home Advertising Association of America (OAAA) has updated its guidelines and recommends shifting to an impression-based measurement system. The goal is to provide forecast and “reconciled-as-delivered” daily impressions versus the customary method of relying on ad exposure.
- Also, out of home is forecasted to experience a significant uptick in 2021, primarily digital, as per OAAA. Furthermore, programmatics in out of home is growing over 100% Y-o-Y, despite being relatively small base of spending. The ability to transact and use more common digital ad sales methodologies for advertisers in out-of-home environments has become a huge opportunity for the industry.
- As per Dentsu's recent report, the recovery of auto and passenger traffic, OOH ad spend is expected to recover at 14.9% growth in 2021. Its 2021 forecast for Global Advertising Spend report analyzes data from 59 markets with results depicting global ad spend growth of 5.8% in 2021, amounting to USD 579 billion. Ad spends in Asia Pacific, suggests that it has become home to 60% of the world’s population, is expected to grow by 5.9%, with a share of digital forecast to increase 9.1% to a share of 57.5% of all spending.
- End users, through strategic partnerships, have been working closely to further the DOOH market. A gradual return to normality is expected as lockdowns have eased in 2021, the impact on media consumption behaviors is likely to continue. However, understanding permanent vs. temporary changes in consumer behavior is witnessed as a number one challenge facing many brands.
- The increasing adoption of specific programmatic buying of DOOH advertisement (software enabled to purchase with no human intervention) is expected to fuel the demand for the DOOH, over the forecast period, across the United States.

United States to Account for Significant Share

- The United States is one of the largest markets for digital signage. The United States was the early adopter of digital signage in various applications, including retail stores, transportation systems, outdoor advertising, restaurants, museums, corporate buildings, and public places.
- The media player is the crucial component for digital signage, which is experiencing a rapid transformation in technology, network connectivity, and ease of use. For instance, in May 2021, BrightSignLLC, a US provider of digital signage media players, launched BrightSignMobile, a new solution to connect media players to the cloud where traditional network connectivity methods are challenging to achieve. For connectivity, this solution includes a USB regional modem with an installed SIM card.
- In addition to that, Sharp NEC Display's MediaPlayersoftware enables remote operation of digital signage setups in single displays and multiple screens. Users can run files media files from internal memory as well as external USB media. NEC MediaPlayerinterface enables users to select their preferred digital signage CMS partner and additional functions such as browser playback; timeline creation; video streaming over RTP, UDP, HTTP; content scheduling; and screen power scheduling for cost-saving.
- In the post-COVID-19 pandemic situation, digital signage solutions are seeing increased usage in the industry to manage their workforces. Digital signage, particularly health monitoring systems, represents many technologies introduced to incorporate diverse offerings, such as temperature detection, population monitoring identity verification, and more others. For instance, 22Miles' TempDefend is a digital signage communication and direction tool, which provides the building's first point of communication and management in the prevention of viral spread.

Competitive Landscape

The digital signage media player market, globally, is characterized by intense competition among key market players and an increase in the number of new entrants. Market players are further focusing more and more on research and development to integrate advanced functions and capabilities into media players. Also, the digital signage media player market is highly fragmented in nature. A huge number of global and regional players are operating in the industry, holding a minimal share in the overall marketplace. Various sectors are heavily investing in these solutions, considering the benefits offered, such as enhanced customer engagement, increased footprint, and improved overall experience.

- March 2020 - Cayin Technology Co. Ltd launched its SMP-2300 fanless embedded digital signage player and Cayin Signage Assistant, an Android app for large scale display networks. The player supports 4K content, dual LAN ports and comes with a built-in firewall.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Trends Favoring the Growth of Context-aware Advertising and Enrich Customer Experience
4.2.2 Steady Increase in DOOH Spending
4.3 Market Restraints
4.3.1 Technical and Standardization Complexity
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Component
5.1.1 Hardware
5.1.2 Software
5.2 Product
5.2.1 Entry Level
5.2.2 Advanced Level
5.2.3 Enterprise Level
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Rest of Asia Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of Latin America
5.3.5 Middle East and Africa
5.3.5.1 United Arab Emirates
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 3M Company
6.1.2 Advantech Co. Ltd
6.1.3 AOPEN Inc.
6.1.4 Barco
6.1.5 BrightSign LLC
6.1.6 Broadsign
6.1.7 Cisco Systems Inc.
6.1.8 ClearOne
6.1.9 Dell Inc.
6.1.10 Gefen
6.1.11 HaiVision Inc.
6.1.12 Hewlett Packard Enterprise
6.1.13 ONELAN

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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