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自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Automotive Engineering Services Outsourcing Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場は、2020年に760億円となり、2021年から2026年にかけて27.5%のCAGRを記録し、2026年には2539億円に達すると予測されています。 COVID-19の発生は、世界中... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

自動車エンジニアリングサービスアウトソーシング市場は、2020年に760億円となり、2021年から2026年にかけて27.5%のCAGRを記録し、2026年には2539億円に達すると予測されています。

COVID-19の発生は、世界中の多くの産業に影響を与えています。COVID-19のパンデミックにより、多くの国で数ヶ月間の完全閉鎖措置がとられ、自動車の生産に支障をきたしました。世界各地の製造拠点が閉鎖されたため、自動車販売に打撃を与えた。このパンデミックによる自動車関連エンジニアリングサービス市場への影響は軽微でした。しかし、ほとんどの自動車メーカーは、限られた生産能力と安全対策のもと、自動車生産を再開しています。パンデミック後、経済が徐々に回復していることから、予測期間中、市場はプラスに成長すると予想されます。

市場を牽引する要因としては、エンジニアリングサービスプロバイダー(ESP)の技術力が向上し、製品やソリューションの研究開発や製品イノベーションを提供できるようになったこと、OEMや政府が電気自動車に注力していること、車両や乗客の安全性に関する革新的な技術、車両の軽量化などが挙げられます。

しかし、市場は、エンジニアリングサービスの高コストや技術的な限界などの抑制要因による課題に直面しており、市場成長に影響を及ぼす可能性があります。

主な市場動向

自動車メーカーやOEM企業がコスト削減や製品統合のためにアウトソーシングサービスを継続的に好んでいること

エンジニアリング・サービス・アウトソーシング(ESO)とは、設計、試作、システム統合、テストなど、物理的ではないエンジニアリング機能を外部に委託することをいいます。これらのサービスは、製品の設計・開発プロセスの初期段階から必要とされ、様々なITベースのツールやデータベースを利用して行われます。

消費者の需要に対応するために、自動車メーカーはエンジニアリング能力の向上とイノベーションの必要性を認識しています。いくつかの政府は、規格に完全に準拠した自動車を生産することと引き換えに、インセンティブや減税を提供して自動車メーカーを支援しています。

構想から生産まで規格に沿って行うために、企業はより良い成果と時間の節約のためにプロジェクトを外注しています。アウトソーシングは、部品の製造、企業のサプライチェーンへの対応、エンジニアリング・アフターマーケット支援の開発など、さまざまな業務に役立ちます。また、情報技術を活用することで、製品開発のスピードと費用対効果を高めることができます。

アウトソーシングは、製品開発とエンジニアリングや保証管理などの関連業務の統合を支援します。また、アウトソーシングを利用することで、現地のトレンドに精通した優秀な人材を確保することができます。また、現地のニーズに合わせた製品を開発することで、現地でのマーケットシェア拡大という競争優位性を得ることができます。

アジア太平洋地域ではインドが主流となる見込み

大手自動車メーカーは、低コストの労働力を求めて、インドや中国などの国に生産や関連業務を委託しています。その結果、自動車産業向けのESOプロバイダーは、APAC地域に拠点を移しています。

低コスト国の中でも、インドはエンジニアリングサービスアウトソーシング(ESO)やビジネスプロセスアウトソーシング(BPO)の労働力の約30%を占めています。ヨーロッパ、ラテンアメリカ、北米の国々と比較すると、インドは15〜26%のコスト優位性を持っています。世界中のさまざまなセグメントのニーズに対応するグローバルOEMにとって、インドは強い競争力を持つ市場です。最近、インド市場に参入したメーカーとしては、KiaとMGが挙げられます。世界各地で厳しい排ガス規制が実施されているからです。

自動車工学サービス市場では、インドのグローバル・インハウス・センター(GIC)で約50,000人のフルタイム・イコン(FTE)が働いていると推定されています。GIC以外にも、インドの自動車関連サービス会社や、従来のBP/ITサービス会社が、自動車関連のエンジニアリング・サービスを提供しています。

インドでは、電気自動車の製造、インフラ整備、導入を促進するために、FAME、Automotive Mission Plan、NATRIPなどのプログラムを実施しています。BYDは、Olectra社と共同でインドに電気バスを生産する製造ユニットを設立し、第2ユニットの設立を検討しています。Make in Indiaプログラムでは、政府の承認なしに自動車部門への100%FDIが認められており、中央政府や州政府は製造を後押しするために様々なインセンティブや補助金を提供しています。

現在のインド市場の成長を妨げる要因として、自動車分野に関しては適切なインフラが整備されていないことが考えられます。ITインフラは現在の必要条件を満たすのに十分ですが、他の分野(自動車を含む)では同じことは言えず、将来的には多くの投資が必要となります。

この地域の市場では、中国が引き続き最も急速に拡大する市場の一つとなるでしょう。アジア太平洋地域の市場は、オーストラリア、インド、韓国などの国々に牽引され、プラスのCAGRを記録すると予想されます。

競争状況

自動車業界では、世界各地で提携、買収、パートナーシップが行われています。自動車メーカーは、コネクテッドカー、自律性の向上、電動化に対する顧客の要求の高まりに対応するため、ITやバッテリー製造の業界専門家やリーダーとの提携を進めています。OEMメーカーは、テクノロジー企業向けにホワイトレーベルの車両を製造し、顧客の現在のニーズに適した最新の機能や技術を搭載しています。例えば

- 2020年9月、ベルトラント社は、ドライブ・バイ・ワイヤ・システムの主要メーカーの1つであるボッツィオAGと協力協定を締結しました。この協力関係により、自律走行システムの開発を成功裏に進めることができます。ベルトラント社とボッツィオ社は、将来の自動車開発に決定的な影響を与えることを目的に、初期のコンセプトから最終的な実装まで、顧客をサポートしていきます。
- 2020年4月、キャップジェミニは、パリを拠点とするエンジニアリング・コンサルティング会社のアルトラ・テクノロジーズを41億米ドルで買収する計画を発表しました。この買収により、キャップジェミニは、研究開発(R&D)戦略、デジタルデザイン、製品エンジニアリング、製造サービス、ソフトウェア開発、統合など、フルスタックの能力を提供することが期待されています。

AVL社、Bertrandt AG社、EDAG Engineering GmbH社、IAV GmbH社、Altran社などの大手企業が市場を支配しています。

このレポートを購入する理由

- Excel形式の市場推定値(ME)シート
- 3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 アプリケーションタイプ別
5.1.1 デザイニング
5.1.2 プロトタイピング(試作)
5.1.3 システムインテグレーション
5.1.4 テスト
5.2 拠点タイプ別
5.2.1 オンショア
5.2.2 オフショア
5.3 車両タイプ
5.3.1 乗用車
5.3.2 商用車
5.4 推進力の種類
5.4.1 ICエンジン
5.4.2 電気自動車
5.4.3 ハイブリッド車
5.5 地理的条件
5.5.1 北アメリカ
5.5.1.1 米国
5.5.1.2 カナダ
5.5.1.3 メキシコ
5.5.2 ヨーロッパ
5.5.2.1 ドイツ
5.5.2.2 イギリス
5.5.2.3 フランス
5.5.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.5.3 アジア太平洋地域
5.5.3.1 中国
5.5.3.2 日本
5.5.3.3 インド
5.5.3.4 その他のアジア太平洋地域
5.5.4 その他の地域
5.5.4.1 ブラジル
5.5.4.2 中近東・アフリカ

6 競合環境***について
6.1 会社概要
6.1.1 AVL
6.1.2 Bertrandt AG
6.1.3 EDAGエンジニアリング社
6.1.4 IAV社
6.1.5 株式会社堀場製作所
6.1.6 アルトラン
6.1.7 FEVグループ
6.1.8 MBtech Group GmbH (AKKA Technologiesの子会社)
6.1.9 アルテン社
6.1.10 P3オートモーティブ社
6.1.11 Altair Engineering Inc.
6.1.12 ギガトロニック
6.1.13 ESG Elektroniksystem- und Logistik-GmbH
6.1.14 RLEインターナショナルグループ
6.1.15 ASAPホールディング社

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The Automotive Engineering Services Outsourcing Market was valued at 76 billion in 2020, and it is projected to reach USD 253.9 billion by 2026, registering a CAGR of 27.5% from 2021 to 2026.

The COVID-19 outbreak has affected many industries across the world. Many countries imposed a complete lockdown for few months because of the COVID-19 pandemic, which hampered the production of vehicles. Vehicle sales took a hit as manufacturing sites throughout the world were shut down. The impact of the pandemic was moderate on the automotive engineering services market. However, most automakers have resumed vehicle manufacturing with limited capacity and the safety measures in place. The market is expected to grow positively during the forecast period as economies are slowly recovering in the post-pandemic period.

The market is expected to be driven by the growing technological skills of Engineering Service Providers (ESPs) to offer R&D and product innovation in their products and solutions, OEM and government concentration on electric vehicles, innovative technologies with respect to vehicle and passenger safety, lightweight vehicles, etc.

However, the market faces challenges from restraining factors like the high cost of engineering services and technological limitations, which can affect market growth.

Key Market Trends

Auto Manufacturers' and OEMs' Continued Preference toward Outsourcing Services for Cost Savings and Product Integration

Engineering services outsourcing (ESO) is the practice of hiring non-physical engineering functions from an external source, such as design, prototyping, system integration, and testing. These services are needed from the start of the product design and development process and making use of a variety of IT-based tools and databases.

To keep up with consumer demand, automobile manufacturers have realized that they need to improve their engineering capabilities and innovation. Several governments are supporting automakers by offering incentives and tax cuts in exchange for producing automobiles that fully adhere to standards.

In order to follow the standards from conception to production, companies are outsourcing their projects for better output and also for time-saving. Outsourcing can help with a range of tasks, including creating parts, dealing with a company's supply chain, and developing engineering aftermarket assistance. Information technology can also aid in the speed and cost-effectiveness of product development.

Outsourcing assists businesses in integrating product development with related operations like engineering and warranty management. Outsourcing also gives businesses access to skilled workers who are familiar with local trends. Products that are adapted to the needs of local markets might give businesses a competitive advantage in terms of expanding their market share in the target areas.

India is Expected to Dominate the Asia-Pacific Region

Large automotive OEMs are outsourcing production and related activities to countries like India, and China due to the availability of low-cost labor. As a result, ESO providers for the automobile industry are refocusing their efforts ESO providers for the automobile industry are shifting their bases to the APAC area.

Among the low-cost countries, India accounts for roughly 30% of all available engineering service outsourcing (ESO) and business process outsourcing (BPO) manpower. In comparison to European, Latin American, and North American countries, India offers a 15-26 percent cost advantage. For global OEMs catering to the needs of various segments around the world, India has provided a strongly competitive market. Kia and MG are two recent OEMs to enter the Indian market. Because of the strict emission regulations in place all over the world,

The automotive engineering services market is estimated to employ around 50,000 full-time equivalents (FTEs) in India's Global In-House Centers (GICs). Apart from GICs, there is a slew of additional Indian automotive service providers, as well as traditional BP/IT service firms, that offer automotive engineering services.

India is running programs like FAME, Automotive Mission Plan, and NATRIP, to boost the manufacturing, infrastructure developments, and adoption of electric vehicles. BYD has set up a manufacturing unit in collaboration with Olectra to produce electric buses in India and is looking forward to setting up a second unit. The Make in India program allows 100% FDI in the automobile sector without government approval, and Central and State governments provide various incentives and subsidies to boost manufacturing.

One offset to the growth of the current market in the country may be the lack of proper infrastructure, with respect to the automotive segment. While the IT infrastructure is adequate for the current requirements, the same is not true for other sectors (including automotive), requiring much investment in the future.

In this group of regional markets, China will continue to be one of the fastest expanding. The Asia-Pacific market is expected to register positive CAGR, led by countries like Australia, India, and South Korea.

Competitive Landscape

The automobile sector is witnessing collaborations, acquisitions, and partnerships throughout the globe. To keep up with the growing customer demand for connected vehicles, increased autonomy, and electrifications, OEMs are partnering with industry experts and leaders in IT and battery manufacturing. OEMs are producing white label vehicles for technology companies to install the latest features and technology that will make the vehicle suitable for the present need of customers. For instance,

- In September 2020, Bertrandt signed a cooperation agreement with Bozzio AG, one of the leading manufacturers of drive-by-wire systems. This cooperation will help to successfully advance the development of autonomous systems. Bertrandt and Bozzio will provide support for their customers from the initial concept to the final implementation, with the aim of decisively influencing vehicle development in the future.
- In April 2020, Capgemini announced its plan to acquire Paris-based engineering consulting firm Altran Technologies for USD 4.1 billion. The acquisition is expected to offer Capgemini with a full stack of capabilities across research and development (R&D) strategy, digital design, product engineering, manufacturing services, software development, and integration.

Some major players dominating the market include AVL, Bertrandt AG, EDAG Engineering GmbH, IAV GmbH, and Altran.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Application Type
5.1.1 Designing
5.1.2 Prototyping
5.1.3 System Integration
5.1.4 Testing
5.2 By Location Type
5.2.1 On-shore
5.2.2 Off-shore
5.3 Vehicle Type
5.3.1 Passenger Vehicles
5.3.2 Commercial Vehicles
5.4 Propulsion Type
5.4.1 IC Engine
5.4.2 Electric Vehicles
5.4.3 Hybrid Vehicles
5.5 Geography
5.5.1 North America
5.5.1.1 United States
5.5.1.2 Canada
5.5.1.3 Mexico
5.5.2 Europe
5.5.2.1 Germany
5.5.2.2 United Kingdom
5.5.2.3 France
5.5.2.4 Rest of Europe
5.5.3 Asia-Pacific
5.5.3.1 China
5.5.3.2 Japan
5.5.3.3 India
5.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.5.4 Rest of the World
5.5.4.1 Brazil
5.5.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE**
6.1 Company Profiles
6.1.1 AVL
6.1.2 Bertrandt AG
6.1.3 EDAG Engineering GmbH
6.1.4 IAV GmbH
6.1.5 HORIBA Ltd
6.1.6 Altran
6.1.7 FEV Group
6.1.8 MBtech Group GmbH (A subsidiary of AKKA Technologies)
6.1.9 Alten GmbH
6.1.10 P3 Automotive GmbH
6.1.11 Altair Engineering Inc.
6.1.12 Gigatronik
6.1.13 ESG Elektroniksystem- und Logistik-GmbH
6.1.14 RLE International Group
6.1.15 ASAP Holding GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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