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自動車用衝突回避システム市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Automotive Collision Avoidance Systems Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

自動車用衝突回避システム市場は、2020年に410億米ドル、2026年には820億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは12.11%となっています。 COVID-19パンデミックは、自動車用衝突回避システム市場に深刻... もっと見る

 

 

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モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

自動車用衝突回避システム市場は、2020年に410億米ドル、2026年には820億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは12.11%となっています。

COVID-19パンデミックは、自動車用衝突回避システム市場に深刻な影響を与えました。2020年に記録された自動車販売台数の減少は、衝突回避システムの販売台数が少ないことを示しています。さらに、ウイルスの感染を抑制するために設けられたロックダウン規範により、衝突回避システムの研究開発活動や生産が停止しました。しかし、パンデミック後は、自律走行車の増加が予想されるため、衝突回避システムの見通しは明るい。

自動車の衝突回避システムは、環境からの入力を受け取り、それに応じて適応することで、差し迫った衝突を防ぎます。衝突回避システムは、複雑な状況下でドライバーには困難な機能を制御して実行します。センサーやカメラを使ってデータを収集し、コントローラーユニットで処理します。これらのユニットは、ドライバーに信号を送り、自分の運転と他人の運転の両方について、衝突や傷害のリスクを高める懸念があることを知らせます。

自動車に搭載されている安全システムを向上させるための各国政府の様々な取り組みが、大きな成長要因として考えられています。例えば、米国の国家運輸安全委員会(NTSB)は、2021年初頭に「最も欲しい交通安全の改善点10」を発表しました。このリストでは、乗客の安全のために自動車に装備可能な技術を取り入れることが提案されています。

- 自律走行車への需要の高まりが、自動車用衝突回避システムの需要を牽引しています。しかし、市場成長の妨げとなっているのは、高い設置コストです。一方で、自動車の安全基準に対する関心の高まりや、自動車への電子統合の増加は、衝突回避システム市場のさらなる拡大の機会を生み出すと予想されます。

主な市場動向

ADASへの需要の高まり

先進運転支援システム(ADAS)市場は、予測期間中に大きな成長が見込まれています。自動車の安全性に対する人々の意識が高まっているのは、さまざまな団体や大規模なOEMによる安全キャンペーンの増加が大きな要因となっています。

お客様の意識の高まりにより、自律走行機能や高度な安全機能を備えた自動車の需要が拡大しています。また、政府の規範や政策もADAS市場の売上を押し上げています。米国および欧州の当局は、2020年以降、乗用車およびすべての商用車に、一定レベルまで自動車用緊急ブレーキ(AEB)および前方衝突回避・警告システムの搭載を義務化しました。

高級車に先進の安全システムを搭載するという従来の流れは、徐々にすべてのセグメントの自動車で安全システムを標準化する方向にシフトしています。例えば、英国政府は、ADASシステムの普及に向けて、交通量の少ない高速道路などでの使用を想定した自動車線維持システム(ALKS)を2021年4月に承認しています。

このADAS分野には、グーグルなどの技術大手が車両の通信やセンシング技術の開発で参入しています。パッシブセーフティ(衝突時や衝突後にドライバーが怪我をしないようにするための安全対策)は、これまで多くのイノベーションが行われてきました。一方、アクティブセーフティ(衝突を予測・回避する安全対策)は初期段階にあり、多くの可能性を秘めています。例えば、Continental AGは2021年2月にAIチップスタートアップのRecogni社の株式を購入し、ADASシステムのリアルタイム物体認識を支援するチップを開発しています。大多数のプレイヤーの早期承認を得たADAS技術は、将来の完全自律走行車の開発において重要な役割を果たすことになるでしょう。

アジア太平洋地域 - 最も成長率の高い市場

アジア太平洋地域は、中国、インド、インドネシア、タイなどの国々で構成され、顧客の可処分所得が増加しています。衝突回避システム市場は、顧客の間で急速に普及していることから、アジア太平洋地域で成長を遂げています。また、高級車にしか搭載されていなかった駐車支援システムを中小型車にも搭載し、他社との差別化を図っているメーカーもあります。

中国は、自動車市場では世界のリーダーであり、電気自動車の販売台数および市場規模では欧州に次ぐ第2位の市場です。中国の自動車大手であるBYDは、2020年4月に新しいADASシステム「DiPilot(ディパイロット)」を発表し、まずは自社の「漢」モデルの車両で商用利用を開始しました。BYDはこのシステムにより、ADASシステムの学習に利用できるドライバーのプロファイルや運転習慣を学習し、ADASシステムを最適化するためのデータセンターとなることを目指しています。

インドのようなコストに敏感な市場では、ADASシステムの導入はまだ初期段階にあります。その主な理由は、自動車を購入する際の高額な出費と、衝突回避システムがもたらす安全性に関する購入者の意識の低さです。この傾向は、インドで行われているさまざまな啓発プログラムやキャンペーン、政府の取り組みによって、少しずつ良い方向へと変化しています。

例えば、2020年に開催されたSIAMカンファレンスでは、連邦道路交通大臣が、2022年までにすべての自動車に衝突回避システムを搭載することを目標に取り組んでいることを発表しました。この発言は、ハイテク企業が市場に投資するための計り知れない機会を生み出しました。Mando Corpは、Mahindra and Mahindraと協力して、2019年から自律的な緊急ブレーキを使って前面衝突を回避するADAS技術の供給を開始しました。

競合他社の状況

自動車用衝突回避システム市場は、Continental、Delphi、Denso、Autoliv、Mobileye、Panasonic、Hellaなどの数社のプレーヤーによって支配されています。2019年には6000万台以上の自動車にADASシステムが搭載されていると推定されています。

2020年8月、コンチネンタルは3,000万個のレーダーセンサーを生産し、衝突回避システムを利用して運転をより安全にするという世界的な取り組みを支援しています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場の牽引役
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 機能タイプ別
5.1.1 適応型
5.1.2 自動化
5.1.3 モニタリング
5.1.4 警告
5.2 技術タイプ別
5.2.1 レーダー
5.2.2 ライダ
5.2.3 カメラ
5.2.4 超音波
5.3 車両タイプ別
5.3.1 乗用車
5.3.2 商用車
5.4 地域別
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 その他の北アメリカ地域
5.4.2 欧州
5.4.2.1 ドイツ
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 ノルウェー
5.4.2.5 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 韓国
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 その他の地域
5.4.4.1 南アメリカ
5.4.4.2 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 ベンダーのマーケットシェア
6.2 企業プロフィール*について
6.2.1 Continental AG
6.2.2 デルファイ・オートモーティブ
6.2.3 株式会社デンソー
6.2.4 インフィニオン・テクノロジーズ
6.2.5 パナソニック株式会社
6.2.6 ロバート・ボッシュGmbH
6.2.7 ZFグループ
6.2.8 Autoliv Inc.
6.2.9 シーメンス社
6.2.10 ベンディックス コマーシャル ビークル システムズ LLC
6.2.11 トヨタ
6.2.12 WABCOビークルコントロールサービス
6.2.13 株式会社富士通研究所
6.2.14 マグナ・インターナショナル
6.2.15 モービルアイ
6.2.16 ヒュンダイ・モービス
6.2.17 Hella KGaA Hueck & Co.

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The automotive collision avoidance systems market was valued at USD 41 billion in 2020 and is expected to reach USD 82 billion by 2026, registering a CAGR of 12.11% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic had a severe impact on the automotive collision avoidance systems market. The low automotive sales registered in 2020 indicated the low sales for the collision avoidance systems. Moreover, due to the lockdown norms established to curb the transmission of the virus, the R&D activity and production of collision avoidance systems were halted. However, post-pandemic, the prospects for collision avoidance systems look positive due to the projected increase in the use of autonomous vehicles.

Automotive collision avoidance systems prevent imminent crashes by receiving inputs from the environment and adapting accordingly. They take control and perform functions that are difficult for drivers in complex situations. They use sensors and cameras to collect data and process it through controller units. These units send signals to drivers to alert them about concerns that increase the risk of collision and injury, both regarding their driving and other’s driving.

Various initiatives by governments of different countries to improve the safety systems onboard a car are being considered major growth factors. For instance, the National Transportation Safety Board (NTSB) of the United States released a list of the 10 most wanted transportation safety improvements at the beginning of 2021. This list suggests incorporating technologies that can be equipped to the vehicles for passenger safety.

· Growing demand for autonomous vehicles is driving the demand for automobile collision avoidance systems. However, market growth is hindered by a high installation cost. On the other hand, rising concerns about automotive safety norms and an increase of electronic integration in vehicles are anticipated to generate further opportunities for expansion in the collision avoidance systems market.

Key Market Trends

Increasing Demand for ADAS

The advanced driver assistance system (ADAS) market is expected to register huge growth during the forecast period. Increasing safety campaigns by different organizations and large-scale OEMs are significant factors for the increased public awareness of vehicle safety.

Rising awareness among customers is leading to a growth in the demand for vehicles with autonomous and advanced safety features. Government norms and policies are also boosting the sales of the ADAS market. US and European authorities have made installing automotive emergency braking (AEB) and forward collision avoidance/warning systems mandatory up to a certain level in both passenger cars and all commercial vehicles from 2020.

The conventional trend of featuring advanced safety systems in luxury cars is gradually shifting toward standardizing safety systems across all segments of cars. For instance, in a move to increase the use of ADAS systems, United Kingdom's government has approved an automated lane-keeping system (ALKS) in April 2021, designed for use on motorways in slow traffic and other applications.

Tech giants like Google have entered this ADAS space for developing vehicle communication and sensing technology. Passive safety (safety measures to prevent drivers from injuries during or after the crash) has seen a lot of innovations in the past. Active safety (to predict and avoid crashes) is in its initial stage and has a lot to offer. For instance, Continental AG bought stakes in AI chip startup Recogni in February 2021, to develop a chip that helps ADAS systems in real-time object recognition. Any ADAS technology that gets early approval of the majority of players will play a crucial role in the development of fully autonomous vehicles in the future.

Asia-Pacific – Fastest Growing Market

Asia-Pacific comprises countries such as China, India, Indonesia, and Thailand, where customers' disposable income is increasing. The collision avoidance systems market is exhibiting growth in Asia-Pacific due to a faster adoption rate among customers. Various OEMs are now introducing parking assist systems (earlier installed in luxury segment cars only) in mid and small-segment cars to create a point of differentiation from other OEMs.

China is a world leader in the automotive market and the second-largest market after Europe in electric vehicle sales and market value. BYD, a Chinese automotive giant, has launched a new ADAS system called DiPilot in April 2020, to be put into commercial use first in its own Han model vehicle. With this system, BYD aims to become a data center for optimizing the ADAS system by learning driver profiles and driving habits which can be used to train the ADAS systems.

In cost-sensitive markets like India, the ADAS system adoption is still in the nascent stages, majorly due to the high expenditure incurred to buy the vehicles and lack of awareness among buyers concerning the safety the collision avoidance systems provide. This trend is slowly changing for the better due to different awareness programs, campaigns, and government initiatives taking place in the country.

For instance, at the SIAM conference held in 2020, the Union Minister for Road and Highway Transport announced the ministry is working toward a mandate that brings Collision Avoidance systems to all cars by 2022. This statement has created immense opportunities for tech companies to invest in the market. Mando Corp has started working with Mahindra and Mahindra to supply ADAS technology to avoid front collisions by using autonomous emergency braking from 2019.

Competitive Landscape

The automotive collision avoidance systems market is dominated by a few players, such as Continental, Delphi, Denso, Autoliv, Mobileye, Panasonic, and Hella. It is estimated that more than 60 million units of vehicles have been installed with the ADAS system in 2019.

In August 2020, Continental produced 30 million radar sensors to support the worldwide efforts in making driving safer by using collision avoidance systems.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Driver
4.2 Market Restraint
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Function Type
5.1.1 Adaptive
5.1.2 Automated
5.1.3 Monitoring
5.1.4 Warning
5.2 By Technology Type
5.2.1 Radar
5.2.2 Lidar
5.2.3 Camera
5.2.4 Ultrasonic
5.3 By Vehicle Type
5.3.1 Passenger Vehicle
5.3.2 Commercial Vehicle
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Norway
5.4.2.5 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 South Korea
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Rest of The World
5.4.4.1 South America
5.4.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Continental AG
6.2.2 Delphi Automotive
6.2.3 Denso Corporation
6.2.4 Infineon Technologies
6.2.5 Panasonic Corporation
6.2.6 Robert Bosch GmbH
6.2.7 ZF Group
6.2.8 Autoliv Inc.
6.2.9 Siemens AG
6.2.10 Bendix Commercial Vehicle Systems LLC
6.2.11 Toyota
6.2.12 WABCO Vehicle Control Services
6.2.13 Fujitsu Laboratories Ltd
6.2.14 Magna International
6.2.15 Mobileye
6.2.16 Hyundai Mobis
6.2.17 Hella KGaA Hueck & Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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