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自動車用クラッチ市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Automotive Clutch Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

自動車用クラッチ市場は、2020年には100億米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には6%以上のCAGRを記録し、2026年には130億米ドルに達すると予想されています。 COVID-19のパンデミックが自動車用クラッ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

自動車用クラッチ市場は、2020年には100億米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には6%以上のCAGRを記録し、2026年には130億米ドルに達すると予想されています。

COVID-19のパンデミックが自動車用クラッチ市場に与える影響は、自動車の販売台数や生産台数の増加が主な要因となっているため、避けられないものとなっています。

マニュアルからセミオート、フルオートのトランスミッションシステムへの消費者の嗜好の高まりと進化は、世界市場の成長に好影響を与えると予想されます。さらに、より便利なトランスミッションモードへの顧客の嗜好や、新興国での乗用車需要の増加も、予測期間中の市場需要を牽引すると考えられます。

さらに、OEMメーカーは、需要の増加に対応するため、新しい生産設備を導入して生産能力の拡大に注力しており、これも市場成長を促進すると予想されています。しかし、オートマチックトランスミッションシステムにおけるマニュアルクラッチのトルクコンバータへの置き換えは、自動車用クラッチ業界にとって課題となる可能性があります。

これは、電気自動車の需要が増加していることに起因しています。また、中国やインドなどの新興国における自動車需要の高まりが、アジア太平洋地域の市場成長を牽引すると予想されています。

主な市場動向

バッテリー式電気自動車の増加が市場の成長を抑制すると予想される

自動車業界では、従来の燃料車から電気自動車への移行が進んでいます。バッテリー電気自動車(BEV)にはトランスミッションシステムが搭載されていません。バッテリー電気自動車(BEV)に搭載されている電気モーターは、フラットなパワーカーブを持っており、どの回転数でも効率的に走行できるため、ギアチェンジの必要がありません。

世界のEV市場の成長は、メンテナンスコストが比較的低いことと、環境問題への関心の高まりによるものです。また、持続可能な交通手段へのシフトが促進され、化石燃料への依存度を低減することが期待されています。EVの需要は、日本や中国など、アジア太平洋地域の二大自動車産業の拠点となっている国で増加しています。

また、北米や欧州では、前述のEV関連の要因により、自動車用クラッチ市場の成長率の低下が予想されます。標準的なベアリングを持つテスラが電気自動車を製造していることに加え、政府が提供する補助金によって、他の多くの自動車会社が電気自動車のポートフォリオを強化しています。

予測期間中、アジア太平洋地域が大きく成長すると予測される

アジア太平洋地域は、自動車の販売台数が多く、デュアルクラッチトランスミッションシステムやオートマチックおよびマニュアルトランスミッションシステムなどの技術開発が進んでいることから、自動車用周波数摩擦市場の予測期間中、アジア太平洋地域が優位に立つと予想されています。また、中国やインドなどの新興国では、自動車製造業の増加が自動車用ボトルネック市場を押し上げています。また、安価なマニュアルトランスミッション用クラッチの登場や、快適なトランスミッションモードを求める顧客の嗜好なども市場の成長に寄与しています。

プレミアムカーの市場普及率の増加や、便利なパワートレインシステムの自動車への展開などの要因が、自動車用クラッチ市場の需要を加速させています。中国は、プレミアム乗用車の世界最大の市場として米国を追い越すと予想されており、自動車用クラッチ市場の成長に大きな可能性をもたらしています。

さらに、北米地域は、世界経済における売上高に占める割合が小さく、予想期間中に着実に増加すると予測されています。これは、米国やカナダでの自動車購入の増加が主な要因です。欧州では、自動車メーカーの数が増加しているため、自動車用クラッチ市場は予測期間中にさらに急速に成長すると予測されています。

競争状況

自動車用クラッチ市場は、大手自動車メーカーと長年にわたる提携関係にあるトランスミッションメーカーが優先的に供給しています。ZF Friedrichshafen社、Magneti Marelli社、Valeo社、BorgWarner社などが、この市場の主要なプレーヤーです。これらの企業は、様々な成長戦略を採用することで、市場における地位の強化に注力しています。例えば

- 2019年11月、ボルグワーナーは、中国の大手相手先商標製品メーカーであるChangAn automobile社と協業し、ChangAn社の次世代ハイブリッドトランスミッション技術向けに、高度に統合された電気油圧制御ユニットとコンパクトなトリプルクラッチP2ドライブモジュールを供給しました。
- 2019年5月には、CK Holdings Co.Ltd.(カルソニックカンセイ株式会社の持ち株会社)は、先に発表したMagneti Marelli SpAのFiat Chrysler Automobiles NVからの買収が完了したことを発表しました。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場区分
5.1 トランスミッションタイプ
5.1.1 マニュアル
5.1.2 オートマチック
5.1.3 自動マニュアルトランスミッション(AMT)
5.1.4 その他のトランスミッションタイプ
5.2 車両タイプ
5.2.1 乗用車
5.2.2 商用車
5.3 地理的条件
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 イギリス
5.3.2.2 ドイツ
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 インド
5.3.3.3 日本
5.3.3.4 韓国
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 その他の地域
5.3.4.1 南アメリカ
5.3.4.2 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 ベンダーのマーケットシェア**)
6.2 企業の概要**(英語)
6.2.1 Magneti Marelli SpA
6.2.2 ZF Friedrichshafen
6.2.3 ヴァレオ
6.2.4 Eaton Corporation PLC
6.2.5 WABCO Holdings Inc.
6.2.6 エクセディ株式会社
6.2.7 アイシン精機株式会社Ltd.
6.2.8 BorgWarner Inc.
6.2.9 シェフラーAG
6.2.10 株式会社ジヤトコ
6.2.11 アリソン・トランスミッション・ホールディングス株式会社

7 市場機会と今後の動向**について

 

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Summary

The automotive clutch market was valued at USD 10 billion in 2020, and it is expected to reach USD 13 billion by 2026 by registering a CAGR of over 6% during the forecast period (2021 - 2026).

The impact of the COVID-19 pandemic on the automotive clutch market is inevitable, as the market is primarily driven by increasing vehicle sales and production.

The growing trend and evolving consumer preference toward manual to semi-automatic or fully automatic transmission systems are expected to impact global market growth favorably. Furthermore, customer inclination toward more convenient modes of transmission and growing demand for passenger cars in emerging economies are also expected to drive the market demand over the forecast period.

In addition, OEMs focus on expanding production capacity by introducing new production facilities to meet growing demand, which is also expected to propel market growth. However, the replacement of manual clutch by torque convertor in automatic transmission systems may pose to be a challenge to the automotive clutch industry.

North America is expected to emerge as the most dominant regional automotive clutch market over the forecast period, which can be attributed to the growing demand for electric vehicles. Furthermore, high vehicle demand in emerging economies, such as China and India, is expected to drive growth across the Asia-Pacific market over the forecast period.

Key Market Trends

Increasing Adoption of Battery Electric Vehicles is Anticipated to Restrain the Growth

The automotive industry is experiencing a shift from conventional fuel vehicles to electric vehicles. Battery electric vehicles (BEVs) are not equipped with transmission systems. The electric motors in battery electric vehicles (BEVs) have a flat power curve, i.e., they can run efficiently at any rpm, thereby eliminating the need to shift gears.

The growth of the global EV market has been due to their relatively low maintenance cost and growing environmental concerns. It is also fuelled by the shift toward sustainable transportation, which is expected to help reduce fossil fuel dependency. The demand for EVs is ever increasing in countries like Japan and China, which are two of the biggest automotive hubs in the Asia-Pacific.

Reduction in the growth of the automotive clutch market can also be anticipated in North America and Europe, owing to the aforementioned factors related to EVs. In addition to the standard-bearing Tesla manufacturing electric vehicle, subsidies offered by governments is helping many other automotive companies to ramp up their electric vehicle portfolio.

The Asia-Pacific Region is Estimated to Grow Significantly During Forecast Period

Asia-Pacific is expected to dominate the car frequency friction market over the forecast time period owing to the bulk of car sales in the region and technical developments, such as dual-clutch transmission systems and automatic and manual transmission systems. Throughout emerging economies such as China and India, the rise of the automobile manufacturing industry is pushing the car bottleneck market. Other factors such as the introduction of cheaper manual transmission clutches and customer preference for a comfortable mode of transmission also contribute to the market growth.

Factors such as increasing market penetration of premium cars and deployment of convenient powertrain systems in vehicles are accelerating the demand for the automotive clutch market. China is expected to overtake the United States as the world’s largest market for premium passenger cars, creating a huge potential for the growth of the automotive clutch market.

Moreover, the North American region also represents a modest share of sales in the world economy and is predicted to rise steadily over the expected period. This is attributed largely to increased car purchasing in the United States and Canada. Owing to the presence in Europe of a growing number of car manufacturers, the automotive clutch market is projected to rise more rapidly over the forecast period.

Competitive Landscape

The automotive clutch market is majorly held by transmission manufacturing firms that have a long-standing partnership with the major automobile manufacturing companies as their preferred suppliers. ZF Friedrichshafen, Magneti Marelli, Valeo, and BorgWarner are among the major players in the market. These companies are focusing on strengthening their position in the market by adopting various growth strategies. For instance,

- In November 2019, Borgwarner collaborated with the leading Chinese original equipment manufacturer ChangAn automobile to supply the highly integrated electro-hydraulic control unit and compact triple clutch P2 drive module for ChangAn's next-generation hybrid transmission technology.
- In May 2019, CK Holdings Co. Ltd, a holding company of Calsonic Kansei Corporation, announced that the completion of its previously announced acquisition of Magneti Marelli SpA from Fiat Chrysler Automobiles NV.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Transmission Type
5.1.1 Manual
5.1.2 Automatic
5.1.3 Automated Manual Transmission (AMT)
5.1.4 Other Transmission Types
5.2 Vehicle Type
5.2.1 Passenger Vehicles
5.2.2 Commercial Vehicles
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 United Kingdom
5.3.2.2 Germany
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 India
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 South America
5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share**
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Magneti Marelli SpA
6.2.2 ZF Friedrichshafen
6.2.3 Valeo
6.2.4 Eaton Corporation PLC
6.2.5 WABCO Holdings Inc.
6.2.6 Exedy Corporation
6.2.7 Aisin Seiki Co. Ltd
6.2.8 BorgWarner Inc.
6.2.9 Schaeffler AG
6.2.10 JATCO Ltd
6.2.11 Allison Transmission Holdings Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS**

 

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