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自動車用触媒コンバーター市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Automotive Catalytic Converter Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2021 - 2026)

自動車用触媒コンバーター市場は、2020年には120億米ドル、2026年には180億米ドルに達し、予測期間中に7%以上のCAGRを記録すると予想されています。 COVID-19のパンデミックは、世界中で販売される乗用車や商... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

自動車用触媒コンバーター市場は、2020年には120億米ドル、2026年には180億米ドルに達し、予測期間中に7%以上のCAGRを記録すると予想されています。

COVID-19のパンデミックは、世界中で販売される乗用車や商用車の新車数の減少により、市場に大きな影響を与えました。さまざまな規制が実施されたため、2020年には触媒コンバーターのアフターマーケットでの販売も好調ではありませんでした。しかし、個人のモビリティー志向の高まりにより、パンデミック後は通常の経済状況に戻ることが期待されています。

市場の成長を促す主な要因としては、厳しい排出ガス規制の制定や、アジア太平洋地域、特にインド、中国、タイ、日本などでの自動車産業の成長が挙げられます。しかし、電気自動車の普及率が高まっていることが、市場の成長を妨げていると考えられます。

- 世界的に排出量が一貫して増加しており、健康への懸念も高まっていることから、米国環境保護庁などの政府や規制当局は、特に自動車産業向けに、二酸化炭素の排出を抑制・削減するための厳しい排出基準を制定しています。触媒コンバーターは排出ガスの削減に役立ち、メーカーは世界的に設定されている基準を満たすことができます。今後数年間、自動車の需要は引き続き増加すると予想されるため、自動車用触媒コンバーターの需要も健全な成長を遂げると見込まれています。

主な市場動向

厳格な排ガス規制の制定

自動車業界における触媒コンバーターの需要と採用は一貫して増加しています。環境や健康への関心が高まる中、世界各国の政府は、二酸化炭素の排出量を管理・削減するために、厳しい排出基準を制定しています。

例えば、米国のEPA(環境保護庁)やNHTSA(運輸省)は、環境に優しい自動車(乗用車および商用車)の生産を支援し、燃費の向上とCO2排出量の削減を実現するための取り組みを行っています。これらの取り組みにより、政府は2025年までに約31億トンのCO2排出量を削減し、約60億バレルの石油を節約することを計画しています。メーカー各社は、このような排出ガス規制に対応するため、さまざまな技術的進歩を実現しています。例えば

- 三元触媒コンバータが提供する優れた排出削減効果は、三元触媒コンバータの主要な使用の原動力となっている。この触媒コンバーターが提供する還元、酸化、および窒素パティキュレート・フィルターは、2ウェイ・コンバーターが提供する酸化と還元だけよりも優れています。したがって、三元触媒は二元触媒に比べて高い市場シェアを持っています。

アジア太平洋地域と欧州が市場の中心

EUでは、自然吸気エンジンの市場を阻害するような新しい規制が制定されました。この規制では、2012年から2015年の間に、すべての自動車市場で平均CO2排出量を130g/kmにすることが求められていました。現在、EUは、各自動車会社のフリート平均のCO2排出量を、2020年から2024年の間に95g/kmまで削減し、特に地域の乗用車については、2025年までに15%、2030年までに37.5%のCO2排出量削減を達成するよう指示している。また、オランダのように、より厳しい排出基準を設定し、80g/kmを要求する国もあります。

アジア太平洋地域の市場は、自動車の販売台数の多さから、速いペースで成長すると予想されます。中国とインドは、2020年に合計2,200万台の乗用車が販売されると報告しています。アジア太平洋市場では、2025年末までに中国が著しく高い市場シェアを占めると予想されます。中国は米国を抜いて世界最大の乗用車市場となることが予想され、自動車用触媒コンバーター市場の成長に大きな可能性をもたらします。

同地域の経済状況の改善と個人の可処分所得の増加は、人々に新しい自動車の購入を促しています。また、この地域の厳しい排ガス規制と、予想される自動車販売台数の増加は、触媒コンバーター市場の大きな成長の可能性を示しています。

競争状況

世界の自動車用触媒コンバーター市場は統合されています。市場を支配している主なプレイヤーとしては、Faurecia SA、Marelli SpA、Tenneco Inc.、BASFなどが挙げられます。自動車用触媒コンバータ市場は、主要メーカーによる投資や研究開発、製品のイノベーションによって牽引されています。例えば

- 2020年3月、BASF社は、排出ガス削減性能を損なうことなく、高価格のパラジウムを低価格のプラチナに置き換えることで、触媒コンバーターの価格を下げることができる技術を開発しました。
- 2020年3月、コンチネンタルのパワートレイン部門であるヴィテスコ・テクノロジーズは、欧州の大手メーカーとディーゼル触媒コンバーター用の電気発熱体を供給する契約を結んだことを発表しました。ディーゼルエンジン車向けの製品で、NOX排出量を40%、CO2排出量を3%削減する高効率を実証した。

本レポートの購入理由

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場の牽引役
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 タイプ
5.1.1 二元触媒コンバータ
5.1.2 三元触媒コンバータ
5.1.3 その他のタイプ
5.2 車両タイプ
5.2.1 乗用車
5.2.2 商用車
5.3 地理的条件
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 スペイン
5.3.2.5 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 インド
5.3.3.2 中国
5.3.3.3 日本
5.3.3.4 韓国
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 その他の地域
5.3.4.1 南アメリカ
5.3.4.2 中近東・アフリカ

6 競争状況
6.1 ベンダーのマーケットシェア
6.2 企業プロフィール*について
6.2.1 Marelli
6.2.2 Tenneco Inc.
6.2.3 Faurecia
6.2.4 エバースバッハ
6.2.5 株式会社ユタカ技研
6.2.6 Futaba Industrial Co.Ltd.
6.2.7 ボイセン
6.2.8 BOSAL
6.2.9 KATCON
6.2.10 セジョン
6.2.11 Hanwoo Industrial Co.Ltd.
6.2.12 Sango Co.Ltd.
6.2.13 ベントラー

7 市場機会と将来のトレンド

 

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Summary

The automotive catalytic converter market was valued at USD 12 billion in 2020, and it is expected to reach USD 18 Billion by 2026, registering a CAGR of more than 7% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic had a huge impact on the market, owing to the decrease in the number of new passenger and commercial vehicles sold across the world. With different restrictions implemented, even the aftermarket sales of the catalytic converter did not account for good business in 2020. However, with the projected increase in preference for individual mobility, the market expects to grow back to normal economic conditions post-pandemic.

Some of the major factors driving the growth of the market are the enactment of stringent emission norms and the growing automotive industry in Asia-Pacific, especially in countries, such as India, China, Thailand, and Japan. However, the growing penetration of electric vehicles is expected to hinder the growth of the market.

- With consistently rising global emission levels and increasing health concerns, governments and regulatory authorities, such as the United States Environmental Protection Agency, are enacting stringent emission norms to control and reduce carbon emissions, especially for the automotive industry. A catalytic converter helps in reducing emissions and allows manufacturers to meet the standards set worldwide. As the demand for vehicles is anticipated to continue to increase over the next few years, the demand for automotive catalytic converters is also expected to register healthy growth.

Key Market Trends

Enactment of Stringent Emission Norms

The demand for and adoption of catalytic converters in the automotive industry has been consistently increasing. With the growing environmental and health concerns, governments worldwide are enacting stringent emission norms to control and reduce carbon emissions.

For instance, the United States EPA and NHTSA are taking initiatives to support the production of environmental-friendly vehicles (both passenger vehicles and commercial vehicles) to ensure improved fuel economy and reduced carbon emissions. Through these initiatives, the government is planning to reduce about 3,100 million metric ton of CO2 emission and save about 6 billion barrels of oil by 2025. Manufacturers are coming up with various technological advancements in favor of these emission regulations. For instance:

- The better emission reductions offered by three-way catalytic converters are a driving factor for the major usage of three-way catalytic converters. The reduction, oxidation, and nitrogen particulate filter offered by this catalytic converter is an advantage over just the oxidation and reduction provided by the two-way converter. Thus, three-way converters possess a higher market share as compared to two-way converters.

Asia-Pacific and Europe to Dominate the Market

The EU passed updated regulations, which hindered the market for naturally aspirated engines. The regulation demanded an average CO2 emission of 130 g/km for every car market for the 2012-2015 models. Currently, the EU is directing that CO2 emission for each car company’s fleet average should be reduced to 95 g/km between the period 2020-2024 and achieve 15% CO2 emission reduction by 2025 and 37.5% reduction by 2030, especially for passenger cars in the region. Individual countries, like the Netherlands, made more stringent emission standards, demanding 80g/km.

The market in Asia-Pacific is expected to grow at a fast pace due to the sheer volume of cars being sold. China and India together reported a total of 22 million units of passenger cars sold in 2020. China is expected to occupy a significantly high market share by the end of 2025 in the Asia-Pacific market. China is expected to overtake the United States as the world’s largest market for passenger cars, creating a huge potential for the growth of the automotive catalytic converter market.

The improving economic conditions of the region and rising individual disposable income are driving people to buy new vehicles. The stringent emission regulations in the region and the expected increase in automobile sales indicate great growth potential for the catalytic converter market.

Competitive Landscape

The global automotive catalytic converter market is consolidated. Some of the major players dominating the market are Faurecia SA, Marelli SpA, Tenneco Inc., and BASF. The automotive catalytic converter market is driven by investments made by major manufacturers and research and development, along with product innovation in the market. For instance:

- In March 2020, BASF developed a technology that helps reduce the price of the catalytic converter by replacing high-priced palladium with low-priced platinum without compromising the emission reduction performance.
- In March 2020, Continental's Powertrain division Vitesco Technologies announced a contract with a major European manufacturer to supply electric heating elements for diesel catalytic converters. The company demonstrated high efficiency with a 40% reduction in NOX emissions and a 3% decrease in CO2 emissions of its products for diesel engine vehicles.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Driver
4.2 Market Restraint
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Two-way Catalytic Converter
5.1.2 Three-way Catalytic Converter
5.1.3 Other Types
5.2 Vehicle Type
5.2.1 Passenger Cars
5.2.2 Commercial Vehicles
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Spain
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 South Korea
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 South America
5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles*
6.2.1 Marelli
6.2.2 Tenneco Inc.
6.2.3 Faurecia
6.2.4 Eberspacher
6.2.5 Yutaka Giken Company Limited
6.2.6 Futaba Industrial Co. Ltd
6.2.7 Boysen
6.2.8 BOSAL
6.2.9 KATCON
6.2.10 Sejong
6.2.11 Hanwoo Industrial Co. Ltd
6.2.12 Sango Co. Ltd
6.2.13 Benteler

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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