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サウジアラビアの乳製品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Saudi Arabia Dairy Products Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

サウジアラビアの乳製品市場は、2020年には48億0770万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には4.71%のCAGRで成長すると予測されています。 COVID-19は、企業や経済に大きな影響を与えます。COVID-19は... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

サウジアラビアの乳製品市場は、2020年には48億0770万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には4.71%のCAGRで成長すると予測されています。

COVID-19は、企業や経済に大きな影響を与えます。COVID-19は、お客様が在庫の少ない環境で新しいブランドを試していることから、消費者の大きな変化をもたらしました。ビジネスやコミュニティが停止した最初の波の中で、乳製品はオンラインでの需要が高く、COVID-19により実店舗の小売店からシフトする買い物客が増えたため、Eコマースの価格と在庫切れのレベルが上昇しました。大きな問題は、ロックダウン中、サウジアラビアが国境を閉鎖したり、貿易障壁を引き上げたりしたため、乳製品のスナックを含むサプライチェーンが途絶えたことです。しかし、ロックダウン中は、家庭での料理やお菓子作りへの関心が高まり、牛乳、バター、クリームなどの乳製品の需要が増加しています。また、革新的なオンザゴー乳製品は、栄養やエネルギー、たんぱく質を素早く便利に摂取できるため、国内では一貫して需要が高まっています。

中期的には、サウジアラビアの乳製品市場は、乳製品がサウジアラビア人の食生活の大部分を占めていることから、牛乳や乳製品の消費量が多いことが特徴です。サウジアラビアでは、食生活に必要な乳製品が非常に重要視されており、これが乳製品市場を牽引しています。さらに、サウジアラビアの料理には牛乳やチーズを必要とするものが多く、家庭での消費における乳製品市場の需要を促進しています。また、サウジアラビアは世界的に見ても主要な乳製品の輸入国であり、チーズを含む牛乳や乳製品を大量に輸入しています。UN Comtradeが発表したデータによると、2018年、サウジアラビアはイギリスに次ぐ世界第2位のプロセスチーズ輸入国であり、同年の輸入額は2億5300万米ドルを超えています。チーズに関する製品イノベーションも市場研究の原動力となっており、主要な市場プレーヤーは、さまざまな目的での乳製品の使用を増やすことで市場成長に有利となる、競争力のある新製品を頻繁に発表しています。

主な市場動向

加工乳製品の需要の高まり

サウジアラビアの乳製品市場は、乳製品がサウジアラビアの食生活の大部分を占めているため、牛乳や乳製品の消費量が多いことが特徴です。サウジアラビアでは、食生活の要件を満たすために乳製品を重視しており、これが乳製品市場を牽引しています。また、サウジアラビアの料理には、牛乳やチーズを必要とするものがあり、家庭での消費における乳製品市場の需要を促進しています。

サウジアラビアの乳製品市場では、プロセスチーズの需要が大きく伸びています。サウジアラビアの大手乳製品メーカーであるAlmarai社によると、2016年のGCCプロセスチーズ市場では、サウジアラビア(KSA)が68.8%の最大シェアを占めており、これはGCC地域の他の国と比べて同国のチーズ需要が非常に高いことを示しています。

また、サウジアラビアは世界的に見ても乳製品の主要輸入国として際立っており、チーズをはじめとする牛乳や乳製品を大量に輸入しています。UN Comtradeが発表したデータによると、2018年、サウジアラビアはイギリスに次ぐ世界第2位のプロセスチーズの輸入国であり、同年の輸入額は2億5300万米ドルを超えています。

また、チーズに関する製品のイノベーションも市場研究の原動力となっており、主要な市場プレーヤーは、さまざまな目的での乳製品の使用を増やすことで市場成長を有利にする新製品や競争力のある製品を頻繁に発表しています。

牛乳が最大のセグメントであることに変わりはない

サウジアラビアの乳製品メーカー、特に牛乳メーカーは、質・量ともに湾岸地域のマーケットリーダーであり続けています。サウジアラビアの乳業メーカーは、東部州と中部州にある農場や工場から、国内だけでなく湾岸地域全体、特にアラブ首長国連邦で製品を販売しています。人口増加に伴う一人当たりの牛乳消費量の増加と、栄養価の高い食事への需要が、調査対象となる市場の成長を急速に促しています。牛乳には、タンパク質、カルシウム、マグネシウム、カリウム、ビタミンB12などが豊富に含まれており、骨の健康や認知機能の向上、筋肉の成長、体重減少などに重要な役割を果たしています。これらの要因が、日本における牛乳の販売を促進しています。人口の増加と小売店の発展により、低脂肪、ビタミン強化、オーガニックなどのラベルをつけたさまざまな白い牛乳製品が販売されており、これが需要を押し上げています。さらに、フレーバーミルクのポーションパックのような新しい製品ラインの人気が、市場調査の刺激となっています。

競争状況

サウジアラビアの乳製品市場は競争が激しく、多数の地元企業が国内の乳製品需要に対応しています。主な企業としては、Almarai Company、Sadafco、National Agriculture Development Company(NADEC)、Al Safi Danone Company(ASD)などが大きな市場シェアを占めています。大手企業は、消費者の関心に応えるために、新製品や革新的な製品を市場に投入することに注力しています。乳製品スナック市場では、新製品の革新が最も好ましい戦略です。また、より多くの顧客を獲得するために、電子商取引サイト(自社サイトおよび第三者サイト)を通じて製品を提供するなどの戦略をとっています。さらに、競争上の優位性を得るために、主要企業は製品の差別化を図り、製品の提供、風味、価格、品質、包装形態、マーケティング活動など、さまざまな要因で競争しています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー
3.1 市場の概要

4 市場力学
4.1 市場の推進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品タイプ
5.1.1 ミルク
5.1.2 チーズ
5.1.3 ヨーグルト
5.1.4 乳製品のデザート
5.1.5 その他
5.2 流通チャネル
5.2.1 スーパーマーケットおよびハイパーマーケット
5.2.2 コンビニエンスストア
5.2.3 オンラインストア
5.2.4 その他の流通チャネル

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 市場シェアの分析
6.3 主要企業が採用した主要戦略
6.4 会社概要
6.4.1 アルマライ社
6.4.2 サダフコ
6.4.3 アルサフィダノン
6.4.4 ネスレ
6.4.5 モンデリーズ・インターナショナル
6.4.6 アルラ・フーズ
6.4.7 アル・ファイサリア・グループ
6.4.8 Fonterra Co-Operative Group Limited
6.4.9 BEL SA

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The Saudi Arabian dairy products market was valued at USD 4,807.70 million in 2020 and is projected to grow at a CAGR of 4.71 % during the forecast period (2021-2026)

COVID-19 has a significant impact on businesses and economies. COVID-19 has led to a major consumer shift, as customers are trying out new brands in the low-stock environment. During the initial wave of business and community shutdowns, dairy products were in high demand online, with e-commerce prices and out-of-stock levels increasing as more shoppers shifted from brick-and-mortar retailers due to COVID-19. A major issue is the disrupted supply chains, including dairy snacks, as, during the lockdown, Saudi Arabia closed their borders or raised trade barriers. However, during the lockdown, there was a rising interest in cooking and baking at home, which has led to the increased demand for dairy products like milk, butter, and cream. Also, the increasing demand for innovative on-the-go dairy products is consistently trending in the country as it a quick and convenient source of nutrition and energy, and protein.

Over the medium term, the Saudi Arabian dairy market is marked by high consumption of milk and milk products, as dairy forms a major part of the Saudi Arabian diet. The country give high importance to dairy products to meet its dietary requirements, which drives the dairy market. Additionally, several Saudi Arabian dishes require milk and cheese in their preparation, thereby, propelling the demand for the dairy market in the household consumption.Saudi Arabia also stands out as a major dairy importer globally, importing large volumes of milk and dairy products, including cheese. According to the data published by UN Comtrade, in 2018, Saudi Arabia was the second-largest importer of processed cheese worldwide, after the United Kingdom, with imports amounting to a value of over USD 253 million in the same year.Product innovations with respect to cheese have also been driving the market studied, as leading market players have been frequently launching new and competitive products that favor market growth by increasing the usage of dairy products for different purposes.

Key Market Trends

Augmented Demand For Processed Dairy Products

The Saudi Arabian dairy market is marked by high consumption of milk and milk products, as dairy forms a major part of the Saudi Arabian diet. The country give high importance to dairy products to meet its dietary requirements, which drives the dairy market. Additionally, several Saudi Arabian dishes require milk and cheese in their preparation, thereby, propelling the demand for the dairy market in the household consumption.

The market studied witnessed a spectacular growth in the demand for processed dairy cheese. According to Almarai, a leading Saudi-based dairy company, in 2016, Saudi Arabia (KSA) had held the largest share of 68.8% in the GCC processed cheese market, which represents an exceptional demand for cheese in the country compared to other countries in the GCC region.

Saudi Arabia also stands out as a major dairy importer globally, importing large volumes of milk and dairy products, including cheese. According to the data published by UN Comtrade, in 2018, Saudi Arabia was the second-largest importer of processed cheese worldwide, after the United Kingdom, with imports amounting to a value of over USD 253 million in the same year.

Product innovations with respect to cheese have also been driving the market studied, as leading market players have been frequently launching new and competitive products that favor market growth by increasing the usage of dairy products for different purposes.

Milk Remains the Largest Segment

Saudi dairy producers, particularly of milk, have always been the market leaders in the Gulf in terms of quality and quantity. Saudi dairy producers not only sell their products in the Kingdom but within the entire Gulf region, especially the United Arab Emirates, from their farms and plants in the Eastern and Central Provinces.The rising per capita milk consumption, coupled with an increasing population, and the demand for a nutrient-rich diet are rapidly driving the growth of the market studied. Milk is a good source of protein, calcium, magnesium, potassium, Vitamin B12, and others which can play a key role in improving bone health, cognitive function, muscle growth, as well as facilitating weight loss. Thus, these factors are further driving the sales of milk in the country. The expanding population and the development in retail opportunities, which offer a variety of white milk products under the following labels, namely low-fat, vitamin-enriched, and organic, are boosting the demand. Furthermore, the popularity of new product lines, such as on-the-go portion packs of flavored milks, is acting as a stimuli to the market studied.

Competitive Landscape

The Dairy market in Saudi Arabia is highly competitive with a large number of local players catering to the demand for milk products in the country. Some of the major companies are Almarai Company, Sadafco, National Agriculture Development Company (NADEC) and Al Safi Danone Company (ASD) holding a major market share among others. The major players are focusing on introducing new and innovative products in the market to cater to the interests of the consumers. New product innovation is the most preferred strategy in the dairy snacks market. Additionally, the companies are following strategies that include the provision of products through e-commerce (own website and third parties) websites to facilitate a larger targeted audience. Moreover, in order to gain a competitive advantage, the key players try to differentiate their offerings and compete on different factors, including product offerings, flavor, price, quality, packaging format, and marketing activities.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Milk
5.1.2 Cheese
5.1.3 Yogurt
5.1.4 Dairy Desserts
5.1.5 Others
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Retail
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Key strategies adapted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 Almarai Company
6.4.2 Sadafco
6.4.3 AlsafiDanone
6.4.4 Nestle
6.4.5 Mondelez International
6.4.6 Arla Foods
6.4.7 Al Faisaliah Group
6.4.8 Fonterra Co-Operative Group Limited
6.4.9 BEL SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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