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北米の茶市場-成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


North America Tea Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

北米の茶市場は、予測期間(2021年~2026年)に3.1%のCAGRを記録すると予測されています。 ハーブティーは、今後数年間で大きな成長が見込まれています。COVID-19の発生という現状は、ハーブティーメーカーに... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,750
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サマリー

北米の茶市場は、予測期間(2021年~2026年)に3.1%のCAGRを記録すると予測されています。

ハーブティーは、今後数年間で大きな成長が見込まれています。COVID-19の発生という現状は、ハーブティーメーカーに強力な地盤をもたらしています。北米地域では、消費者が健康や自然に良く、免疫力を高める作用のある製品を積極的に求めており、市場をさらに牽引しています。

北米地域におけるお茶の消費は、季節性に制限されることなく、時間に関係なく常に安定しています。

アメリカでは消費者の嗜好が強く、市場は安定した成長を遂げていますが、カナダの反応は鈍いようです。両国ともに価格を下げたことで、北米での紅茶の販売量は増加しています。

カナダ人は、お茶の摂取に伴う健康上のメリットや、多種多様なお茶の提供を意識するようになり、それが2017年のお茶の需要を牽引しました。

主な市場動向

健康的な水分補給が市場の成長を促進している

北米における紅茶の消費は、消費者がジュースや炭酸飲料に代わる新しいノンアルコール飲料を求めていることが背景にあります。消費者は、ジュースや炭酸飲料に代わる、手軽で便利で健康的な飲料として、バッグタイプの紅茶に親しみを感じています。健康的な水分補給とは、コーヒーやエナジードリンクのように有害なものではなく、すぐにリフレッシュでき、穏やかな刺激を与えることができることを指します。

お茶の持つ多様な機能性は、北米市場で顕著になっている健康的なトレンドに合わせて、メーカーに革新をもたらすことができます。

北米市場では、お茶とオーガニックなどの健康的な特性との関連性が基本的に強い。紅茶市場は、その健康促進プロファイルと、北米におけるハーブの多様なバリエーション、新しいパックサイズ、オーガニックの選択肢によって推進されています。

米国が最大の市場セグメント

米国は、世界第3位の紅茶の輸入国です。米国では、過去数年間で茶の消費量が大幅に増加しており、現在では最も人気のある飲料となっています。この地域では、北米の消費者の健康意識の高まり、新しいフレーバーの導入、利便性への要求などが主な成長機会となっています。米国の茶市場は、2018年に金額および数量ベースで堅調な成長を記録し、ハーブティーと緑茶がより強い需要を反映しています。紅茶の市場は、継続的なイノベーション、利便性、ハイエンドのスペシャルティティーの人気により、素晴らしいペースで成長することが予想されます。今後は、消費者の関心の高まりや、健康飲料としてのお茶のマーケティングに成長が左右されると予想されます。

競合他社の状況

北米の紅茶市場は競争が激しく、地域や世界のプレーヤーが大きなシェアを占めています。その中でも、Unilever、Hain Celestial Group、Associated British Foods PLCなどの企業が有力なプレイヤーとして名を連ねています。これらの企業は、新興市場がもたらす機会を利用して製品ポートフォリオを拡大し、市場シェアをさらに拡大することに注力しています。各社は、市場での競争優位性を獲得するために、製品の提供、品質、味、フレーバー、価格、機能性、サイズ、パッケージ、マーケティング/ブランディング活動など、さまざまな要因で競争しています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 形態別
5.1.1 リーフティー
5.1.2 クラッシュ/ティア/カールティー
5.2 製品タイプ別
5.2.1 紅茶
5.2.2 緑茶
5.2.3 ハーブティー
5.2.4 その他の製品タイプ
5.3 流通チャネル別
5.3.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.2 コンビニエンスストア
5.3.3 専門小売店
5.3.4 オニン・リテール・ストア
5.3.5 その他の流通チャネル
5.4 国別
5.4.1 米国
5.4.2 カナダ
5.4.3 メキシコ
5.4.4 その他の北アメリカ地域

6 競争状況
6.1 主要企業の戦略
6.2 最も活発な企業
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 Unilever PLC
6.4.2 Bigelow Tea Company
6.4.3 Hain Celestial Group (Celestial Seasonings Inc.)
6.4.4 アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズPLC
6.4.5 Yogi Tea
6.4.6 レイリー・フーズ・カンパニー
6.4.7 タタ・コンシューマー・プロダクツ
6.4.8 Traditional Medicinals Inc.
6.4.9 ティーフォルテ社
6.4.10 リパブリック・オブ・ティー

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The North American tea market is projected to register a CAGR of 3.1% during the forecast period (2021 - 2026).

The herbal tea segment is expected to pose significant growth over the coming years. The present situation in terms of the COVID-19 outbreak has paved a strong ground for herbal tea manufacturers, as consumers are actively seeking products that are good for health and nature and act as an immunity booster in the North American region, thus driving the market further.

Consumption of tea in the North American region is not limited by seasonality but is always steady, irrespective of time.

Owing to the strong consumer preference in the United States, the market is witnessing steady growth, albeit Canada has been lukewarm in its response. Both countries have slashed prices, leading to an increase in tea sales (by volume) in North America.

Canadians have become aware of the health benefits associated with tea consumption and the wide variety of tea offerings, which drove the demand for tea in 2017.

Key Market Trends

Healthy Hydration is Propelling the Market Growth

Tea consumption in North America is driven by consumer’s search for new non-alcoholic beverages over fruit juices and carbonated drinks. ​Consumers are developing an affinity for tea due to its bag version, which offers enhanced convenience, thus, providing a suitable, convenient, and healthy alternative to juices and carbonates. Healthy hydration refers to the ability of tea to provide instant refreshment and mild stimulating benefits that are not considered detrimental, which is otherwise the case with coffee and other energy drinks. ​

The organoleptic versatility associated with tea makes it open to manufacturers to innovate alongside the healthy trends that have been resonating more prominently in the North American market. ​

The linkage between tea and its healthful properties, such as organic and others, remains fundamentally strong in the North American market. The tea market is propelled due to its health-promoting profile and the variety of herbal variants, new pack sizes, and organic options in North America. ​

United States is the Largest Market Segment

The United States has been identified as the third-largest importer of tea globally. Tea consumption in the United States has increased significantly in the past few years, and tea is now the most popular beverage in this country. In this region, the major growth opportunities include increasing health awareness among North American consumers, the introduction of new flavors, and the demand for convenience. The US tea market recorded robust growth, in terms of value and volume in 2018, with herbal and green tea reflecting stronger demand. The market for tea is expected to grow at an impressive pace due to the continued innovation, convenience, and popularity of high-end specialty tea. In the future, the growth is expected to be dependent on increasing consumer interest, as well as the marketing of tea as a healthy beverage.

Competitive Landscape

The North American tea market is highly competitive, with regional and global players capturing a significant share in the market. Some of the few companies, which have emerged as the leading players are Unilever, Hain Celestial Group​, and Associated British Foods PLC​. These players have focused on leveraging opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolio, further expanding their market share. Companies compete on different factors, including product offerings, quality, taste, flavors, price, functionality, size, packaging, and marketing/branding activities, in order to gain a competitive advantage in the market.​

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Form
5.1.1 Leaf Tea
5.1.2 Crush/Tear/Curl Tea
5.2 By Product Type
5.2.1 Black Tea
5.2.2 Green Tea
5.2.3 Herbal Tea
5.2.4 Other Product Types
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.2 Convenience Stores
5.3.3 Specialist Retailers
5.3.4 Onine Retail Stores
5.3.5 Other Distribution Channels
5.4 By Country
5.4.1 United States
5.4.2 Canada
5.4.3 Mexico
5.4.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Strategies Adopted by Leading Players
6.2 Most Active Companies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Unilever PLC
6.4.2 Bigelow Tea Company
6.4.3 Hain Celestial Group (Celestial Seasonings Inc.)
6.4.4 Associated British Foods PLC
6.4.5 Yogi Tea
6.4.6 Reily Foods Company
6.4.7 Tata Consumer Products
6.4.8 Traditional Medicinals Inc.
6.4.9 Tea Forte Inc.
6.4.10 Republic of Tea

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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