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ボトルドウォーター市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Bottled Water Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

ボトルドウォーター市場は、予測期間(2021年~2026年)に6.1%のCAGRを記録すると予想されています。 世界的なコロナウイルスの大流行に対処するために世界各国の政府が設けた広範な制限措置は、ボトル入り飲... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

ボトルドウォーター市場は、予測期間(2021年~2026年)に6.1%のCAGRを記録すると予想されています。

世界的なコロナウイルスの大流行に対処するために世界各国の政府が設けた広範な制限措置は、ボトル入り飲料水の加工部門に物流上の課題をもたらしています。しかし、消費者は引き続き生活必需品の備蓄を希望しています。このことが、COVID-19の危機においてもボトルウォーターの需要を支える重要な要因となっています。

ボトルウォーターの需要は、ロックダウンが始まった当初は、ロックダウンや品薄を想定した消費者の備蓄姿勢から上昇しました。 しかし、世界的な観光産業の不振による販売減と相まって、この傾向はすぐにさらに低下しました。

ボトルウォーターの需要は、汚染された水道水を飲むことによる病気への不安と、ボトルウォーターが提供する手軽な携帯性と利便性に牽引されています。プラスチックゴミによる環境汚染は、市場の成長にとって課題となっています。ボトル入りの水を消費すると、健康被害が発生します。

ボトル入り飲料水の革新的なパッケージは、市場の最新トレンドです。その目的は、ボトルドウォーター市場でのブランドイメージの確立と差別化です。これには、リシーラブルでリサイクル可能な包装材、洗練された透明ボトル、またはボトルに塗布されたインクやコーティングが含まれ、ユニークな視覚効果によって顧客体験を向上させるとともに、棚への訴求力を高めることができます。

主な市場動向

観光産業の成長による需要の高まり

観光産業は、世界の経済成長を支える重要な要素であり、宗教的なものも非宗教的なものも、大きな発展の可能性を秘めています。このような観光地では、国内外からの観光客の増加に伴い、ボトルウォーターなどの処理水の消費量が増加することが予想されます。また、観光客の増加に伴い、カフェ、パブ、ホテル、レストランなどの外食産業が世界市場で増加しており、ボトル入り飲料水の売上も増加すると予想されています。このため、この地域でボトルウォーターを製造している企業は、観光客が必要に応じて簡単に持ち運べるように、さまざまなサイズのボトルウォーターを開発しています。さらに、この地域の国々では、観光客数を増やすために政府が積極的な取り組みを行っています。これにより、特にオン・トレード・チャネルでのボトルドウォーターの需要が高まると考えられます。

北米における機能性ボトルドウォーターの消費拡大

アメリカやカナダなどの先進国では、健康志向の高い消費者にとって魅力的な選択肢である機能性飲料水が、商業的にも人気の高い飲料カテゴリーとして定着しつつあります。これは、健康志向の消費者にとって魅力的な選択肢であり、ボトル入り飲料水の市場を拡大しています。国内の大手メーカーやマーケティング担当者は、機能水を炭酸飲料やフルーツジュースの代替品として位置づけ始めています。製品の説明、モダンでインタラクティブなラベリング、有名ブランドの支援、プログラムやセミナーの開催などを通じて、機能水は単なる水分補給ではなく、機能性飲料としても機能する豊かな製品であることを主張しています。

競争状況

ボトルドウォーター市場は、国内および地域の市場に小規模なプレーヤーが多数参加しているため、競争が激しくなっています。利便性が重要な要素であることに加えて、製品の革新は、大手企業が市場で優位に立つために行う重要な手段です。製品の差別化は、ここ数年で大きく進展しました。地域や国内の企業は、スポンサーシップや広告への多額の投資などの戦略を用いて製品を販売してきました。世界的に有名な企業には、Danone SA、The Coca-Cola Company、Pepsico、Nestle SAなどがあります。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 スティルウォーター
5.1.2 スパークリングウォーター
5.1.3 機能水
5.2 流通チャネル別
5.2.1 オントレード
5.2.2 オフトレード
5.2.2.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.2.2 コンビニエンスストア
5.2.2.3 ホーム&オフィスデリバリー
5.2.2.4 オンライン小売店
5.2.2.5 その他のオフ・トレード・チャネル
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 スペイン
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 ドイツ
5.3.2.4 フランス
5.3.2.5 イタリア
5.3.2.6 ロシア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南アメリカ
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.3.5 中東・アフリカ
5.3.5.1 南アフリカ共和国
5.3.5.2 サウジアラビア
5.3.5.3 その他の中近東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 ダノンSA
6.4.2 ザ・コカ・コーラ社(The Coca-Cola Company
6.4.3 PepsiCo Inc.
6.4.4 Nestle SA
6.4.5 大塚製薬株式会社Ltd.
6.4.6 フィジー・ウォーター・カンパニー・エルエルシー
6.4.7 ヴォス・ウォーター
6.4.8 National Beverage Corp.
6.4.9 Binzomahグループ
6.4.10 ハナ水-ハナ食品工業株式会社

7 市場機会と今後の動向

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The bottled water market is expected to register a CAGR of 6.1% during the forecast period (2021 - 2026).

Extensive restrictive measures set up by governments around the world to combat the global coronavirus outbreak have been creating logistical challenges for the bottled water processing sector. While this has been creating new bottlenecks in the sector, consumers continue to prefer stockpiling of essential commodities. This remains the key factor sustaining the demand for bottled water even during the COVID-19 crisis.

The demand for bottled water rose in the initial months of lockdown stemmed from the stockpiling attitude of consumers in anticipation of lockdowns and scarcity.​ The trend, however, soon declined further, coupled with decreased sales caused due to setbacks of the tourism industry globally.

The demand for bottled water is driven by the fear of diseases as an aftermath of drinking contaminated tap water and the easy portability and convenience provided by bottled water. Environmental pollution caused by plastic trash poses a challenge for the market’s growth. The consumption of bottled water leads to health hazards.

The innovative packaging of bottled water is the latest trend in the market. The aim is to establish a brand image and differentiation in the bottled water market. It includes resealable and recyclable packaging material, sophisticated transparent bottles, or inks and coatings applied on the bottle so as to enhance the customer experience through unique visual effects, along with increasing shelf appeal.

Key Market Trends

Growth in the Tourism Industry Leading to Favorable Demand

Tourism is an important component of global economic growth, where both religious and non-religious tourisms have significant potential for expansion. With the rising influx of both local and foreign tourists in these tourist centers, it is expected to increase the consumption of treated water, i.e., bottled water. With the surge in tourism, the foodservice channels, such as cafes, pubs, hotels, and restaurants, are rising across the global market, which is expected to increase the sales of bottled water. Due to this factor, companies manufacturing bottled water in the region are developing various sizes of bottled water, which can be easily carried by tourists, as per their needs and requirement. Furthermore, favorable government initiatives are being conducted to increase the tourism rate across the countries of the region. Thus, this is likely to boost the demand for bottled water, especially through the on-trade channel.

Increasing Consumption of Functional Bottled Water in North America

In developed economies, like the United and Canada, functional water is constantly becoming a major commercial and popular beverage category, as it is an appealing option for health-conscious consumers. Hence, this is augmenting the bottled water market. Major manufacturers and marketers in the country have started to position functional water as an alternative to carbonated drinks and fruit juices. Through product description, modern and interactive labeling and backing from respected brands and organizing programs and seminars, the players are claiming that functional water is an enriched product that is not just for hydration but also can function as a functional beverage.

Competitive Landscape

The bottled water market is highly competitive, attributed to the number of small players involved in the country and regional marketplace. Apart from convenience being the key factor, product innovation is a prominent move that the major players undertake to stay ahead in the market. Product differentiation has gained significant traction over the past years. Regional or domestic companies have been marketing their products with strategies, such as sponsorship and significant investment in advertisements. Some of the globally renowned companies in the market include Danone SA, The Coca-Cola Company, Pepsico, and Nestle SA.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Still Water
5.1.2 Sparkling Water
5.1.3 Functional Water
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 On-trade
5.2.2 Off-trade
5.2.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2.2 Convenience Stores
5.2.2.3 Home and Office Delivery
5.2.2.4 Online Retail Stores
5.2.2.5 Other Off-trade Channels
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Spain
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Danone SA
6.4.2 The Coca-Cola Company
6.4.3 PepsiCo Inc.
6.4.4 Nestle SA
6.4.5 Otsuka Pharmaceutical Co. Ltd
6.4.6 FIJI Water Company LLC
6.4.7 Voss Water
6.4.8 National Beverage Corp.
6.4.9 Binzomah Group
6.4.10 Hana Water-Hana Food Industries Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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