世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

発酵飲料市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Fermented Drinks Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

発酵飲料の世界市場は、予測期間(2020年〜2025年)に年平均成長率6.2%で成長すると予測されています。 主なハイライト 健康的な水分補給を求める消費者の嗜好は、市場の成長を促進する重要な要因となって... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
100 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

発酵飲料の世界市場は、予測期間(2020年〜2025年)に年平均成長率6.2%で成長すると予測されています。

主なハイライト
健康的な水分補給を求める消費者の嗜好は、市場の成長を促進する重要な要因となっています。消費者の健康志向の高まりが、機能性飲料の需要につながった。
北米は、プロバイオティクス飲料への嗜好から、市場の大半を占めています。世界的な可処分所得の増加に伴い、特にアジア太平洋地域では、消費者が天然素材ベースの食品に高いお金を払うことを望んでいます。発酵フルーツジュース、プロテイン、シリアルベースの飲料など、植物由来の食品に対する消費者の需要が増加していることが、世界市場を牽引すると予想されます。
さらに、培養乳製品に対する需要も世界的に拡大しています。このような需要は、新製品の開発、味覚や汎用性の向上、高いマーケティング支援によってもたらされており、これらは今後数年間で発酵飲料市場全体の成長を押し上げると予想されます。
発酵飲料の分野は、特にアジア太平洋地域などの地域において、腸の健康から免疫力の向上まで、消費者がより注目している健康・ウェルネス特性により、ブームの兆しを見せていますCOVID-19.


主な市場動向

クラフトビールへの需要の高まり

クラフトビール市場は、従来のスピリッツに加え、よりエキサイティングで新しいものを求める消費者の増加により大きく成長しており、世界的に売上を伸ばしています。低アルコール飲料に対する消費者のニーズの高まりや、フレーバーやパッケージングなどの製品イノベーションが、同分野に成長機会をもたらしています。また、ターゲットとする消費者(主に女性)や発展途上国の需要も、クラフトビール市場の成長機会を与えています。サワーエール、インペリアルポーター、ゴールデンまたはブロンドエール、ケルシュ、シャンディなどは、2017年に上位成長する他のクラフトビールスタイルの一部です。

アジア太平洋地域が最も急速に成長する市場と予測される

アジア太平洋地域の発酵飲料市場は、健康的な食生活に対する意識の高まりと関心の高まり、技術の発展、メディアの影響力、消費者の需要によって牽引されています。中国とインドでは発酵飲料に対する認知度が高まっており、同地域で調査された市場をさらに押し上げると予想されます。中国では、リベルテ・ケフィアのような発酵乳製品への需要が高まっており、今後数年間の市場成長を支えるものと思われます。新しい製法による小売チェーンでの革新は、ブランドと対応する製品の差別化に役立ちます。東南アジアでは、ハイネケン、カールスバーグ、キリンといった発酵アルコール飲料の主要企業が、国内の有力ブランドや相互の買収によって積極的に事業を拡大しています。例えば、ハイネケンは2012年に子会社のアジア太平洋醸造所の残りの株式をフレイザー・アンド・ニーブから取得し、これがアジア太平洋地域の発酵飲料市場の需要に影響を及ぼしています。

競合他社の状況

発酵飲料市場は、ネスレ、ダノン、アンハイザー・ブッシュ・インベブなどの主要企業が支配する断片的な市場です。その他の著名なプレーヤーには、Suja Life LLC、PepsiCo Kevita、Bright Food (Group) Co.Limitedなどがあります。発酵飲料業界では最近、小規模・国内企業の参入により、競争水準が高まっています。製品ポートフォリオを強化し、未開拓の市場を獲得するための新製品の開発が、世界の発酵飲料市場の成長につながっています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Alcoholic Beverages
5.1.2 Non-Alcoholic Beverages
5.1.2.1 Kombucha
5.1.2.2 Kefir
5.1.2.3 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 On-Trade
5.2.2 Off-Trade
5.2.2.1 Supermarket/Hypermarket
5.2.2.2 Convenience Store
5.2.2.3 Specialty Stores
5.2.2.4 Others
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Spain
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Suja Life LLC
6.4.2 Anheuser-Busch InBev
6.4.3 Nestle SA
6.4.4 Groupe Danone SA
6.4.5 Yakult Honsha Co. Ltd
6.4.6 The Boston Beer Company
6.4.7 GTs Living Food
6.4.8 Bright Food (Group) Co. Limited
6.4.9 Schreiber Foods Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global fermented drinks market is forecasted to grow at a CAGR of 6.2% during the forecast period (2020 - 2025).

Key Highlights
Consumer preference for healthy hydration has been a crucial factor in driving the growth of the market. Increased health-consciousness among consumers has led to the demand for functional beverages.
North America held the majority share in the market, owing to the preference for probiotic drinks in this region. With the rise in global disposable income, especially in the Asia-Pacific region, consumers are willing to pay more for natural-ingredients-based food. The increasing demand for plant-based food among the consumers, such as fermented fruit juices, proteins, and cereal-based drinks is expected to drive the market, worldwide.
Moreover, the demand for cultured dairy products is augmenting globally. This demand is led by new product development, improved taste and versatility, and high marketing support, which are expected to boost the overall fermented drinks market growth in coming years.
The fermented beverages sector, especally in regions like the Asia Pacic region is on the verge of a boom due to its health and wellness properties from gut health to immunity boosting, which the consumers are looking out for more amid COVID-19.


Key Market Trends

Growing Demand For Craft Beer

The market has witnessed significant growth due to a rise in the number of consumers looking for new, more exciting offerings compared to their usual spirit options thus, pushing the revenue generation in the craft beer market, globally. The rise in consumer demand for low alcohol by volume beverages among consumers, product innovations, in terms of flavors and packaging, provide growth opportunities to the segment. The demand from emerging markets, with respect to target consumers (mostly women), and from the developing regions give an opportunity for growth of the craft beer market. Sour Ales, Imperial Porters, Golden or Blonde Ales, Kölsch, and Shandies are among some of the other top-growing craft beer styles for 2017.

Asia-Pacific is Projected to be the Fastest Growing Market

The Asia-Pacific fermented drinks market is driven by the increasing awareness and growing interest in a healthy diet, development in technology, media influence, and consumer demand. The rising awareness of fermented drinks in China and India is expected to further boost the market studied in the region. In China, the growing demand for fermented dairy products, such as Liberte Kefir is likely to support the market growth in the upcoming years. The innovations in the retail chain with new formulations, help differentiate the brands and corresponding products. In Southeast Asia, key players in fermented alcoholic beverages, such as Heineken, Carlsberg, and Kirin are aggressively expanding by acquiring dominant domestic brands and each other, for instance, Heineken bought the remaining stake in its subsidiary Asia-Pacific Breweries from Fraser and Neave in 2012, which is influencing the demand of fermented drinks market in the Asia-Pacific region.

Competitive Landscape

The fermented drinks market is a fragmented market dominated by leading players such as Nestle, Danone, and Anheuser-Busch InBev. Some of the other prominent players include Suja Life LLC, PepsiCo Kevita, and Bright Food (Group) Co. Limited among others. Competition levels have recently increased due to the influx of small-scale and domestic players in the fermented beverage industry. The development of new products to enhance the product portfolio and capture the untapped markets has led to the growth of the global fermented drinks market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Alcoholic Beverages
5.1.2 Non-Alcoholic Beverages
5.1.2.1 Kombucha
5.1.2.2 Kefir
5.1.2.3 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 On-Trade
5.2.2 Off-Trade
5.2.2.1 Supermarket/Hypermarket
5.2.2.2 Convenience Store
5.2.2.3 Specialty Stores
5.2.2.4 Others
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Russia
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Spain
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Suja Life LLC
6.4.2 Anheuser-Busch InBev
6.4.3 Nestle SA
6.4.4 Groupe Danone SA
6.4.5 Yakult Honsha Co. Ltd
6.4.6 The Boston Beer Company
6.4.7 GTs Living Food
6.4.8 Bright Food (Group) Co. Limited
6.4.9 Schreiber Foods Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る