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重曹代替品の世界市場-成長・トレンド・予測(2022年~2027年)


Global Baking Soda Substitute Market - Growth, Trends and Forecast (2022 - 2027)

重曹代替品の世界市場は、予測期間(2021年~2026年)に6.43%のCAGRで成長すると予測されています。 主なハイライト 重曹を使用すると、腹痛、吐き気、ガス、下痢などの副作用が生じる可能性があります。ま... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

重曹代替品の世界市場は、予測期間(2021年~2026年)に6.43%のCAGRで成長すると予測されています。

主なハイライト
重曹を使用すると、腹痛、吐き気、ガス、下痢などの副作用が生じる可能性があります。また、重曹を長期間または過剰に使用すると、低クロル血症、低カリウム血症、高ナトリウム血症などのリスクが高まります。そのため、消費者の健康意識の高まりとともに、重曹の代替品への嗜好が高まることが予想されます。
近年、天然素材やクリーンラベル製品に対する消費者の嗜好が高まっています。卵や酵母などの天然素材の代替品の存在は、食品メーカーがクリーンラベル製品を開発するのに適した選択肢であることを証明し、健康志向の高い消費者を魅了しています。
COVID-19のパンデミックは、農家の労働力、加工、輸送、物流などのボトルネックや、需要の急激な変化など、フードサプライチェーンにかつてないストレスを与えました。フードサプライチェーンは、これらのストレスに直面しながらも、驚くべき回復力を発揮しました。ベーカリー製品を含む加工食品への影響は、世界の多くの国で強制的に閉鎖されたことにより、ベーカリーショップなどの外食産業を中心にわずかなものでした。
しかし、強制的に閉鎖されたことで、料理に時間を費やす消費者が増加し、ケーキ、ペストリー、ドーナツなどのベーカリー製品は、人口動態の異なる消費者の間で高い評価を受けているため、ベーキングパウダーなどの起泡剤の需要も、流通経路外で増加しています。


主な市場動向

ベーキング業界の急成長による重曹代替品の需要拡大

ベーキング業界の急増は、重曹代替品の需要を増加させると予想されます。都市化の進展、ライフスタイルの変化、核家族化や働く女性の増加、西洋文化の影響などにより、すぐに食べられるベーカリー製品の需要が増加しており、その結果、消費者の関心はより健康的な重曹代替品に向けられるようになっています。重曹代替品は、食感の改善、ボリュームアップ、風味の向上、保存性の向上などに必要な重要な成分であり、様々なベーカリー製品の調理に使用されています。そのため、重曹の健康への影響についての認識が高まり、ベーカリー製品の消費量が多いことから、ベーキングパウダーやイーストなどの重曹代替品の需要が近い将来に増加すると予想されます。

アジア太平洋地域が最も急速に成長している地域として浮上

ベーカリー業界は、アジア太平洋地域で急速な成長が見込まれています。ベーカリー業界では、中国とインドが高い成長率を示すことが予想されます。インドの消費者は、洋風やフランス風のペストリーを意識するようになり、革新的なベーカリー製品を求めています。ベーカリー製品の需要の高まりは、重曹代替品の使用機会を生み出し、アジア太平洋地域における重曹代替品の売上に貢献しています。外食産業の拡大や、潜在的可能性の高い市場でのベーカリーの急増が、アジア太平洋地域の市場成長を支えています。さらに、食習慣の変化の結果、この地域の消費者は、パン、クッキー、ペストリーにお金をかけることを望むようになっています。

競争状況

重曹代替品の世界市場は、Associated British Foods PLC(ABF)、Lesaffre International、Lallemand Inc.などのグローバルプレイヤーと、さまざまな地域のプレイヤーによって非常に細分化されています。Lesaffre Internationalのような企業は、有機栽培のパン酵母を提供しており、長期的に最適な性能を発揮するとしています。市場の主要プレーヤーは、消費者のニーズを満たすために、製品ポートフォリオを拡大し、生産能力を高めるために、M&Aに注力しています。2018年、Lesaffre社は、パン酵母の生産を主とするチュニジアのRayen Food Industries社の主要な株式を取得しました。この買収により、レザフレはアフリカ地域での地位を強化しました。

追加のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Produdct Type
5.1.1 Baking powder
5.1.2 Potassium Bicarbonate
5.1.3 Yeast
5.1.4 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 On-Trade
5.2.2 Off-Trade
5.2.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2.2 Convenience Stores
5.2.2.3 Online Retailers
5.2.2.4 Other Distribution Channels
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 United Kingdom
5.3.2.2 Germany
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of The World
5.3.4.1 South America
5.3.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Positioning Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Bob's Red Mill Natural Foods
6.4.2
Lesaffre et Cie SA
6.4.3 Associated British Foods PLC
6.4.4 Kothari Fermentation And Biochem Ltd
6.4.5 Clabber Girl Corporation.
6.4.6 Weikfield Foods Pvt Ltd
6.4.7 Kudos Blends Limited
6.4.8 New England Cupboard

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The global baking soda substitute market is projected to grow at a CAGR of 6.43% during the forecast period (2021-2026).

Key Highlights
The use of baking soda can cause some side-effects such as stomach pain, nausea, gas, and diarrhea, while the prolonged or overuse of baking soda increases the risk of hypochloremia, hypokalemia, hypernatremia, etc. Therefore, as the health awareness among the consumers is increasing, the preference for baking soda substitute is anticipated to increase.
In recent years, the consumer preference for natural ingredients and clean label products is increasing. The presence of natural substitutes such as eggs and yeast prove to be a suitable option for the manufacturers of the food industry to develop clean-label products thus, attracting the health-conscious consumers.
The COVID-19 pandemic has placed unprecedented stresses on food supply chains, with bottlenecks in farm labor, processing, transport, and logistics, as well as momentous shifts in demand. Food supply chains demonstrated a remarkable resilience in the face of these stresses. The effect on the processed food products including bakery products has been marginal prmarily theough foodservice sectors such as bakery shops, owing to forced lockdown in many countries across the globe.
However, the foreced lockdown resulted in increasing number of consumers investing time in cooking and as bakery products such as cakes, pastries, doughnuts and others are high apprecaited among cnsumers under demographics, the demand for leavening agents such as baking powder has also increased through off-trade distrinution channels.


Key Market Trends

The Surge in Baking Industry to Increase the Demand For Baking Soda Substitute

The surge in the baking industry is anticipated to increase the demand for baking soda substitutes. The increase in urbanization, changes in lifestyle, increase in the number of nuclear families and working women, the influence of western culture, etc. are some of the factors that have increased the demand for ready-to-eat bakery products, which in turn is eventually capturing consumer's attention towards healtheier alternatives to baking soda. The baking soda substitute is an important ingredient that is required to improve the texture, increase the volume, enhance the flavor, improve the shelf-life, etc, and therefore, is used while preparing several bakery products. Thus, wih increasing awareness about the side-effects of baking soda on health and high consumption of bakery products, the demand of baking soda substitutes such as baking powder, yeast and others, is expected to rise in the near future.

Asia Pacific Emerges as The Fastest Growing Region

The bakery industry is expected to grow at a rapid rate in the Asia Pacific region. China and India are anticipated to show a high growth rate in the bakery industry. Consumers in India are becoming aware of the Western and French-style pastries and are demanding innovative bakery products. The rise in the demand for bakery products creates an opportunity for the use of baking soda substitute, and thus, contributing towards the sales for baking soda substitute in the Asia Pacific region. Expansion of food service industry, besides mushrooming bakeries across high potential markets will support the growth in the Asia Pacific market. Additionally, as a result of changing food habits, consumers in the region are demonstrating greater desire to spend on breads, cookies, and pastries.

Competitive Landscape

The global baking soda substitute market is highly fragmented with some global players, like Associated British Foods PLC (ABF), Lesaffre International, Lallemand Inc., and various regional players. Companies, such as Lesaffre International, have an organic range of baker’s yeast, and claims optimum performance in the long-term. The key market players are focusing on mergers and acquisitions to expand their product portfolio and increase their production capacity, to fulfill the consumer needs. In 2018, Lesaffre acquired a major stake in the Rayen Food Industries in Tunisian, which majorly focuses on the production of baker’s yeast. With this acquisition, Lessafre has strengthened its position in the African region.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Produdct Type
5.1.1 Baking powder
5.1.2 Potassium Bicarbonate
5.1.3 Yeast
5.1.4 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 On-Trade
5.2.2 Off-Trade
5.2.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2.2 Convenience Stores
5.2.2.3 Online Retailers
5.2.2.4 Other Distribution Channels
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 United Kingdom
5.3.2.2 Germany
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Rest of The World
5.3.4.1 South America
5.3.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Positioning Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Bob's Red Mill Natural Foods
6.4.2
Lesaffre et Cie SA
6.4.3 Associated British Foods PLC
6.4.4 Kothari Fermentation And Biochem Ltd
6.4.5 Clabber Girl Corporation.
6.4.6 Weikfield Foods Pvt Ltd
6.4.7 Kudos Blends Limited
6.4.8 New England Cupboard

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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