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食品用スプレッド市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Food Spreads Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

フードスプレッド市場は、予測期間(2021-2026年)に3.5%のCAGRを記録すると予測されています。 市場は2020年のCOVID-19によってポジティブな影響を受けました。世界的なパンデミックは、さまざまな地域のフー... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

フードスプレッド市場は、予測期間(2021-2026年)に3.5%のCAGRを記録すると予測されています。

市場は2020年のCOVID-19によってポジティブな影響を受けました。世界的なパンデミックは、さまざまな地域のフードスプレッド産業の適切な機能に影響を示しています。消費者の健康意識が高まり、天然または低糖分、無糖のスプレッドを好むようになったため、添加物や保存料、グルテン、トランス脂肪酸を含まない、栄養価の高い健康的なスプレッドの消費が増加しました。

甘いスプレッドはすべての朝食に欠かせないものであり、これが着実な成長につながっています。消費者の健康志向の高まりにより、低カロリーの新しいスプレッドが登場しています。スプレッドは、ジャム、ゼリー、フルーツやナッツをベースにしたスプレッド、ハチミツ、シロップ、チョコレートをベースにしたスプレッドなど、さまざまな製品で構成されています。

甘いスプレッドの最大の消費者は米国であり、アジア太平洋地域はその人口の多さから、消費者ベースでは第2位となっています。ここ数年、伝統的な食事からスナックへの消費者のシフトが観察されていますが、これがスプレッド市場に悪影響を及ぼし、成長を抑制しています。

主な市場動向

果実ベースのスプレッドセグメントが最大の市場シェアを持つ

果実成分を多く含む食品の需要が高まっています。フルーツベースのスプレッド市場の成長には、フルーツスプレッドの風味や栄養価を向上させるためのイノベーションが必要です。スプレッドに含まれるフルーツの濃度は、30%から60%とさまざまです。スプレッドは、焼いたサラダ製品、ドレッシング、スナック、デザートのグレーズ、朝食用シロップ、ケーキのアイシング、スムージーなどに使用されます。ヨーロッパにおけるジャム、ゼリー、マーマレードの最大の消費国はフランスで、ヨーロッパ全体の消費量の36%を占めています。その他の主な消費国は、ドイツ、イギリス、イタリア、スペインです。日本のようなアジア諸国では、ジャム、フルーツゼリー、マーマレードが最も人気のあるスプレッドの種類です。

スプレッド食品市場では、ヨーロッパが大きなシェアを占めています。

スプレッドの人気は、ヨーロッパの伝統的な朝食に普及していることに起因する。近年では、イチジク、ショウガ、エキゾチックフルーツなどの斬新なフレーバーが登場し、スプレッド市場はさらに発展しています。最近の傾向として、ヨーロッパの消費者は、人工的な成分を含まない高品質な製品を好むようになっています。ヨーロッパの消費者は、調理が簡単で食欲をそそる、体に優しい製品を求めています。ベンダーは、このような要求に応えるべく戦略を練り、この地域でより健康的で贅沢な製品を展開しています。スプレッド食品の消費レベルは、大規模なマーケティングや多くのメーカーが採用している消費者参加型の戦略による消費者の意識向上に影響を受けています。フードスプレッドの世界市場は、欧州が圧倒的に多く、次いで北米、アジア太平洋地域となっています。

競争状況

JM Smucker Co.、Hormel Foods Corp.、Ferrero Group、Sioux Honey Association、Kewpie Corp.、Land O' Lakes Inc.、Unilever Groupなどが世界市場の主要プレイヤーです。

また、企業は原材料の成長に重要な役割を果たし、小規模農家を支援しています。インドのフードスプレッド市場のリーディングカンパニーの一つであるユニリーバは、評判の高いフルーツベースのフードスプレッドブランド「Kissan」のために、小規模農家から持続可能な原材料をファームゲートで調達するためのWEF主導の官民パートナーシップ(PPP)をマハラシュトラ州(インド)で初めて実施しました。これにより、市場への浸透率が高まり、競争優位性を獲得することができました。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品タイプ別
5.1.1 ハニー
5.1.2 チョコレートベースのスプレッド
5.1.3 ナッツおよびシードベースのスプレッド
5.1.4 フルーツベースのスプレッド
5.1.5 その他の製品タイプ
5.2 流通チャネル別
5.2.1 ハイパーマーケット/スーパーマーケット
5.2.2 コンビニエンスストア
5.2.3 オンライン小売店
5.2.4 その他の流通チャネル
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 ドイツ
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 スペイン
5.3.2.5 イタリア
5.3.2.6 ロシア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南アメリカ
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.3.5 中東・アフリカ
5.3.5.1 サウディアラビア
5.3.5.2 南アフリカ共和国
5.3.5.3 その他の中近東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 J.M. Smucker社
6.4.2 Kraft Heinz Co.
6.4.3 Unilever Plc
6.4.4 Conagra Brands Inc.
6.4.5 Nestle SA
6.4.6 ホーメル・フーズ・エルエルシー
6.4.7 National Grape Co-operative Association (Welsch)
6.4.8 The Hershey Company
6.4.9 スー・ハニー・アソシエーション
6.4.10 B&G Foods

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The food spread market is projected to register a CAGR of 3.5% during the forecast period (2021-2026).

The market was positively impacted by COVID-19 in 2020. The global pandemic has shown an impact on the proper functioning of the food spread industry in various regions. The consumption of nutritious and healthy spreads, which are free from additives and preservatives, gluten, and trans-fat, increased, as consumers were becoming health conscious and were preferring natural or low-sugar and sugar-free spreads.

Sweet spreads are an integral part of every breakfast, and this has led to their steady growth. The rising health consciousness among consumers has given way to new low-calorie spreads. Food spreads comprise a variety of products, such as jams, jellies, fruit and nut-based spreads, honey, syrups, and chocolate-based spreads.

The United States is one of the largest consumers of sweet spreads, and Asia-Pacific, by virtue of its sheer population, is second in terms of the consumer base. A consumer shift has been observed in the past few years of the traditional meal-to-snack food, which is negatively affecting the food spread market, thereby restraining its growth.

Key Market Trends

The Fruit-based Spreads Segment has the Largest Market Share

There is an increasing demand for food products containing high fruit content. Innovations in terms of improving the flavor and nutritional value of fruit spreads are much needed to boost the growth of the fruit-based spreads market. The fruit concentration in the spreads can vary from 30% to 60%. They are used in baked salad products, dressings, snacks, dessert glaze, breakfast syrups, cake icing, smoothies, etc. The largest consumption of jams, jellies, and marmalades in Europe is in France, accounting for 36% of the total European consumption. Other major countries consuming fruit spreads are Germany, the United Kingdom, Italy, and Spain. In Asian countries, like Japan, jams, fruit jellies, and marmalades are the most popular types of spreads.

Europe Holds the Major Share in the Food Spreads Market

The popularity of food spreads can be attributed to their prevalence in traditional breakfast in Europe. In recent years, the spread market has developed further, with the launch of new innovative flavors, such as figs, ginger, and exotic fruits. According to the current trend, European consumers prefer premium-quality products that do not contain artificial ingredients. They are demanding better-for-you products that are easy to prepare and appetizing at the same time. Vendors are strategizing by this requirement and rolling out healthier and indulgent offerings in the region. The consumption levels of food spreads are affected by increased consumer awareness due to extensive marketing and the consumer engagement strategies adopted by most manufacturers. The global market for food spread is dominated by Europe, followed by North America and Asia-Pacific.

Competitive Landscape

JM Smucker Co., Hormel Foods Corp., Ferrero Group, Sioux Honey Association, Kewpie Corp., Land O' Lakes Inc., and Unilever Group are some of the major players in the global market.

Companies also play a vital role in the growth of raw materials and help small farmers. Unilever, which is one of the leading companies in the food spreads market in India, was first to implement a WEF-led Public-Private Partnership (PPP) in Maharashtra (India) for farm gate sourcing of sustainable raw material from smallholder farmers, for the reputed fruit-based food spreads brand Kissan. This helped them gain a competitive advantage with increased market penetration.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Honey
5.1.2 Chocolate-based Spreads
5.1.3 Nut- and Seed-based Spreads
5.1.4 Fruit-based Spreads
5.1.5 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Retail Stores
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Spain
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 J.M. Smucker Company
6.4.2 Kraft Heinz Co.
6.4.3 Unilever Plc
6.4.4 Conagra Brands Inc.
6.4.5 Nestle SA
6.4.6 Hormel Foods LLC
6.4.7 National Grape Co-operative Association (Welsch)
6.4.8 The Hershey Company
6.4.9 Sioux Honey Association
6.4.10 B&G Foods

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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