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臨床栄養市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Clinical Nutrition Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

臨床栄養市場は、2020年には51,775.3百万ドルと推定され、2026年には73610.31百万ドルに達すると予測され、予測期間中に6.04%のCAGRを記録している。 COVID-19 感染症は公衆衛生の大きな関心事となっており... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

臨床栄養市場は、2020年には51,775.3百万ドルと推定され、2026年には73610.31百万ドルに達すると予測され、予測期間中に6.04%のCAGRを記録している。

COVID-19 感染症は公衆衛生の大きな関心事となっており、臨床栄養学は感染症の予防や感染症に伴う栄養不良の治療に重要な役割を担っています。例えば、欧州臨床栄養・代謝学会は、COVID-19に感染したICU患者の栄養管理に関連するガイドラインを発行しています。このように、COVID-19によって調査された市場には、プラスの影響が期待できます。

代謝異常の増加、医療費の高騰、新興国における中間層の増加など、臨床栄養市場の成長を促進する要因があります。過去10年間で、代謝異常の有病率は増加しています。Global Coalition on Agingの調査(2020年11月)によると、入院患者の栄養失調の有病率は約31%でした。Global Surgery Foundationによると、世界の疾患の30%近くは手術で治療でき、外科医の直接治療が必要とされています。臨床栄養は、患者への悪影響を最小限に抑え、外科医が制御された環境で作業できるようにするため、手術中に大きな役割を果たします。このように、疾病の負担の増加や手術件数の増加に伴い、臨床栄養市場は予測期間中に拡大すると予想されます。

さらに、「World Ageing Population」レポートによると、2020年には世界で約7億2700万人が65歳以上の高齢者となるそうです。この数はさらに、2050年には15億人に達すると予想されています。高齢者は慢性疾患を患いやすく、手術が必要になることも少なくありません。2020年7月、グッドミルズイノベーションは、高齢化社会の免疫力向上に特化して開発された小麦胚芽濃縮液「Spermidino EVO」を発表した。したがって、高齢者人口の増加と高齢者に特化した臨床栄養製品の開発は、市場の成長を後押しすることが期待される。

主な市場動向

投与経路別では、代謝異常に対する栄養サポートが最も速い成長を遂げると予想される

糖尿病などの代謝性疾患を患っている人は、COVID-19に感染するリスクが高いとされています。国際糖尿病連合によると、糖尿病や肥満などの持病を持つ人は、免疫力が低下しているため、SARS-CoV-2ウイルスに感染しやすいと言われています。また、COVID-19は、血糖値が上昇するとウイルスが非常に増殖しやすいため、糖尿病患者の治療は困難であることが分かっています。COVID-19感染者の治療には、血糖値のコントロールが最も重要であり、そのために栄養サポートが重要な役割を果たすため、このセグメントの成長を後押ししています。

さらに、代謝異常の負担が増加していることも、臨床栄養の需要を高めています。国際糖尿病連合によると、約4億2500万人以上の人が糖尿病を患っており、この数は2045年には7億人に達すると予想されています。したがって、代謝異常の負担の増大と新製品の市場投入が、この分野を活性化させると予想されます。また、製品上市の増加も市場の成長を促進すると期待されています。例えば、その結果、2020年2月、Galen社は、希少な遺伝性代謝疾患であるフェニルケトン尿症(PKU)と共に生きる人々のために、革新的な医療食品「PKU EASY Microtabs」を発売しました。

北米が臨床栄養市場の主要シェアを占め、予測期間中も同じ傾向が続くと予想される

北米は他の地域と比較して、市場の成長に大きく寄与しています。COVID-19の出現により、この地域では臨床用栄養剤が不足しています。米国非経口・経腸栄養学会(ASPEN)が提供するデータによると、2021年1月時点で、マルチビタミン輸液(成人・小児)、アミノ酸、酢酸カリウム注射液、USP、酢酸ナトリウム注射液、USP、塩化ナトリウムなど特定の非経口製品は、現在23.4%が不足している。

COVID-19の大流行の中、新たな消費者の購買行動によって進化する需要に対応するため、メーカーは増産を行い、小売業者や政府機関と協力して、経口臨床栄養製品の十分な供給と継続的なアクセスを確保できるよう支援しています。

さらに、臨床栄養市場の成長をもたらす主な要因として、代謝異常の有病率の増加や老年人口の増加が挙げられます。米国疾病対策予防センターによると、米国人口の肥満率は2017年から2018年にかけて約42.4%と推定されています。疾病対策予防センターの統計によると、がんや心血管疾患は、米国の医療分野における大きな負担の一つとなっています。米国心臓協会のデータによると、2017年には、約8,59,125人のアメリカ人が心血管疾患により死亡しています。したがって、このような事例は、臨床栄養製品の需要の増加を示し、それによって市場の成長を促進します。

競合他社の状況

市場プレイヤーは、大きな市場シェアを獲得し、製品ポートフォリオを強化するために、買収、合併、戦略的提携など、さまざまな無機的成長戦略を通じて、市場でのプレゼンスの拡大に継続的に取り組んでいます。2019年9月、Nestle SAは革新的な飲料「Boost Soothe」を市場に投入しました。これは、がん患者向けに特別に設計された臨床用栄養ドリンクです。 市場の主要プレイヤーには、Abbott Nutrition、Nestle Health Science、Baxter Healthcare、B. Braun Melsungen AG、Nutricia、BASF SEなどがいます。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Prevalence of Metabolic Disorders
4.2.2 High Spending on Healthcare
4.2.3 Growing Geriatric Population
4.3 Market Restraints
4.3.1 Imprecise Perception About Clinical Nutrition
4.3.2 Reduction in Birth Rates
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Route of Administration
5.1.1 Oral and Enteral
5.1.2 Parenteral
5.2 By Application
5.2.1 Nutritional Support for Malnutrition
5.2.2 Nutritional Support for Metabolic Disorders
5.2.3 Nutritional Support for Gastrointestinal Diseases
5.2.4 Nutritional Support for Cancer
5.2.5 Nutritional Support in Neurological Diseases​
5.2.6 Nutritional Support in Other Diseases
5.3 By End User
5.3.1 Pediatric
5.3.2 Adult
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 South Korea
5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Middle-East and Africa
5.4.4.1 GCC
5.4.4.2 South Africa
5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.4.5 South America
5.4.5.1 Brazil
5.4.5.2 Argentina
5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Abbott Laboratories (Abbott Nutrition)
6.1.2 Nestle Health Science
6.1.3 Baxter Healthcare
6.1.4 B. Braun Melsungen AG
6.1.5 Danone (Nutricia)
6.1.6 BASF SE
6.1.7 Perrigo Company PLC
6.1.8 Fresenius Kabi
6.1.9 Royal DSM
6.1.10 AYMES International Ltd
6.1.11 Reckitt Benckiser
6.1.12 Medifood International Ltd
6.1.13 Ajinomoto Cambrooke Inc. (Nualtra Ltd)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The clinical nutrition market was estimated to be valued at USD 51,775.3 million in 2020, and it is expected to reach USD 73610.31 million in 2026, registering a 6.04 % CAGR during the forecast period.

COVID-19 infection has become a major public health concern, and clinical nutrition plays a crucial role in preventing infection and treating infection-associated malnutrition. For instance, the European Society for Clinical Nutrition and Metabolism issued guidelines related to nutritional management in ICU patients infected with COVID-19. Thus, a positive impact can be expected on the market studied due to COVID-19.

Certain factors are propelling the clinical nutrition growth of the market that includes the increasing prevalence of metabolic disorders, high spending on healthcare, and the rise of the middle class in the emerging economies. Over the past decade, the prevalence of metabolic disorders has increased. According to the study of Global Coalition on Aging, November 2020, the prevalence of malnutrition in the patient hospitalized was around 31%. According to the Global Surgery Foundation, nearly 30% of worldwide diseases can be treated with surgery and require the direct care of a surgeon. Clinical nutrition plays a major part during surgeries to minimize any adverse consequences to patients and enable the surgeons to work in a controlled environment. Thus, with the rising burden of diseases and the volume of surgeries, the clinical nutrition market is expected to boost during the forecast period.

Furthermore, as per the World Ageing Population report, in 2020, about 727 million people worldwide were aged 65 years and above. This number is further expected to reach 1.5 billion by the year 2050. The elderly population is often susceptible to acquiring chronic diseases, leading to surgeries. In July 2020, Goodmills Innovation introduced ''Spermidino EVO'', a wheat germ concentrate which is specifically developed for immunity-boosting in the aging population. Hence, the growing number of the elderly population and the development of clinical nutrition products specific to the aging population are expected to boost the market growth.

Key Market Trends

Nutritional Support for Metabolic Disorders is Expected to Have the Fastest Growth in the Route of Administration Segment

People suffering from metabolic disorders such as diabetes are at high risk of acquiring COVID-19 infection. According to the International Diabetes Federation, people with pre-existing medical conditions such as diabetes and obesity are more prone to be infected with the SARS-CoV-2 virus due to compromised immune systems in these individuals. Additionally, treating diabetic patients infected with COVID-19 would turn out to be difficult as the virus tends to grow immensely in elevated blood sugar levels. Controlling the blood sugar levels is of utmost importance in treating COVID-19 infected patients, and thus, nutritional support plays a vital role in this context, thereby aiding in the growth of the segment.

Furthermore, the rising burden of metabolic disorders is also increasing the demand for clinical nutrition. According to International Diabetes Federation, about over 425 million people are living with diabetes, and this number is expected to reach 700 million in 2045. Hence, the growing burden of metabolic disorders and the introduction of new products to the market are expected to fuel this segment. Also, the growing product launches are expected to propel market growth. For instance, as a result, in February 2020, Galen launched an innovative medical food PKU EASY Microtabs, for people living with the rare, inherited metabolic disorder phenylketonuria (PKU).

North America Holds the Majority Share in the Clinical Nutrition Market and is Expected to Follow the Same Trend over the Forecast Period

North America contributes heavily to the market growth in comparison to the other regions. The emergence of COVID-19 has led to the shortages of clinical nutritional products in this region. As per the data provided by the American Society for Parenteral and Enteral Nutrition (ASPEN), as of January 2021, certain parenteral products, including multi-vitamin infusion (adult and pediatric), amino acids, potassium acetate injection, USP, sodium acetate injection, USP, and sodium chloride, 23.4% of injections are currently at a shortage.

In order to meet the evolving demands driven by new consumer buying behavior in the midst of the COVID-19 pandemic, manufacturers have increased production and are working with retailers and government agencies to help ensure adequate availability of and continued access to oral clinical nutrition products.

Furthermore, some of the primary factors attributing to the growth of the clinical nutrition market include an increase in the prevalence of metabolic disorders and a rise in the geriatric population. According to the Centers for Disease Control and Prevention, the obesity rate among the US population was estimated to be around 42.4% in 2017-2018. As per the statistics of the Center for Disease Control and Prevention, cancer and cardiovascular diseases are among the major burdens of the US healthcare sector. According to the data of the American Heart Association, in 2017, around 8,59,125 Americans died due to cardiovascular diseases. Hence, such instances indicate a rising demand for clinical nutrition products, thereby driving market growth.

Competitive Landscape

The market players are continuously engaged in expanding their presence in the market through various inorganic growth strategies, such as acquisition, merger, strategic collaboration, and others, to gain significant market share and strengthen their product portfolios. In September 2019, Nestle SA launched an innovative drink, “Boost Soothe,” in the market. It is a clinical nutritional drink specially designed for cancer patients.​ Some of the key players in the market are Abbott Nutrition, Nestle Health Science, Baxter Healthcare, B. Braun Melsungen AG, Nutricia, and BASF SE.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Prevalence of Metabolic Disorders
4.2.2 High Spending on Healthcare
4.2.3 Growing Geriatric Population
4.3 Market Restraints
4.3.1 Imprecise Perception About Clinical Nutrition
4.3.2 Reduction in Birth Rates
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Route of Administration
5.1.1 Oral and Enteral
5.1.2 Parenteral
5.2 By Application
5.2.1 Nutritional Support for Malnutrition
5.2.2 Nutritional Support for Metabolic Disorders
5.2.3 Nutritional Support for Gastrointestinal Diseases
5.2.4 Nutritional Support for Cancer
5.2.5 Nutritional Support in Neurological Diseases​
5.2.6 Nutritional Support in Other Diseases
5.3 By End User
5.3.1 Pediatric
5.3.2 Adult
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Germany
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 South Korea
5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Middle-East and Africa
5.4.4.1 GCC
5.4.4.2 South Africa
5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.4.5 South America
5.4.5.1 Brazil
5.4.5.2 Argentina
5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Abbott Laboratories (Abbott Nutrition)
6.1.2 Nestle Health Science
6.1.3 Baxter Healthcare
6.1.4 B. Braun Melsungen AG
6.1.5 Danone (Nutricia)
6.1.6 BASF SE
6.1.7 Perrigo Company PLC
6.1.8 Fresenius Kabi
6.1.9 Royal DSM
6.1.10 AYMES International Ltd
6.1.11 Reckitt Benckiser
6.1.12 Medifood International Ltd
6.1.13 Ajinomoto Cambrooke Inc. (Nualtra Ltd)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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