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アジア太平洋地域のフリーズドライ食品市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Asia-Pacific Freeze-Dried Food Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域のフリーズドライ製品市場は、予測期間(2019年~2024年)にCAGR9.05%で成長します。 主なハイライト 国内では、フリーズドライのフルーツ、ヨーグルトメルト、スナックフルーツ、野菜チッ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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90 英語

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サマリー

アジア太平洋地域のフリーズドライ製品市場は、予測期間(2019年~2024年)にCAGR9.05%で成長します。

主なハイライト
国内では、フリーズドライのフルーツ、ヨーグルトメルト、スナックフルーツ、野菜チップス、野菜パウダー、インスタントスープミックスを選ぶ消費者が増えており、同地域の市場を牽引しています。

主なハイライト
この地域では、フリーズドライ製品が現地市場で常に販売されているため、製品に関する知識が増え、より多くの消費者が製品を購入できるようにもなっています。


主な市場動向

オーストラリアは最も急速に成長している国として目撃された

オーストラリアでは、フリーズドライ製品を提供する地元企業の存在が、市場の成長を後押ししています。新鮮な果物や野菜、肉などの製品をフリーズドライにすることで、保存期間が長く、軽量で栄養価が高いという付加価値を食品に付与しているのです。同国の人々のアクティブなライフスタイルは、フリーズドライ食品を選ばせています。さらに、国内の小売店では、さまざまなフリーズドライ食品ブランドの棚の可視性を高めるため、また消費者の独自のニーズに合わせてフリーズドライ製品を仕入れています。

日本におけるドライフルーツの輸入の増加

日本のような国では、フリーズドライのイチゴのようなフリーズドライ製品の認知度や消費量が高まっているため、国内でのフリーズドライ製品の需要が高くなっています。その結果、フリーズドライ製品の輸入が増加しています。フリーズドライ食品は、手軽に調理でき、軽量コンパクトで風味や食感、栄養価もほとんど変わらないことから、日本では人気が高い。フリーズドライによって保存された製品は風味と栄養成分を保持するため、消費者は他のインスタント食品よりもフリーズドライ食品を購入することが多くなり、市場の成長を可能にしています。

競合他社の状況

アジア太平洋地域のフリーズドライ食品市場を牽引しているのは、味の素株式会社、アサヒグループホールディングス株式会社、Expedition Foods Limited、Campers Pantry Pty Ltd.などの企業である。メーカーは、グルテンフリーの認証を受けたフリーズドライの乳製品や、缶のラベルにレシピが記載されたものなど、新製品の投入に力を入れています。さらに、多くのプライベートブランドも、市場の需要に応えるため、オンラインチャネルを通じてさまざまなフリーズドライ食品を提供し、この地域の国際的な企業と競い合っています。

その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Freeze-dried Fruits
5.1.2 Freeze-dried Vegetables
5.1.3 Freeze-dried Beverages
5.1.3.1 Freeze-dried Coffee and Tea
5.1.3.2 Other Freeze-dried Beverages
5.1.4 Freeze-dried Dairy Products
5.1.5 Freeze-dried Meat and Seafood
5.1.6 Prepared Foods
5.2 Geography
5.2.1 Asia-Pacific
5.2.1.1 China
5.2.1.2 India
5.2.1.3 Japan
5.2.1.4 Australia
5.2.1.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 AJINOMOTO CO.,INC.
6.4.2 Asahi Group Holdings, Ltd.
6.4.3 Expedition Foods Limited
6.4.4 Campers Pantry Pty Ltd.
6.4.5 Harmony House Foods, Inc.
6.4.6 Nestle SA

6.4.7 OFD Foods Inc.

6.4.8 LYOVIT

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Asia-Pacific freeze-dried product market is growing at a CAGR of 9.05% during the forecast period (2019-2024).

Key Highlights
More consumers in the country are opting for freeze-dried fruits, yogurt melts, snack fruit, vegetable crisps, vegetable powders, and instant soup mixes, thereby driving the market in the region.

Key Highlights
The increasing product knowledge in the region, due to the constant presence of the freeze-dried products in the local market, is also enabling more consumers to purchase the products.


Key Market Trends

Australia Witnessed as Fastest Growing Country

The presence of local players offering freeze-dried products in Australia is enabling market growth. The players are freeze-drying fresh fruits, vegetables, and other products like meat to add value to foods in terms of long shelf life, light weight and preserved nutrition. The active lifestyle of people in the country makes them to opt for freeze-dried foods. Moreover, retail shops in the country are stocking on freeze-dried products for increased shelf visibility of different freeze-dried food brands and to suit the unique needs of consumers.

Increasing Imports of Dried Fruits in Japan

The increasing awareness and consumption of freeze-dried products like freeze-dried strawberries in countries like Japan have led to high demand for the freeze-dried products in the country. THis, in turn, has driven the import of freeze-dried products in the country. Freeze-dried foods are popular in Japan, as they can be easily prepared and are light and compact, with little to no changes in flavor, texture, and nutritional value. As the products that are preserved through freeze-drying retain their flavor and nutrient content, consumers are more often purchasing freeze-dried foods over other instant foods, thereby enabling market growth.

Competitive Landscape

AJINOMOTO CO.,INC., Asahi Group Holdings, Ltd., Expedition Foods Limited, and Campers Pantry Pty Ltd., are some of the companies leading the freeze-dried foods market in Asia-Pacific region. The manufacturers are focusing on introducing new products such as freeze-dried dairy that are certified gluten-free, and with recipes on the can label. Furthermore, many private labels are also competing with international players in the region by offering a variety of freeze-dried foods through online channels to cater to market demand.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Freeze-dried Fruits
5.1.2 Freeze-dried Vegetables
5.1.3 Freeze-dried Beverages
5.1.3.1 Freeze-dried Coffee and Tea
5.1.3.2 Other Freeze-dried Beverages
5.1.4 Freeze-dried Dairy Products
5.1.5 Freeze-dried Meat and Seafood
5.1.6 Prepared Foods
5.2 Geography
5.2.1 Asia-Pacific
5.2.1.1 China
5.2.1.2 India
5.2.1.3 Japan
5.2.1.4 Australia
5.2.1.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 AJINOMOTO CO.,INC.
6.4.2 Asahi Group Holdings, Ltd.
6.4.3 Expedition Foods Limited
6.4.4 Campers Pantry Pty Ltd.
6.4.5 Harmony House Foods, Inc.
6.4.6 Nestle SA

6.4.7 OFD Foods Inc.

6.4.8 LYOVIT

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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2024/09/19 10:28

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