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米国の冷凍食品包装市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


United States Frozen Food Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

米国の冷凍食品包装市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR6.4%を記録すると予測されています。COVID-19のパンデミックの出現により、人々の購買嗜好が大きく変化しています。冷凍食品は、このトレンドの好例... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

米国の冷凍食品包装市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR6.4%を記録すると予測されています。COVID-19のパンデミックの出現により、人々の購買嗜好が大きく変化しています。冷凍食品は、このトレンドの好例となっています。消費者は、1日3食の準備から解放される利便性から、朝食、昼食、夕食に冷凍食品を購入することが多くなっています。また、食品産業協会と米国冷凍食品協会が行った調査によると、この分野はこの1年で大きく成長し、2020年には売上高が約21%、数量が13%以上増加すると言われています。

主なハイライト
冷凍食品の消費者の大半は、大型小売店、スーパーマーケット、ハイパーマーケットでの購入を希望している。組織化された小売店は、大規模小売チェーンの重要な一部であり、市場で大きな存在感を示している。組織化された小売チェーンの成長は、冷凍食品業界における食品包装ソリューションの需要に直接的に反映されています。
さらに、肉、鶏肉、魚介類などの冷凍食品の包装は、冷凍食品のアプリケーションの中で最も急成長している製品の一つです。国内の複数の大手食品包装会社は、創造的な包装に多大な投資を行っています。
さらに、都市化の急速な進展とライフスタイルの変化により、消費者の嗜好は調理時間の短い冷凍食品に大きくシフトしています。また、女性の労働人口の増加や家族構成の変化により、冷凍食品の消費量が増加しており、市場の成長を後押ししています。
さらに、製品の保存、保護、販売促進のための改良されたデザインなどの技術革新が、食品用冷凍パッケージの需要を押し上げる上で重要な役割を担っています。ジッパーやノッチ、グラフィックの使用など、さまざまな付加価値機能がさらに市場の成長を促進すると予想されます。
例えば、2020年3月、Sonoco Products Companyは、米国の包装会社であるTellusと共同で、サトウキビを原料としたファイバーボウルを発売しました。このボウルは、同社が発売した最初の製品で、冷蔵食品、惣菜、冷凍食品に使用できる100%サトウキビベースのファイバーボウルである。ファイバーボウルはNatrellisというブランドで、二重のオーブンが可能で、PFASフリーで、従来の硬質プラスチック包装に代わるものとして発売されました。


主な市場動向

バッグが大きなシェアを占めると予測される


ライフスタイルの変化や利便性など、複数の要因が冷凍食品包装用袋の需要増加に寄与している。米国では、冷凍保存袋の採用が拡大していることが、冷凍食品包装市場の成長を高めています。例えば、米国国勢調査のデータとシモンズ全米消費者調査(NHCS)によると、2020年には約1億7790万人のアメリカ人がプラスチックベースの冷凍保存袋を利用しました。
プラスチック袋は、さまざまなサイズや形状で利用できるようになり、温度に耐える能力、技術的な利点など、複数の利点を提供し、冷凍食品包装市場におけるプラスチック素材袋の需要をさらに加速している。
COVID-19パンデミックが広がり、その人道的効果が大きくなるにつれて、顧客に安全に他の重要な商品のうち、食品を提供するなど、必要な快適さを提供するために支援している企業は、ますます影響を受けている。電子商取引での利用が増加しているため、袋など特定の種類の包装に対する需要が増加しています。
米国では、インターネットでの食品購入が増加しており、この傾向は予測期間中も続くとみられ、複雑な流通経路で食品を安全に輸送できる袋包装ソリューションの需要が大幅に増加すると予想されます。


冷凍食品の需要拡大が市場を牽引する見通し


冷凍パッケージ食品の主なカテゴリーは、肉類、鶏肉、冷凍加工食品である。この分野の新たなカテゴリーには、冷凍調理済み食品も含まれます。食品の保存期間は、保存温度を低温にすることで大幅に延長することができます。また、食品の品質に対する消費者の期待も高まっている。
消費者が製品の品質を高く評価し、冷凍食品のパッケージングカテゴリーが増加しています。経済成長とライフスタイルの変化に伴い、米国では冷凍食品包装の需要が増加しており、予測期間中に市場は大きく成長すると予想されます。
さらに、冷凍食品メーカーが顧客の栄養需要を満たすなど、数多くの重要な変数に基づいて、米国冷凍食品協会は、冷凍食品はさらに成長し続けると予測しています。植物ベースの食事から免疫力を高める食品、カスタマイズされた栄養まで、冷凍食品製品のイノベーションは、今日の多様な生活に対応する冷凍ケースにみんなのための何かがあることを実証しています。
さらに、冷凍食品パッケージ製品の需要は、一般的に国内のミレニアル世代の顧客によって牽引されています。


競合他社の状況

米国の冷凍食品包装市場は、国内外に複数の企業が存在するため、非常に競争が激しい市場です。市場は適度に集中しており、主要企業は製品イノベーション、合併、買収などの戦略を採用し、市場範囲の拡大やより優れた製品の発売を図っています。市場に進出している主なプレイヤーには、Amcor plc、Genpak LLC、Pactiv Evergreen、Graham Packaging Company, Inc.などがいます。


2021年1月 - ペンシルバニア州で金属包装技術事業を展開するクラウン・ホールディングス社は、ヘンリー郡(米国)に1億4500万米ドルのアルミ缶製造施設を建設する計画であると発表しました。Commonwealth Crossing Business Centreに、同事業者は355,000平方フィートのアルミ缶製造工場を建設する予定。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Demand for Convenience by Consumers
4.2.2 Rapid Growing Demand for Frozen Food Products
4.3 Market Restraints
4.3.1 Government Regulations and Interventions
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Material
5.1.1 Glass
5.1.2 Paper
5.1.3 Metal
5.1.4 Plastic
5.2 By Type of Food Product
5.2.1 Readymade Meals
5.2.2 Fruits and Vegetables
5.2.3 Meat
5.2.4 Sea Food
5.2.5 Baked Goods
5.3 By Type of Packaging Product
5.3.1 Bags
5.3.2 Boxes
5.3.3 Cans
5.3.4 Trays
5.3.5 Wrappers
5.3.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Pactiv Evergreen
6.1.2 Amcor Plc
6.1.3 Genpak LLC
6.1.4 Graham Packaging Company, Inc.
6.1.5 Ball Corporation Inc
6.1.6 Crown Holdings
6.1.7 Tetra Pak International
6.1.8 Placon Corporation
6.1.9 WestRock Company

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The United States Frozen Food Packaging Market is anticipated to register a CAGR of 6.4% over the forecast period (2021 - 2026). The emergence of the COVID-19 pandemic has significantly changed people's purchasing preferences. Frozen Foods have been a great example of this trend. Consumers are increasingly buying frozen foods for breakfast, lunch, and supper, as they provide convenience from preparing three meals a day. Also, according to a survey done by Food Industry Association and American Frozen Food Institute, the sector has grown significantly over the past year, with revenues increasing by around 21% in 2020 and volume increasing by over 13%.

Key Highlights
The majority of the consumers of frozen food products have preferred large retail stores, supermarkets, and hypermarkets for their purchases. Organized retail stores have been are a significant part of larger retail chains, having a huge presence in the market. The growth in the organized retail chain is translating directly into the demand for food packaging solutions in the frozen food industry.
Moreover, packaging for frozen food products such as meat, poultry, and seafood are among the fastest-growing products among frozen food applications. Multiple large food packaging companies in the country are investing hugely in creative packaging.
Further, the rapid growth in urbanization and changing lifestyle has significantly shifted consumer preference towards frozen products requiring lesser time for cooking. Also, the increase in the female working population and changes in family dynamics has increased the consumption of frozen food, thereby driving the growth of the market.
Additionally, technological innovations, including improved designs to store, protect, and promote the product, have been playing a vital role in boosting the demand for frozen packaging for food. Various value-added features such as zippers, notches, and the use of graphics are further anticipated to drive the market's growth.
For instance, in Mar 2020, Sonoco Products Company collaborated with Tellus, which is a packaging company in the United States, launched a sugarcane-based fiber bowl. The bowl was the first product launched by the company, which was a 100% sugarcane-based fiber bowl that can be used for refrigerated, prepared, and frozen foods. The fiber bowl was branded as Natrellis and was dual-ovenable, PFAS-free, and introduced as an alternative to the traditional rigid plastic packaging.


Key Market Trends

Bags are Anticipated to Account for a Major Market Share


Multiple factors such as changing lifestyle, convenience, among others, have been instrumental in increasing the demand for bags for the packaging of frozen foods. In the United States, the growing adoption of freezer bags has increased the growth of the frozen food packaging market. For instance, according to the U.S. Census data and Simmons National Consumer Survey (NHCS), around 177.9 million Americans made use of plastic-based freezer bags in 2020.
Plastic bags are made available in different sizes and shapes and offer multiple benefits, such as the ability to tolerate temperatures, and technical advantages, which is further fuelling the demand for plastic material bags in the frozen food packaging market.
As the COVID-19 pandemic spreads and its humanitarian effect grows, companies that have been assisting in providing necessary amenities, such as providing food, among other vital commodities to the customers securely, have been increasingly impacted. The demand for certain types of packaging, such as bags, has been increasing, owing to their increasing usage in e-commerce shipments.
The consumers in the United States are increasingly purchasing food items on the Internet as well., and this trend is anticipated to continue over the forecast period, significantly increasing the demand for bags packaging solutions that can securely transport food items via complicated distribution routes.


Growing Demand for Frozen Food Products is Expected to Drive the Market


The major categories of frozen packaged food items have been meat, poultry, and frozen processed food. Some of the emerging categories in the sector include frozen ready-to-eat foods. The food's storage life can be extended significantly by making the storage temperatures colder. The consumer's expectations of food quality are also on the rise.
There has been an increase in the frozen food packaging category, with the consumer appreciating the product quality. With the growth in the economy and changing lifestyles, there has been an increased demand for frozen food packaging in the United States, and the market is anticipated to grow significantly over the forecast period.
Moreover, based on numerous significant variables, that includes the frozen food makers supplying the customers' nutritional demands, the American Frozen Food Institute projects that frozen food products will continue to grow further. Right from plant-based meals to immunity-boosting foods to customized nutrition, frozen food product innovations demonstrate that there is something for everyone in the freezer case that speaks to today's diverse lives.
Further, the demand for frozen food packaging products is generally driven by the millennial customers in the country, as they showcase an ardent preference for single-serving and on-the-go style foods and beverage foodstuffs.


Competitive Landscape

The United States Frozen Food Packaging Market is significantly competitive owing to the presence of multiple domestic and international players. The market is moderately concentrated, with major players adopting strategies such as product innovation, mergers, and acquisition to expand their reach and launch better products in the market. Some of the major players operating in the market are Amcor plc, Genpak LLC, Pactiv Evergreen, Graham Packaging Company, Inc., among others.


January 2021 - Crown Holdings Inc., which is a Pennsylvania-based metal packaging technology business, announced that it plans to build a USD 145 million aluminum can manufacturing facility in Henry County (United States). In the Commonwealth Crossing Business Centre, the business will construct a 355,000-square-foot plant to manufacture aluminum cans.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Demand for Convenience by Consumers
4.2.2 Rapid Growing Demand for Frozen Food Products
4.3 Market Restraints
4.3.1 Government Regulations and Interventions
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Material
5.1.1 Glass
5.1.2 Paper
5.1.3 Metal
5.1.4 Plastic
5.2 By Type of Food Product
5.2.1 Readymade Meals
5.2.2 Fruits and Vegetables
5.2.3 Meat
5.2.4 Sea Food
5.2.5 Baked Goods
5.3 By Type of Packaging Product
5.3.1 Bags
5.3.2 Boxes
5.3.3 Cans
5.3.4 Trays
5.3.5 Wrappers
5.3.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Pactiv Evergreen
6.1.2 Amcor Plc
6.1.3 Genpak LLC
6.1.4 Graham Packaging Company, Inc.
6.1.5 Ball Corporation Inc
6.1.6 Crown Holdings
6.1.7 Tetra Pak International
6.1.8 Placon Corporation
6.1.9 WestRock Company

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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