世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

欧州の冷凍食品パッケージング市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Europe Frozen Food Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州の冷凍食品包装市場は、2020年に525億9000万米ドルと評価され、2021年から2026年にかけてCAGR6%で成長すると予測されています。Covid-19の流行は、衛生と消費者の安全に対する新たなまたは高まった懸念、お... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
110 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

欧州の冷凍食品包装市場は、2020年に525億9000万米ドルと評価され、2021年から2026年にかけてCAGR6%で成長すると予測されています。Covid-19の流行は、衛生と消費者の安全に対する新たなまたは高まった懸念、および再定義した持続性へのドライブによって、地域における冷凍食品包装に対する需要の高まりにつながりました。技術革新、持続可能性への懸念、魅力的な経済性は、革新的でより持続可能な、冷凍食品包装の成長を促進する主要な要因である。また、顧客に優しいパッケージや製品保護の強化に対する市場の要求が高まっていることも、欧州市場の成長を後押しするものと思われます。

主なハイライト
パッケージ食品の主なカテゴリーは、ベーカリー製品と冷凍加工食品である。この分野の新興カテゴリーには、冷凍調理済み食品もあります。保存期間は、特に保存温度を低温にすることで延長できる。
食品の品質に対する消費者の期待は高まっています。冷凍食品のパッケージング市場は、製品の品質に対する消費者の評価に伴って増加しています。経済成長とライフスタイルの変化に伴い、欧州では冷凍食品包装の需要が増加しており、予測期間中に市場は大きく成長すると予想されます。
アクティブパッケージング、インテリジェントパッケージング、エンジニアリングサイエンスなどの新しいパッケージング技術が年々進化しており、食品の柔軟な包装が可能になっています。企業は、リサイクル、更新、再利用が可能な生分解性包装材を使用することで、環境に優しい包装を採用しています。
しかし、欧州委員会などの機関が食品包装タイプや食品接触材料の使用に関して厳しい規制を課していることや、包装食品市場の成長鈍化が市場成長の妨げになっていることから、市場は今後も高い規制が続くと予想されます。


主な市場動向

消費者の利便性要求の高まり


発展途上国、特に中間所得層の人口増加によるライフスタイルの変化、可処分所得の増加、急速な都市化など様々な要因が、冷凍食品用袋の需要を高めています。また、人口密度の増加により、ミレニアル世代を中心にパッケージ食品全般の需要が伸びています。
包装された食品は、包装後、世界各地の消費者の手元に届くまで時間がかかります。包装された食品は、消費者に届くまでに新鮮さを失い、香りや味も損なわれるかもしれません。消費者の手元に届く前に食品が腐敗してしまうと、包装に投じた資本が失われることになるため、その脅威はますます高まっています。
これを克服するため、食品加工業界は、製品の保存期間を延ばすのに役立つ技術や、インテリジェントパッケージング、エンジニアリングサイエンスなど、さまざまな新しいパッケージング技術に投資しています。これが、業界における冷凍食品の需要増加の理由である。組織は、収益とは別に、市場でのイメージや価値に影響を与える消費者満足度を重視している。
2019年7月、Consumer Actionがアメリカの成人を対象に行った調査によると、最もリサイクルしやすい食品包装材は段ボールで、34%の成人が知識を持ち、次いでプラスチック26%、ガラス21%、金属8%となっています。
また、冷凍食品包装製品の需要は、一般的に、一人前で持ち運べるスタイルの飲食食品を熱烈に好むミレニアル世代の顧客によって、この地域で牽引されています。
これらの製品は一般的に、持ち運びができ、耐久性があり、軽量であるように設計されており、冷凍食品包装はこのような製品を包装するための有名なオプションとなります。加工食品や生鮮食品など、スナック菓子の需要の増加が需要を左右するものと思われます。


市場を牽引するガラス製パッケージ


欧州容器ガラス連盟(FEVE)によると、容器ガラス産業は欧州の全ガラス生産量の70%近くを占めています。また、ガラス製品は大量に輸出され、年間210億ユーロの貿易収支のプラスに寄与していると述べています。
このことは、この市場が大きな成長の可能性を秘めていることを示しています。欧州容器ガラス連盟(FEVE)によると、欧州の人々の5人に2人は、ガラスが他の素材よりもリサイクルしやすいと認識しており、高額のガラス回収に対して76%ものリサイクル率を実現しています。
また、ヨーロッパ人のほぼ半数(48%)が、ガラスは気候変動に対応するための最適な包装材料であると認識しています。Heiz-Glasグループは過去2年間にポーランドに4,000万ユーロ以上を投資しています。また、イタリアのPremi SPAは、ポーランドの新しいガラス生産工場に投資しており、「最先端のガラス工場」を目指しています。
しかし、COVID-19の影響は市場の成長に大きく影響しました。この地域でCOVID-19が発生したことで、消費者の一次的なニーズにより、すべてのエンドユーザー部門が操業停止を免れることになったのです。例えば、欧州連合は、地域の生産不足のためにアジアからの薬剤出荷の遅れを評価しています。


競合他社の状況

欧州の冷凍食品包装市場は適度に細分化されており、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの高い大手企業は、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。


2021年6月 - Mondi Groupは、既存の紙ゴミの流れで完全にリサイクル可能で、プラスチック包装の必要性を置き換える持続可能な紙ソリューションのMailerBAGシリーズでプラスチックフリーのeCommerce包装の範囲を拡大しました。同社はまた、オンライン小売業界向けに年間約3億5000万枚の紙袋を供給するため、最近欧州の工場に投資しました。また、同月、Mondiの紙製EcoWicketBagが2021 EUROSACグランプリで、その総合性能、CO2排出量の削減、顧客にとっての利便性が評価され、金賞を受賞しました。
2020年9月 アムコア株式会社が世界初のリサイクル可能なフレキシブルレトルトパウチを発売。多くの人が不可能だと考えていたこの技術的なブレークスルーは、長年の献身的な研究と投資の結果です。


さらなるメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing demand for convenience by consumers
4.2.2 Increase in disposable income and changing consumer behavior
4.3 Market Restraints
4.3.1 Government Regulations and Interventions
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of Covid-19 in the market
4.7 Technology Overview
4.7.1 Technology Snapshot
4.7.2 Type of frozen food packaging products
4.7.3 Primary materials used for frozen food packaging
4.7.4 Ongoing developments

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Primary Material
5.1.1 Glass
5.1.2 Paper
5.1.3 Metal
5.1.4 Plastic
5.1.5 Others
5.2 By Type of Packaging Product
5.2.1 Bags
5.2.2 Boxes
5.2.3 Tubs and Cups
5.2.4 Trays
5.2.5 Wrappers
5.2.6 Pouches
5.2.7 Other Types of Packaging
5.3 By Type of Food Product
5.3.1 Readymade Meals
5.3.2 Fruits and Vegetables
5.3.3 Meat
5.3.4 Sea Food
5.3.5 Baked Goods
5.3.6 Others
5.4 By Country
5.4.1 United Kingdom
5.4.2 Germany
5.4.3 France
5.4.4 Spain
5.4.5 Italy
5.4.6 Rest of Europe

6 VENDOR MARKET SHARE

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles*
7.1.1 Pactiv
7.1.2 Amcor Ltd
7.1.3 Genpak LLC
7.1.4 Graham Packaging Company, Inc.
7.1.5 Ball Corporation Inc
7.1.6 Crown Holdings
7.1.7 Tetra Pak International
7.1.8 Placon Corporation
7.1.9 Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
7.1.10 WestRock Company
7.1.11 Nuconic Packaging
7.1.12 The Scoular Company
7.1.13 Owens-Illinois
7.1.14 Rexam Company
7.1.15 Alcoa Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Europe Frozen Food Packaging Market has been valued at USD 52.59 Billion in 2020 and is expected to grow at a CAGR of 6% during the period 2021-2026.The Covid-19 pandemic resulted in a growing demand for frozen food packaging in the region, due to new or heightened hygiene and consumer-safety concerns, and the drive for redefined sustainability. Technological innovation, sustainability trepidations, and attractive economics are the major factors driving the growth of innovative and more sustainable, frozen food packaging. Also, the increasing market demand for customer-friendly packages and heightened product protection are expected to drive the growth of the market in Europe.

Key Highlights
The major categories of packaged food are bakery products and frozen processed food. Some of the emerging categories in this sector are frozen ready to eat foods. Storage life can be extended notably by making storage temperatures colder.
Consumer’s expectations of food quality are rising. There is an increase in the frozen food packaging market with the consumer appreciation of the product quality. With the growth in the economy and changing lifestyles there is an increased demand for frozen food packaging in Europe and the market is expected to grow lucratively during the forecast period.
New packaging technologies, such as active packaging, intelligent packaging, and engineering science, have evolved over the years, which enables flexible packaging of food products. Companies are adopting eco-friendly packaging by using biodegradable packaging material which can be recycled, renewed, and reused.
However, the market is anticipated to remain highly regulated with agencies such as the European Commission imposing stringent regulations regarding the use of food packaging types and food contact materials and slow growth of packaged food market is hampering the market growth.


Key Market Trends

Increasing demand for convenience by consumers


Various factors, such as changing lifestyle, increasing disposable income, and rapid urbanization in developing countries, especially the growing middle-income population, are increasing the demand for bags for frozen food. The increase in population density has increased demand for packaged food in general with millenials contributing to the growth.
After packaging, it takes time for packaged food to reach consumers across various parts of the world. The packaged food may not be fresh and might lose its aroma and taste before reaching the consumer. The threat of food being spoilt before reaching the consumer is increasing, as it would result in a loss of the capital invested in the packaging.
To overcome this, food processing industries are investing in technologies and various new packaging techniques, such as intelligent packaging and engineering science, which help in increasing the shelf life of the product. This is reason for the increased demand of frozen food in the industry. Organizations are focusing on consumer satisfaction, apart from revenues, as it impacts the image and value in the market.
According to a survey of American Adults by Consumer Action, in July 2019, 34% of adults have knowledge of most recyclable food packaging material as cardboard, followed by plastic 26%, glass 21%, and metal 8%.
Also, the demand for frozen food packaging products is generally driven by millennial customers in the region as they have an ardent preference for single-serving and on-the-go style food and beverage foodstuffs.
These products are generally designed to be portable, durable, and lightweight; frozen food packaging stands to be a famous option to pack such products. The increasing demand for snack foods, both in terms of processed foods and fresh items, is expected to govern the demand.


Glass Packaging to Drive the Market


According to FEVE- The European Container Glass Federation, the container glass industry represents close to 70% of all glass production in Europe. It also states that the products packed in glass are massively exported and contribute to a positive trade balance of about EUR 21 billion per year.
This is indicative of the fact that the market holds significant potential to grow. According to the European Container Glass Federation (FEVE), two out of five Europeans choose glass because they perceive it as being more recyclable than other materials providing a recycling rate of 76 % of high glass collection.
Almost half all Europeans (48%) recognize that glass is the best packaging material for addressing climate change. The Heiz-Glas Group has invested more than EUR 40 million in Poland in the past two years. Also, Premi SPA, an Italian firm, has invested in Poland's new glass production factory, with a focus on 'cutting-edge glassworks.'
However, the impact of COVID-19 significantly affected the market growth. With the outbreak of COVID-19 in the region, all the end-user sector is exempted from shutdown due to the primary needs of consumers. For instance, the European Union is assessing delays in drug shipments from Asia due to production shortages in the region.


Competitive Landscape

The Europe Frozen Food packaging market is moderately fragmented and consists of several major players. The major players with a prominent share in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries.


June 2021 - Mondi Group expanded its range of plastic-free eCommerce packaging with MailerBAG range of sustainable paper solutions, which is fully recyclable in existing paper waste streams and replaces the need for plastic packaging. The company also recently invested in its European plants to deliver approximately 350 million paper bags per year for the online retail industry. Also, in the same month, Mondi’s paper-based EcoWicketBag won gold in 2021 EUROSAC Grand Prix, for its overall performance, reduction of CO2 emissions and convenience for the customer.
September 2020 - Amcor Ltd introduced the world's first recyclable flexible retort pouch. The technical breakthrough, which many considered impossible, follows years of dedicated research and investment.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing demand for convenience by consumers
4.2.2 Increase in disposable income and changing consumer behavior
4.3 Market Restraints
4.3.1 Government Regulations and Interventions
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of Covid-19 in the market
4.7 Technology Overview
4.7.1 Technology Snapshot
4.7.2 Type of frozen food packaging products
4.7.3 Primary materials used for frozen food packaging
4.7.4 Ongoing developments

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Primary Material
5.1.1 Glass
5.1.2 Paper
5.1.3 Metal
5.1.4 Plastic
5.1.5 Others
5.2 By Type of Packaging Product
5.2.1 Bags
5.2.2 Boxes
5.2.3 Tubs and Cups
5.2.4 Trays
5.2.5 Wrappers
5.2.6 Pouches
5.2.7 Other Types of Packaging
5.3 By Type of Food Product
5.3.1 Readymade Meals
5.3.2 Fruits and Vegetables
5.3.3 Meat
5.3.4 Sea Food
5.3.5 Baked Goods
5.3.6 Others
5.4 By Country
5.4.1 United Kingdom
5.4.2 Germany
5.4.3 France
5.4.4 Spain
5.4.5 Italy
5.4.6 Rest of Europe

6 VENDOR MARKET SHARE

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles*
7.1.1 Pactiv
7.1.2 Amcor Ltd
7.1.3 Genpak LLC
7.1.4 Graham Packaging Company, Inc.
7.1.5 Ball Corporation Inc
7.1.6 Crown Holdings
7.1.7 Tetra Pak International
7.1.8 Placon Corporation
7.1.9 Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
7.1.10 WestRock Company
7.1.11 Nuconic Packaging
7.1.12 The Scoular Company
7.1.13 Owens-Illinois
7.1.14 Rexam Company
7.1.15 Alcoa Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(frozen food)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る