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Ready-to-Eat Food市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Ready-to-Eat Food Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

Ready-to-eat food市場は、予測期間中に4.3%のCAGRを記録すると予測されています。 COVID-19のパンデミック時には、調理が苦手な消費者を中心に、調理済み食品の需要が急増しました。また、コロナウイルス感染... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

Ready-to-eat food市場は、予測期間中に4.3%のCAGRを記録すると予測されています。

COVID-19のパンデミック時には、調理が苦手な消費者を中心に、調理済み食品の需要が急増しました。また、コロナウイルス感染者の増加を懸念してレストランがサービスを制限したことで、消費者は自宅で調理するようになり、中期的には調理済み食品の消費が増加しました。

調理済み食品は、コロナウイルスの流行時に膨大な需要が急増した数少ない産業の1つである。各国が封鎖され、ほとんどの人が自宅で仕事をしていたため、ここ数カ月の間に調理済み食品が棚から飛び出したのです。インドのあるオンライン食料品店「Grofers」では、調理済み食品カテゴリーで170%、調理済み食品・ミックスカテゴリーで31%、冷凍食品カテゴリーで41%の売り上げ急増が報告されており、消費者が家庭料理から調理済み食品へと急激にシフトしていることを示しています。実際、この消費者行動の変化は、2019年と比較して、2021年に調査された市場を大きく隆起させる可能性が高いと推測されています。

若い消費者は、収入のほとんどを便利な調理済み食品に費やします。若年層の消費者は、調理済み食品メーカーの大手企業にとって最も簡単なターゲットです。このような製品の利便性の高さは、世界中の市場での総需要の増加に貢献している。

Ready-to-eat(すぐに食べられる)食品は、朝食、昼食、夕食など、いつでも食べられる通常の食品に最も近い代替品として考えられています。シンガポール健康促進委員会が冷凍食品や魚製品に関する意識を高めるために行っているプロモーション活動など、規制当局による取り組みが市場の成長を後押ししています。

主な市場動向

Ready Meals セグメントが Ready-to-Eat Food 市場全体を牽引している

Ready Meals市場の成長は、時間短縮や調理の手間を省くことができるという利便性の向上によってもたらされています。さらに、労働人口やミレニアル世代がこれらの食事を好むようになったのは、食べる前に加熱するだけで済むため、全体的な労力が軽減されることが理由です。このような需要の高まりを受けて、メーカーは需要を取り込み、大きな市場シェアを獲得するために、革新的な製品の開発に注力しています。例えば、2019年にSeara Alimentos社は、新鮮な食材を使用した低カロリー・低塩分・保存料不使用の惣菜シリーズ「Seara Rotisserie Fit」を発売しました。この低カロリーシリーズには、ベジタリアン用を含む6種類の味が用意されています。

Ready-to-Eat Food市場では、北米が大きなシェアを占めています。

北米の調理済み食品市場は、主に冷凍ピザや携帯型朝食の需要の高まりによって牽引されています。これらの製品は、品質と鮮度を備えた低コスト製品として位置づけられています。また、これらの食品は、北米のレストランやその他の飲食店で見られる食品と同等の人気を得ています。さらに、チルド惣菜と冷凍惣菜は、北米で最も消費されている惣菜のカテゴリーの一つです。さらに、この市場で事業を展開する企業は、同国で強固な足場を築くための戦略的な施策の採用に注力しており、市場の成長を促進しています。例えば、2018年には、Conagra Brands Inc.がPinnacle Foodsを買収し、急成長しているスナックや冷凍食品市場で大きなシェアを獲得しました。この2社は、Birds Eye、Power Bowls、Hungry-Manなどのブランドを持つ、最も急成長している冷凍食品会社2社になるために投資を行っています。

競争状況

調理済み食品市場は競争が激しく、Nomad Foods Ltd、General Mills、McCain Foods、Premier Foods Group Ltd、Conagra Brandsなどの主要企業が参入しています。産業界の高い収益性を背景に、各メーカーは強力な競争戦略を展開しており、既存の市場プレーヤー間の競争が激化しています。大手企業は、市場を統合するための主要な戦略として、製品の革新に激しく乗り出しています。例えば、2019年には、M&S Food(Marks & Spencer)がイギリスの大手食品小売業者の一つとなり、自社ブランドのハラル対応の食事を発売しました。ハラル食への需要の高まりに対応して、顧客は、M&Sの36店舗で購入できるHFA(Halalal Food Authority)認定の6種類の惣菜を買い物できるようになります。

本レポートの購入理由

- エクセル形式の市場推定(ME)シート
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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品タイプ別
5.1.1 インスタント朝食・シリアル
5.1.2 インスタントスープ・スナック
5.1.3 調理済み食品
5.1.4 焼き菓子
5.1.5 肉製品
5.1.6 その他の製品タイプ
5.2 流通チャネル別
5.2.1 ハイパーマーケット/スーパーマーケット
5.2.2 コンビニエンスストア
5.2.3 オンライン小売店
5.2.4 その他の流通チャネル
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 スペイン
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 ドイツ
5.3.2.4 フランス
5.3.2.5 イタリア
5.3.2.6 ロシア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南アメリカ
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.3.5 中東・アフリカ
5.3.5.1 南アフリカ共和国
5.3.5.2 サウジアラビア
5.3.5.3 その他の中近東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 Nomad Foods Ltd.
6.4.2 General Mills Inc.
6.4.3 マッケイン・フーズ・リミテッド
6.4.4 Nestle SA
6.4.5 プレミア・フーズ・グループ・リミテッド
6.4.6 コナグラ・ブランズ Inc.
6.4.7 フルーリーミション
6.4.8 Dr. August Oetker Nahrungsmittel KG
6.4.9 The Campbell Soup Company
6.4.10 クラフト・ハインツ・カンパニー

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The ready-to-eat food market is projected to register a CAGR of 4.3% during the forecast period.

The demand for ready-to-eat food products skyrocketed during the COVID-19 pandemic, especially among the consumers that are not fond of cooking food. Additionally, the restaurants restricting services in fear of a rising number of coronavirus cases had insisted consumers to cook at home, thereby leading to an increase in the consumption of ready-to-eat products over the medium term.

Ready-to-eat food products turned into one of the few industries that witnessed a surge in immense demand during the coronavirus pandemic. With countries on lockdown and most people working from home, ready-to-cook food products were flying off the shelves over the last few months. One of the India-based online grocery stores named Grofers even reported a sale surge of 170% in the ready-to-eat category, 31% in the ready-made meals and mixes category, and 41% in the frozen food category, indicating a sudden consumer shift from home-cooked food to ready-to-eat products. In fact, it is speculated that this change in consumer behavior is likely to uplift the market studied significantly in 2021 when compared with 2019.

Young consumers spend most of their income on convenient ready-to-eat food products. Young consumers are the easiest targets for ready-to-eat food manufacturing giants. The convenience level of such products helps to increase the total demand in the market across the world.

Ready-to-eat food products are being considered as the closest alternative to regular food, which can be consumed at any time (such as during breakfast, lunch, or dinner). The initiatives taken by regulatory authorities, like ongoing promotional efforts undertaken by the Singapore Health Promotional Board to create awareness regarding frozen foods and fish products, are driving the market growth.

Key Market Trends

Ready Meals Segment is Driving the Overall Ready-to-Eat Food Market

The growth of the ready meals market is driven by the increase in the convenience offered, in terms of time-saving, and the little effort required for the preparation of these meals. Moreover, the preference for these meals by the working population and millennials has increased, owing to the fact that they only require heating before consumption, which reduces the overall effort. ​With the increasing demand, manufacturers are focusing on developing innovative products to capture the demand and to achieve major market shares. For instance,​ in 2019, Seara Alimentos launched Seara Rotisserie Fit, a low-calorie, low-sodium, preservative-free ready meals range made using fresh ingredients. The low-calorie range has six different flavor options, including one vegetarian.​

North America Holds the Major Share of Ready-to-Eat Food Market

The market for ready-to-eat food in the region is mainly driven by the increasing demand for frozen pizza and handheld breakfast. These are positioned as low-cost products with quality and freshness. Moreover, these meals have gained equal popularity as the foods found in restaurants and foods found in other food outlets in North America. ​Furthermore, chilled ready meals and frozen ready meals are one of the most consumed categories of ready-to-eat food in the country. In addition, companies operating in the market are focusing on adopting strategic measures to achieve a strong foothold in the country, driving the market growth. For instance, in 2018, Conagra Brands Inc. acquired Pinnacle Foods to grab a major share of the fast-growing snack and frozen food markets. The two companies are investing to become the two fastest-growing frozen meal companies with brands, which include Birds Eye, Power Bowls, and Hungry-Man.​

Competitive Landscape

The ready-to-eat food market is highly competitive with the presence of key players operating in the market, such as Nomad Foods Ltd, General Mills, McCain Foods, Premier Foods Group Ltd, and Conagra Brands. High industrial profitability has led manufacturers to develop powerful competitive strategies, which is intensifying the competition among the existing market players. Major players are intensely embarking on product innovation as their prime strategy to consolidate the market. For instance,​ in 2019, M&S Food (Marks & Spencer) became one of the major food retailers in the United Kingdom to launch a range of own-brand halal-ready meals. In response to the increasing demand for a halal diet, customers will be able to shop a range of six Halal Food Authority (HFA)-certified prepared meals available from 36 M&S stores.​

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Instant Breakfast/Cereals
5.1.2 Instant Soups and Snacks
5.1.3 Ready Meals
5.1.4 Baked Goods
5.1.5 Meat Products
5.1.6 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Retail Stores
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Spain
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Nomad Foods Ltd
6.4.2 General Mills Inc.
6.4.3 McCain Foods Limited
6.4.4 Nestle SA
6.4.5 Premier Foods Group Limited
6.4.6 Conagra Brands Inc.
6.4.7 Fleury Michon
6.4.8 Dr. August Oetker Nahrungsmittel KG
6.4.9 The Campbell Soup Company
6.4.10 The Kraft Heinz Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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