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食品用甘味料市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2021年~2026年


Food Sweetener Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

食品用甘味料の世界市場は、2020年に859.2億米ドルとなり、予測期間(2021-2026年)には2.49%のCAGRが見込まれています。 COVID-19の発生が世界的に広がり続ける中、シュガーレス食品や低カロリー食品の需要が... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

食品用甘味料の世界市場は、2020年に859.2億米ドルとなり、予測期間(2021-2026年)には2.49%のCAGRが見込まれています。

COVID-19の発生が世界的に広がり続ける中、シュガーレス食品や低カロリー食品の需要が低迷し、市場全体で食品用甘味料のアプリケーションセグメントが若干混乱しています。しかし、いくつかの砂糖代替品は、特に人工甘味料や天然甘味料の販売増加に伴い、近い将来、需要の拡大が見込まれています。低カロリー甘味料の異なるブレンドを使用することにより、微妙な味のオプションを達成することができます。メーカーは、味の検討、安定性、パンデミック時のコストなどを考慮して、低カロリー甘味料を単独またはブレンドで選択します。

肥満への関心の高まりから、消費者はステビアなどの天然甘味料やカロリーゼロの甘味料を選ぶようになっています。Global Stevia Instituteの社内調査によると、アメリカ人の約60%が食品に低カロリーの糖アルコールを好んで使用しています。

さらに、キシリトール、エリスリトール、マンニトールなどの砂糖代替品の消費は、世界的に急速に増加しています。これは、消費者の意識、砂糖の消費量を減らすための政府規制、そして市場の多くの健康・ウェルネス食品への応用によるものです。

ダイエットコークや低カロリー飲料などの低カロリー飲料や、ヨーグルト、アイスクリーム、穀物を使ったデザートなどの低カロリー食品への傾倒は、世界中で人気を博しています。また、砂糖を使わずに食品や飲料を甘くするために、甘味受容体の生理学的な研究も進んでいます。このことは、世界の食品甘味料市場に大きく貢献しています。

主な市場動向

急速な都市化と富裕層の増加による新興経済圏での需要の増加

都市化による利便性の向上、女性労働者の増加、世帯収入の増加などが、新興国における甘味料の需要を牽引する要因となっています。全体的に見て、発展途上国における膨大な食品需要は、バリューチェーン全体に食品用甘味料の市場を開かせ、それによって食品用甘味料の需要を促進しています。

世界保健機関(WHO)が指摘するように、砂糖の消費量が多い国の大半は新興国の範疇に入り、その結果、これらの国では生活習慣病の負担が大きくなっています。 米国、カナダ、西欧、日本における高甘味度甘味料の消費量は、最大の用途分野であるダイエット飲料市場が成熟しているため、低い成長率になると予想されています。しかし、発展途上国での需要は予測期間中に増加することが予想されます。

アジア太平洋地域が世界市場を牽引する

中国は世界最大の甘味料生産国の一つであり、サッカリン、シクラメート、アセスルファム-K(Ace-K)、ステビア、アスパルテーム、スクラロース、グリチルリチン、アリテーム、ネオテームなどの高甘味度甘味料の世界市場を独占しています。また、中国では糖分を多く含む食品や飲料の需要が増加しているため、甘味料の消費量が急増しています。さらに、中国ではステビアの経済的重要性が高まっていることから、プレーヤーはこの市場に一層注力しています。ステビアメーカーのPureCircle社は、中国でステビアReb M甘味料の特許を取得し、中国市場での生産を強化しようとしています。さらに、この地域では、自然で健康的な代替品への需要が高まっており、アジアの多くの食品・飲料大手が注目しています。例えば、コカ・コーラやペプシの市場シェアは、アスパルテームの使用により急激に低下しています。このことを念頭に置いて、彼らは天然植物由来のステビアを使った製品群を拡大しました。

このように、天然のノンカロリー甘味料に対する需要の高まりと、アジアの新興国における加工食品や飲料など様々な用途での甘味料の需要の高さが、市場成長の主な要因となっています。

競争状況

食品用甘味料市場は現在、Cargill社、Tate & Lyle PLC社、Stevia First Corp社、Ingredion社、Pure Circle社、Sudzucker社、AB Sugar社などが独占しています。Cargill、Stevia First Corp、Tate & Lyleなどのブランドが新興国で強いブランドロイヤリティを持っていることが、これらのプレーヤーがこれらの市場で強い足場を享受している主な理由です。成長戦略としては、買収と新製品の発売が最も好まれます。大手企業は、事業拡大とパートナーシップに注力しています。市場のリーダーたちは、革新的で低カロリーな天然素材を使った製品の発売に注力しています。特定のニーズに対応した製品を開発するために、研究開発に莫大な投資が行われています。

本レポートの購入理由

- Excel形式の市場推定値(ME)シート
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目次

1 はじめに
1.1 調査の成果物および調査の前提条件
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 製品タイプ別
5.1.1 スクロース(一般的な砂糖
5.1.2 澱粉系甘味料および糖アルコール類
5.1.2.1 ブドウ糖
5.1.2.2 高フルクトースコーンシロップ(HFCS)
5.1.2.3 マルトデキストリン(Maltodextrin
5.1.2.4 ソルビトール
5.1.2.5 その他のでんぷん系甘味料および糖アルコール類
5.1.3 高濃度甘味料(HIS)
5.1.3.1 スクラロース
5.1.3.2 アスパルテーム
5.1.3.3 サッカリン
5.1.3.4 ネオテーム
5.1.3.5 ステビア
5.1.3.6 その他の高濃度甘味料
5.2 アプリケーション別
5.2.1 ベーカリーおよびコンフェクショナリー
5.2.2 乳製品およびデザート類
5.2.3 飲食品
5.2.4 食肉および食肉製品
5.2.5 スープ、ソース、ドレッシング
5.2.6 その他のアプリケーション
5.3 地域別
5.3.1 北アメリカ
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北アメリカ地域
5.3.2 欧州
5.3.2.1 イギリス
5.3.2.2 ドイツ
5.3.2.3 フランス
5.3.2.4 スペイン
5.3.2.5 イタリア
5.3.2.6 ロシア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ諸国
5.3.3 アジア太平洋地域
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南アメリカ
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.3.5 中東およびアフリカ
5.3.5.1 南アフリカ共和国
5.3.5.2 アラブ首長国連邦
5.3.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 最も採用されている戦略
6.2 最も活発な企業
6.3 市場シェア分析
6.4 企業の概要
6.4.1 Tate & Lyle PLC
6.4.2 カーギル社
6.4.3 アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー
6.4.4 デュポン・ドゥ・ヌムール社
6.4.5 イングレディオン社
6.4.6 味の素株式会社(Ajinomoto Co.
6.4.7 ピュアシークル社
6.4.8 ナットラスウィート社
6.4.9 GLGライフテック株式会社
6.4.10 Tereos S.A.

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The global food sweetener market was valued at USD 85.92 billion in 2020 and is projected to witness a CAGR of 2.49% during the forecast period (2021-2026).

As the COVID-19 outbreak continued to spread globally, the demand for sugarless and low-calorie foods witnessed a slump, which has slightly disrupted the application segment of food sweeteners across the market. However, a few sugar substitutes are expecting a growing demand in the near future, driven by the rising sales, especially of artificial sweeteners and natural sweeteners. ​By using different blends of low-calorie sweeteners, subtle taste options can be achieved. Manufacturers choose the low-calorie sweetener, either on its own or as a blend, based on taste considerations, stability, and cost during times of pandemic.

Increasing concern regarding the prevalence of obesity is encouraging consumers to opt for natural and zero-calorie sweeteners, such as stevia. According to the Global Stevia Institute’s internal survey, approximately 60% of Americans prefer low-calorie sugar alcohols in their foods.

Furthermore, the consumption of sugar substitutes, such as xylitol, erythritol, and mannitol, is rapidly increasing across the world. This is attributed to consumer awareness, government regulations to reduce sugar consumption, and their application in many health and wellness food products in the market.

Inclination toward low-calorie beverages, such as diet coke and low-calorie drinks, and low-calorie foods, such as yogurt, ice cream, and grain-based desserts, has gained popularity worldwide. The physiology of sweetness receptors is also being studied in greater details, with an endeavor to make food and beverages sweet without using sugar. This has greatly helped the global food sweetener market.

Key Market Trends

Increasing Demand from the Emerging Economies due to Rapid Urbanization and Rising Affluence

The shift in the preference for convenience (driven largely by urbanization), growing working-women population, and rising household incomes, among others, are the factors driving the demand for sweeteners in the emerging economies. Overall, the huge demand for food in developing countries has led the entire value chain to open markets for food sweeteners, thereby driving the demand for food sweeteners.

The majority of countries with high consumption of sugar fall in the category of emerging economies, and consequently, these nations have a higher burden of lifestyle diseases, as pointed out by the World Health Organization (WHO).​ The consumption of high-intensity sweeteners in the United States, Canada, Western Europe, and Japan is expected to grow at lower rates, as the diet beverages market, the largest application sector, has matured. However, the demand in developing economies is expected to increase during the forecast period.

Asia Pacific to Drive the Global Market

China is one of the world's largest producers of sweeteners, dominating the global market for many high-intensity sweeteners, such as saccharin, cyclamate, acesulfame-K (Ace-K), stevia, aspartame, sucralose, glycyrrhizin, alitame, and neotame. Also, the consumption of sweeteners is rising rapidly in China due to the increasing demand for sugar-enriched food and beverage products. Moreover, with the growing economic importance of stevia in the country, players are focusing more on this market. Stevia producer PureCircle is seeking to ramp up production for the Chinese market after receiving a patent for its stevia Reb M sweetener in the country. Further to this, the increasing demand for natural and healthful alternatives in the region has grabbed the attention of many food and beverage giants in Asia. For example, Coca-Cola and Pepsi’s market shares have drastically declined due to the use of aspartame. Bearing this in mind, they have expanded their product ranges with natural plant-based stevia.

Therefore, increased demand for natural, non-caloric sweeteners, and high demand for sweeteners in various applications, such as processed food and beverages from emerging economies in Asia, are the major factors driving the market growth.

Competitive Landscape

The food sweetener market is currently dominated by Cargill, Tate & Lyle PLC, Stevia First Corp, Ingredion, Pure Circle, Sudzucker, and AB Sugar, among others. Strong brand loyalty for brands, like Cargill, Stevia First Corp, and Tate & Lyle, in the emerging countries is the primary reason for these players to enjoy a strong foothold in these markets. Acquisitions and new product launches are the most preferred growth strategies. Leading companies are focusing on expansions and partnerships. The market leaders are focused on launching innovative, low-calorie, and natural ingredient-based products. Huge investments have been made in R&D to develop products for specific needs.

Reasons to Purchase this report:

- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Sucrose (Common Sugar)
5.1.2 Starch Sweeteners and Sugar Alcohols
5.1.2.1 Dextrose
5.1.2.2 High Fructose Corn Syrup (HFCS)
5.1.2.3 Maltodextrin
5.1.2.4 Sorbitol
5.1.2.5 Other Starch Sweeteners and Sugar Alcohols
5.1.3 High Intensity Sweeteners (HIS)
5.1.3.1 Sucralose
5.1.3.2 Aspartame
5.1.3.3 Saccharin
5.1.3.4 Neotame
5.1.3.5 Stevia
5.1.3.6 Other High Intensity Sweeteners
5.2 By Application
5.2.1 Bakery and Confectionery
5.2.2 Dairy and Desserts
5.2.3 Beverages
5.2.4 Meat and Meat Products
5.2.5 Soups, Sauces, and Dressings
5.2.6 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 United Kingdom
5.3.2.2 Germany
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Spain
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East and Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 United Arab Emirates
5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Most Active Companies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Tate & Lyle PLC
6.4.2 Cargill Incorporated
6.4.3 Archer Daniels Midland Company
6.4.4 DuPont de Nemours, Inc
6.4.5 Ingredion Incorporated
6.4.6 Ajinomoto Co., Inc.
6.4.7 PureCircle Limited
6.4.8 NutraSweet Company
6.4.9 GLG Life Tech Corporation
6.4.10 Tereos S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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