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オーガニック石鹸 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2019年〜2029年の成長予測


Organic Soap - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

オーガニックソープ市場規模は2024年に7.8億米ドルと推定され、2029年には12.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.74%である。 化学合成されたスキンケア製品によって引... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

オーガニックソープ市場規模は2024年に7.8億米ドルと推定され、2029年には12.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.74%である。

化学合成されたスキンケア製品によって引き起こされる皮膚の健康問題に対する消費者の関心の高まりは、市場を牽引する主な理由の一つである。化学物質の影響を減らすことで持続可能な環境を実現しようという意識の高まりや、オーガニック製品を支援する政府の取り組みが、市場の成長を後押ししている。さらに、特にスキンケア分野では、革新的なソリューションの導入をもたらした現代技術の存在が、世界中のかなりの数の個人に化学物質を含まない石鹸の使用を促している。国家統計局(英国)によると、2021年の英国における石けんとオーガニック界面活性剤の販売量は5,400万キログラムであった。

天然石けんやオーガニック石けんの需要は、石けんに含まれる化学物質が肌荒れやアレルギー、肌のくすみなどの症状を引き起こすという悪影響が広まっていることが背景にある。合成石鹸の長期使用は、毒性、ホルモンバランスの乱れ、その他の健康問題を引き起こす可能性がある。一方、植物エキスと天然オイルでできたオーガニック石鹸は、肌に悪影響を与えない。合成石鹸に対するオーガニック石鹸の優位性は、オーガニック石鹸市場を世界的に牽引している。

オーガニック石鹸の市場動向

オーガニック石鹸における天然成分の使用増加

パラベンやアルミニウムなど、通常の石鹸に含まれる特定の化合物の有害な影響に対する消費者の意識から、ナチュラル製品やオーガニック製品に対する需要が高まっている。例えば、消費者がオーガニック石鹸を購入するのは、これらの製品に皮膚の健康を促進する天然成分が含まれているからである。また、これらのオーガニック石鹸は、洗浄剤として使用され、湿疹、にきび、さらには日焼けなどの皮膚の状態を改善するのに役立つ。消費者の嗜好は、これらのオーガニック製品の有効性、保護効果の持続性、臨床的特性に基づいている。天然成分には薬効があるため、オーガニック石鹸のようなパーソナルケア製品における天然成分への消費者の需要は高まっている。上記の要因により、様々な企業が市場の新たな機会を利用し、消費者の需要を満たすために革新的な新製品を発表している。例えば、2022年9月、英国のスキンケアとホームケアのブランドであるモアム・オーガニクスは、ゼラニウム、ベルガモット、フランキンセンスを含むアロマテラピーオイルのブレンドで繊細な香りをつけたオーガニック・ボディソープ「サントリーニ」を発売した。モアムは持続可能性を重視しており、製品は詰め替え可能、再利用可能、リサイクル可能である。

ヨーロッパがオーガニック石鹸市場の大きな部分を占める

ヨーロッパ地域は、オーガニック石鹸分野で最大の市場である。同市場の主な牽引役は、欧州の消費者の間で身だしなみを整えたいという願望であり、それがまた個人の衛生習慣に対する意識につながっている。消費者の健康と衛生に対する関心の高まりは、欧州の消費者の間で自然またはオーガニック石鹸、見栄えの良い個人的なイメージ、それはまた、彼らの個人的な衛生習慣の意識につながっている地域の需要を強化している。消費者の健康と衛生に対する関心の高まりが、この地域の天然石鹸やオーガニック石鹸の需要を高めている。このような要因によって、ダイナミックに変化する消費者の要求に応えるために、ナチュラル・オーガニック製品の革新に対する需要が高まっている。天然成分への需要は市場においてかなり顕著であり、ほとんどの企業が自然から着想を得た成分を使用した製品を発売するに至っている。例えば、2020-21年には、石鹸用の合成ベースと天然成分を提供するStephenson社がCOSMOSシリーズを発売した。更新された基準に準拠したCOSMOS認定製品には、オーガニックオイルから作られた天然液体石鹸素地を含むスティーブンソンのCOSMOS認定ボディウォッシュ素地を含む4製品が含まれる。さらに、消費者の間でオーガニック石鹸製品を求めるオーガニック・コンセプト・ショップの傾向が強まっていることも、この地域におけるナチュラル・オーガニック美容・パーソナルケア製品の成長を高めると予想されている。このように、同地域ではオーガニック製品に対する需要が高まっており、オーガニック石鹸市場の成長も促進している。

オーガニック石鹸産業の概要

調査した市場は競争が激しい。これは、調査対象市場に様々な国内外のプレーヤーが存在するためである。業界の主要プレイヤーは、Procter & Gamble Company、Khaadi Corporation Pvt. Limited、Neal's Yard Remedies、Davines S.p.A.、Beach Organicsである。主要企業の中には、M&Aを主要戦略としているところもある。これらのトッププレーヤーがM&Aでとる戦略は、業界における主導的地位を維持・確保することである。こうした戦略により、各社は市場で事業を展開する他のプレーヤーに対する優位性を維持している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 買い手の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 種類
5.1.1 液体
5.1.2 バー
5.2 流通チャネル
5.2.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.2 専門店
5.2.3 薬局/ドラッグストア
5.2.4 オンライン小売店
5.2.5 その他の流通チャネル
5.3 地理
5.3.1 北米
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北米地域
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 スペイン
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 ドイツ
5.3.2.4 フランス
5.3.2.5 イタリア
5.3.2.6 ロシア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ
5.3.3 アジア太平洋
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南米
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南米地域
5.3.5 中東・アフリカ
5.3.5.1 南アフリカ
5.3.5.2 サウジアラビア
5.3.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 Davines S.p.A.
6.3.2 ニールズヤードレメディーズ
6.3.3 プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
6.3.4 Foxyskin FZ LLC
6.3.5 Khaadi Corporation Pvt.
6.3.6 バイオ・ベーダ・アクション・リサーチ社(Biotique)
6.3.7 Laverana GmbH & Co.KG
6.3.8 ビーチ・オーガニクス
6.3.9 バイオDカンパニー
6.3.10 ビーワンオーガニクス

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Organic Soap Market size is estimated at USD 0.78 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.20 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.74% during the forecast period (2024-2029).

Consumers' rising concerns about the skin health issues caused by chemically composed skincare products are one of the primary reasons driving the market. The growing awareness of achieving a sustainable environment by reducing the impact of chemicals and government initiatives to support organic products are fueling market growth. Furthermore, the existence of modern-age technology, which has resulted in the introduction of innovative solutions, particularly in the skincare segment, is encouraging a significant number of individuals throughout the world to use chemical-free soaps. According to the Office for National Statistics (UK), in 2021, the sales volume of soap and organic surface-active products in bars stood at 54 million kilograms in the United Kingdom.

The demand for natural and organic soaps has been fueled by the prevalence of adverse effects from chemicals in soap, which can cause conditions including skin irritation, allergies, and dull skin. Long-term usage of synthetic soaps may result in toxicity, hormone imbalance, and other health problems. On the other hand, organic soaps made of plant extracts and natural oils do not adversely affect the skin. Organic soap's advantages over synthetic ones drive the organic soap market globally.

Organic Soap Market Trends

Increased Use of Natural Ingredients in Organic Soap

There is an increasing demand for natural and organic products due to consumer awareness about the harmful effects of specific compounds in regular soap, such as parabens and aluminum. For example, consumers are purchasing organic soaps because these products contain natural ingredients that can promote skin health. Also, these organic soaps are used as cleansers and can help to aid skin conditions like eczema, acne, and even sunburn. Consumers' preferences are based on these organic products' efficacy, longer-lasting protection, and clinical properties. Due to the medicinal qualities of natural ingredients, consumers' demand for natural ingredients in personal care products like organic soaps is rising. Owing to the above factors, various players have been taking advantage of the new opportunities in the market and launching new innovative products to meet the demands of the consumers. For instance, in September 2022, Moam Organics, a British skin and homecare brand, released an organic body wash called Santorini that is delicately perfumed with a blend of aromatherapy oils that includes geranium, bergamot, and frankincense. Moam is committed to sustainability, and its products are refillable, reusable, and recyclable.

Europe Holds a Significant Portion of Organic Soap Market

The European region is the largest market for the organic soap segment. The key driver in the market is the desire for a presentable personal image among European consumers, which has also led to their awareness of personal hygiene habits. Consumers' growing concern about their health and hygiene has enhanced the region's demand for natural or organic soap, a presentable personal image among European consumers, which has also led to their awareness of personal hygiene habits. Consumers' growing concern about their health and hygiene has enhanced the region's demand for natural or organic soap. Such factors have increased the demand for natural and organic product innovation in order to meet the dynamically changing consumer requirements. The demand for natural ingredients has been quite evident in the market, leading to most companies launching products with nature-inspired ingredients. For instance, in 2020-21, Stephenson, a company that provides synthetic bases and natural ingredients for soap, launched its COSMOS Range. COSMOS-certified products that comply with the updated standards include four products, including Stephenson's COSMOS-certified body wash base, which contains a natural liquid soap base made from organic oils. Furthermore, the increasing trend of organic concept stores for organic soap products among consumers is also anticipated to enhance the growth of natural and organic beauty and personal care products in the region. Thus, the demand for organic products is rising in the region, which also promotes the growth of the organic soap market.

Organic Soap Industry Overview

The market studied is highly competitive. This is due to the presence of various domestic and international players in the market studied. The major players in the industry are Procter & Gamble Company, Khaadi Corporation Pvt. Limited, Neal's Yard Remedies, Davines S.p.A., and Beach Organics. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy. The strategy to be followed by these top players in mergers and acquisitions is to sustain and secure a leading position in the industry. Such strategies have enabled the companies to maintain dominance over other players operating in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Liquid
5.1.2 Bar
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Specialty Stores
5.2.3 Pharmacies/Drug Stores
5.2.4 Online Retail Stores
5.2.5 Other Distribution Channels
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Spain
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Davines S.p.A.
6.3.2 Neal's Yard Remedies
6.3.3 Procter & Gamble Company
6.3.4 Foxyskin FZ LLC
6.3.5 Khaadi Corporation Pvt. Limited
6.3.6 Bio Veda Action Research Co. (Biotique)
6.3.7 Laverana GmbH & Co. KG
6.3.8 Beach Organics
6.3.9 The Bio-D Company.
6.3.10 Be One Organics

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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