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インドのヘアオイル:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


India Hair Oil - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

インドのヘアオイル市場規模は、2024年に17.9億米ドルと推定され、2029年には23.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは5.80%で成長する見込みである。 インドは、定期的に頭にオイル... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

インドのヘアオイル市場規模は、2024年に17.9億米ドルと推定され、2029年には23.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは5.80%で成長する見込みである。

インドは、定期的に頭にオイルを塗る習慣があるため、何世代にもわたってヘアオイルの有力な市場となってきた。髪にオイルを塗る習慣が根付いているため、インドがヘアオイルの市場をリードしており、数多くのブランドが国内のさまざまな層向けに差別化された製品を提供している。インドで入手可能なヘアオイルの主なカテゴリーは、ココナッツヘアオイル、アムラヘアオイル、ライトヘアオイル、クーリングヘアオイルである。その中でもココナッツオイルは、特に南インドで多く使用されている。インドの暑さと湿度は、髪のパサつきや脂っぽさに関係しています。そのため、気候条件の変化により、髪のダメージを防ぐためにヘアオイルの使用が増加しており、市場の成長にプラスの影響を与えている。

汚染によって髪は乾燥し、傷む。ヘアオイルを頭皮につけてマッサージすることで、乾燥を防ぎ、髪のボリュームを増やすことができるため、消費者のヘアオイルへの関心は非常に高まっている。ヘアオイルは最高のヘアケア製品の一つであり、消費者はこれらの製品を好み、それが市場を牽引している。消費者の間で軽いヘアオイルの需要が高まっていることも、プレーヤーが新しいヘアオイル製品を革新し、技術革新に一貫性を持たせることを可能にしている。消費者にさまざまなヘアオイルを提供することは、この市場における一人当たりの支出を増加させる重要な要因である。

インドのヘアオイル市場動向

ヘアオイルにおけるハーブ成分の需要

化学製品に対する意識の高まりとともに、消費者はオーガニックヘアオイルにシフトしている。オーガニックのヘアオイル製品は、栄養を与え、良い結果をもたらすと考えられている。さらに、これらのオイルは天然成分で構成され、本質的な効能があるため、消費者はハーブ成分をベースにしたヘアオイルを好む。これらのヘアオイルは、薄毛や頭皮の乾燥やかさつきなどの髪の悩みを治療するために使用されます。消費者は髪の保湿を目的とし、髪の成長を促進するために使用する。また、頭皮の血行を良くするために使用する消費者もいる。例えば、アロエベラベースのヘアオイルは、髪に良い質感を与え、個人の髪の密度を高めるのに役立つ。そのため、ヘアオイルに含まれるハーブ成分に対する需要の高まりが、ヘアオイル市場を促進している。

ヘアオイルマッサージでリラックス

この地域では近年、ヘアオイルが伸びている。これは、消費者が身体や髪に複雑な化学薬品を使用するよりも自然な製品を好むからである。ヘアオイルは最も純度が高く、自然な形で入手できる。ライフスタイルの変化や多忙なスケジュールのため、消費者はストレスの多いライフスタイルを送っている。ヘアオイルのマッサージは、心と体の深いリラクゼーションを促進するため、彼らはヘアオイルを使用しています。

髪にオイルを塗ることは、何世代にもわたって日常的に行われてきたことである。ヘアオイルによるマッサージは、消費者に忙しいライフスタイルからの解放をもたらし、育毛にも役立つ。ヘアオイルの需要は増加し、市場を牽引している。

インドのヘアオイル産業概要

同市場は、国内外に多数のプレーヤーが存在するため、非常に競争が激しい。この地域の主要企業には、Unilever Company、Marico、Dabur、Emami、Bajajなどがある。グローバル化により、ほとんどの企業が製品の革新やM&Aに積極的に取り組んでいる。また、M&Aの背後にある戦略は、これらのトッププレーヤーが業界の他の地域プレーヤーに対する優位性を維持することを可能にしている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 種類
5.1.1 ココナッツオイル
5.1.2 アーモンドオイル
5.1.3 アムラオイル
5.1.4 ヒマシ油
5.1.5 その他のタイプ
5.2 流通チャネル
5.2.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.2 コンビニエンスストア
5.2.3 オンラインストア
5.2.4 その他の流通チャネル

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 マリコ社
6.3.2 ダブール・インディア・リミテッド
6.3.3 パタンジャリ・アーユルヴェーダ・リミテッド
6.3.4 ユニリーバPLC
6.3.5 エマミグループ
6.3.6 カディ・ナチュラル
6.3.7 Bajaj Consumer Care Ltd.
6.3.8 Henkel AG & CO.KGAA
6.3.9 ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
6.3.10 ヒマラヤ・ウェルネス・カンパニー

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The India Hair Oil Market size is estimated at USD 1.79 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.38 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.80% during the forecast period (2024-2029).

India has been a prominent market for hair oil over generations due to the practice of oiling the head regularly. With India taking a strong lead in hair oils due to its well-established hair-oiling rituals, numerous brands are offering differentiated products for different demographics of the country. The main categories of hair oil available in India are coconut hair oils, amla hair oils, light hair oils, and cooling hair oils. Among these, coconut oil is largely used across the country, especially in South India. The heat and humidity in the country are often associated with dry and greasy hair. Thereby changing climatic conditions are increasing the use of hair oil to prevent hair damage, positively impacting the market growth.

Hair gets dry and damaged due to pollution. Consumers are tremendously moving toward hair oils, as the massage of hair oils on the scalp can prevent dryness and increase hair volume. Hair oils are one of the best hair care products, and consumers prefer these products, which is driving the market. The rising demand for light hair oil among consumers also enables players to innovate new hair oil products and have consistency in innovation. Offering different hair oils to consumers is a significant factor in increasing the per capita spending in this market.

India Hair Oil Market Trends

Demand for Herbal Ingredients in Hair Oil

Consumers are shifting toward organic hair oil with the growing awareness about chemical products. Organic hair oil products are considered to provide nourishment and good results. Moreover, consumers prefer hair oil based on herbal ingredients because these oils are made up of natural elements and carry essential benefits. These hair oils are used to treat hair problems like thinning hair and dry or flaky scalp. Consumers use hair for moisturizing purposes and to promote hair growth. Some consumers also use these products to improve blood circulation in the scalp. For instance, aloe vera-based hair oil gives a better texture to the hair and helps to boost the hair density of the individual. Therefore, the rising demand for herbal ingredients in hair oil is promoting the hair oil market.

Hair Oil Massage Promotes Relaxation

The region has witnessed the growth of hair oil in recent years. This is because consumers prefer natural products over using complex chemicals on the body and hair. Hair oil is one of the purest and is available in natural form. Due to the changing lifestyle and busy schedules, consumers are leading a stressful lifestyle. They are using hair oils, as massage of these oils promotes a deeper relaxation of the mind and body.

Eventually, hair oil has a strong prevalence in the Indian market as applying oil to the hair has been a routine measure followed by several generations for ages. Hair oil massages provide consumers relief from their busy lifestyles and help in hair growth. The demand for hair oil is increasing and driving the market.

India Hair Oil Industry Overview

The market studied is highly competitive in nature due to the presence of numerous local and global level players in the country. Some major companies in the region are Unilever Company, Marico, Dabur, Emami, and Bajaj. Due to globalization, most companies are actively involved in product innovation and mergers and acquisitions, as leading global companies have a considerable share of the industry. The strategy behind mergers and acquisitions also enables these top players to sustain dominance over other regional players in the industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Coconut Oil
5.1.2 Almond Oil
5.1.3 Amla Oil
5.1.4 Castor Oil
5.1.5 Other Types
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Stores
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Marico Limited
6.3.2 Dabur India Ltd
6.3.3 Patanjali Ayurved Limited
6.3.4 Unilever PLC
6.3.5 Emami Group
6.3.6 Khadi Natural
6.3.7 Bajaj Consumer Care Ltd
6.3.8 Henkel AG & CO. KGAA
6.3.9 The Procter & Gamble Company
6.3.10 The Himalaya Wellness Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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