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APAC高級品市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


APAC Luxury Goods - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

APACの高級品市場規模は、2024年には1,418億2,000万米ドルと推定され、2029年には1,730億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.06%で成長する。 アジア太平洋地域は世界最大の... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

APACの高級品市場規模は、2024年には1,418億2,000万米ドルと推定され、2029年には1,730億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.06%で成長する。

アジア太平洋地域は世界最大の高級品消費地であり、国際的な高級ブランドにとって重要な市場として成長してきた。アジア太平洋地域では、中国と日本が高級品のトップ消費国であり、一人当たりの平均所得が最も高い。アリババによると、中国における高級品の売上は、世界の業界全体のシェアと比較して、11%から2020年には20%に増加するという。

アジアの高級品市場は流動的で、消費者はさまざまな背景や出発点から高級品を求めている。堅調な経済、急速に変化する消費者動向、ブティック型高級ブランドの成長、物理的チャネルからデジタルチャネルへの大規模なシフトが、高級品市場に新たな競争環境を生み出している。若い消費者が高級品の消費と態度の変化を後押ししている。彼らは持続可能性に大きな関心を寄せており、ほとんどの高級品消費者は、社会的責任を果たしているブランドを好むと答えている。

COVID-19の流行は高級品市場に大きな影響を及ぼし、特にこの地域では旅行禁止や封鎖のために多くの人々が自宅待機を余儀なくされている。

アジア太平洋地域の高級品市場動向

商品のパーソナライゼーションとカスタマイズのトレンドの高まり

パーソナライゼーションやカスタマイズのトレンドが高まる中、各プレイヤーは顧客ベースを拡大するためにカスタマイズされた高級品をデザインするようになり、その結果、販売量が増加している。アジア太平洋地域の主要企業は、顧客交流プラットフォームを利用して、定期的に顧客のフィードバックを得ている。例えば、XL EnterprisesはXL Fashionsという名前でカスタマイズされた革製品を提供している。XLファッションの製品は、伝統的な製造技術と近代的な製造技術の両方を使って作られている。カスタマイズとパーソナライズを専門とする同社は、個人や法人顧客との協力関係を築いてきた。すべての革製品はオーダーメイドで、顧客の好みに合わせて作られ、名前、企業ロゴ、モノグラムを入れることができる。

パーソナライズされた高級品の大半は、様々な機会に贈り物として贈られる。高級ハンドバッグ・メーカーは、裏地の生地、特定の部品の色、バッグに使用されている金具、さらには消費者が表示させたい柄まで、顧客がカスタマイズできるオプションを提供し続けている。高級品の顧客は、最大限の注意を払って扱われることを評価し、特にデジタル・チャネル、モバイル・アプリ、メッセージのパーソナライゼーション、顧客の関与を通じて、それを実現する選択肢が増えた。ファッション意識の高まりに伴い、個人消費も増加している。その結果、市場で事業を展開する主要企業は、さまざまなスタイル、デザイン、色のカスタマイズ製品を幅広く取り揃えることに注力している。

中国が最大の市場シェアを占める

中国市場の消費は、特に若い世代を中心に、堅調な消費マインドと購買意欲によって活況を呈している。こうした若い消費者は、ラグジュアリーに関する情報に精通しており、ハイファッションとスポーツウェアの融合など、革新的なトレンドを積極的に取り入れている。中国政府による輸入関税の引き下げやグレーマーケットに対する規制の強化は、海外市場との価格差を縮めようとするブランドの努力と相まって、より多くの中国人消費者が中国で高級品を購入するようになった。一般消費者向けの調査によると、2021年にスマートフォンを購入することを希望する人の割合は46%で、次いで衣料品が46%、靴が48%、パソコンやノートパソコンが31%となっている。持続可能性とデジタル化も市場の成長を増大させる要因である。可処分所得の増加に伴い、中国の消費者は高級品への支出を増やしている。国家統計局によると、平均年収は2010年の37,000元から2020年には100,000元弱へと3倍近く上昇する。

アジア太平洋地域の高級品産業の概要

アジア太平洋地域の高級品市場は様々な企業が存在し、細分化されている。同市場の主要企業には、LVMHモエ・ヘネシー・ルイ・ヴィトンSE、シャネルSA、ロレックスSA、エルメス・インターナショナルSA、ケリングSAなどがある。消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用した戦略として、新製品の開発とともに、企業の合併、拡大、買収、提携に重点が置かれている。市場のプレーヤーは製品を多様化し、流通の輪を広げており、市場での競争力を獲得するためにオンライン・チャネルを通じて実験を行っている。例えば、2020年5月、アリババ・グループ・ホールディング・リミテッド(Alibaba Group Holding Ltd)は、若い消費者をターゲットとした新しいラグジュアリー・プラットフォームを立ち上げた。同社は、Tmall Luxury Pavilionの旗艦サイトと並行して、新しいラグジュアリー・ソーホー・プラットフォームを試験的に運営していた。ラグジュアリー・ソーホーでは、ブランドは厳選された商品やコレクションをオンライン・アウトレットストアに移動させ、特定の消費者の目に触れさせることができる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 買い手の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品・サービスの脅威
4.3.5 競争の程度

5 市場の区分
5.1 種類
5.1.1 衣料品とアパレル
5.1.2 履物
5.1.3 バッグ
5.1.4 宝飾品
5.1.5 時計
5.1.6 その他
5.2 流通チャネル
5.2.1 単一ブランド店
5.2.2 マルチブランド店
5.2.3 オンラインストア
5.2.4 その他の流通チャネル
5.3 地理
5.3.1 中国
5.3.2 日本
5.3.3 インド
5.3.4 オーストラリア
5.3.5 韓国
5.3.6 その他のアジア太平洋地域

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 LVMHモエ・ヘネシー
6.3.2 シャネルSA
6.3.3 エルメスインターナショナルSA
6.3.4 ケリングSA
6.3.5 ロレックスSA
6.3.6 リシュモンSA
6.3.7 プラダSPA
6.3.8 ロレアルSA
6.3.9 エスティローダー・カンパニー
6.3.10 スウォッチ・グループ

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The APAC Luxury Goods Market size is estimated at USD 141.82 billion in 2024, and is expected to reach USD 173.05 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.06% during the forecast period (2024-2029).

The Asia-Pacific region is the world's largest consumer of luxury products and has grown to be a significant market for international luxury brands. In the Asia-Pacific region, China and Japan rank among the top consumers of luxury goods and have the highest average per capita incomes. According to Alibaba, the sales of luxury goods in China increased from 11% to 20% in 2020 as compared to the overall share of the global industry.

The Asian luxury market is in flux, with consumers demanding luxury goods from different backgrounds and starting points. A steady economy, rapidly changing consumer trends, the growth of boutique luxury brands, and the massive shift from physical to digital channels are creating a new competitive landscape for the luxury goods market. Younger consumers are helping to drive changes in luxury consumption and attitudes. They are heavily fixated on sustainability, and most luxury consumers say they prefer brands that are socially responsible.

The COVID-19 epidemic had a big effect on the luxury goods market, especially in this part of the world where many people have been forced to stay home because of travel bans and lockdowns.

Asia Pacific Luxury Goods Market Trends

Rising Trend of Personalization and Customization of Goods

With the rising trend of personalization and customization, the players have started designing customized luxury goods to increase their customer base, resulting in an increase in sales volume. The key players in the Asia-Pacific region are using customer interaction platforms to get customers' feedback on a regular basis. For instance, XL Enterprises offers its customized leather goods under the name XL Fashions. XL Fashion's products are made using both traditional and modern manufacturing techniques. Specializing in customization and personalization, the company has developed working relationships with individuals and corporate customers. All leather goods are made to order, tailored to the customer's preferences, and can be personalized with their name, corporate logo, or monogram.

The majority of personalized luxury products are given as gifts on various occasions. Luxury handbag manufacturers continue to offer options for customers to customize the lining fabric, the colors of specific components, the hardware used on the bag, and even the pattern that the consumer wants to be displayed. Luxury goods customers appreciate being treated with the utmost care, and there are now more options to do it, particularly through digital channels, mobile apps, personalization in messages, and customer involvement. With the rising fashion consciousness, there is an increase in customer spending on personal goods. As a result, the key players operating in the market are focusing on offering a wide assortment of customized products in different styles, designs, and colors.

China Holds Largest Market Share

Spending in China's market is booming owing to solid consumer confidence and a willingness to buy, especially among the younger generations. These young consumers are well-informed about luxury and eager to embrace innovative trends, such as the convergence of high fashion and sportswear. The Chinese government's reduction in import duties and stricter controls over gray markets, combined with brands' efforts to narrow the price gap with overseas markets, have led more Chinese consumers to make their luxury purchases in China. According to a public survey, 46% of people preferred to buy smartphones in 2021, followed by 46% for clothing, 48% for shoes, and 31% for personal computers or laptops. Sustainability and digitalization are also factors augmenting the growth of the market. Chinese consumers are spending more on luxury goods as a result of an increase in disposable income. According to the National Bureau of Statistics, average annual income climbed nearly threefold from 37,000 yuan in 2010 to just under 100,000 yuan in 2020.

Asia Pacific Luxury Goods Industry Overview

The Asia-Pacific luxury goods market is fragmented with the presence of various companies. Some of the major players in the market are LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, Chanel SA, Rolex SA, Hermes International SA, and Kering SA. Emphasis is given to the merger, expansion, acquisition, and partnerships of the companies, along with the new product development, as a strategy adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. Players in the market are diversifying their products and expanding their distribution circles, and they are experimenting through online channels to acquire a competitive edge in the market. For example, in May 2020, Alibaba Group Holding Ltd launched a new luxury platform aimed at young consumers, as well as assisting high-end brands in shedding excess inventory accumulated during the global COVID-19 pandemic. The company was piloting the new luxury Soho platform to run alongside its Tmall Luxury Pavilion flagship site. With Luxury Soho, brands can now move selected products and collections onto an online outlet store and bring them in front of a specific audience.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products and Services
4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Clothing and Apparel
5.1.2 Footwear
5.1.3 Bags
5.1.4 Jewelry
5.1.5 Watches
5.1.6 Other Types
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Single-branded Stores
5.2.2 Multi-brand Stores
5.2.3 Online Stores
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 Geography
5.3.1 China
5.3.2 Japan
5.3.3 India
5.3.4 Australia
5.3.5 South Korea
5.3.6 Rest of Asia-Pacific

6 Competitive Landscape
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 LVMH Moet Hennessy
6.3.2 Chanel SA
6.3.3 Hermes International SA
6.3.4 Kering SA
6.3.5 Rolex SA
6.3.6 Compagnie Financiere Richemont SA
6.3.7 Prada SpA
6.3.8 L'Oreal SA
6.3.9 The Estee Lauder Company
6.3.10 The Swatch Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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