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インドのハーブシャンプー市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


India Herbal Shampoo - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

インドのハーブシャンプーの市場規模は、現在のところ3億9650万米ドルであり、今後5年間で10.39%のCAGRを記録すると予想されている。 主なハイライト インドのハーブシャンプー市場は、主に身だしなみや衛生... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

インドのハーブシャンプーの市場規模は、現在のところ3億9650万米ドルであり、今後5年間で10.39%のCAGRを記録すると予想されている。

主なハイライト

  • インドのハーブシャンプー市場は、主に身だしなみや衛生用品への消費支出の増加によって牽引されている。インドのパーソナルケア産業は、eコマースの浸透、可処分所得の大幅な上昇、特に第2、第3都市における消費者へのラストワンマイルアクセスにより、ここ数年で著しく成熟した。合成シャンプーは一般に界面活性剤で作られており、その長期使用は頭皮の炎症、抜け毛、髪の乾燥、目の炎症といった深刻な影響を引き起こす可能性がある。そのため、一般的なシャンプー製品に含まれる化学物質が健康に与える影響に対する消費者の意識の高まりが、天然成分から調合されたハーブシャンプーの需要を押し上げている。
  • 熱帯気候で汚染レベルが高く、またストレスの多いライフスタイルのため、インド人の間では抜け毛、フケ、乾燥といった髪に関する問題が蔓延している。そのため、副作用が少なく安価なハーブシャンプーの需要が高まっている。大手企業は、顧客基盤を維持し市場で牙城を築くため、製品の革新に注力している。例えば、2023年4月、Tamil Nadu Medical Plant Farms and Herbal Medicine Corporation (TAMPCOL)は、伝統的なハーブを使用したフケ防止シャンプーなど、費用対効果の高いハーブ美容製品を発売した。したがって、上記の要因は、調査期間中、市場にプラスの推進力を与えると予想される。

インドのハーブシャンプー市場動向

天然成分を使用したパーソナルケア製品への志向

  • 個人の美容・衛生意識の高まりが、インドのパーソナルケア産業の成長を補完している。Eコマースの普及も、ハーブシャンプーなどパーソナルケア製品の需要拡大の大きな要因となっている。インドの大手eコマース会社Nykaaの調査によると、2022会計年度には、同社のウェブサイトを通じて美容・パーソナルケア商品の注文が約2,700万件あった。注文の増加は前年度のほぼ10倍であった。
  • 一般的に合成シャンプーに含まれる抗菌剤、界面活性剤、防腐剤などの特定の化学成分にさらされると、髪の健康のさまざまな側面が損なわれる可能性がある。そのため、消費者はより安全な代替品としてハーブ配合にシフトしている。これに伴い、各ブランドは広告やプロモーション、製品のデモンストレーションを通じて、シャンプーに含まれるハーブエキスの利点について消費者に認識を広める努力を続けている。
  • 例えば、2022年1月、著名なパーソナル・ケア・ブランドであるワウ・スキン・サイエンスは、ディシャ・パターニを起用した最新キャンペーン「#AbNatureKiSuno」で、人々に自然派製品へのシフトを促した。このキャンペーンは、消費者に刺激の強い化学製品をやめ、ハーブ製品に切り替えるよう啓蒙・奨励することを目的としている。

コンビニエンスストア・セグメントが市場を支配

  • インドでは、ハーブシャンプーの流通チャネルとしてコンビニエンスストアが最も選ばれている。インドの小売業界では、独立系の小型食料品店とコンビニエンスストアが圧倒的なシェアを占めている。また、コンビニエンスストアは近代的な小売店舗に比べて普及率が高い。コンビニエンスストアの買い物客の普及率は、ハーブシャンプーを製造する企業にとって、小売店への魅力的な販促戦略を通じて、より幅広い消費者層にリーチできるプラットフォームを提供している。このような要因により、ハーブシャンプーの売上は全国的に増加している。
  • さらに、コンビニエンスストアは、スーパーマーケットやハイパーマーケットがあまり普及していない半都市部や農村部では不可欠な小売店舗となっている。これらの店舗は従来の店舗よりも営業時間が長いため、顧客にとっては商品を素早く調達できて便利である。
  • さらに、コンビニエンスストアの普及率は、製造企業にとって、豊富な製品ポートフォリオでより幅広い顧客層にリーチできるプラットフォームを提供する。例えば、リライアンス・リテール・ベンチャーズ・リミテッド(RRVL)の完全子会社である7-India Convenience Retail Limitedは、2021年、インドにおけるセブン-イレブン・コンビニエンスストアの立ち上げについて、米国本社のセブン-イレブン・インク(SEI)と合意した。これらのコンビニエンスストアは、飲料、スナック、パーソナルケア用品など様々な商品を提供する。

インドのハーブシャンプー産業概要

分析によると、インドのハーブシャンプー市場は国内ブランドとプレーヤーに集中し、支配されている。インドのハーブシャンプー市場の大手企業には、Dabur、CavinKare、Patanjali Ayurved、Himalaya Wellness、Procter & Gamble Co.などがある。各社はパートナーシップを結び、流通拡大戦略に注力することで、市場での地位を固めつつある。また、顧客基盤を維持し、市場での足場を固めるため、プロ仕様の高級ハーブシャンプーなど、斬新で革新的な製品の発売にも力を入れている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.1.1 天然成分を使用したパーソナルケア製品への傾斜
4.1.2 メーカーによる製品開発の革新
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 模倣品の存在と規制の抜け穴
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 流通チャネル
5.1.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.1.2 コンビニエンスストア
5.1.3 専門店
5.1.4 オンラインストア
5.1.5 その他の流通チャネル

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 Dabur India Ltd.
6.3.2 ヒマラヤ・グローバル・ホールディングス
6.3.3 ユニリーバPLC
6.3.4 Fit & Glow Healthcare Pvt.
6.3.5 ザ・プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー
6.3.6 カディ・ナチュラル
6.3.7 パタンジャリ・アーユルヴェーダ・リミテッド
6.3.8 Cavinkare Pvt.
6.3.9 Lotus Herbals Pvt.
6.3.10 Bio Veda Action Research Co.

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The India herbal shampoo market size is valued at USD 396.5 million in the current year and is expected to register a CAGR of 10.39% over the next five years.

Key Highlights

  • The herbal shampoo market in India is mainly driven by increased consumer spending on personal grooming and hygiene products. The Indian personal care industry has matured significantly in the last few years due to e-commerce penetration, a significant rise in disposable incomes, and last-mile access to consumers, especially in tier 2 and 3 cities. Synthetic shampoo is generally made with surfactants, and its prolonged use can lead to severe effects, such as scalp irritation, loss of hair, drying of hair, and eye irritation. Therefore, the growing awareness among consumers about the health impacts of chemicals in standard shampoo products is boosting the demand for herbal shampoos prepared from natural ingredients.
  • Due to the country's tropical climate and high pollution levels, along with the stressful lifestyle of individuals, hair-related issues, such as hair fall, dandruff, and dryness, have become more prevalent among Indians. This, in turn, drives the demand for herbal shampoos on account of their insignificant side effects and inexpensive nature. Leading players are focusing on innovating products to retain their customer base and gain a stronghold in the market. For instance, in April 2023, Tamil Nadu Medical Plant Farms and Herbal Medicine Corporation (TAMPCOL) launched cost-effective herbal beauty products, including anti-dandruff shampoo made with traditional herbs. Therefore, the factors mentioned above are anticipated to provide a positive thrust to the market during the study period.

India Herbal Shampoo Market Trends

Inclination Towards Personal Care Products with Natural Ingredients

  • The rising beauty and hygiene consciousness among individuals is complementing the growth of the Indian personal care industry. E-commerce penetration is another significant factor behind the escalating demand for personal care products, such as herbal shampoo. A survey by Nykaa, an Indian leading e-commerce company, shows that in the financial year 2022, about 27 million orders were placed via its website for beauty and personal care products. The increase in orders was almost ten times as compared to the previous year.
  • Exposure to certain chemical ingredients, including antimicrobial agents, surfactants, and preservatives, generally found in synthetic shampoos, can impair different aspects of hair health. Therefore, consumers are shifting to herbal formulations as a safer alternative. In line with this, brands are making constant efforts through advertisements, promotions, and product demonstrations to spread awareness among consumers about the benefits of herbal extracts in shampoos.
  • For instance, in January 2022, WOW Skin Science, a prominent personal care brand, urged people to shift to natural products with their latest campaign featuring Disha Patani - #AbNatureKiSuno. The campaign aims to educate and encourage consumers to give up harsh chemical-based products for herbal products.

Convenience Stores Segment Dominates the Market

  • The convenience stores segment is the most preferred distribution channel for herbal shampoo in India. Independent small groceries and convenience stores dominate the Indian retail industry. Additionally, convenience stores have higher penetration compared to modern retail stores. The penetration rate of convenience store shoppers provides a platform for companies manufacturing herbal shampoos to reach a broader consumer base through attractive promotional strategies for retailers. Such factors have increased the sales of herbal shampoos across the country.
  • Moreover, convenience stores have become essential retail outlets in semi-urban and rural areas where supermarkets and hypermarkets are less prevalent. As these stores are operational for longer hours than traditional stores, it is convenient for customers to procure the product quickly.
  • Furthermore, the penetration rate of convenience stores provides a platform for manufacturing companies to reach a broader customer base with an extensive product portfolio. For instance, in 2021, 7-India Convenience Retail Limited, a wholly owned subsidiary of Reliance Retail Ventures Limited (RRVL), inked an agreement with US-headquartered 7-Eleven, Inc (SEI) for the launch of 7-Eleven convenience stores in India. These convenience stores offer various products, including beverages, snacks, and personal care goods.

India Herbal Shampoo Industry Overview

As per analysis, the Indian herbal shampoo market is concentrated and dominated by domestic brands and players. Some of the major players in the Indian herbal shampoo market include Dabur, CavinKare, Patanjali Ayurved, Himalaya Wellness, and Procter & Gamble Co., among others. With partnerships and a focus on distribution expansion strategies, players are consolidating their positions in the market. They are also emphasizing the launch of novel and innovative products, such as a professional and premium range of herbal shampoos, to retain their customer base and maintain a strong foothold in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Inclination Towards Personal Care Products with Natural Ingredients
4.1.2 Innovations in Product Development by Manufacturers
4.2 Market Restraints
4.2.1 Presence of Counterfeit Products And Regulatory Loopholes
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Distribution Channel
5.1.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.1.2 Convenience Stores
5.1.3 Specialty Stores
5.1.4 Online Stores
5.1.5 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Dabur India Ltd.
6.3.2 Himalaya Global Holdings Ltd
6.3.3 Unilever PLC
6.3.4 Fit & Glow Healthcare Pvt. Ltd.
6.3.5 The Procter & Gamble Company
6.3.6 Khadi Natural
6.3.7 Patanjali Ayurved Limited
6.3.8 Cavinkare Pvt. Ltd.
6.3.9 Lotus Herbals Pvt. Ltd.
6.3.10 Bio Veda Action Research Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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