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インド時計 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


India Watch - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

インドの時計市場は、予測期間中に20.32%のCAGRを記録すると予測されている。 時計ブランドは手ごろな価格で購入できるため、全国の消費者の間で人気のあるファッションの選択肢となっている。インド人の間で「... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

インドの時計市場は、予測期間中に20.32%のCAGRを記録すると予測されている。

時計ブランドは手ごろな価格で購入できるため、全国の消費者の間で人気のあるファッションの選択肢となっている。インド人の間で「商品価値が高い」時計やアクセサリーへの需要が高まっているため、低価格帯や中価格帯の時計が市場でますます人気を集めている。さらに、全国の消費者の健康意識の高まりにより、健康モニタリングガジェットへの消費支出が増加している。さらに、音楽、通知、歩行軌跡、心拍数などをコントロールできる幅広いモニタリング機能を備えたスマートウォッチの売上が増加し、市場の成長率を高めている。Apple Inc、Fitbit、Xiaomi、Fossil Group Inc.などの人気ブランドは、この成長市場で持続的に成長するために、年々新製品を発表している。さらに、インドで腕時計を提供する企業は、広告や著名人による製品のプロモーションを利用して、それぞれのブランドを宣伝し、市場での製品の販売を促進している。例えば、2022年7月、インドの国産時計ブランドであるTAGGは、インドクリケットチームのキャプテンであるRohit Sharmaを起用し、TAGGのスマートウォッチを着用した印刷広告キャンペーンを行った。同様に、インドの人気ブランド "Boat "は、K・L・ラウールなど様々なクリケット選手を起用し、同社が提供するスマートウォッチを含むウェアラブル製品を宣伝している。

さらに、オフライン小売チャネルが大きなシェアを占めており、オフライン小売チャネル・セグメントでは、専門店が突出したシェアを占め、最大のセグメントにもなっている。さらに、単一ブランドの専門店は全国で人気を集めている。例えば、タイタンのチェーン店のかなりの数は、「タイタンの世界」のアウトレットフランチャイズを通じて運営されている。

インド時計市場動向

消費者の高級時計志向

ラグジュアリーはもはや先進国に限ったことではなく、アジア太平洋の発展途上国でも人気を博している。インドでは、時計はファッションアクセサリーの一部と考えられており、消費者は古典的な時計から革新的なデザインの高級ブランドへとシフトしている。さらに、インド国民の可処分所得の増加が、国全体の高級時計市場を牽引している。世界銀行のデータによると、2021年のインドの一人当たりGDPは2,277米ドルで、2020年から17.81%の増加を記録した。このような要因から、インドの時計市場は今後数年間で成長すると予想されている。さらに、インドは王室の伝統の存在と技術資産の利用可能性により、様々な高級ブランドにとって有利な市場である。

インドで高級時計を提供している主なブランドには、ロレックス、オメガ、ラドー、ティソなどがある。需要の増加により、他の企業もその可能性を見出し、市場での地位を強化するために製品ポートフォリオの拡大に投資している。例えば、2022年10月にフランク・ミュラーからインド風デザインの限定モデルが発売された。インド全土のカプール・ウォッチ・カンパニーの小売店でのみ、この高級時計が販売される。この時計はスティール&ゴールド(100本)とローズゴールド(50本)の2つのバリエーションがある。それぞれにシリアルナンバーが入り、ケーシングにはインドの地図が刻まれている。この時計にはグリーンのレザーストラップが付き、ホールマークであるヴァンガード・コレクションの一部となっている。

スポーツ参加の増加

健康的なライフスタイルの採用と健康維持への嗜好により、消費者は様々なスポーツ活動に熱中するようになっている。アスレジャーのトレンドに伴い、消費者はスポーツ・ウェアラブル分野で複数の種類を求めるようになっており、それによってスマートウォッチの売上が加速している。現在、サイクリング、ランナー、フィットネス志向の消費者、水泳選手、アスリートの間でスマートウォッチの利用が急増している。さらに、スポーツ参加を向上させることを意図した各国政府の取り組みが活発化していることも、ここ数年の市場牽引に重要な役割を果たしている。例えば、インドスポーツ庁(SAI)は、AIFF(全インドサッカー連盟)の技術的・組織的支援を受けて、Khelo India Girls Leagueを立ち上げた。このように、女性のスポーツ参加率が高まっていることから、スポーツ選手も女性向けに特別に設計されたスポーツウォッチを導入し、スポーツ活動に従事し、健康的で活動的なライフスタイルを送るよう奨励している。

インド時計産業概要

インドの時計市場は競争が激しく、予測期間中に大きな成長が見込まれる。これは、製品革新、流通網の拡大、ソーシャルメディアを通じた製品のブランディングなど、様々なマーケティング戦略を採用し、顧客基盤を広げているためである。タイタン、タイメックス、カシオ、スウォッチ・グループ、ロレックス、フォッシル、シチズンなどが同市場の主要企業である。タイタンは、セグメントを細分化し、セグメントごとに異なるサブブランドを開発した、市場で最もダイナミックな参加者である。一方、インドのスウォッチ・グループに属するオメガのような外資系ブランドは、同社の世界平均を上回る高い成長を遂げている。電子商取引(Eコマース)の増加傾向に伴い、オンライン小売も時計販売における強力な流通チャネルとして台頭しており、予測期間中に大きな成長が見込まれている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分
5.1 製品タイプ
5.1.1 クオーツ時計
5.1.2 デジタル時計
5.1.3 スマートウォッチ
5.2 流通チャネル
5.2.1 オンライン小売店
5.2.2 オフライン小売店
5.2.2.1 専門店
5.2.2.2 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.2.3 その他のオフライン小売店
5.3 エンドユーザー
5.3.1 女性
5.3.2 男性
5.3.3 男女兼用

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 タタ・グループ(タイタン・グループ)
6.3.2 カシオ計算機Ltd.
6.3.3 スウォッチ・グループ
6.3.4 セイコーホールディング株式会社
6.3.5 フォッシル・グループ
6.3.6 タイメックス・グループB.V.
6.3.7 シチズン時計株式会社
6.3.8 BBKエレクトロニクス株式会社
6.3.9 サムスングループ
6.3.10 Apple Inc.
6.3.11 シャオミ・コーポレーション

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Indian Watch Market is projected to register a CAGR of 20.32% during the forecast period.

The disposability and affordability of watch brands make them a popular fashion choice among consumers across the country. Lower priced and mid-priced watches are increasingly gaining market traction due to increasing demand for 'value-for-product' watches and accessories among Indians. Furthermore, the increased health awareness among consumers across the country has resulted in rising consumer spending on health monitoring gadgets. This has further led to the increased sales of smartwatches as it has a wide range of monitoring functionalities that enable users to control music, notifications, walk tracks, heartbeat rates, and other functions, increasing the market's growth. Popular brands, like Apple Inc, Fitbit, Xiaomi, and Fossil Group Inc., are increasingly launching new products with new product innovation year-on-year to sustain in this growing market. Additionally, companies offering watches in India use advertisements and promotion of their products by prominent public figures to promote their respective brands and push the sales of their products in the market. For instance, in July 2022, TAGG, an Indian homegrown watch brand, featured Rohit Sharma, the Captain of the Indian cricket team, in their print advertisement campaign sporting a TAGG smartwatch. Similarly, the popular Indian brand "Boat" features various cricketers like K L Rahul and others to promote their wearables, including the smartwatches they offer.

Furthermore, the offline retail channel holds a major share, and under the offline retail channel segment, specialty stores accounted for the prominent share, and it turned out to be the largest segment as well. Furthermore, mono-brand specialty stores are gaining popularity across the country; for instance, a significant number of chain stores on Titan are operated through 'World of Titan' outlet franchises.

India Watch Market Trends

Consumer Inclination Toward Luxury Watches

Luxury is no longer restricted to developed countries but is also gaining popularity in developing countries of the Asia-Pacific. In India, watches are considered a part of fashion accessories; thus, consumers are shifting from classical watches to luxury brands with innovative designs. Additionally, the increasing disposable income of Indian citizens is driving the market for luxury watches across the country. According to World Bank data, India's GDP per capita in 2021 was USD 2,277, registering a 17.81% increase from 2020. With these factors, the Indian watch market is expected to grow in the upcoming years. Furthermore, India is a lucrative market for various luxury brands, owing to the presence of royal heritage and the availability of technological assets.

Some of the major brands offering luxury watches in India include Rolex, Omega, Rado, and Tissot. Due to the increasing demand, other companies have identified the potential and invested in expanding their product portfolio to strengthen their position in the market. For instance, in October 2022, a limited-edition timepiece with an Indian-inspired design was launched by Franck Muller. Exclusively at Kapoor Watch Company retail locations across India, the luxury watch company will offer the timepieces. The watch is available in two variations: steel and gold (100 pieces) and rose gold (50 pieces). Each piece is uniquely numbered, and the watch casing is etched with a map of India. The watches have a green leather strap and are part of its hallmark Vanguard collection.

Increased Sports Participation

Healthy lifestyle adoption and the preference for staying fit have increased consumer indulgence in various sports activities. In line with the athleisure trend, consumers increasingly seek multiple varieties in the sports wearable segment, thereby accelerating smartwatch sales. Presently, the usage of smartwatches among cyclers, runners, fitness-conscious consumers, swimmers, and athletes is increasing rapidly, attributed to their wide range of monitoring capabilities. Additionally, increased government initiatives in various countries meant to improve sports participation are playing a key role in driving the market in the last few years. For instance, the Sports Authority of India (SAI), with technical and organizational support from AIFF (All India Football Federation), launched Khelo India Girls League. Thus, owing to the increased sports participation rate among women, players have also introduced sports watches specifically designed for women to encourage them to engage in sports activities and lead healthy and active lifestyles.

India Watch Industry Overview

The Indian watch market is highly competitive and expected to witness significant growth over the forecast period, owing to the adoption of various marketing strategies, such as product innovation, expansion of distribution network, and branding of the products via social media, to broaden their customer base. Titan, Timex, Casio, Swatch Group, Rolex, Fossil, and Citizen are some of the major companies in the market. Titan is the most dynamic participant in the market that has segmented and developed different sub-brands for each segment. On the other hand, foreign brands, like Omega, which belongs to the Swatch Group, India, witnessed higher growth than the company's global average. With the increasing trend toward e-commerce, online retailing is also emerging as a strong distribution channel in the sales of watches and is expected to grow at a significant rate during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Quartz Watch
5.1.2 Digital Watch
5.1.3 Smart Watch
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Online Retail Stores
5.2.2 Offline Retail Stores
5.2.2.1 Specialty Stores
5.2.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2.3 Other Offline Retail Stores
5.3 End Users
5.3.1 Women
5.3.2 Men
5.3.3 Unisex

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 The Tata Group (Titan Group)
6.3.2 Casio Computer Co. Ltd
6.3.3 The Swatch Group Ltd.
6.3.4 Seiko Holding Corporation
6.3.5 Fossil Group Inc.
6.3.6 Timex Group B.V.
6.3.7 Citizen Watch Co. ltd
6.3.8 BBK Electronics Corporation
6.3.9 Samsung Group
6.3.10 Apple Inc.
6.3.11 Xiaomi Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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