蚊取り器:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測Mosquito Repellent - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 蚊取り器の市場規模は2024年に48.3億米ドルと推定され、2029年には62.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.27%である。 主なハイライト 蚊取り線香市場は、チクングニ... もっと見る
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サマリー蚊取り器の市場規模は2024年に48.3億米ドルと推定され、2029年には62.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.27%である。 主なハイライト
蚊取り線香の市場動向蚊が媒介する疾病の増加世界の蚊取り線香市場の主な原動力は、マラリア、デング熱、チクングニア熱、黄熱病、ジカウイルスなど、蚊が媒介する病気の世界的な発生率の増加である。2016年は世界的にデング熱の大流行が特徴的であった。世界保健機関(WHO)によると、媒介感染症は全感染症の17%以上を占め、年間70万人以上が死亡している。これらの病気は寄生虫、ウイルス、細菌によって引き起こされる。すべての媒介感染症の中で、デング熱は最も流行しているウイルス感染症で、毎年推定4万人が死亡している。さらに、アメリカ地域では2016年に238万人以上の患者が報告されたが、ブラジル単独では150万人弱であった。同様に、2020年には、汎米保健機構(PAHO)は、アメリカ大陸地域だけでデング熱の疑い例と確定例が20612件、死亡例が900件あったと報告した。これは2019年の数字と比較して30%減少したことに相当する。最も多くの症例が報告されたのは以下の5カ国である:ブラジル(1 418 296件)、パラグアイ(221 544件)、メキシコ(114 642件)、ボリビア(84 146件)、コロンビア(75 246件)である。このような要因から、競合他社は、蚊に関連する病気についての認識を高めるため、テレビ、新聞、看板、掲示板、ソーシャルメディアなどの総合的なコミュニケーション・プラットフォームを通じて自社製品を宣伝することに注力している。その結果、蚊の忌避剤に対する需要が高まっている。 アジア太平洋地域が最も急成長している市場アジア太平洋地域は、蚊が媒介する病気に対する意識の高さ、蚊が媒介する病気を最小限に抑えるための政府や非政府の支援プログラムなどにより、蚊よけ剤市場で最も速い成長率を示すと予想されている。例えば、デリー(インド)では、チクングニアやデング熱のような媒介性疾患に取り組むためのキャンペーンが開始され、その蔓延を防ぐために住民の参加が増加している。さらに、気化式蚊取り器、スプレー、クリーム、忌避布などの最新の蚊取り製品の普及が進んでおり、予測期間中の市場成長をさらに促進すると予想される。また、経済成長に伴い、同地域では、肌に優しい、オーガニック/ナチュラル、フレグランスなどの機能的属性の観点から、製品のイノベーションが増加している。例えば、2019年にAunt Fannie'sは、DEETフリーでエッセンシャルオイルで作られた2つの新しい蚊よけスプレーを発売し、子供や大人を蚊に刺されることから守りながら効果的にしている。 蚊取り線香業界の概要Reckitt Benckiser Group、The Godrej Company、Dabur International、Coglans Ltd.、S.C Johnson & Son、Johnson and Johnson、Spectrum Brands、Jyothi Labsなどが業界の大手企業である。この市場で事業を展開している企業は、競争上の優位性を獲得するために、機能性、成分、価格、匂い、パッケージング、形式などの点で差別化を図っている。メーカー各社は、ターゲットとする消費者向けに広範で確立された製品ポートフォリオを持つため、天然成分を使用した革新的な虫除け製品の製造に注力している。例えば、Godrej社は、ライム風味の新しい蚊取り線香を発売し、その場の香りを変えることなく蚊を退治している。さらに、広告や有料プロモーションもこの業界で重要な役割を果たしている。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の成果物と前提条件 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブ・サマリー 4 市場ダイナミクス 4.1 市場の促進要因 4.2 市場の抑制要因 4.3 ポーターのファイブフォース分析 4.3.1 新規参入者の脅威 4.3.2 買い手/消費者の交渉力 4.3.3 供給者の交渉力 4.3.4 代替製品の脅威 4.3.5 競争ライバルの激しさ 5 市場の区分 5.1 製品タイプ別 5.1.1 スプレー/エアゾール 5.1.2 クリーム&オイル 5.1.3 気化器(液体・紙製) 5.1.4 その他の製品 5.2 エンドユーザー別 5.2.1 家庭用 5.2.2 業務用 5.3 流通チャネル別 5.3.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット 5.3.2 コンビニエンスストア 5.3.3 オンライン小売業者 5.3.4 その他の流通チャネル 5.4 地域別 5.4.1 北米 5.4.1.1 米国 5.4.1.2 カナダ 5.4.1.3 メキシコ 5.4.1.4 その他の北米地域 5.4.2 欧州 5.4.2.1 イギリス 5.4.2.2 ドイツ 5.4.2.3 フランス 5.4.2.4 イタリア 5.4.2.5 スペイン 5.4.2.6 その他のヨーロッパ 5.4.3 アジア太平洋 5.4.3.1 インド 5.4.3.2 中国 5.4.3.3 日本 5.4.3.4 オーストラリア 5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域 5.4.4 南米 5.4.4.1 ブラジル 5.4.4.2 アルゼンチン 5.4.4.3 南米のその他 5.4.5 中東・アフリカ 5.4.5.1 南アフリカ 5.4.5.2 サウジアラビア 5.4.5.3 その他の中東・アフリカ 6 競争環境 6.1 最も活発な企業 6.2 最も採用されている戦略 6.3 市場のポジショニング分析 6.4 企業プロフィール 6.4.1 Spectrum Brands, Inc. 6.4.2 Henkel AG & Co.KGaA 6.4.3 コグランズ 6.4.4 ゴドレイ・コンシューマー・プロダクツ社 6.4.5 エネシスグループ 6.4.6 ジョティ・ラボラトリーズ 6.4.7 ダブールインディア 6.4.8 S. C. ジョンソン・アンド・サン 6.4.9 レキットベンキーザー・グループPLC 7 市場機会と今後の動向 8 コビッド19が市場に与える影響
SummaryThe Mosquito Repellent Market size is estimated at USD 4.83 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.24 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.27% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights
Mosquito Repellents Market TrendsIncreased Incidence of Mosquito Borne DiseasesKey driver of the global mosquito repellent market is increased incidence of mosquito-borne diseases such as malaria, dengue, chikungunya, yellow fever, zika virus, and others across the globe. The year 2016 was characterized by large dengue outbreaks, worldwide. According to the World Health Organization (WHO), vector-borne diseases account for more than 17 percent of all infectious diseases, causing more than 700,000 deaths annually. These diseases can be caused either by parasites, viruses, or bacteria. Out of all vector-borne diseases, dengue is the most prevalent viral infection causing an estimated 40,000 deaths every year. Additionally, the American region reported more than 2.38 million cases in 2016, whereas, Brazil alone contributed slightly less than 1.5 million cases. Similarly, in 2020, the Pan American Health Organization (PAHO) reported 2 206 612 suspected and confirmed dengue cases and 900 deaths, in the Americas region alone. This corresponds to a 30% decrease compared to 2019 figures. The five countries reporting most cases are: Brazil (1 418 296 cases), Paraguay (221 544), Mexico (114 642), Bolivia (84 146) and Colombia (75 246). Owing to these factors, competitors are focusing on promoting their products through integrated communication platforms, such as TVs, newspapers, billboards, hoardings, and social media, to create awareness about mosquito-related diseases. This, in turn, increases the demand for their mosequto repellent offerings. Asia Pacific is the Fastest Growing MarketAsia-Pacific is expected to witness the fastest growth rate in the mosquito repellent market, due to high awareness of mosquito-borne diseases, government and non-government supported programs to minimize the mosquito borne disease etc. For instance, the launch of the campaign in Delhi (India) to tackle vector-borne diseases like chikungunya and dengue while increasing the participation of residents in preventing their spread. Additionally, increasing penetration of modern mosquito repellent products such as vaporizers, sprays, creams, repellent fabrics, etc., is further anticipated to fuel the market growth during the forecast period. Also, with substancial growth, the region has witnessed an increasing number of product innoavtions in terms of functional attributes such as skin friendly, organic/natural, fragrance and others. For instance in 2019 Aunt Fannie's launched two new mosquito repellent sprays that are DEET-free and are made of essential oils, making it effective while protecting kids and adults from mosquito bites. Mosquito Repellents Industry OverviewReckitt Benckiser Group, The Godrej Company, Dabur International, Coglans Ltd., S.C Johnson & Son, Johnson and Johnson, Spectrum Brands, Jyothi Labs, and others are some of the major players in the industry. Companies operating in the market studied are differentiating their offerings in terms of functionalities, ingredients, price, odour, packaging, and format, in order to gain competitive advantage. Manufacturers are focusing on producing innovative insect repellent products by using natural ingredients, in order to have an extensive, established product portfolio for their target consumers. For instance, Godrej has launched its new lime flavor mosquito hit that eventually kills mosquitoes without even changing the aroma of the place. Additionally, advertisements and paid promotions play an important role in the industry. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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