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蚊取り器:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Mosquito Repellent - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

蚊取り器の市場規模は2024年に48.3億米ドルと推定され、2029年には62.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.27%である。 主なハイライト 蚊取り線香市場は、チクングニ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

蚊取り器の市場規模は2024年に48.3億米ドルと推定され、2029年には62.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.27%である。

主なハイライト

  • 蚊取り線香市場は、チクングニア、デング熱、フィラリア症、黄熱病といった蚊が媒介する病気の発生率の上昇と、それに続く多くの政府による蚊の駆除プログラムによって急成長している。北米、アジア太平洋、ヨーロッパなどの地域では、過去数年間、デング熱、マラリア、チクングニアなどの症例が多数発生している。
  • しかし、蚊取り線香の製造には、DEETのような低コストだが有毒な化学物質が使用されており、蚊取り線香製品に含まれるDEETは人体に悪影響を及ぼすため、中期的にはこの市場の成長を妨げる可能性が高い。
  • そのため、蚊よけ剤に含まれる有毒化学物質に関連する一般的な問題を克服し、競争力のある価格帯で革新的な製品を提供するために、研究開発に投資するメーカーが、グローバル企業だけでなく地元企業にも増えている。例えば2016年、HealthPro Brandの子会社であるFit Organicは、Fit Organic Mosquito Repellent Sprayを発売した。これはオーガニック認証の忌避剤で、DEETと同等の効果が3時間持続することが科学的に証明されており、妊婦や子供にも安全である。
  • デング熱とコロナウイルス感染症2019(COVID-19)の同時流行は、多くの好ましくない結果、例えば同時感染をもたらす可能性がある。そのため、保健医療界や政策立案者は、COVID-19の新時代におけるデング熱やその他の媒介感染症の再発を予防・管理するために、積極的な政策を策定し、適切な資源を割り当てている。
  • このような状況は、インド、アメリカ、ブラジル、イタリアといった被害が大きかった国々を中心に、世界中で蚊取り線香の売り上げを伸ばしている。

蚊取り線香の市場動向

蚊が媒介する疾病の増加

世界の蚊取り線香市場の主な原動力は、マラリア、デング熱、チクングニア熱、黄熱病、ジカウイルスなど、蚊が媒介する病気の世界的な発生率の増加である。2016年は世界的にデング熱の大流行が特徴的であった。世界保健機関(WHO)によると、媒介感染症は全感染症の17%以上を占め、年間70万人以上が死亡している。これらの病気は寄生虫、ウイルス、細菌によって引き起こされる。すべての媒介感染症の中で、デング熱は最も流行しているウイルス感染症で、毎年推定4万人が死亡している。さらに、アメリカ地域では2016年に238万人以上の患者が報告されたが、ブラジル単独では150万人弱であった。同様に、2020年には、汎米保健機構(PAHO)は、アメリカ大陸地域だけでデング熱の疑い例と確定例が20612件、死亡例が900件あったと報告した。これは2019年の数字と比較して30%減少したことに相当する。最も多くの症例が報告されたのは以下の5カ国である:ブラジル(1 418 296件)、パラグアイ(221 544件)、メキシコ(114 642件)、ボリビア(84 146件)、コロンビア(75 246件)である。このような要因から、競合他社は、蚊に関連する病気についての認識を高めるため、テレビ、新聞、看板、掲示板、ソーシャルメディアなどの総合的なコミュニケーション・プラットフォームを通じて自社製品を宣伝することに注力している。その結果、蚊の忌避剤に対する需要が高まっている。

アジア太平洋地域が最も急成長している市場

アジア太平洋地域は、蚊が媒介する病気に対する意識の高さ、蚊が媒介する病気を最小限に抑えるための政府や非政府の支援プログラムなどにより、蚊よけ剤市場で最も速い成長率を示すと予想されている。例えば、デリー(インド)では、チクングニアやデング熱のような媒介性疾患に取り組むためのキャンペーンが開始され、その蔓延を防ぐために住民の参加が増加している。さらに、気化式蚊取り器、スプレー、クリーム、忌避布などの最新の蚊取り製品の普及が進んでおり、予測期間中の市場成長をさらに促進すると予想される。また、経済成長に伴い、同地域では、肌に優しい、オーガニック/ナチュラル、フレグランスなどの機能的属性の観点から、製品のイノベーションが増加している。例えば、2019年にAunt Fannie'sは、DEETフリーでエッセンシャルオイルで作られた2つの新しい蚊よけスプレーを発売し、子供や大人を蚊に刺されることから守りながら効果的にしている。

蚊取り線香業界の概要

Reckitt Benckiser Group、The Godrej Company、Dabur International、Coglans Ltd.、S.C Johnson & Son、Johnson and Johnson、Spectrum Brands、Jyothi Labsなどが業界の大手企業である。この市場で事業を展開している企業は、競争上の優位性を獲得するために、機能性、成分、価格、匂い、パッケージング、形式などの点で差別化を図っている。メーカー各社は、ターゲットとする消費者向けに広範で確立された製品ポートフォリオを持つため、天然成分を使用した革新的な虫除け製品の製造に注力している。例えば、Godrej社は、ライム風味の新しい蚊取り線香を発売し、その場の香りを変えることなく蚊を退治している。さらに、広告や有料プロモーションもこの業界で重要な役割を果たしている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の成果物と前提条件
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブ・サマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 製品タイプ別
5.1.1 スプレー/エアゾール
5.1.2 クリーム&オイル
5.1.3 気化器(液体・紙製)
5.1.4 その他の製品
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 家庭用
5.2.2 業務用
5.3 流通チャネル別
5.3.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.3.2 コンビニエンスストア
5.3.3 オンライン小売業者
5.3.4 その他の流通チャネル
5.4 地域別
5.4.1 北米
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 メキシコ
5.4.1.4 その他の北米地域
5.4.2 欧州
5.4.2.1 イギリス
5.4.2.2 ドイツ
5.4.2.3 フランス
5.4.2.4 イタリア
5.4.2.5 スペイン
5.4.2.6 その他のヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.3.1 インド
5.4.3.2 中国
5.4.3.3 日本
5.4.3.4 オーストラリア
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 南米
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 アルゼンチン
5.4.4.3 南米のその他
5.4.5 中東・アフリカ
5.4.5.1 南アフリカ
5.4.5.2 サウジアラビア
5.4.5.3 その他の中東・アフリカ

6 競争環境
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場のポジショニング分析
6.4 企業プロフィール
6.4.1 Spectrum Brands, Inc.
6.4.2 Henkel AG & Co.KGaA
6.4.3 コグランズ
6.4.4 ゴドレイ・コンシューマー・プロダクツ社
6.4.5 エネシスグループ
6.4.6 ジョティ・ラボラトリーズ
6.4.7 ダブールインディア
6.4.8 S. C. ジョンソン・アンド・サン
6.4.9 レキットベンキーザー・グループPLC

7 市場機会と今後の動向

8 コビッド19が市場に与える影響

 

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Summary

The Mosquito Repellent Market size is estimated at USD 4.83 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.24 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.27% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Mosquito repellent market is growing rapidly due to rise in incidence of mosquito-borne diseases as chikungunya, dengue, filariasis, or yellow fever followed by many governments initiatives for mosquito control programmes. Regions such as North America, Asia Pacific, and Europe have witnessed a large number of cases of dengue, malaria, and chikungunya in the past years.
  • However, application of low-cost but toxic chemicals in manufacturing of mosquito repellent, such as DEET, in various mosquito repellent products causes ill effects on human health, and are likely to obstruct the growth of this market for medium term.
  • Thus, an increasing number of manufacturers both global as well as local plyaers are investing in the research and development to overcome the prevailing problem associated with toxic chemicals in mosiquto repllent and offer innovative product offerings under competitive price range. For instance in 2016, Fit Organic, a subsidiary of HealthPro Brand, launched Fit Organic Mosquito Repellent Spray,which is a organic certified repellent scientifically proven as effective as DEET for up to three hours, yet safe for pregnant women and children.
  • The concurrent circulation of dengue and coronavirus disease 2019 (COVID-19) may produce many unfavourable outcomes-such as co-infections. Consequently, the health community and policy makers are developing proactive policies and allocating adequate resources to prevent and manage the resurgence of dengue and other vector-borne diseases in the new era of COVID-19.
  • Thus, such situations has increased the sales of mosiquto repellents across the globe primarly in worst hit countries such as India, United States, Brazil and Italy.

Mosquito Repellents Market Trends

Increased Incidence of Mosquito Borne Diseases

Key driver of the global mosquito repellent market is increased incidence of mosquito-borne diseases such as malaria, dengue, chikungunya, yellow fever, zika virus, and others across the globe. The year 2016 was characterized by large dengue outbreaks, worldwide. According to the World Health Organization (WHO), vector-borne diseases account for more than 17 percent of all infectious diseases, causing more than 700,000 deaths annually. These diseases can be caused either by parasites, viruses, or bacteria. Out of all vector-borne diseases, dengue is the most prevalent viral infection causing an estimated 40,000 deaths every year. Additionally, the American region reported more than 2.38 million cases in 2016, whereas, Brazil alone contributed slightly less than 1.5 million cases. Similarly, in 2020, the Pan American Health Organization (PAHO) reported 2 206 612 suspected and confirmed dengue cases and 900 deaths, in the Americas region alone. This corresponds to a 30% decrease compared to 2019 figures. The five countries reporting most cases are: Brazil (1 418 296 cases), Paraguay (221 544), Mexico (114 642), Bolivia (84 146) and Colombia (75 246). Owing to these factors, competitors are focusing on promoting their products through integrated communication platforms, such as TVs, newspapers, billboards, hoardings, and social media, to create awareness about mosquito-related diseases. This, in turn, increases the demand for their mosequto repellent offerings.

Asia Pacific is the Fastest Growing Market

Asia-Pacific is expected to witness the fastest growth rate in the mosquito repellent market, due to high awareness of mosquito-borne diseases, government and non-government supported programs to minimize the mosquito borne disease etc. For instance, the launch of the campaign in Delhi (India) to tackle vector-borne diseases like chikungunya and dengue while increasing the participation of residents in preventing their spread. Additionally, increasing penetration of modern mosquito repellent products such as vaporizers, sprays, creams, repellent fabrics, etc., is further anticipated to fuel the market growth during the forecast period. Also, with substancial growth, the region has witnessed an increasing number of product innoavtions in terms of functional attributes such as skin friendly, organic/natural, fragrance and others. For instance in 2019 Aunt Fannie's launched two new mosquito repellent sprays that are DEET-free and are made of essential oils, making it effective while protecting kids and adults from mosquito bites.

Mosquito Repellents Industry Overview

Reckitt Benckiser Group, The Godrej Company, Dabur International, Coglans Ltd., S.C Johnson & Son, Johnson and Johnson, Spectrum Brands, Jyothi Labs, and others are some of the major players in the industry. Companies operating in the market studied are differentiating their offerings in terms of functionalities, ingredients, price, odour, packaging, and format, in order to gain competitive advantage. Manufacturers are focusing on producing innovative insect repellent products by using natural ingredients, in order to have an extensive, established product portfolio for their target consumers. For instance, Godrej has launched its new lime flavor mosquito hit that eventually kills mosquitoes without even changing the aroma of the place. Additionally, advertisements and paid promotions play an important role in the industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Produdct Type
5.1.1 Spray/ Aerosols
5.1.2 Cream & Oil
5.1.3 Vaporizer (Liquid and Paper)
5.1.4 Other Products
5.2 By End User
5.2.1 Residential
5.2.2 Commercial
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.3.2 Convenience Stores
5.3.3 Online Retailers
5.3.4 Other Distribution Channels
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Mexico
5.4.1.4 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 United Kingdom
5.4.2.2 Germany
5.4.2.3 France
5.4.2.4 Italy
5.4.2.5 Spain
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 India
5.4.3.2 China
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle East & Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Positioning Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Spectrum Brands, Inc.
6.4.2 Henkel AG & Co. KGaA
6.4.3 Coghlans Ltd
6.4.4 Godrej Consumer Products Ltd
6.4.5 Enesis Group
6.4.6 Jyothy Laboratories
6.4.7 Dabur India Ltd
6.4.8 S. C. Johnson & Son
6.4.9 Reckitt Benckiser Group PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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