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湾岸協力会議のフレグランスと香水:市場シェア分析、産業動向・統計、2018年~2029年の成長予測


Gulf Cooperation Council Fragrance and Perfumes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2018 - 2029

湾岸協力会議のフレグランス・香水市場規模は、2024年に31.2億米ドルと推定され、2029年には37.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.58%である。 湾岸協力会議地域には、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

湾岸協力会議のフレグランス・香水市場規模は、2024年に31.2億米ドルと推定され、2029年には37.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は3.58%である。

湾岸協力会議地域には、伝統、研究、創造性を包含するフレグランスと高級香水に対する強い情熱と豊かな歴史がある。この地域には、フルーティーな香りからフローラルな香りまで、さまざまな香りがある。それとともに、この地域の消費者は、このようなフレッシュな香りが気分を高揚させ、変化させるのに役立つことを指摘している。さらに、中東の人々の間では、香りは伝統的・文化的遺産の不可欠な部分を形成している。さらに、特にミレニアル世代の人々の間で、軽い香りの製品の人気が高まっており、手頃な価格のボディースプレーやボディーミストが中東地域のフレグランス・香水製品の売上を押し上げると予想される。

長期的には、アラブの消費者の可処分所得の増加により、さまざまなフレグランスや香水のプレミアム・カテゴリーに対する消費者の購買力が高まっている。このためメーカーは、失われた東洋の香りとヨーロッパの特徴を融合させた、より革新的で優れた香水を発売するようになった。例えば、2022年3月、アラブ首長国連邦の高級香水ブランドであるLecmoは、「The Blue」という新しいコレクションを発表した。

しかし、偽造品が出回っていることや、副作用の可能性がある化学成分を使用していることが、香水・フレグランス市場の成長を抑制すると予想されている。

GCCの香水・フレグランス市場動向

プレミアムフレグランスの需要増加

中東はフレグランス・香水市場を支配する地域のひとつであり、これはアラブ消費者の高級フレグランスに対する情熱に起因している。さらに、世界をリードするフレグランス・メーカーは、この地域からインスピレーションを得て、フレグランス・香水市場の将来的なトレンドとなりうる、よりプレミアムな製品を革新しようとしている。一方、湾岸協力会議地域では、消費者の可処分所得が高く、さまざまなフレグランスや香水のプレミアムカテゴリーを購入できるため、香水や香りの需要が高まり、地域全体で優れた品質が加速している。例えば、世界銀行のデータによると、UAEの消費者の年間消費支出は2020年に1,403億9,000万米ドルに達した。さらに、この分野で事業を展開するメーカーは、合成香料に比べて安全性が高く、治療効果があるとされる天然エッセンスを使用した香料の革新的な製品も開発している。一方、湾岸協力会議地域の住民はイスラム教を信仰しており、香りや香水の製造業者は、規制のあるハラル市場に従って香りや香水を作り始めている。

サウジアラビアがフレグランス・香水市場をリード

サウジアラビアは、パーソナルケア製品への消費支出の増加に伴う可処分所得の増加により、湾岸協力会議のフレグランス・香水市場で分かりやすい優位性を示している。例えば、サウジアラビア通貨庁によると、同国の消費者支出は2020年最終四半期の80,067.9百万米ドルから2021年上半期には83,916.1百万米ドルに増加している。さらに、複数の企業が、カスタマイズされた香水や伝統的な天然香料の範囲を作成する指定された革新的な製品ラインで優位性をリードしている。さらに、この国には、かなりの数の外国人駐在員や移民を扱う盛んな観光業があり、ブランドがよりニッチな消費者にアプローチすることを可能にするeコマース産業が成長している。例えば、サウジアラビア統計局(General Authority of Statistics Kindom of Saudi Arabia)が発表したデータによると、2021年の外国人人口は1,349万人に達した。全体として、サウジアラビアの消費者の支出能力の増加は、市場成長にプラスの影響を与えている。これとは別に、この地域の国際空港に免税販売カウンターがあることも、主に贈答の伝統の一部として、他国への香水の輸出を促し、人口を増やしている。さらに、オディクト、アムアージュ、アルカディアなどの新ブランドは、典型的な透明ボトルや無名ボトルに入った伝統的なフレグランスの数々を提供しており、店頭で混ぜて自分好みの香りを作ることができる。さらに、世界的な企業は市場での地位を維持するため、革新的なフレグランス製品の発売にも力を入れている。例えば、2021年11月、ディオールはサウジアラビアのアル・ウラの遺産を背景に、新しい男性用フレグランスのシリーズ「ディオールのビューティー・ソバージュ」を発売した。

GCC香水・フレグランス産業の概要

湾岸協力会議のフレグランス・香水市場は、LVMH、Kering Holland NV、Diptyque、Rasasi、Yas Perfumesなど様々な大手企業との競争が激しい。世界的な業界規制の強化に伴い、新製品の発売、合併、買収も増加しており、これがかなりのネットワーク市場シェアを獲得する主な原因となっている。製造業者はこの地域で事業を展開し、香水業界で際立つことを可能にする地域基準や国際基準に準拠している。高度な流通網と製造の専門知識は、世界中に製品の範囲を拡大するためにメーカーに優位性を与えている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場セグメンテーション
5.1 カテゴリー
5.1.1 マス
5.1.2 プレミアム
5.2 製品タイプ
5.2.1 オードパルファム
5.2.2 オードトワレ
5.2.3 オードコロンジェ
5.2.4 その他
5.3 エンドユーザー
5.3.1 女性
5.3.2 男性
5.4 形状
5.4.1 天然
5.4.2 合成
5.5 流通チャネル
5.5.1 スーパーマーケット&ハイパーマーケット
5.5.2 専門店
5.5.3 オンライン小売
5.5.4 その他
5.6 生産国
5.6.1 サウジアラビア
5.6.2 アラブ首長国連邦
5.6.3 カタール
5.6.4 オマーン
5.6.5 クウェート
5.6.6 バーレーン
5.6.7 その他の湾岸協力会議加盟国

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 LVMH
6.3.2 ケリング・オランダ
6.3.3 ユーロフレグランス
6.3.4 ラサージ
6.3.5 ヤス香水
6.3.6 フレグランス・キッチン
6.3.7 PVHコーポレーション
6.3.8 ラフス・パルファム
6.3.9 Firmenich SA
6.3.10 アルハラマイン

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Gulf Cooperation Council Fragrance and Perfumes Market size is estimated at USD 3.12 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.71 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.58% during the forecast period (2024-2029).

The Gulf Cooperation Council region has an intense passion and a rich history for fragrances and premium perfumery that encompasses tradition, research, and creativity. The area has various scents ranging from fruity to floral aromas. Along with this, the consumers in the region signify that such fresh fragrances help elevate and alter the mood. Furthermore, among middle eastern people, scents form an integral part of the traditional and cultural heritage. Moreover, the rising popularity of lighter-scented products, especially among the millennial population, and affordable body splashes and body mists are expected to boost the sales of fragrance and perfume products in the Middle Eastern region.

Over the long term, the increasing disposable income of Arabian consumers has raised the consumer's affordability towards premium categories of different fragrances and perfumes. This has led manufacturers to launch more innovative and excellent fragrances by blending oriental scents lost in time with European signatures. For instance, in March 2022, Lecmo, a premium perfume brand in the United Arab Emirates, launched its new collection called 'The Blue.'

However, the availability of counterfeit products and the use of chemical ingredients with possible side effects are anticipated to restrain the growth of the perfume and fragrances market.

GCC Perfume and Fragrance Market Trends

Increasing Demand for Premium Fragrances

The Middle East is one of the dominating regions for the fragrance and perfume market owing to the Arabian consumer's passion for fine fragrances. Moreover, the globally leading fragrance manufacturers are taking inspiration from the region to innovate more premium products that can act as a potential future trend in the fragrances and perfumes markets. Meanwhile, in the Gulf Cooperation Council region, the disposable income of the consumers is high, which propelled the demand for perfume or scents as they can afford premium categories of different fragrances and perfumes, which has accelerated the excellent quality over the regions. For instance, the annual consumer spending of UAE consumers reached USD 140.39 billion in 2020, as per World bank data. In addition, manufacturers operating in the segment are also innovating products that inculcate fragrances with natural essences, which are perceived to be safer and have therapeutic properties compared to their synthetic variants. On the other hand, the population in the Gulf Cooperation Council region pursues Islamic beliefs, and producers of scents or perfume have started making fragrances and perfumes per the halal market with regulations, which has influenced the market in the premium segment.

Saudi Arabia Leads the Fragrances & Perfume Market

Saudi Arabia portrays a comprehensible dominance in the Gulf Cooperation Council fragrance and perfumes market due to rising disposable income associated with increasing consumer spending on personal care products. For instance, according to the Saudi Arabian Monetary Agency, consumer spending in the country has increased to USD 83,916.1 million in the first half of 2021 from USD 80,067.9 million in the final quarter of 2020. Furthermore, several companies lead the dominance with designated and innovative product lines creating a range of customized perfumes and traditional all-natural scents. Furthermore, the country has thriving tourism that deals with a significant number of ex-pats and immigrants and a growing e-commerce industry that has enabled brands to reach out to more niche consumers. For instance, in 2021, the ex-pat population reached 13.49 million as per the data published by the General Authority of Statistics Kindom of Saudi Arabia. Overall, an increasing expenditure capacity of consumers in Saudi Arabia is a positive influencer in the market growth. Apart from this, the presence of duty-free sales counters at international airports in the region is also encouraging and populating the exports of fragrances to other countries, mainly as a part of the gifting tradition. Moreover, New Brands such as Odict, Amouage, and Arcadia offers a range of traditional fragrances that come under typical transparent and unnamed bottles and are allowed to be mixed in-store to create a personalized scent, which is often recognized as ways to brand and market their products. Additionally, the global players are also focused on launching innovative fragrance products to retain their market position. For instance, in November 2021, Dior launched Dior's Beauty Sauvage, a range of new men's fragrances against the heritage backdrop of Saudi Arabia's Al Ula.

GCC Perfume and Fragrance Industry Overview

The Gulf Cooperation Council Fragrance and Perfumes Market are highly competitive with various significant players like LVMH, Kering Holland NV, Diptyque, Rasasi, Yas Perfumes, and others. With increased industry regulation worldwide, the launching of new products, mergers, and acquisitions has also increased, which is the primary cause of acquiring a considerable network market share. Manufacturers operate in the region, complying with regional and international standards that enable them to stand out in the perfumery industry. Advanced distribution networks and manufacturing expertise give an upper edge to the manufacturers to expand their range of products worldwide.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Category
5.1.1 Mass
5.1.2 Premium
5.2 Product Type
5.2.1 Eau de Perfume
5.2.2 Eau de Toilette
5.2.3 Eau de Colonge
5.2.4 Others
5.3 End-User
5.3.1 Women
5.3.2 Men
5.4 Form
5.4.1 Natural
5.4.2 Synthetic
5.5 Distribution Channel
5.5.1 Supermarkets & Hyprermarkets
5.5.2 Speciality Stores
5.5.3 Online Retail
5.5.4 Others
5.6 Country
5.6.1 Saudi Arabia
5.6.2 United Arab Emirates
5.6.3 Qatar
5.6.4 Oman
5.6.5 Kuwait
5.6.6 Bahrain
5.6.7 Rest of Gulf Cooperation Council

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 LVMH
6.3.2 Kering Holland NV
6.3.3 Eurofragrance
6.3.4 Rasasi
6.3.5 Yas Perfumes
6.3.6 The Fragrance Kitchen
6.3.7 PVH Corp.
6.3.8 Ruffs Parfum
6.3.9 Firmenich SA
6.3.10 Al-Haramain

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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