アーユルヴェーダ歯磨き粉:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測Ayurvedic Toothpaste - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 アーユルヴェーダ歯磨き粉市場規模は2024年に11.4億米ドルと推定され、2029年には22.2億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は14.21%である。 医療費の増加と製品のプレミアム化... もっと見る
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サマリーアーユルヴェーダ歯磨き粉市場規模は2024年に11.4億米ドルと推定され、2029年には22.2億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は14.21%である。 医療費の増加と製品のプレミアム化が市場の成長を高めている。市場プレーヤーは、Eコマースサイトや広告を通じて製品を販売する革新的な戦略を打ち出しており、その結果、消費者は製品に魅了されている。アーユルヴェーダ歯磨き粉は、アロエベラ、ソーダ、ミルラ、ユーカリオイル、植物エキス、エッセンシャルオイルなどの成分で作られている。パラベン、フッ化物、人工甘味料などの有害成分を含まないため、需要が高まっている。口腔衛生と健康に対する人々の意識が高まるにつれ、このようなアーユルヴェーダ製品の需要は間もなく高まると予想される。 多くの地域の政府は、人々に口腔の健康と衛生について認識してもらうために、口腔衛生キャンペーンを実施している。世界口腔衛生デーなどのキャンペーンの1つは、良好な口腔衛生の利点を強調し、口腔疾患に関する認識を広め、口腔衛生の維持を促進することに焦点を当てている。アーユルヴェーダ歯磨き粉の長期的な需要は、化学物質を含まない環境に優しい製品に対する消費者の需要の増加と、現在の市場の可能性に拍車をかけた製品開発の急増により増加すると予想される。このため、生産者は拡大するアーユルヴェーダと植物エキスの分野に引き付けられ、その機能的で有機的な複雑性により消費者の関心を集めている。あらゆる年齢層で口腔の健康に対する関心が高まっていることや、アーユルヴェーダ製品を使用することの利点に対する顧客の意識が高まっていることから、市場は今後数年で拡大すると予想される。 第6回アーユルヴェーダの日に際し、Dabur International Ltdの子会社であるAfrican Consumer Care Ltdは、2021年11月にDabur Red Ayurvedic Toothpasteを発表した。この発売は、アーユルヴェーダの口腔ケアソリューションの普及に向けた同社のコミットメントを示すもので、消費者の歯科衛生ニーズに自然で効果的な選択肢を提供するものである。さらに、持続可能で化学物質を含まない環境に優しい製品に対する需要の高まりが、世界市場におけるアーユルヴェーダ歯磨き粉の需要を促進している。また、これらの製品は歯と歯茎のミネラル化に役立つため、多機能歯磨き粉に対する消費者の嗜好が需要を後押ししている。 アーユルヴェーダ歯磨き粉市場動向世界の人々の口腔衛生を阻害している口腔疾患の有病率は、都市化の進展や生活環境の変化とともに増加し続けており、その主な原因は、フッ化物への曝露が不十分であること、糖分を多く含む食品が入手可能であり、かつ安価であること、地域社会における口腔医療サービスへのアクセスが悪いことである。さらに、糖分の多い食品・飲料、タバコ、アルコールの急速な消費は、世界的な口腔衛生問題の一因となっている。世界保健機関(WHO)によると、口腔疾患は多くの国で重大な問題であり、痛み、不快感、醜状、さらには死を引き起こし、生涯を通じて人々に影響を及ぼす。 保健資源サービス局(HRSA)によると、ルイジアナ州は2021年、1歳から17歳の子供と青少年の口腔衛生問題の割合が最も高かった。ルイジアナ州の子供と青少年の約19%が、その時点で口腔の健康問題を抱えていると報告されている。一方、米国全体では、このようなケースは子供と青少年の14%に見られた。さらに、オーガニック歯磨き粉やアーユルヴェーダ歯磨き粉は、副作用の少ない安全な製品として認識されている。さらに、アーユルヴェーダ歯磨き粉には、歯を強くするハーブやスパイスが含まれていることでも知られている。したがって、このような問題の蔓延とアーユルヴェーダ歯磨き粉の使用に関する意識の高まりは、予測期間中に調査された市場をさらに押し上げると予想される。 さらに、オーラルヘルスケアへの支出が増加したことで、世界中の消費者が予防策を講じるようになり、その結果、ハーブやアーユルヴェーダ歯磨き粉を含む効果的なオーラルケア製品への需要が高まっている。また、アーユルヴェーダ歯磨き粉の選択に影響を与える要素として、効能に関する顧客の認識、ブランド認知度、価格設定、風味、企業の信頼性、製品情報の入手可能性などが挙げられる。 アジア太平洋地域がアーユルヴェーダ歯磨き粉市場を支配アジア太平洋地域は、インド、中国、韓国、タイなどの主要国によって、世界市場で大きなシェアを占めている。さらに、アーユルヴェーダ歯磨き粉は市販の歯磨き粉よりも様々な機能的利点があることが研究ベースの証拠から示唆されている。ハーブ産業のルーツは、特にインドなどの古代史にまで遡ることができる。歯磨き粉を含む伝統的なアーユルヴェーダ製品は、パーソナルケア製品ビジネスを含むあらゆる分野において、ホリスティックでパーソナライズされたアプローチを推し進める化学的製剤に代わる概念として、人々の意識が高まるにつれて人気が高まっている。インド政府は土着製品を奨励し、ナショナリズムの傾向を強めているため、同国の市場はさらに急成長すると予想される。 2023年3月、ニュージーランドに本社を置く自然健康食品会社レッドシールは、6種類の新しいオーラルケア製品を発表した。同社は、人工的で刺激の強い化学薬品の代わりにハーブ療法を製品に使用している。コンプリートケア、ホワイトニング、キッズは、ハーブとミネラルの歯磨き粉の製品の一つである。新製品はすべて、フッ素配合とフッ素無配合のものがある。一般的な衛生に対する消費者の懸念が持続する中、アジアの消費財トップ企業は、アーユルヴェーダやハーブ歯磨き粉のような新しいニッチなカテゴリーに参入することで、オーラルケアのポートフォリオを多様化している。アーユルヴェーダの世界的な広がりは、外国に移住するアジアの人口によってさらに推し進められ、歯磨き粉のような伝統的なオーラルケア製品の有望な市場を生み出している。また、プレミアム化はオーラルケアの増加傾向であり、輸入歯磨き粉や付加価値の高い歯磨き粉ブランドの数を押し上げている。これらの製品は小売店の棚に並べられ、店舗によって販売促進され、地域的な製品の浸透を高めている。 アーユルヴェーダ歯磨き粉産業概要アーユルヴェーダ歯磨き粉市場は競争が激しく、Dabur India Ltd.、Colgate-Palmolive Company、Patanjali Ayurved、Himalaya Global Holdings Ltd.、Vicco Laboratoriesなどの主要企業が参入している。著名な市場プレーヤーは、革新的な新製品を開発し、新しい消費者層をターゲットにしている。さらに、これらの企業は研究開発活動に投資する一方で、既存工場の生産能力増強に注力している。これらの企業は、成分、機能性、パッケージング、価格の面で製品を差別化し、競争上の優位性を獲得している。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場ダイナミクス 4.1 市場促進要因 4.1.1 世界的な人口の口腔衛生抑止による市場成長の促進 4.1.2 ハーブ成分入り歯磨き粉への傾斜 4.2 市場の阻害要因 4.2.1 従来型歯磨き粉の強い普及 4.3 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析 4.3.1 買い手/消費者の交渉力 4.3.2 供給者の交渉力 4.3.3 新規参入企業の脅威 4.3.4 代替製品の脅威 4.3.5 競争ライバルの激しさ 5 市場のセグメンテーション 5.1 流通チャネル 5.1.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット 5.1.2 コンビニエンスストア 5.1.3 オンライン小売店 5.1.4 薬局/ドラッグストア 5.1.5 その他の流通チャネル 5.2 地理 5.2.1 北米 5.2.1.1 米国 5.2.1.2 カナダ 5.2.1.3 メキシコ 5.2.1.4 その他の北米地域 5.2.2 ヨーロッパ 5.2.2.1 ドイツ 5.2.2.2 イギリス 5.2.2.3 イタリア 5.2.2.4 フランス 5.2.2.5 スペイン 5.2.2.6 ロシア 5.2.2.7 その他のヨーロッパ 5.2.3 アジア太平洋 5.2.3.1 中国 5.2.3.2 インド 5.2.3.3 日本 5.2.3.4 オーストラリア 5.2.3.5 韓国 5.2.3.6 その他のアジア太平洋地域 5.2.4 南米 5.2.4.1 ブラジル 5.2.4.2 アルゼンチン 5.2.4.3 南米のその他 5.2.5 中東・アフリカ 5.2.5.1 アラブ首長国連邦 5.2.5.2 南アフリカ 5.2.5.3 その他の中東・アフリカ地域 6 競争環境 6.1 主要プレーヤーが採用した戦略 6.2 市場シェア分析 6.3 企業プロフィール 6.3.1 ダブール・インディア社 6.3.2 コルゲート・パルモリーブ社 6.3.3 パタンジャリ・アーユルヴェーダ社 6.3.4 ヒマラヤ・グローバル・ホールディングス 6.3.5 ビッコ・ラボラトリーズ 6.3.6 ユニリーバPLC 6.3.7 アムウェイ・コーポレーション 6.3.8 グラクソ・スミスクライン PLC 6.3.9 Auromere Inc. 6.3.10 サンライダー・インターナショナル 7 市場機会と今後の動向
SummaryThe Ayurvedic Toothpaste Market size is estimated at USD 1.14 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.22 billion by 2029, growing at a CAGR of 14.21% during the forecast period (2024-2029). The rise in healthcare expenditure and premiumization of products is increasing the market's growth. The market players are creating innovative strategies to market their products through e-commerce websites as well as advertisements, due to which consumers are attracted to the products. Ayurvedic toothpaste is made with ingredients like aloe vera, soda, myrrh, eucalyptus oil, plant extract, and essential oils. It is free from toxic ingredients, such as parabens, fluorides, and artificial sweeteners, which have increased the demand for the product. As people become more conscious of their oral hygiene and health, demand for such Ayurvedic products is expected to rise shortly. The governments of many regions are conducting oral health campaigns to make people aware of oral health and hygiene. One of the campaigns, such as World Oral Health Day, focuses on highlighting the benefits of good oral health, spreading awareness about oral diseases, and promoting oral hygiene maintenance. Long-term demand for ayurvedic toothpaste is expected to rise due to increased consumer demand for chemical-free, eco-friendly products and a surge in product development spurred by current market potentials. This attracts producers to the expanding sector of Ayurveda and botanical extracts, which are gaining consumer appeal due to their functional and organic complexity. The market is expected to expand in the coming years due to rising oral health concerns among all age groups and increased customer awareness of the benefits of using Ayurvedic products. On the occasion of the 6th Ayurveda Day, African Consumer Care Ltd, a subsidiary of Dabur International Ltd, unveiled the Dabur Red Ayurvedic Toothpaste in November 2021. This launch marked the company's commitment to the promotion of Ayurvedic oral care solutions, providing consumers with a natural and effective option for their dental hygiene needs. Additionally, the rising demand for sustainable, chemical-free, and eco-friendly products has propelled the demand for ayurvedic toothpaste in the global market. Also, the demand is fueled by consumer preferences for multifunctional toothpaste, as these products help in the mineralization of teeth and gums. Ayurvedic Toothpaste Market TrendsDeterring Oral Health Among Population GloballyThe prevalence of oral diseases continues to increase with growing urbanization and changes in living conditions, primarily owing to inadequate exposure to fluoride, the availability, and affordability of foods with high sugar content, and poor access to oral healthcare services in the community. Furthermore, the rapid consumption of sugary foods and beverages, tobacco, and alcohol has contributed to global oral health problems. According to the World Health Organization (WHO), oral diseases are a significant problem in many countries and affect people throughout their lives, causing pain, discomfort, disfigurement, and even death. According to the Health Resources and Services Administration (HRSA), Louisiana had the highest rate of oral health problems among children and adolescents aged 1 to 17 years in 2021. Approximately 19% of kids and teenagers in Louisiana were reported to have oral health issues at that time. In comparison, across the United States, such cases were present in 14% of children and adolescents. Furthermore, organic or ayurvedic toothpaste is perceived as a safe product with the fewest side effects. Additionally, ayurvedic toothpaste is known for its ingredients, which include herbs and spices to strengthen the teeth. Hence, the prevalence of such issues and the increased awareness about using ayurvedic toothpaste is expected to further boost the market studied over the forecast period. Moreover, with the increased expenditure on oral healthcare, consumers across the world have started taking preventive measures, which, in turn, has increased the demand for effective oral care products, including herbal or ayurvedic toothpaste. Also, customers' perceptions regarding benefits, brand awareness, pricing, flavors, the company's credibility, and the availability of product information are some of the elements that impact their choice of Ayurvedic toothpaste. Asia-Pacific Dominates the Ayurvedic Toothpaste MarketThe Asia-Pacific region holds the major market share in the global market, with major countries such as India, China, South Korea, and Thailand. Moreover, research-based evidence suggests that ayurvedic toothpaste has various functional benefits over commercially available toothpaste. The herbal industry's roots can be traced back to ancient history, especially in countries like India. Traditional Ayurvedic products, including toothpaste, are becoming more popular as people become more aware of the concept as an alternative to chemical formulations that pushes for a holistic and personalized approach in all areas, including the personal care products business. The market in the country is further expected to grow faster, owing to the Indian government's promotion of indigenous products and increasing nationalistic tendencies. In March 2023, Red Seal, a natural health products company based in New Zealand, introduced six new oral care products. The company uses herbal remedies instead of artificial and harsh chemicals in its products. Complete care, whitening, and kids are among the herbal and mineral toothpaste offerings. All new products are available in fluoride and fluoride-free formulations. As consumer concerns about general hygiene persist, Asia's top fast-moving consumer goods companies are diversifying their oral care portfolio by entering new and niche categories, such as Ayurvedic or herbal toothpaste. Ayurveda's global reach is pushed further by the Asian population migrating to foreign countries, creating a promising market for traditional oral care products, such as toothpaste. Also, premiumization is an increasing trend in oral care, boosting the number of imported or value-added toothpaste brands. These products are stocked on retail shelves and promoted by stores to improve regional product penetration. Ayurvedic Toothpaste Industry OverviewThe Ayurvedic toothpaste market is highly competitive, with key players like Dabur India Ltd, Colgate-Palmolive Company, Patanjali Ayurved, Himalaya Global Holdings Ltd., and Vicco Laboratories. The prominent market players have been developing new and innovative products and targeting new consumer demographics. Additionally, these companies are focusing on increasing the production capacities of their existing plants while investing in R&D activities. These players differentiate their products in terms of ingredients, functionality, packaging, and price to gain a competitive advantage. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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