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インドの生理用品市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


India Feminine Hygiene - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

インドの女性用衛生市場規模は2024年に9億米ドルと推定され、2029年には17.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は14.85%である。 中期的には、親密な衛生に関する意識の高ま... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

インドの女性用衛生市場規模は2024年に9億米ドルと推定され、2029年には17.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は14.85%である。

中期的には、親密な衛生に関する意識の高まりと、生理用ナプキン、タンポン、パンティライナーといった生理用品への嗜好の高まりが、国内の女性用衛生用品の需要を牽引している。インド政府は、女性の月経衛生に関する啓発プログラムを全国でいくつか立ち上げている。しかし、特に農村部では月経はタブー視され続けており、調査対象市場の成長を妨げている。同国では、ソーシャルメディアの台頭や、月経衛生用品を使用することの利点についての認識を高めるための政府やNGOによる様々な取り組みにより、プロモーションや教育セッションの数が増加している。例えば、2022年に保健家族福祉省は農村部の10~19歳の思春期の女子の生理衛生促進のための制度を導入した。

女性用衛生用品のさまざまな技術革新と入手のしやすさが市場を牽引している。例えば、タンポン市場は未開拓の可能性を秘めている。ほとんどの顧客は、その利便性と汚れを避けるためにこの製品を使用している。生理用ナプキンには、昼用と夜用に適した多くの種類がある。ナプキンの厚さやサイズは様々である。極薄のナプキンは、都市部の女性に好評である。インドに輸入される生理用ナプキンや外国の女性用衛生用品に対するGSTの例外措置は、市場の成長を積極的に後押ししている。輸入業者は10%の基本関税を支払う必要がある。それ以前は、10%の関税に12%のGSTが加算され、合計22%の税金がかかっていた。このため、潜在力の高い消費者製品分野を開拓し、市場での競争優位性を獲得するため、同国に進出する国際ブランドが増加している。

生理用品市場の動向

技術の進化と市場へのブランド浸透の増加

女性用生理用品市場は、柔らかさ、吸収力、性能、ブランド・ロイヤルティ、価格の良さ、価値といった要素に大きく影響される。数時間しかもたない従来のパッドとは異なり、消費者は現在、吸収技術を向上させた生理用品を求めている。そのため、各メーカーは吸収コアを最適化し、体液分配材の性能を高めた生理用品を提供している。市場は依然として生理用ナプキンが支配的である。しかし、インティメイトケア製品、尿カップ、タンポンへの関心の高まりが、国内での製品発売を後押ししている。同国では、オーガニック・ブランドやエコ・ブランドが市場に参入し、環境意識の高い消費者に対応している。

女性用衛生用品の需要は都市部で著しく伸びており、個人向けで環境に優しい選択肢を提供することを奨励している。費用対効果の高さから、女性用衛生用品分野では環境に優しい製品に対する需要が高まっている。費用対効果とは別に、廃棄物の発生が最小限であることも、月経カップや再利用可能な布ナプキンのような製品の採用増加を促す主な要因である。例えば、2021年12月、Pee Safe社は女性用衛生用品を提供する小売店を立ち上げた。同社は、インド全土に50店舗以上をオープンする計画の一環として、プネとムンバイに店舗をオープンした。

新興企業、自助グループ、資金調達の増加

インドでは、消費者が生理用ナプキンを選ぶようになった。この傾向はインドの女性衛生産業における生理用ナプキン市場を押し上げた。同国では女性衛生への注目が高まった結果、認知度や価格の不足といった業界の大きな課題を克服して市場に参入しようとする国内の新興企業、NGO、自助グループの数が増加した。ここ数年、多くの月経関連新興企業が台頭し、月経衛生用品へのアクセスや認識が不足している3億人以上の女性にリーチするため、テクノロジーを積極的に活用している。これらの新興企業は、農村部の恵まれない女性たちに手頃な価格の生理用ナプキンを提供している。経済調査研究のデータから、2016-17年から2020-21年の間に、新興企業とインド特許出願の割合が5倍以上に増加したことが明らかになった。2022年1月、ラジャスタン州政府は女性に優しいプロジェクト「I am Udaan」を開始した。200クローネを投じるこの計画では、住んでいる場所に関係なく、州内のすべての少女と女性に生理用ナプキンを無料で提供する。このような要因が、研究された市場を牽引している。

女性用衛生器具産業の概要

インドの女性用衛生市場は競争が激しく、市場シェアを拡大するために市場参入企業間の競争が激化している。シェアでは、Procter & Gamble、Kimberly-Clark Corporation、Unicharm Corporation、Johnson & Johnson Private Limited、Essity ABといった企業が市場を独占している。メーカー各社は、消費者の注目を集め、国内での競争優位性を獲得することで、消費者基盤を拡大するため、多額の広告宣伝費を投じている。プライベート・ブランドの女性用衛生用品メーカーは、製品の提供、パッケージング、価格設定の面で、既存メーカーに厳しい競争を挑んでいる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 サプライヤーの交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分
5.1 製品タイプ
5.1.1 生理用ナプキン/パッド
5.1.2 タンポン
5.1.3 生理用カップ
5.1.4 その他のタイプ
5.2 流通チャネル
5.2.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.2 薬局/ドラッグストア
5.2.3 オンライン小売店
5.2.4 その他の流通チャネル

6 競争環境
6.1 主要プレーヤーの戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 プロクター・アンド・ギャンブル社
6.3.2 Essity AB
6.3.3 ジョンソン・エンド・ジョンソン プライベート リミテッド
6.3.4 キンバリー・クラーク・コーポレーション
6.3.5 Tzmo SA
6.3.6 Redcliffe Hygiene Pvt.
6.3.7 エッジウェル・パーソナルケア
6.3.8 ユニリーバPLC
6.3.9 ユニ・チャーム株式会社
6.3.10 Wet and Dry Personal Care Pvt.

7 市場機会と今後の動向

8 免責事項

 

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Summary

The India Feminine Hygiene Market size is estimated at USD 0.9 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.79 billion by 2029, growing at a CAGR of 14.85% during the forecast period (2024-2029).

Over the medium term, the increasing awareness about intimate hygiene and increasing preference for menstrual products, like sanitary pads, tampons, and panty liners, are driving the demand for feminine hygiene products in the country. The Government of India has launched several awareness programs across the country about women's menstrual hygiene. However, menstruation continues to be a taboo, especially in rural areas, impeding the growth of the market studied. The country is witnessing an increasing number of promotions and educational sessions due to the rising prominence of social media and the various initiatives taken by the government and NGOs to increase awareness about the benefits of using menstrual hygiene products. For instance, in 2022, the Ministry of Health and Family Welfare introduced a scheme for the promotion of menstrual hygiene among adolescent girls in the age group of 10-19 years in rural areas.

Various innovations and easy availability of feminine hygiene products have been driving the market. For example, the tampons market has a lot of untapped potential. Most of the customers use the product due to its convenience and to avoid stains. Sanitary napkins are available in many variants suitable for day and night usage. The thickness and size of these napkins vary. Ultra-thin sanitary napkins are well-received by women in urban areas. The exception of GST on sanitary pads napkins and foreign feminine hygiene products imported to India is positively boosting the growth of the market. The importers have to pay a basic custom duty of 10%. Earlier, their product was charged 10% customs duty plus 12% GST, bringing the total tax incidence on their product to 22%. Thus, due to this development, an increasing number of international brands are expanding their presence in the country to tap into one of highly potential consumer products segments of the country and gain competitive advantage in the market.

Feminine Hygiene Market Trends

Technological Evolutions and Increasing Penetration of Brands in the Market

The feminine hygiene products market is highly influenced by factors such as softness, absorbency, performance, brand loyalty, good price, and value. Unlike the earlier traditional pads that lasted only a few hours, consumers now demand menstrual products with increased absorption technology. Thus, the manufacturers are offering menstrual products with optimized absorbent cores to enhance performance in fluid distribution material. The market is still dominated by sanitary napkins. However, the growing interest in intimate care products, urinary cups, and tampons is driving product launches in the country. The country has witnessed the entry of organic and eco-friendly brands in the market, catering to more eco-conscious consumers.

The demand for feminine hygiene products is significantly growing in urban areas, encouraging the players to offer personalized and eco-friendly options. Due to their cost-effectiveness, there is increasing demand for eco-friendly products in the female hygiene segment. Apart from cost-effectiveness, minimal waste generation is another major factor driving the increased adoption of products like menstrual cups and reusable cloth pads. For example, in December 2021, Pee Safe launched its retail store offering feminine hygiene products. The company opened its store in Pune and Mumbai as part of its plan of opening 50+ stores across India.

Emergence of More Start-ups, Self-help Groups, and Funding

In India, consumers choose sanitary pads as menstrual hygiene has gained prominence in society for several reasons. This trend has boosted the sanitary pads market in the Indian feminine hygiene industry. The increased focus on feminine hygiene in the country resulted in a rising number of domestic start-ups, NGOs, and self-help groups trying to tap into the market by overcoming the industry's major challenges, including a lack of awareness and affordability. Many menstrual start-ups have emerged in the past few years and are actively using technology to reach over 300 million women who lack access to menstrual hygiene products and awareness. These start-ups are providing affordable sanitary napkins to underprivileged women in rural areas. Data from the Economic Survey study reveal that between 2016-17 and 2020-21, the proportion of start-ups and Indian patent applications increased by more than five times. In January 2022, the Rajasthan government started "I am Udaan," a women-friendly project. This plan, which will cost INR 200 crore, will provide free sanitary napkins to every girl and woman in the state, regardless of where they live. Such factors are driving the market studied.

Feminine Hygiene Industry Overview

The Indian feminine hygiene market is highly competitive, with intense competition among the market players to increase their share in the market. In terms of share, the market is dominated by players such as Procter & Gamble, Kimberly-Clark Corporation, Unicharm Corporation, Johnson & Johnson Private Limited, and Essity AB. The manufacturers are investing a heavy amount of advertising and promotional activities to increase their consumer base by capturing their attention and gaining a competitive advantage in the country. Private-label feminine hygiene product manufacturers have been giving tough competition to the existing players in terms of product offerings, packaging, and pricing.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Sanitary Napkins/Pads
5.1.2 Tampons
5.1.3 Menstrual Cups
5.1.4 Other Types
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Pharmacies/Drug Stores
5.2.3 Online Retail Stores
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Strategies Adopted by Key Players
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Procter & Gamble Company
6.3.2 Essity AB
6.3.3 Johnson & Johnson Private Limited
6.3.4 Kimberly Clark Corporation
6.3.5 Tzmo SA
6.3.6 Redcliffe Hygiene Pvt. Ltd
6.3.7 Edgewell Personal Care
6.3.8 Unilever PLC
6.3.9 Unicharm Corporation
6.3.10 Wet and Dry Personal Care Pvt. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

 

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