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ハンドケア - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年〜2029年の成長予測


Hand Care - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

ハンドケア市場規模は2024年に83.3億米ドルと推定され、2029年には102.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.31%である。 主なハイライト 市場の主な原動力は、手指衛生... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ハンドケア市場規模は2024年に83.3億米ドルと推定され、2029年には102.8億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は4.31%である。

主なハイライト

  • 市場の主な原動力は、手指衛生を維持する必要性の高まりと、健康に対する消費者の支出力の上昇である。また、清潔で健康的なライフスタイルに対する政府組織の意識は、ソーシャルメディアやオンラインチャネルを通じて高まっている。米国疾病予防管理センター(CDC)ですら、医療従事者のアドヒアランスを向上させるために「Clean Hands Count」キャンペーンを組織し、手指衛生に関する神話や誤解に取り組んでいる。
  • 2018年には、世界保健機関(WHO)も手指衛生キャンペーン「Make a Difference-Prevent Sepsis in Health Care」を組織し、医療における敗血症の負担に実質的な影響を与えるために実施された。そのため、毎年5月5日は世界手指衛生デーとなっている。このキャンペーンの一環として、手指衛生の理念、行動、関連製品を広めている。
  • 地理的には、北米が世界のハンドケア市場を支配している。さらに、アジア太平洋地域は、可処分所得の増加とともに健康とウェルネスへの関心が高まっているため、過去10年間で最も高い成長率を記録すると予想されている。
  • しかし、ハンドケア市場の成長における主な課題は、一部の企業が製品に使用している化学成分によって生じるアレルギーである。メーカーは、アルコールベースの手指消毒剤が引き起こす肌荒れを防ぐため、アロエベラのような天然成分を製品に添加している。主要市場プレーヤーは、メディア報道や広告、販促活動を通じて手指消毒剤/ハンドケア製品の使用を推進している。これは、世界市場での市場シェアを拡大し、より多くの顧客を引き付ける上で役立っている。

ハンドケア市場の動向

除菌・消毒剤の需要拡大

  • 除菌剤の必要性と通常の石鹸に比べたその高い効果に関する消費者の意識の高まりが、市場の売上を牽引している。また、世界保健機関(WHO)や食品医薬品局(FDA)が手指衛生やそれに関連する有害な病気について人々に認識させるために行っている取り組みや、オーガニック成分や心地よい香りの追加といった主要企業による製品革新が、市場の成長を後押ししている。
  • 例えば、GOJO Industries, Inc.のブランドであるPurellは、植物由来のエタノールを使用し、リサイクル可能なPETプラスチック容器で販売される環境に優しい手指消毒剤を発売した。アムウェイ・インディアは、硫酸塩、パラベン、トリクロサンといった広く使用されている防腐剤を含まない液体ハンドウォッシュ「ペルソナ ジャームプロテクション&モイスチャライジング」を発売した。
  • さらに、COVID-19の大流行は、世界の手指消毒剤の売上にプラスの影響を与えた。人々の最大の関心事が健康と衛生に移ったため、感染防止スキンケア製品の需要が増加した。感染の拡大を食い止めるため、WHOは日常的な手洗いに加えて手指消毒剤の使用を勧告した。そのため、こうした取り組みが市場の需要を増加させた。
  • 消費者は手指衛生の必要性と、それが全体的な衛生と健康にどのように関係するかについて、ますます意識するようになっている。手指消毒剤の使用は感染症の蔓延を食い止めるために必要であり、市場の拡大が見込まれる。加えて、手洗いよりも手指消毒剤の方が携帯性と利便性が高く、様々な病気の予防に成功することから、多くの消費者層を惹きつけ、手指消毒剤の売上を押し上げている。

アジア太平洋地域が市場で最も速い成長を遂げる

  • アジア太平洋地域は、学校や病院での政府組織による意識向上トレーニングやキャンペーンの増加により、市場の著しい成長を目の当たりにしている。例えば、Matilda International Hospital (MIH)、Shiraz Nemazee Hospital、Tokyo Medical University Hospital、Nakornping Hospitalなどの病院は、医療従事者のコンプライアンスを確保するための教育プログラムを通じて手指衛生の推進に参加している。
  • また、インドでは、ヒンドゥスタン・ユニリーバ・リミテッド(HUL)がスワチ・バラット・アビヤン(Swachh Bharat Abhiyan)キャンペーンと協力し、食事前、調理前、トイレ使用後に定期的に手を洗うことを国民一人ひとりに奨励している。そのため、企業は革新的な自然派製品を発売している。例えば、2021年3月、AVAグループの主力ブランドであるMedimixは、抗菌性に加え、アロエベラやトゥルシなどの天然成分を配合した100%天然成分の手指消毒ジェルの新ラインの発売を発表した。
  • アジア太平洋地域は、ニパウイルス、新型コレラ、デング熱など、新興感染症のホットスポットとして認識されている。生物多様性の損失は、これらの疾病の発生と蔓延の重大な要因であると考えられている。
  • 生物多様性の損失は、自然の生息地の分断と劣化につながり、野生動物は人間や家畜とより密接に接触せざるを得なくなる。このような接近の増加は、動物から人への人獣共通感染症の感染を促進する可能性がある。さらに、生物多様性の損失は生態系を変化させ、デング熱のような病気を蔓延させる蚊のような媒介動物の増殖を助長する条件を作り出す可能性がある。
  • したがって、生物多様性の喪失に対処し、自然の生態系を保護することは、新興感染症のリスクを軽減する上で極めて重要である。保全活動は、健全な生態系を維持し、人獣共通感染症の発生頻度や重症度を軽減するのに役立つ。また、疾病監視や管理といった公衆衛生対策の改善も、新興感染症の予防と影響の軽減に役立つ。
  • このように、さまざまな疾病の発生が増加し、蔓延が懸念されるようになったため、人々の意識が高まっている。その結果、手指消毒、手洗い、さまざまなハンドケア製品の使用といった予防対策が実施されるようになった。さらに、人々の健康意識の高まりと多くの疾病の発生により、中国はアジア最大の手指消毒剤市場の一つとなっている。米国疾病管理センター(CDC)は、病気になるのを防ぐために手指消毒剤の使用を勧めている。上記のすべての要因が、この地域のハンドケア市場を牽引している。

ハンドケア業界の概要

世界のハンドケア市場は、さまざまな国の地域および国内の大手企業によって断片化されている。消費者の間でブランドの存在感を高めるために、企業の合併、拡大、買収、提携が重視されている。主要企業は、天然成分で製造されたハンドケア製品への顧客のシフトに対応して、製品ラインを拡大している。メーカーは、保護衛生ソリューションを提供するために、アロエベラやツルシなど、消毒液に新しい有益な物質を導入することに注力している。企業はまた、フォーム、ジェル、液体、スプレーなど、数種類の皮膚洗浄剤への投資にも注力している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー
3.1 市場概要

4 市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 製品タイプ
5.1.1 ハンドクリーム/保湿剤
5.1.2 ハンドウォッシュ
5.1.3 手指消毒剤/殺菌剤
5.2 流通チャネル
5.2.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.2.2 コンビニエンスストア/食料品店
5.2.3 オンライン小売店
5.2.4 その他の流通チャネル
5.3 地理
5.3.1 北米
5.3.1.1 米国
5.3.1.2 カナダ
5.3.1.3 メキシコ
5.3.1.4 その他の北米地域
5.3.2 ヨーロッパ
5.3.2.1 スペイン
5.3.2.2 イギリス
5.3.2.3 ドイツ
5.3.2.4 フランス
5.3.2.5 イタリア
5.3.2.6 ロシア
5.3.2.7 その他のヨーロッパ
5.3.3 アジア太平洋
5.3.3.1 中国
5.3.3.2 日本
5.3.3.3 インド
5.3.3.4 オーストラリア
5.3.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 南米
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 アルゼンチン
5.3.4.3 その他の南米地域
5.3.5 中東・アフリカ
5.3.5.1 南アフリカ
5.3.5.2 サウジアラビア
5.3.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争環境
6.1 最も採用されている戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 ユニリーバ
6.3.2 プロクター・アンド・ギャンブル
6.3.3 ジョンソン・エンド・ジョンソン
6.3.4 レキットベンキーザー・グループ plc
6.3.5 オリフレーム化粧品S.A.
6.3.6 ロクシタン
6.3.7 上海ジャーワユナイテッド
6.3.8 ウィールスフィールズ・ローマン
6.3.9 ヒマラヤ・グローバル・ホールディングス
6.3.10 アムウェイ・インディア・エンタープライゼス(P)リミテッド

7 市場機会と今後の動向

8 アムウェイについて

 

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Summary

The Hand Care Market size is estimated at USD 8.33 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.28 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.31% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The market is mainly driven by the increasing need to maintain hand hygiene and the rising consumer expenditure power on health. Also, government organizations' awareness of clean and healthy lifestyles is increasing through social media and online channels. Even the United States Centers for Disease Control and Prevention (CDC) organized a 'Clean Hands Count' campaign to improve healthcare provider adherence, addressing the myths and misperceptions about hand hygiene.
  • In 2018, World Health Organization (WHO) also organized a hand hygiene campaign, 'Make a Difference-Prevent Sepsis in Health Care,' which was conducted to substantially impact the burden of sepsis in health care. Therefore, every year World Hand Hygiene day is celebrated on the 5th of May globally. As a part of the campaign, they promote the idea, the actions, and the products associated with Hand Hygiene.
  • Geographically, North America dominates the global hand care market, owing to high hygiene standards among the United States population. Moreover, Asia-Pacific is expected to witness the highest growth rate from the last decade, owing to an increase in concern towards health and wellness paired with a rise in disposable income.
  • However, the main challenge in the hand care market growth is the allergies arising due to the chemical ingredients used in the products by a few of the companies. Manufacturers are adding natural components like aloe vera to their products to prevent the rough skin that alcohol-based hand sanitizers create. Key market players are pushing the usage of hand sanitizers/hand care products through media coverage, advertising, and promotional initiatives. This is assisting them in increasing their market share in the global market and attracting more customers.

Hand Care Market Trends

Growing demand for sanitizers and disinfectants

  • The growing awareness of consumers regarding the need for sanitizer and its advanced effectiveness compared to normal soaps is driving market sales. Also, initiatives taken by the World Health Organization (WHO) and Food and Drug Administration (FDA) to make people aware of hand hygiene and harmful diseases associated with it, paired with product innovations by the key players such as the addition of organic ingredients and soothing fragrances are boosting the market growth.
  • For instance, Purell, a GOJO Industries, Inc brand, launched a green hand sanitizer made with plant-based ethanol and sold in a recyclable PET plastic container. Amway India launched a liquid hand wash - Persona Germ Protection and Moisturizing, free from widely used preservatives such as sulfate, paraben, and triclosan.
  • Additionally, the COVID-19 pandemic positively affected hand sanitizer sales worldwide. Anti-infection skincare products have increased demand as people's top concerns shifted to health and hygiene. To stop the infection from spreading, the WHO advised using hand sanitizers in addition to routine hand washing. Thus, these initiatives increased market demand.
  • Consumers are becoming increasingly conscious of the necessity of hand hygiene and how it relates to their overall hygiene and health. Hand sanitizer use is necessary to stop the spread of infectious diseases, which is anticipated to promote market expansion. In addition, hand sanitizers' portability and convenience over hand washes and their success in preventing a variety of diseases attract a sizable consumer base and boost hand sanitizer sales.

Asia-Pacific to Witness Fastest Growth in the Market

  • Asia-Pacific is witnessing significant growth in the market owing to the increased awareness training and campaigns spread by government organizations in schools and hospitals. For instance, hospitals such as Matilda International Hospital (MIH), Shiraz Nemazee Hospital, Tokyo Medical University Hospital, and Nakornping hospital, to name a few, have been participating in the promotion of hand hygiene through educational programs to ensure compliance on the part of healthcare providers.
  • Also, in India, Hindustan Unilever Limited (HUL), in collaboration with Swachh Bharat Abhiyan Campaign, encouraged every citizen to wash their hands regularly before eating, cooking, and after using the toilet. Therefore, companies are launching innovative natural products. For instance, in March 2021, The AVA Group's flagship brand, Medimix, announced the release of a new line of hand sanitizer gel that is 100% natural and contains natural components like aloe vera and Tulsi, in addition to having antibacterial characteristics.
  • The Asia-Pacific region has been identified as a hotspot for emerging infectious diseases, including the Nipah virus, novel cholera, and dengue fever. Biodiversity loss is considered to be a significant factor contributing to the emergence and spread of these diseases.
  • Biodiversity loss can lead to the fragmentation and degradation of natural habitats, which forces wildlife to come into closer contact with people and their domestic animals. This increased proximity can facilitate the transmission of zoonotic diseases from animals to humans. Additionally, biodiversity loss can alter ecosystems, creating conditions that favor the proliferation of disease vectors like mosquitoes, which can spread diseases like dengue fever.
  • Therefore, addressing biodiversity loss and protecting natural ecosystems is crucial to reducing the risk of emerging infectious diseases. Conservation efforts can help to maintain healthy ecosystems and reduce the frequency and severity of zoonotic disease outbreaks. Improved public health measures, such as disease surveillance and control, can also help to prevent and mitigate the impact of emerging infectious diseases.
  • Thus, people have become more aware due to the rising occurrences and concerns about the spread of various diseases. This has resulted in implementing preventive measures like hand sanitizing, hand washing, and using various hand care products. Furthermore, due to the rising health consciousness among the people and the outbreak of numerous diseases, China is one of the largest hand sanitizer markets in Asia. The Centers for Disease Control (CDC) has advised using hand sanitizer to prevent getting sick. All the above-mentioned factors drive the hand care market in this region.

Hand Care Industry Overview

The global hand care market is fragmented due to large regional and domestic players in different countries. Emphasis is given to the companies' mergers, expansion, acquisitions, and partnerships to boost their brand presence among consumers. The key players are expanding their product lines in response to the customer shift towards hand care products produced with natural ingredients. Manufacturers are concentrating on introducing newer beneficial substances into disinfection solutions, such as aloe vera and tulsi, on providing protective hygiene solutions. Companies are also concentrating on investing in several types of skin washes, such as foam, gel, liquid, and sprays.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Hand Cream/Moisturizer
5.1.2 Hand Wash
5.1.3 Hand Sanitizers/Disinfectants
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Convenience/Grocery stores
5.2.3 Online Retail Stores
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Spain
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East and Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Unilever
6.3.2 Procter & Gamble
6.3.3 Johnson & Johnson
6.3.4 Reckitt Benckiser Group plc
6.3.5 Oriflame Cosmetics S.A.
6.3.6 L'Occitane, Inc.
6.3.7 Shanghai Jahwa United Co.
6.3.8 Whealthfields Lohmann
6.3.9 Himalaya Global Holdings Ltd.
6.3.10 Amway India Enterprises (P) Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ABOUT US

 

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