オンライン化粧品:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測
Online Cosmetics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029
オンライン化粧品市場規模は2024年に149.6億米ドルと推定され、2029年には224.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.47%である。 主なハイライト インターネットの強力... もっと見る
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サマリー オンライン化粧品市場規模は2024年に149.6億米ドルと推定され、2029年には224.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.47%である。 主なハイライト- インターネットの強力な普及は、化粧品に対する消費者の意識向上に大きく寄与している。インスタグラム、フェイスブック、スナップチャット、ツイッターなど、さまざまなソーシャルメディア・プラットフォームを利用するアクティブなソーシャルメディア・ユーザーが世界中で増加していることが、オンライン媒体を通じた化粧品需要を支えている。化粧品業界の各ブランドは、ソーシャルメディアの可能性を活用しつつある。
- ソーシャル・メディア・ネットワークは、デジタル・マーケティングの状況を一変させ、世界的にユーザーのエンゲージメントを促進している。さらに、ソーシャルメディア上のインフルエンサーが美容法を紹介する傾向はここ数年で高まっており、国内外の美容企業はブランドの認知度を高め、潜在的な消費者にリーチするためにインフルエンサーを活用するようになっている。これは、特に世界的に展開している大手カラーコスメブランドで顕著であり、最も高い成長を示しているのは、ソーシャルメディア上でメイクアップチュートリアルを公開する傾向である。
- ビーガン化粧品やオーガニック化粧品の安全性に対する消費者の意識の高まりは、メーカーが新たな製品を発売し、新興セグメントでの足跡を拡大することを後押ししている。例えば、2021年6月、社会意識の高いフランスの化粧品会社SO'BiO éticは、環境に優しく健康的な化粧品を提供するため、米国でオーガニック美容ラインを立ち上げた。同社の製品は、グリコール、パラベン、シリコン、ナノ粒子、PEG、ケミカルフィルターを使用していないと主張している。
- さらに、消費者に幅広い製品と選択肢を提供するeコマース・プラットフォームでの製品の幅広い利用可能性により、ナチュラル・オーガニック化粧品のオンライン販売は世界中で活況を呈している。そのため、メーカー各社は消費者の需要を満たすため、新しいオンラインストアを立ち上げている。
- 例えば、2022年2月、英国の多国籍小売企業であるネクストは、英国のスキンケア・メーカーとパートナーシップを構築し、16種類のヴィーガン・スキンケア製品からなる新ビューティー・ブランド「Woah」を立ち上げた。オンラインで購入できるこの新ビューティー・ブランドは、とろけるようなクレンジング・バーム、ビタミンC美容液、ブライトニング・トナー、ハイドレーション・マスクなどの製品を提供するようデザインされている。
オンライン化粧品市場動向ナチュラル/オーガニック志向の高まり- 市場では合成化粧品が大きなシェアを占めているが、近年、健康意識の高まりから、消費者は植物由来、無添加、自然派化粧品にシフトしている。従来の化粧品に含まれる化学物質の副作用が、肌荒れ、アレルギー、くすみなどの病気につながるという懸念の高まりが、自然化粧品やオーガニック化粧品の需要に拍車をかけている。
- 合成化粧品の長期使用は、刺激、ホルモンバランスの乱れ、毒性など、さまざまな健康問題を引き起こす可能性がある。しかし、植物エキスや天然オイルなどのオーガニック成分で作られた化粧品は、肌に害を与えない。化学物質を含まず、原料の調達先が透明な自然派化粧品は消費者に好まれており、自然派化粧品の需要を牽引する可能性が高い。
- こうした関心の高まりに対応するため、同市場のメーカー各社は、オーガニック、ビーガン、ナチュラル、ケミカルフリー、クルーエルティフリーなどの謳い文句を掲げ、植物由来のクリーンラベル成分を配合した幅広いオーガニックスキンケア製品を投入することで、製品ラインナップの刷新と拡大を図っている。
- 例えば、資生堂は2022年4月、地元の垂直農園から無農薬の植物を調達する新しい美容ブランド「Ulé(ウレ)」を発表した。資生堂がインキュベートしたこのフランスの新興企業は、タワーファームと協力してパリ近郊で栽培されたエキゾチックな原料を調達している。Uléは、大量に購入した乾燥植物を出荷する代わりに、パリ近郊の垂直農場から新鮮な植物を調達し、そこで「最適な効能で手摘み」される。
アジア太平洋地域が最も急成長している市場- アジア太平洋地域では、インターネットサービスの普及に伴うスマートフォンユーザーの増加により、オンライン化粧品への需要が高まっている。中国やインドなどの新興国は、各国のEコマースエコシステムの継続的な発展により、オンライン買い物客の数が最も多い。
- 例えば、国際貿易局(ITA)と米国商務省(USDoC)の最近の調査によると、ライブストリーミングの人気は著しく高まっている。2021年現在、中国の化粧品eコマース全体の約10%を占めている。さらに、都市化による生活水準の向上や働く女性の増加が、オンライン化粧品の需要を押し上げている。
- 中間層は、嗜好の著しい変化に基づき、急速に進化する美容製品を購入する可能性が高い。このように、この地域における中流階級の人口増加は、オンライン化粧品に対する急増する需要の原因となっている。
- 近年、無農薬やヴィーガンの原料を使った美容製品は高い普及率を記録しており、アジア諸国ではますます人気が高まっている。さらに、オーガニック化粧品に特化したオンライン企業もいくつかあり、プライベートブランドから国際的なブランドまで、消費者が自宅に居ながらにしてワンクリックで、より包括的な選択ができるようになっている。
- 例えば、インドでよく受け入れられているオンライン化粧品企業には、Vanity Wagon、The Glocal Store、Just Herbs、Nykaa、healthandglow.comなどがある。
オンライン化粧品業界の概要オンライン化粧品市場は競争が激しく、地域および世界のプレーヤーが強い存在感を示している。需要の大半は、化粧品ブランドに対する消費者の高い意識とオンライン購入への親和性によってもたらされている。調査対象市場では、オンラインチャネルへの浸透を高めるため、天然、オーガニック、持続可能性を謳うポートフォリオを立ち上げ、買収する有力企業もある。同様に、主要ブランドはeコマース・プラットフォームやソーシャルメディア・インフルエンサーと提携し、リーチを拡大し市場での地位を維持している。 例えば、2022年7月、国産美容ブランドNutriglowは、Eコマース大手Flipkartと戦略的提携を結び、同社のスキンケアと化粧品をFlipkartのプラットフォームで独占的に販売した。市場で確認されている主要企業には、Loreal SA、The Estee Lauder Companies、LVHM Moet Hennessy Louis Vuitton、Coty Inc、Revlon Incなどがある。 その他の特典 - エクセル形式の市場推定(ME)シート
- 3ヶ月のアナリスト・サポート
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目次 1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲
2 調査方法
3 エグゼクティブサマリー
4 市場ダイナミクス
4.1 市場の促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ
5 市場区分
5.1 製品タイプ
5.1.1 顔用化粧品
5.1.2 目元用化粧品
5.1.3 リップ化粧品
5.1.4 ネイル化粧品
5.2 カテゴリー
5.2.1 マス
5.2.2 プレミアム
5.3 流通チャネル
5.3.1 企業ウェブサイト
5.3.2 小売ウェブサイト
5.4 地理
5.4.1 北米
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 メキシコ
5.4.1.4 その他の北米地域
5.4.2 欧州
5.4.2.1 イギリス
5.4.2.2 ドイツ
5.4.2.3 スペイン
5.4.2.4 フランス
5.4.2.5 イタリア
5.4.2.6 その他のヨーロッパ
5.4.3 アジア太平洋
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 オーストラリア
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 南米
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 アルゼンチン
5.4.4.3 南米のその他
5.4.5 中東・アフリカ
5.4.5.1 サウジアラビア
5.4.5.2 南アフリカ
5.4.5.3 その他の中東・アフリカ
6 競争環境
6.1 主要企業の戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 ロレアル SA
6.3.2 株式会社資生堂
6.3.3 エスティローダー カンパニーズ
6.3.4 ナチュラ・アンド・カンパニーズ
6.3.5 レブロン
6.3.6 オリフレーム コスメティクス AG
6.3.7 コティ
6.3.8 花王株式会社
6.3.9 ロータスハーバルズ
6.3.10 NARS化粧品
7 市場機会と今後の動向
8 免責事項
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Summary The Online Cosmetics Market size is estimated at USD 14.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 22.46 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.47% during the forecast period (2024-2029).
Key Highlights
- The strong Internet penetration has significantly contributed to driving consumer awareness about cosmetics. The rising number of active social media users around the globe on various social media platforms, including Instagram, Facebook, Snapchat, and Twitter, is supporting the demand for cosmetics via online mediums. Brands across the cosmetic industry are tapping into social media potential.
- Social media networks are transforming the digital marketing landscape and driving user engagement globally. Additionally, the trend of social media influencers showcasing their beauty regimens has increased over the past few years, and both local and international beauty companies have been turning to influencers to increase their brand awareness and reach potential consumers. This is especially visible with major color cosmetic brands operating globally, with the highest growth attributed to the trend of publishing makeup tutorials on social media.
- Rising consumer awareness about the safety of vegan and organic cosmetics encourages manufacturers to launch new offerings and expand their footprint in the emerging segment. For instance, in June 2021, SO'BiO étic, a socially conscious French cosmetics firm, launched an organic beauty line in the United States to provide environmentally friendly and healthful cosmetics. The company claims its products are free from glycol, parabens, silicones, nanoparticles, PEG, and chemical filters.
- Moreover, the online sales of natural and organic cosmetics products are booming around the globe, owing to the wide availability of products on the e-commerce platform, which offers a wide range of products and choices to consumers. Thus, the manufacturers are launching new online stores to meet consumer demand.
- For instance, in February 2022, NEXT, a British multinational retailer, built a partnership with a UK-based skincare manufacturer and launched a new beauty brand, 'Woah,' that consists of 16 vegan skincare products. Available online, the new beauty brand is designed to offer products including a melting cleansing balm, vitamin C serum, brightening toner, and hydration mask.
Online Cosmetics Market Trends
Growing Inclination Towards Natural/Organic Products
- Although synthetic cosmetics products have a prominent share in the market, in recent years, consumers are shifting towards plant-based, cruelty-free, and natural cosmetics products due to increased health awareness. Growing concerns regarding the side effects of chemicals in conventional cosmetic products, which lead to ailments such as skin irritation, allergies, and dullness, have fueled the demand for natural and organic cosmetic products.
- Prolonged use of synthetic cosmetics may cause various health issues, such as irritation, hormonal imbalance, and toxicity. However, cosmetic products made of organic ingredients, such as plant extracts and natural oils, do not harm the skin. Natural cosmetic products that are free from chemicals and transparent about the sourcing of the ingredients have been preferred by consumers, which is likely to drive the demand for natural cosmetic products.
- To capitalize on this growing interest, the manufacturers in the market have been revamping and expanding their product offerings by introducing a wide range of organic skincare products containing plant-based, clean-label ingredients, with claims such as organic, vegan, natural, chemical-free, and cruelty-free, among others.
- For instance, in April 2022, Shiseido revealed a new beauty brand Ulé, which sources pesticide-free botanicals from local vertical farms. The Shiseido-incubated French startup works with Tower Farm to procure exotic ingredients grown near Paris. Instead of shipping dried plant substances purchased in bulk, Ulé sources fresh botanicals from a vertical farm near Paris, where they are 'hand-harvested at their optimal potency.
Asia-Pacific is the Fastest Growing Market
- Asia-Pacific region is experiencing significant demand for online cosmetics products due to the increased number of smartphone users accompanied by strong penetration of internet services. Emerging economies such as China and India exhibit the highest number of online shoppers, owing to the ongoing developments in the e-commerce ecosystem of respective countries.
- For instance, according to recent research by the International Trade Administration (ITA) and the US Department of Commerce (USDoC), live streaming has significantly increased in popularity. It now accounts for around 10% of all Chinese cosmetic e-commerce as of 2021. Additionally, the improved standard of living owing to urbanization, and the increasing number of working women, push the demand for online cosmetic products.
- The middle-class population will likely purchase beauty products as they evolve rapidly based on the significant changes in their preferences. Thus, the rising middle-class population in the region is responsible for the burgeoning demand for online cosmetic products.
- Beauty products made from cruelty-free and vegan ingredients have recorded a high adoption rate in recent years and are becoming increasingly popular in Asian countries. Furthermore, several online players specialize in organic cosmetics, allowing a more comprehensive selection of both private label and international brands with one click from the comfort of the consumer's home.
- For instance, some of India's well-accepted online cosmetics players include Vanity Wagon, The Glocal Store, Just Herbs, Nykaa, and healthandglow.com, among others.
Online Cosmetics Industry Overview
The online cosmetics market is highly competitive, with a strong presence of regional and global players. Demand is mostly driven by high consumer awareness of cosmetic brands and affinity for online purchases. In the market studied, some prominent players are launching/acquiring portfolios that claim to be natural, organic, and sustainable to have higher penetration across online channels. Likewise, the key brands are partnering with e-commerce platforms and social media influencers to expand their reach and maintain their position in the market.
For instance, in July 2022, Homegrown beauty brand Nutriglow entered into a strategic partnership with e-commerce major Flipkart to sell its skincare and cosmetic products exclusively on the platform. Some of the major players identified in the market include Loreal SA, The Estee Lauder Companies, LVHM Moet Hennessy Louis Vuitton, Coty Inc, Revlon Inc, and more.
Additional Benefits:
- The market estimate (ME) sheet in Excel format
- 3 months of analyst support
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Table of Contents 1 INTRODUCTION 1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study
2 RESEARCH METHODOLOGY
3 EXECUTIVE SUMMARY
4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Drivers 4.2 Market Restraints 4.3 Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Threat of New Entrants 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers 4.3.4 Threat of Substitute Products 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Product Type 5.1.1 Facial Cosmetics 5.1.2 Eye Cosmetics 5.1.3 Lip Cosmetics 5.1.4 Nail Cosmetics 5.2 Category 5.2.1 Mass 5.2.2 Premium 5.3 Distribution Channel 5.3.1 Company Website 5.3.2 Retail Website 5.4 Geography 5.4.1 North America 5.4.1.1 United States 5.4.1.2 Canada 5.4.1.3 Mexico 5.4.1.4 Rest of North America 5.4.2 Europe 5.4.2.1 United Kingdom 5.4.2.2 Germany 5.4.2.3 Spain 5.4.2.4 France 5.4.2.5 Italy 5.4.2.6 Rest of Europe 5.4.3 Asia-Pacific 5.4.3.1 China 5.4.3.2 Japan 5.4.3.3 India 5.4.3.4 Australia 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific 5.4.4 South America 5.4.4.1 Brazil 5.4.4.2 Argentina 5.4.4.3 Rest of South America 5.4.5 Middle East & Africa 5.4.5.1 Saudi Arabia 5.4.5.2 South Africa 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa
6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Strategies Adopted by Leading Players 6.2 Market Share Analysis 6.3 Company Profiles 6.3.1 Loreal SA 6.3.2 Shiseido Co.,Ltd. 6.3.3 The Estee Lauder Companies 6.3.4 Natura & Co. 6.3.5 Revlon 6.3.6 Oriflame Cosmetics AG 6.3.7 Coty, Inc. 6.3.8 Kao Corporation 6.3.9 Lotus Herbals 6.3.10 NARS Cosmetics
7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
8 DISCLAIMER
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