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サウジアラビアのヘルス&フィットネスクラブ - 市場シェア分析、産業動向と統計データ、成長予測 2019-2029


Saudi Arabia Health And Fitness Club - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019-2029

サウジアラビアのヘルス&フィットネスクラブ市場規模は2024年に0.96億米ドルと推定され、2029年には16.2億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは11.06%で成長すると予測される。 健康全... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

サウジアラビアのヘルス&フィットネスクラブ市場規模は2024年に0.96億米ドルと推定され、2029年には16.2億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは11.06%で成長すると予測される。

健康全般を向上させるために、体重を管理し、スタミナをつけるために、厳しいエクササイズに取り組む人が増えている。そのため、国内ではパーソナルトレーニングや最新のフィットネス機器を備えたヘルスクラブやジムの数が大幅に増加している。サウジアラビアでは肥満の人が増えており、フィットネスクラブのニーズがさらに高まっている。肥満の主な原因は運動不足と食生活の乱れであり、さまざまな心血管疾患や生活習慣病を引き起こす可能性がある。サウジアラビア政府も、さまざまなフィットネス・プログラムを通じて、座りがちなライフスタイルを改めるよう奨励している。例えば、2021年に政府は「サウジ・ビジョン2030クオリティ・オブ・ライフ目標(Saudi Vision 2030 Quality of Life Objectives)」を立ち上げ、スポーツ省、サウジアラビア・オリンピック・パラリンピック委員会、およびその傘下の連盟が実施する大規模なスポーツ・プロジェクトを支援した。

さらに、可処分所得の増加や健康的なライフスタイルの浸透に伴い、顧客はより高級なフィットネス施設の利便性に対して、より多くの費用を支払うことを望んでいます。その結果、同市場のプレーヤーは、顧客のニーズを満たすため、ハイエンドの機能と最新技術を備えたフィットネスクラブの開設に注力している。例えば、2021年11月、アルマ・スポーツは中東の顧客向けに新しいコンセプトのヘルスクラブを立ち上げた。サウジアラビアのジッダにオープンした最初のBフィットクラブである。同クラブはフルサービスのスマートクラブとして運営され、ハイエンドのジムと統合された様々な革新的な技術ソリューションを特徴としている。

サウジアラビアのヘルス&フィットネスクラブ市場動向

会員制ヘルス&フィットネスクラブの需要は高い

ヘルスクラブやフィットネスクラブでは、会費という形で、これらのサービスを利用する顧客にさまざまな割引プランや追加特典を提供している。多くのクラブは、健康保険やプレミアム会員、月会費や四半期会費、柔軟で低料金の会員キャンセルポリシーなどを導入し、消費者にフィットネスクラブの会員になることを勧めている。また、キャンセル料が安い月会費制の会員は、近年ジムやフィットネススタジオに多くの顧客を引き付けている。

さらに、新たな市場プレーヤーは、フレキシブルなジム会員制度を通じて市場への浸透を図り、国内のより多くの顧客グループの注目を集めようとしている。例えば、2022年、ピュアジムは、月払いでいつでも解約できるフレキシブルな会員プランを備えた新しいサイトをリヤドにオープンした。新しいジムはサウジの首都リヤドのアル・ムンシーヤ地区にあった。サイトには、ピュアジムムンシーヤ・マンとピュアジムムンシーヤ・ウーマンの2つのジムがあった。

ヘルス&フィットネスクラブ、男性に人気

サウジアラビアの男性は通常、ストレス管理、精神的な健康、身体的なフィットネスのためにヘルス&フィットネスクラブを訪れる。ヘルス&フィットネスクラブはまた、個人の社交の場にもなっている。男性はグループ・クラスやスポーツ・リーグに参加したり、他の人と一緒に汗を流すことで仲間意識を楽しんだりすることができる。さらに、フィットネスクラブでは、リハビリを助けたり、怪我を予防したりするためのエクササイズに取り組む環境も提供している。

さらに、プレーヤーは、大衆顧客、特に男性が利用しやすいように、手頃な価格のジムやその他のヘルスクラブをオープンしている。例えば、Leejam Sports Co.は2023年2月13日、アル・コバールに男性向けの低価格フィットネスセンター「Xpress」をオープンした。1,422平方メートルの同センターは、低価格モデルで24時間営業を開始した。このデジタル化されたセンターでは、1ヶ月から始められる柔軟性の高い利用契約をリーズナブルな価格で提供した。

サウジアラビアのヘルス&フィットネスクラブ市場 産業概観

サウジアラビアのヘルス&フィットネスクラブ市場は非常に断片化されており、プライベートブランド企業が大きな存在感を示している。Leejam Sports Company、World Gym International LLC、RSG Group LLC、Armah Group、Al Manahil Entertainment Co.これらの大手企業は、消費者のニーズに応え、市場での競争力を維持するために、常にさまざまな戦略を獲得している。彼らはまた、より多くの顧客を引き付けるために、サービス提供、オンラインマーケティング、ブランディングのためのソーシャルメディアプラットフォームに焦点を当てている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.1.1 フィットネスクラブによる戦略的投資
4.1.2 ジム文化の成長と国際ブランドの浸透
4.2 市場の抑制要因
4.2.1 ホームジムの需要とレクリエーション活動
4.2.2 自己運営型Eヘルスプラットフォームへの依存
4.3 ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 新規参入の脅威
4.3.2 買い手/消費者の交渉力
4.3.3 供給者の交渉力
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競争ライバルの激しさ

5 市場区分
5.1 収益の流れ
5.1.1 会費
5.1.2 パーソナルトレーニングと指導サービス
5.1.3 その他の収入源
5.2 エンドユーザー
5.2.1 男性
5.2.2 女性

6 競争環境
6.1 採用された主要戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業プロフィール
6.3.1 ランドマークフィットネス
6.3.2 RSG Group GmbH
6.3.3 World Gym International LLC
6.3.4 リージャム・スポーツ・カンパニー(フィットネスタイム)
6.3.5 アリーナ
6.3.6 ラヴァ・フィットネス
6.3.7 Al Manahil Entertainment Co.
6.3.8 NuYu
6.3.9 キネティコ
6.3.10 アルマ・グループ

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Saudi Arabia Health And Fitness Club Market size is estimated at USD 0.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.62 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.06% during the forecast period (2024-2029).

Individuals increasingly engage in rigorous exercise routines to manage weight and increase stamina to improve overall health. Therefore, there has been a significant rise in the number of health clubs and gyms with personal training and latest fitness equipment in the country. The growing number of obese people in Saudi Arabia is further driving the need for fitness clubs. Obesity is caused mainly by a lack of exercise and poor dietary habits, which can lead to a variety of cardiovascular and lifestyle disorders. The Government of Saudi Arabia is also encouraging people to change their sedentary lifestyles through various fitness programs. For instance, in 2021, the government launched Saudi Vision 2030 Quality of Life Objectives, which supported major sports projects implemented by the Ministry of Sports, the Saudi Olympic and Paralympic Committee, and its affiliated federations.

Furthermore, with increasing disposable income and rising adoption of a healthy lifestyle, customers are willing to pay more for the convenience of higher-end fitness facilities. As a result, players in the market focus on opening fitness clubs with high-end features and the latest technologies to meet customer needs. For instance, in November 2021, Armah Sports launched a new health club concept for Middle Eastern customers. It was the first B-fit club to open in Jeddah, Saudi Arabia. It operated as a full-service Smart Club, featuring various innovative tech solutions integrated with a high-end gym.

Saudi Arabia Health & Fitness Club Market Market Trends

Membership Health and Fitness Clubs are in High Demand

In the form of membership fees, health and fitness clubs offer various discounted plans and additional benefits to customers opting for these services. Many clubs are introducing health insurance and premium memberships, monthly and quarterly memberships, and a flexible, low-cost membership cancellation policy to encourage consumers to opt for fitness club membership. Also, monthly memberships with low cancellation fees have attracted more customers to gyms and fitness studios in recent years.

Additionally, new market players are trying to increase their market penetration through flexible gym membership, attracting the attention of a larger group of customers in the country. For instance, in 2022, Pure Gym opened its new site in Riyadh with flexible membership plans that could be paid monthly and canceled anytime. The new gym was in the Al Munsiyah district of the Saudi capital, Riyadh. The site included two gyms – Pure Gym Munsiyah Man and Pure Gym Munsiyah Woman.

Health and Fitness Clubs are more Popular among Men

Men in Saudi Arabia usually visit health and fitness clubs for stress management, mental well-being, and physical fitness. Health and fitness clubs also provide opportunities for individuals to socialize. Men may join group classes and sports leagues or enjoy the camaraderie of working out alongside others. Furthermore, fitness clubs offer an environment for individuals to engage in exercises that aid rehabilitation or prevent injuries.

Additionally, players have been opening affordable gyms and other health clubs to make them accessible to mass customers, especially men. For example, Leejam Sports Co. opened a new low-cost Xpress fitness center for men in Al Khobar on Feb 13, 2023. The 1,422 square meter center started operating 24 hours with a low-cost model. The digitally-enabled center offered highly flexible subscriptions beginning in one month at reasonable prices.

Saudi Arabia Health & Fitness Club Market Industry Overview

The Saudi Arabian health and fitness club market is highly fragmented, with the significant presence of private-label players. Leejam Sports Company, World Gym International LLC, RSG Group LLC, Armah Group, and Al Manahil Entertainment Co. are a few prominent players in the market. These major players are constantly acquiring different strategies to cater to the needs of consumers and remain competitive in the market. They are also focusing on social media platforms for their service offerings, online marketing, and branding to attract more customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Strategic Investments by Fitness Clubs
4.1.2 Growth Of Gym Culture and Penetration of International Brands
4.2 Market Restraints
4.2.1 Demand For Home Gym and Recreation Activities
4.2.2 Dependency on Self-operated E-health Platforms
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Revenue Stream
5.1.1 Membership Fees
5.1.2 Personal Training and Instruction Services
5.1.3 Other Revenue Streams
5.2 End User
5.2.1 Men
5.2.2 Women

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Key Strategies Adopted
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Landmark Fitness Limited
6.3.2 RSG Group GmbH
6.3.3 World Gym International LLC
6.3.4 Leejam Sports Company (Fitness Time)
6.3.5 Arena
6.3.6 Lava Fitness
6.3.7 Al Manahil Entertainment Co.
6.3.8 NuYu
6.3.9 Kinetico
6.3.10 Armah Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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