中国のオンライン旅行市場:市場シェア分析、産業動向と統計、2020年~2029年の成長予測Online Travel in China - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 中国のオンライン旅行市場 取引額ベースの市場規模は、2024年の912.1億米ドルから2029年には1,854.5億米ドルに成長し、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は15.25%と予測される。 旅行者の更なる旅行... もっと見る
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サマリー中国のオンライン旅行市場 取引額ベースの市場規模は、2024年の912.1億米ドルから2029年には1,854.5億米ドルに成長し、予測期間中(2024年〜2029年)の年平均成長率は15.25%と予測される。 旅行者の更なる旅行への関心の高まりが、レビュー期間中、中国におけるオンライン旅行リクエストを牽引してきた主な要因である。インバウンド観光は、旅行や観光客のコンディショニングに大きな関心を持つ国内の若者や中年層の増加により、リクエストの主要なシェアを提供している。全世界がCOVID-19パンデミックに襲われ、国境を越えたチェックが長期化した2020年、インバウンド観光のシェアが高まったことが、リクエストのさらなる拡大を支えた主な要因である。 旅行先で最低5日間の休暇を過ごすロング・パスの需要がさらに高まっており、同時に2~3日のショート・パスの人気も反比例している。国内でのインターネット利用の拡大が、中国での市場調査の急速な拡大に貢献している。ドライバーは、ソーシャルジャガーナットを実行することを含むマーケティングコンディショニングへの支出を追加することにより、さらなるゲストを引き付けることに注力している。パンデミックのためにクエリが曇り、インバウンド観光の需要は、キャスト期間の元の時間の間に市場がさらに拡大するのに役立つと予想される。 中国オンライン旅行市場の動向中国でのインターネット普及が市場拡大に貢献統計によると、中国のインターネットユーザー数は2020年12月時点で9億8900万人に上り、2020年3月から8540万人増加した。COVID-19の大流行が、顧客の大半の目的をオンラインに向かわせる動機となった。パンデミックとそれに伴う実店舗の期間限定閉鎖は、顧客がオンラインで旅行を予約することを促し、その結果、同国で調査された市場がさらに成長する一助となった。同市場は2018年12月に49.5%の顧客がサービスを利用し、最高値を記録したものの、米中貿易戦争や国内情勢により不透明感が漂っているため、総取引額には変動も記録した。しかし、2020年末時点で、オンライン旅行予約の普及率は34.6%に達し、3億4,244万人のインターネットユーザーがサービスを利用している。 観光産業の成長が市場を牽引中国のマクロ経済は順調に推移しており、一人当たりの可処分所得は着実に増加している。人々の消費概念と消費構造の変化に伴い、観光需要も飛躍的に増加した。文化観光部が発表した統計によると、2020年、COVID-19パンデミックの影響を受ける中、中国の国内観光旅行者数は約28.8億人で、前年比52.1%減と低迷した。業界の地位は引き続き強化されている。観光産業の収益が急成長し、オンライン旅行の普及率が継続的に高まる中、中国のオンライン旅行産業市場も急拡大している。広東省、河南省、江蘇省、上海市、重慶市、北京市などの主要観光地を発着する旅行者数は、2019年春節の水準を上回るか、ほぼ達した。 中国オンライン旅行業界の概要中国のオンライン旅行市場は、Ctrip、Qunar、Fliggyが重要な企業であり、統合されると予想される。国内での競争はさらに激化すると予想される。加えて、国際的な関心の高まりが市場の競争力を高めると予想される。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場の定義 1.2 市場の範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場の洞察とダイナミクス 4.1 市場概要 4.2 市場の促進要因 4.3 市場の抑制要因 4.4 市場機会 4.5 市場に影響を与える技術動向 4.6 ポーターのファイブフォース分析 4.6.1 新規参入者の脅威 4.6.2 買い手/消費者の交渉力 4.6.3 サプライヤーの交渉力 4.6.4 代替製品の脅威 4.6.5 競争ライバルの激しさ 4.7 COVID-19の市場への影響 5 市場の区分 5.1 サービスタイプ別 5.1.1 宿泊予約 5.1.2 旅行チケット予約 5.1.3 ホリデーパッケージ予約 5.1.4 その他サービス 5.2 予約方法別 5.2.1 直接予約 5.2.2 旅行代理店 5.3 プラットフォーム別 5.3.1 デスクトップ 5.3.2 モバイル/タブレット 6 競争環境 6.1 市場集中の概要 6.2 企業プロフィール 6.2.1 Trip.com Group Ltd 6.2.2 Fliggy 6.2.3 Qunar 6.2.4 Meituan Dianping 6.2.5 Tuniu 6.2.6 LY.com 6.2.7 Lvmama 6.2.8 eLong 6.2.9 ディディ・チューシン 6.2.10 Mafengwo 6.2.11 Airbnb* (エアビーアンドビー 7 市場の将来 8 免責事項
SummaryThe Online Travel Market in China Market size in terms of transaction value is expected to grow from USD 91.21 billion in 2024 to USD 185.45 billion by 2029, at a CAGR of 15.25% during the forecast period (2024-2029). The growing interest of excursionists for further trips has been the major factor that has been driving online trip requests in China during the review period. Inbound tourism has been offering a major share of the request owing to the growing number of youths and middle-aged people in the country who are largely interested in trip and sightseer conditioning. The advanced share of inbound tourism is the primary factor that helped the request to expand further in 2020 when the whole world was struck by the COVID- 19 pandemic, which redounded the check of transnational borders for a longer time. Demand for long passages, which include at least five days of holidaying in the destination, is gaining further popularity in the nation, and at the same time, short passages, which last for 2-3 days, are inversely popular in the country. The growing internet application in the country is helping the market study to expand quickly in China. The drivers are fastening on attracting further guests by adding expenditure on marketing conditioning, which includes running social juggernauts. With the query clouded due to the pandemic, the demand for inbound tourism is anticipated to help the market to expand further during the original times of the cast period. China Online Travel Market TrendsIncreasing Internet Penetration in China is Helping in Market ExpansionAccording to the statistics, the number of internet users in China rose to 989 million as of December 2020, which was up by 85.4 million from March 2020. The COVID-19 pandemic motivated customers to go online for the majority of purposes. The pandemic and the resultant closure of physical stores for a limited time drove customers to book their travel online, thus helping the market studied to grow further in the country. Though the market recorded the highest figures during December 2018, with 49.5% of customers utilizing the services, it also recorded fluctuations in the total transactions owing to the uncertainty clouded due to the US-China trade war and the internal situations. However, as of the end of 2020, the penetration rate of online travel booking figured at 34.6%, with 342.44 million internet users having used the services. Tourism Sector Growth is Driving the MarketChina's macro-economy is running smoothly, and the per capita disposable income is growing steadily. With the changes in people's consumption concepts and consumption structure, the demand for tourism also increased dramatically. According to the statistics released by the Ministry of Culture and Tourism, in 2020, amid the impact of the COVID-19 pandemic, China saw approximately 2.88 billion domestic tourist trips, which is a 52.1% Y-o-Y slump. The status of the industry has continued to strengthen. With the rapid growth of tourism industry revenue and the continuous increase of online travel penetration, China's online travel industry market has also proliferated. The number of tourists traveling to and from major tourist destinations like Guangdong, Henan, Jiangsu, Shanghai, Chongqing, and Beijing exceeded or almost reached the levels seen during the 2019 Spring Festival. China Online Travel Industry OverviewThe online travel market in China is expected to be consolidated with Ctrip, Qunar, and Fliggy being significant companies. Domestic competition is expected to increase further. In addition, the growing international interest is anticipated to make the market more competitive. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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