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タイのホスピタリティ産業 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測


Hospitality Industry in Thailand - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

タイのホスピタリティ産業市場規模は2024年に72.3億米ドルと推定され、2029年には241.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は27.24%で推移すると予測されている。 主なハイラ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

タイのホスピタリティ産業市場規模は2024年に72.3億米ドルと推定され、2029年には241.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は27.24%で推移すると予測されている。

主なハイライト

  • タイの観光産業は右肩上がりで、世界で最も訪問者の多い国の第9位を占め、同国のホスピタリティ産業を牽引している。ホテルの業績を示す主な指標は上昇傾向にあり、観光客受入額や観光による収入も増加している。
  • 東アジア市場は8,100億バーツで全体の40%を占め、中国が5,810億バーツで最大の貢献をしている。ヨーロッパ市場は5,000億バーツで、そのうちロシアが1,200億バーツを占めている。タイ国内観光も増加傾向にあり、前年比3.6%の伸びを示した。国民は2018年に約1億6400万回の旅行を行ったが、これは主に経済成長と国内の二次都市における観光の拡大が後押しした。タイ空港庁によると、国内線の搭乗率は前年比1.1%増加した。
  • 観光スポーツ省のデータによると、2018年の主要業績指標は成長率を示し、客室稼働率(OR)は2017年の70.6%から71.4%に上昇した。タイの旅行・観光の中心地であるバンコクは、2017年に79.4%だったORが81.2%を記録した。チョンブリのORは、2017年の77.6%から79.4%に上昇した。プーケットは、7月のフェリー事故が中国からの入国に影響を与えたが、0.5%の成長率を記録した。空室1室当たり収入(RevPAR)も前年比10.2%の伸び率を記録した。

タイのホスピタリティ市場動向

タイへの外国人観光客の増加が市場を牽引

タイは世界で最も訪問者の多い国の第9位である。同国を訪れる外国人旅行者数は2000年代以降増加傾向にあり、外国人旅行者総数が減少した年はわずか2年(2004年の津波、2009年のタイ暴動と世界同時不況による)しかない。2011年の入国者数と比較すると、2019年のタイへの入国者数はほぼ倍増している。この数字に最も貢献しているのは中国であり、マレーシア、インドがそれに続く。

他地域を観光ハブとして発展させる政府の取り組みが、さらなる投資機会を生み出している

タイでは、バンコクが旅行・観光の中心地であるため、ホテル開発の大半はバンコクに集中していた。政府は、より多くの観光客を誘致し、彼らの訪問からより多くの収入を得るために、国内の他の地域の開発に注力し、最終的にはパタヤ、チェンマイ、プーケット、サムイ島(スラタニ)、カルビなどの地域へのより良い交通機関や接続施設を開発し、アップグレードした。アユダヤ銀行、UNWTOによると、この結果、これらの地域でのホテル開発が増加し、2000年と比較して2015年の客室供給量は2倍に増加した。いくつかの国産ホテルチェーン、独立系ホテル、国際的なホテルブランドとそのチェーンがこの拡大の一翼を担っている。

タイのホスピタリティ産業の概要

タイのホスピタリティ産業は、国際的なホテルチェーンブランド、国内成長ブランド、独立系ホテルの組み合わせである。アコー(Accor SA)が約16,000室を供給し、マリオット・インターナショナル(Marriott International)とインターコンチネンタル・ホテル・グループ(InterContinental Hotel Groups)がそれに続く。国産ブランドのセンタラ・ホテル・グループは約6,300室を供給しており、アスピラ・ホスピタリティは国内最大の41ホテル・ポートフォリオを有している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 研究成果物
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場のダイナミクス
4.2.1 推進要因
4.2.2 抑制要因
4.2.3 機会
4.3 COVID-19のホスピタリティ産業への影響
4.4 宿泊・飲食部門からの収益フローに関する洞察
4.5 タイの観光客数における主要地域
4.6 ホスピタリティ産業への投資(不動産、FDI、その他
4.7 ホスピタリティ産業における技術革新
4.8 ホスピタリティ産業へのシェア型居住空間の影響に関する洞察
4.9 ホスピタリティ産業へのその他の経済貢献に関する洞察
4.10 バリューチェーン分析
4.11 ポーターのファイブフォース分析

5 市場のセグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 チェーンホテル
5.1.2 独立系ホテル
5.2 セグメント別
5.2.1 サービスアパートメント
5.2.2 バジェット&エコノミーホテル
5.2.3 中上級ホテル
5.2.4 高級ホテル

6 競争情報
6.1 市場集中度
6.2 企業プロフィール
6.2.1 アコーSA
6.2.2 マリオット・インターナショナル
6.2.3 インターコントネンタルホテルグループ
6.2.4 センタラ・ホテル
6.2.5 オニキス・ホスピタリティ・グループ
6.2.6 ケープ&カンタリーホテルズ
6.2.7 コンパスホスピタリティ
6.2.8 デュシットホテルズ&リゾーツ
6.2.9 センターポイント・ホスピタリティ
6.2.10 インペリアル・ホテルズ&リゾーツ
6.3 主要ホテルブランドが提供するロイヤリティプログラム

7 投資分析

8 このセクターの将来展望

9 付録

 

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Summary

The Hospitality Industry in Thailand Market size is estimated at USD 7.23 billion in 2024, and is expected to reach USD 24.12 billion by 2029, growing at a CAGR of 27.24% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The tourism industry in Thailand is on the rise, and it occupied the ninth rank in the world's most visited countries list, which has been driving the hospitality industry in the country. The key indicators of a hotel's performance are on the rise and the tourist receipts and revenue generated from tourism as well.
  • The East Asian market is the largest contributor with THB 810 billion and occupies 40% of the total share, where the Chinese alone contributed THB 581 billion. The European market contributed THB 500 billion and Russian constituted THB 120 billion of it. Domestic tourism is also on the rise in Thailand and made a 3.6% year on year growth rate. The citizens made around 164 million trips in 2018, which was largely encouraged by economic growth and expanded tourism in secondary cites in the country. According to the Airports Authority of Thailand, there was a 1.1% year on year increase in a number of domestic flights occupancy.
  • According to the data from the Ministry of Tourism and Sports, the key performance indicators showed growth rates in 2018 with a rose in Occupancy Rate (OR) to 71.4% from 70.6% in 2017. Bangkok, which is the travel and tourism hub of Thailand, recorded 81.2% OR which was 79.4% in 2017. The OR in Chon Buri rose to 79.4% which was at 77.6% in 2017. Phuket managed to score 0.5% growth rate after ferry accident in July, which impacted on the arrivals from China. The Revenue per Available Room (RevPAR) also recorded 10.2% year on year growth rate.

Thailand Hospitality Market Trends

Rising International Visitors to Thailand are Driving the Market

Thailand is the ninth country in the world’s most visited countries list. The number of international visitors to the country is on the rise since the 2000s, and there were only two years (due to tsunami in 2004 and 2009 riots in Thailand and global recession) where there was a drop in total international arrivals. The number of visitors to Thailand almost doubled in 2019, when compared with the arrivals in 2011. China is the largest contributor to this number, followed by Malaysia and India.

Government’s Initiatives to Develop Other Regions as Tourist Hubs is Creating More Investment Opportunities

In Thailand, the majority of hotel developments were used to concentrated in Bangkok as it is the travel and tourism hub of the country. The government has focused on developing other regions in the country to attract more visitors and to generate more revenues from their visits, and eventually developed and upgraded better transportation and connectivity facilities to regions, like Pattaya, Chiang Mai, Phuket, Koh Samui (Surat Thani), and Karbi. This resulted in a rise in hotel developments in those regions and registered doubled growth in room supply during 2015, when compared to 2000, according to Bank of Ayudhya, UNWTO. Several Home-grown hotel chains, independent hotels, and international hotel brands and their chains are a part of this expansion.

Thailand Hospitality Industry Overview

The hospitality industry in Thailand is a combination of international hotel chain brands, domestic grown brands, and independent hotels. Accor SA is occupying a major share in terms of total room/keys supply with around 16,000 rooms, followed by Marriott International and InterContinental Hotel Groups, which together can meet the total number of rooms offered by Accor SA alone. The home-grown brand Centara Hotel Group offers a large supply of around 6,300 rooms, whereas Aspira Hospitality has the largest portfolio of 41 hotel properties in the country.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Impact of COVID-19 on the Hospitality Industry
4.4 Insights on Revenue Flows from the Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.5 Leading Regions in Thailand with Respect to Number of Visitors
4.6 Investments (Real Estate, FDI, and Others) in the Hospitality Industry
4.7 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.8 Insights on Shared Living Spaces Impact on the Hospitality Industry
4.9 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.10 Value Chain Analysis
4.11 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid- and Upper Mid-scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company Profiles
6.2.1 Accor SA
6.2.2 Marriott International
6.2.3 InterContnental Hotel Group
6.2.4 Centara Hotels
6.2.5 Onyx Hospitality Group
6.2.6 Cape & Kantary Hotels
6.2.7 Compass Hospitality
6.2.8 Dusit Hotels & Resorts
6.2.9 Centre Point Hospitality
6.2.10 Imperial Hotels & Resorts
6.3 Loyalty Programs offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE SECTOR

9 APPENDIX

 

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