タイのホスピタリティ産業 - 市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測Hospitality Industry in Thailand - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 タイのホスピタリティ産業市場規模は2024年に72.3億米ドルと推定され、2029年には241.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は27.24%で推移すると予測されている。 主なハイラ... もっと見る
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サマリータイのホスピタリティ産業市場規模は2024年に72.3億米ドルと推定され、2029年には241.2億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は27.24%で推移すると予測されている。 主なハイライト
タイのホスピタリティ市場動向タイへの外国人観光客の増加が市場を牽引タイは世界で最も訪問者の多い国の第9位である。同国を訪れる外国人旅行者数は2000年代以降増加傾向にあり、外国人旅行者総数が減少した年はわずか2年(2004年の津波、2009年のタイ暴動と世界同時不況による)しかない。2011年の入国者数と比較すると、2019年のタイへの入国者数はほぼ倍増している。この数字に最も貢献しているのは中国であり、マレーシア、インドがそれに続く。 他地域を観光ハブとして発展させる政府の取り組みが、さらなる投資機会を生み出しているタイでは、バンコクが旅行・観光の中心地であるため、ホテル開発の大半はバンコクに集中していた。政府は、より多くの観光客を誘致し、彼らの訪問からより多くの収入を得るために、国内の他の地域の開発に注力し、最終的にはパタヤ、チェンマイ、プーケット、サムイ島(スラタニ)、カルビなどの地域へのより良い交通機関や接続施設を開発し、アップグレードした。アユダヤ銀行、UNWTOによると、この結果、これらの地域でのホテル開発が増加し、2000年と比較して2015年の客室供給量は2倍に増加した。いくつかの国産ホテルチェーン、独立系ホテル、国際的なホテルブランドとそのチェーンがこの拡大の一翼を担っている。 タイのホスピタリティ産業の概要タイのホスピタリティ産業は、国際的なホテルチェーンブランド、国内成長ブランド、独立系ホテルの組み合わせである。アコー(Accor SA)が約16,000室を供給し、マリオット・インターナショナル(Marriott International)とインターコンチネンタル・ホテル・グループ(InterContinental Hotel Groups)がそれに続く。国産ブランドのセンタラ・ホテル・グループは約6,300室を供給しており、アスピラ・ホスピタリティは国内最大の41ホテル・ポートフォリオを有している。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 研究成果物 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 要約 4 市場の洞察とダイナミクス 4.1 市場概要 4.2 市場のダイナミクス 4.2.1 推進要因 4.2.2 抑制要因 4.2.3 機会 4.3 COVID-19のホスピタリティ産業への影響 4.4 宿泊・飲食部門からの収益フローに関する洞察 4.5 タイの観光客数における主要地域 4.6 ホスピタリティ産業への投資(不動産、FDI、その他 4.7 ホスピタリティ産業における技術革新 4.8 ホスピタリティ産業へのシェア型居住空間の影響に関する洞察 4.9 ホスピタリティ産業へのその他の経済貢献に関する洞察 4.10 バリューチェーン分析 4.11 ポーターのファイブフォース分析 5 市場のセグメンテーション 5.1 タイプ別 5.1.1 チェーンホテル 5.1.2 独立系ホテル 5.2 セグメント別 5.2.1 サービスアパートメント 5.2.2 バジェット&エコノミーホテル 5.2.3 中上級ホテル 5.2.4 高級ホテル 6 競争情報 6.1 市場集中度 6.2 企業プロフィール 6.2.1 アコーSA 6.2.2 マリオット・インターナショナル 6.2.3 インターコントネンタルホテルグループ 6.2.4 センタラ・ホテル 6.2.5 オニキス・ホスピタリティ・グループ 6.2.6 ケープ&カンタリーホテルズ 6.2.7 コンパスホスピタリティ 6.2.8 デュシットホテルズ&リゾーツ 6.2.9 センターポイント・ホスピタリティ 6.2.10 インペリアル・ホテルズ&リゾーツ 6.3 主要ホテルブランドが提供するロイヤリティプログラム 7 投資分析 8 このセクターの将来展望 9 付録
SummaryThe Hospitality Industry in Thailand Market size is estimated at USD 7.23 billion in 2024, and is expected to reach USD 24.12 billion by 2029, growing at a CAGR of 27.24% during the forecast period (2024-2029). Key Highlights
Thailand Hospitality Market TrendsRising International Visitors to Thailand are Driving the MarketThailand is the ninth country in the world’s most visited countries list. The number of international visitors to the country is on the rise since the 2000s, and there were only two years (due to tsunami in 2004 and 2009 riots in Thailand and global recession) where there was a drop in total international arrivals. The number of visitors to Thailand almost doubled in 2019, when compared with the arrivals in 2011. China is the largest contributor to this number, followed by Malaysia and India. Government’s Initiatives to Develop Other Regions as Tourist Hubs is Creating More Investment OpportunitiesIn Thailand, the majority of hotel developments were used to concentrated in Bangkok as it is the travel and tourism hub of the country. The government has focused on developing other regions in the country to attract more visitors and to generate more revenues from their visits, and eventually developed and upgraded better transportation and connectivity facilities to regions, like Pattaya, Chiang Mai, Phuket, Koh Samui (Surat Thani), and Karbi. This resulted in a rise in hotel developments in those regions and registered doubled growth in room supply during 2015, when compared to 2000, according to Bank of Ayudhya, UNWTO. Several Home-grown hotel chains, independent hotels, and international hotel brands and their chains are a part of this expansion. Thailand Hospitality Industry OverviewThe hospitality industry in Thailand is a combination of international hotel chain brands, domestic grown brands, and independent hotels. Accor SA is occupying a major share in terms of total room/keys supply with around 16,000 rooms, followed by Marriott International and InterContinental Hotel Groups, which together can meet the total number of rooms offered by Accor SA alone. The home-grown brand Centara Hotel Group offers a large supply of around 6,300 rooms, whereas Aspira Hospitality has the largest portfolio of 41 hotel properties in the country. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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