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シンガポールのホスピタリティ産業:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Hospitality Industry in Singapore - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

シンガポールのホスピタリティ産業市場は、予測期間中(2024-2029年)に年平均成長率7%以上を記録すると予想されている。 シンガポールは過去10年間、旅行者数の増加を記録し続けている。DBS銀行の報告書による... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

シンガポールのホスピタリティ産業市場は、予測期間中(2024-2029年)に年平均成長率7%以上を記録すると予想されている。

シンガポールは過去10年間、旅行者数の増加を記録し続けている。DBS銀行の報告書によると、シンガポールを訪れる旅行者の増加に伴い、ホテルや様々な形態の宿泊施設の供給が不足している。国ごとの旅行者総数は過去10年間で平均6%増加しているのに対し、ホテルの客室供給量は4.2%しか伸びておらず、特に過去4年間は国内の観光産業に大きな打撃を与えている。しかし、このギャップを縮小するために、同国はホテルプロジェクトの建設パイプラインを増やす努力をしており、様々な建設段階にあるプロジェクトを保有している。

パンデミック後、シンガポール政府は、企業や外交関係の旅行者が到着時の検疫を免除されるビジネス・トラベル・レーンや、旅行者が検疫を受けずにシンガポールへの旅行を申請できる「エア・トラベル・パス・プログラム」の開始など、さまざまな観光施策を積極的に推進し、開始した。

シンガポールは、技術革新、持続可能性、ホリスティック・ウェルネスなどのトレンドを生み出し、ホスピタリティ業界を変革してきた。シンガポールは、需要の変化と新たな旅行トレンドに対応するため、ホリスティック・ウェルネスが重要な戦略であり、ホスピタリティ関連サービスを提供するプレーヤーにとって市場の高級化につながる。

シンガポールのホスピタリティ市場動向

外国人観光客の増加が市場を牽引

シンガポールへの国際観光客到着数は2000年以来増加し続けており、減少したのはわずか3回で、それも短期的なものであった。インドネシア、ベトナム、タイとの競争が激化しているとはいえ、シンガポール政府観光局(STB)が世界各地から観光客を誘致するためのマーケティング・キャンペーンを展開しているため、同国への観光客到着数は緩やかで、予測期間中も健全な成長を続けると予想される。例えば、STBは中国のTier-IIおよびTier-III都市からの観光客の誘致に成功している。

より多くの顧客を惹きつける革新的なパッケージ・カスタマイズ

シンガポールは行楽地としてのイメージが強く、レジャー目的の旅行者が多い。旅行者の55%以上がレジャー目的で訪れ、次いでビジネスが11%となっている。過去10年間の客室稼働率は変動しているが、この地域は年々客室あたりの売上が上昇しており、投資家にとって好機となっている。ウィンダムホテルズ&リゾーツによると、同社はシンガポールを主要なビジネスハブとして機能させることを念頭に置いた新戦略を打ち出している。ウィンダムホテル&リゾーツは、訪問者に遊びやリラクゼーションを提供すると同時に、仕事関連の会議スペースを提供するワンストップ・ソリューションとなることで、従来の会議環境から大きくシフトしつつある企業グループの基本的な要求を満たし、年間を通して数多くのグループイベントを開催する計画だ。

シンガポールのホスピタリティ産業の概要

シンガポールのホテル・宿泊施設部門は、自国のプレーヤーと国際的なプレーヤーの組み合わせで、細分化された業界である。ほとんどのホテルは、観光客が好む場所に戦略的に立地している。この地域は、供給が需要よりやや少ないため、ホテルの需要は十分ある。政府の協力的な政策により、この地域は投資家にとって魅力的な地域となっている。シンガポールの主要プレーヤーは、マリオット・インターナショナル、ファーイースト・ホスピタリティ、インターコンチネンタル・ホテルズ・グループ、パン・パシフィック・ホテル・グループ、アコーSAである。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 研究成果物
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場のダイナミクス
4.2.1 市場の原動力
4.2.1.1 国の所得を生み出す経済への貢献
4.2.2 市場の抑制要因
4.2.2.1 長時間労働パターン
4.2.3 市場機会
4.2.3.1 技術進歩による市場の活性化
4.3 バリューチェーン分析
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 供給者の交渉力
4.4.2 買い手の交渉力
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ
4.5 ホスピタリティー産業における技術革新と最近の動向
4.6 COVID-19のホスピタリティ産業への影響

5 市場区分
5.1 タイプ別
5.1.1 チェーンホテル
5.1.2 独立系ホテル
5.2 セグメント別
5.2.1 サービスアパートメント
5.2.2 バジェット&エコノミーホテル
5.2.3 中上級ホテル
5.2.4 高級ホテル

6 コンペティティブ・インテリジェンス
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Accor S A
6.2.2 マリオット・インターナショナル
6.2.3 ファーイースト・ホスピタリティ
6.2.4 フォワードランド
6.2.5 インターコンチネンタルホテルズグループ(InterContinental Hotels Group Plc
6.2.6 パンパシフィックホテルズグループ
6.2.7 ミレニアム&コプソーン・インターナショナル・リミテッド
6.2.8 ホテル81
6.2.9 シャングリ・ラ ホテルズ&リゾーツ
6.2.10 Marina Bay Sands* (マリーナ・ベイ・サンズ
6.3 主要ホテルブランドが提供するロイヤリティプログラム

7 今後の市場動向

8 免責事項

 

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Summary

The Hospitality Industry in Singapore Market is expected to register a CAGR of greater than 7% during the forecast period(2024-2029).

Singapore has been recording a rising number of travelers over the past decade. According to a report by DBS Bank, there has been a gap in the supply of hotels or different forms of accommodations to match the growing number of travelers to the country. The total number of visitors per country is growing at an average of 6% over the past 10 years, whereas the hotel room supply is growing at only 4.2%, especially in the past four years which is challenging the tourism industry in the country. However, to reduce this gap, the country is making efforts to increase its hotel project construction pipeline which holds various projects which are at different stages of construction of which more than 90% of new hotel rooms are slated for opening in 2021-2022 are upper-midscale and luxury hotels.

After the pandemic, the Singapore government has actively promoted and launched various tourism initiatives such as a business travel lane that allows corporate and diplomatic travelers to skip quarantine on arrival and the launch of the "Air Travell Pass Program" which allows tourists to apply to travel to Singapore without undergoing quarantine.

Singapore has transformed the hospitality industry by setting trends including technological innovation, sustainability, and holistic wellness. Singapore gears up to reposition itself for a shift in demand and new travel trends, holistic wellness will be a key strategy and benefit players providing hospitality-related services to upscale the market.

Singapore Hospitality Market Trends

Rising Number of International Visitors are Driving the Market

The number of international tourist arrivals to Singapore has been increasing since 2000, with only 3 instances of contraction, which were short-lived. Even with increasing competition from Indonesia, Vietnam, and Thailand, the number of visitor arrivals to the country is expected to be moderate and continue to grow at healthy rates in the forecast period owing to the Singapore Tourism Board’s (STB) marketing campaigns to attract tourists from various locations across the world. For instance, STB has proved successful in attracting tourists from tier–II and tier–III cities in China.

Innovative and Package Customization to Attract More Customers

Singapore is greatly seen as a holiday destination and has been recording a high number of leisure travels. More than 55% of the travelers are visiting the country for leisure trips, which are followed by business travel at 11%. Even with the fluctuating occupancy rates over the past 10 years, the region has been recording rising revenue per room year on year, which is making the region a better opportunity for investors. According to Wyndham Hotels & Resorts, the firm is going with a new strategy that focuses more on Singapore serving as a major business hub in mind. The firm is planning to host numerous group events throughout the year by fulfilling the fundamental demands of the corporate groups that are shifting drastically away from the traditional conference settings by being the one-stop- solution to provide work-related meeting space along with providing play and relaxation for visitors.

Singapore Hospitality Industry Overview

The hotel and accommodation sector in Singapore is a fragmented industry, with a combination of homegrown players and international players. Most of the hotels are strategically located in places that tourists highly prefer. The region holds good demand for hotels as the supply is a little less than the demand. With the co-operating government policies, the region is an attractive one for investors. The major players in Singapore are Marriott International, Far East Hospitality, InterContinental Hotels Group Plc, Pan Pacific Hotels Group, and Accor SA.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Market Drivers
4.2.1.1 Contribution to the Economy to Generate Income for the Nation
4.2.2 Market Restraints
4.2.2.1 Long Hours of Working Pattern
4.2.3 Market Opportunities
4.2.3.1 Technological Advancements Striving the Market
4.3 Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitutes
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Technological Innovations and Recent Developments in the Hospitality Industry
4.6 Impact of COVID-19 on the Hospitality Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper mid scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Accor S A
6.2.2 Marriott international
6.2.3 Far East Hospitality
6.2.4 Forward Land
6.2.5 InterContinental Hotels Group Plc
6.2.6 Pan Pacific Hotels Group
6.2.7 Millennium & Copthorne International Limited
6.2.8 Hotel 81
6.2.9 Shangri-La hotels & resorts
6.2.10 Marina Bay Sands*
6.3 Loyalty Programs Offered by Major Hotel Brands

7 FUTURE MARKET TRENDS

8 DISCLAIMER

 

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