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中国のホスピタリティ産業:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Hospitality Industry in China - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

中国のホスピタリティ産業市場規模は2024年に866.6億米ドルと推定され、2029年には1280.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.12%である。 中国のホスピタリティ市場は近... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

中国のホスピタリティ産業市場規模は2024年に866.6億米ドルと推定され、2029年には1280.4億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.12%である。

中国のホスピタリティ市場は近年大きく成長している。政治的・社会的安定、急速な経済成長、膨大な人口基盤と天然資源を背景に、中国はその潜在的な巨大市場に世界の大手ホテルチェーンを含む多くの多国籍ホテルを誘致してきた。また、中国人インバウンド旅行者の数も、国内旅行を増やす富裕層へと成長し、中国ホテル市場の成長を後押ししている。

グローバル・バリューチェーンは、中国での生産ロスのために中断している。また、中国は観光でも重要な役割を果たしている。中国人観光客は2018年に海外で2770億ドルを消費し、世界の観光支出の21%を占めた。COVID-19により、中国の観光セクターは国際的に影響を受けている。

予測期間中、中国におけるアウトバウンド観光部門の観光・ホテル市場シェアの伸びは著しい。この市場を牽引しているのは、現地での本物の体験に対する嗜好の高まり、24時間ビザなし通過ルールの人気の高まり、アイススポーツやクルーズ観光への魅力である。

中国ホスピタリティ市場の動向

ホテル需要の高まりが市場成長を牽引

国内観光と企業旅行が増加し、Covid-19の制限も緩和されたことで、中国のホテル部門はまだ飽和状態には程遠く、拡大の態勢を整えている。パンデミックの失敗にもかかわらず、中国のホテル事業は近年急速な拡大を遂げており、2022年第1四半期には新規プロジェクトが3,711件(前年同期比8%増)、客室数が704,101室(前年同期比7%増)増加した。

錦江集団、華洲集団有限公司、広東(国際)飯店管理控股有限公司が中国国内のトップホテルマネジメントブランドである。インターコンチネンタルホテルズグループ(IHG)やシャングリ・ラ ホテルズ&リゾーツといった外資系企業は、現在ハイエンドホテル市場を支配している。

インターネットへのアクセスとオンライン投票の増加が市場を牽引

急成長する中国経済は、生活の質を向上させるサービスを求める大規模な中産階級を生み出し、中国ではレジャーや休暇旅行の増加傾向が生まれている。A.T.カーニーが最近実施した中国の上流中産階級(現在1,300万世帯で、10年後には5,500万世帯に増加すると予測される)の消費者調査によると、主に中国人は団体旅行パッケージよりも個人旅行を好む。旅行者の約70%が情報収集のためにオンライン旅行サイトを利用し、58%がQunar.comやLvmama.comなどのサイトで宿泊施設を予約している。5億人以上のインターネット・ユーザーを抱える中国では、個人で計画するツアーの需要がますます高まっており、オンライン旅行サイトはどのホテル・オペレーターにとっても重要な販売チャネルとなっている。

中国のオンライン旅行予約市場の取引高は約1兆8000億元に達し、年間成長率は21.6%だった。COVID-19の流行元年である2020年の取引重要度は9,875億元に落ち込んだが、2021年と2022年には成長すると推定された。

中国ホスピタリティ産業の概要

台頭する若い世代が、中国のホスピタリティ産業を再構築している。この影響力のある世代は、ホスピタリティ産業の大きなシェアを占める国内旅行市場を牽引している。ミレニアル世代の嗜好に対応するため、ホスピタリティ業界の主要プレーヤーは、中国全土の施設の技術的アップグレードを選択している。インターコンチネンタルホテルズグループは百度と提携し、中国で人工知能がサポートするスマートルームを導入している。同様に、マリオット・インターナショナルも中国のアリババ・グループ・ホールディングと提携し、チェックイン用の顔認識技術を発表した。また、マリオット・インターナショナルもアリババ・グループ・ホールディングと提携し、チェックイン用の顔認識技術を発表した。Ltd.、Emei Shan Tourism Co.Ltd.、Expedia Group Inc.、Guangdong International Hotel Management Holdings Ltd.、Huangshan Tourism Development Co.Ltd.、Huazhu Group Ltd.などが中国のホスピタリティ業界で大きな存在感を示している。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 研究成果物
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 要約

4 市場のダイナミクスと洞察
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 市場機会
4.5 技術が市場に与える影響に関する洞察
4.6 産業の魅力 - ポーターファイブフォース
4.6.1 新規参入の脅威
4.6.2 買い手の交渉力
4.6.3 供給者の交渉力
4.6.4 代替品の脅威
4.6.5 競争ライバルの激しさ
4.7 COVID-19のホスピタリティ業界への影響

5 市場の区分
5.1 タイプ別
5.1.1 チェーンホテル
5.1.2 独立系ホテル
5.2 セグメント別
5.2.1 サービスアパートメント
5.2.2 バジェット&エコノミーホテル
5.2.3 中上級ホテル
5.2.4 高級ホテル

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Beijing Zhiyuan International Travel Agency Co.Ltd.
6.2.2 峨眉山旅遊股份有限公司Ltd.
6.2.3 エクスペディアグループ
6.2.4 広東国際ホテル管理控股有限公司
6.2.5 黄山旅遊発展有限公司Ltd.
6.2.6 華珠集団有限公司
6.2.7 インターコンチネンタルホテルズグループPLC
6.2.8 Intrepid Group Pty Ltd.
6.2.9 Jin Jiang International Holdings Co.Ltd.
6.2.10 Jinmao China Hotel Investments and Management Ltd.
6.2.11 マリオット・インターナショナル
6.2.12 シャングリ・ラ アジア
6.2.13 ザ・ドラゴン・トリップ
6.2.14 Tongcheng Travel Holdings Ltd.*.

7 市場機会と今後の動向

8 免責事項および当社について

 

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Summary

The Hospitality Industry in China Market size is estimated at USD 86.66 billion in 2024, and is expected to reach USD 128.04 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.12% during the forecast period (2024-2029).

China's hospitality market has grown significantly in recent years. With political and social stability, rapid economic growth, and a vast population base and natural resources, China has lured many multinational hotels, including the world's leading hotel chains, to its potentially huge market. The number of Chinese inbound visitors also has grown to affluent who are traveling more within the country, boosting the growth of the China Hotel Market.

The global value chains have been interrupted because of the production losses in China. Also, China plays an important role in tourism. Chinese tourists spent $277 billion overseas in 2018, 21% of the global spending on tourism. Due to COVID-19, the tourism sector in China has been affected internationally.

The tourism and hotel market share growth in China by the outbound tourism segment will be significant during the forecast period. The market is driven by increasing preference for local and authentic experiences, the growing popularity of the 24-hour visa-free transit rule, and attraction toward ice sports and cruise tourism.

China Hospitality Market Trends

The Rising Demand for Hotels is Driving the Growth of the Market

With rising domestic tourism and corporate travel, as well as the relaxation of Covid-19 limitations, China's hotel sector is still far from saturated and poised for expansion. Despite the pandemic's failures, China's hotel business has enjoyed rapid expansion in recent years, with 3,711 new projects (8% rise year on year) and 704,101 extra rooms (7% increase year on year) in Q1 2022.

It's also worth mentioning that market concentration in the business remains rather strong, with Jinjiang Group, Huazhu Group Limited, and Guangdong (International) Hotel Management Holdings Limited among China's top domestic hotel management brands. Foreign organizations such as InterContinental Hotels Group (IHG) and Shangri-la Hotels and Resorts now dominate the high-end hotel market.

Growing Internet Access and Online Testimonials is Driving the Market

China's burgeoning economy has produced a large middle class looking for services that improve quality of life, which has spawned a growing trend toward more leisure and vacation travel in China. A recent A.T. Kearney consumer study of China's upper middle class-currently comprising 13 million households and projected to grow to 55 million in 10 years-shows that the mainly Chinese prefer self-planned travel over group travel packages. About 70 percent of travelers use online travel sites for information gathering, with 58 percent booking their accommodations on sites such as Qunar.com or Lvmama.com. With China's 500 million-plus Internet users and an ever-increasing demand for individual self-planned tours, online travel sites are important distribution channels for any hotel operator.

The transaction volume of the Chinese online travel booking market amounted to approximately 1.8 trillion yuan, with an annual growth rate of 21.6 percent. The importance of transactions dropped in 2020, the first year of the COVID-19 pandemic, to 987.5 billion yuan but was estimated to grow in 2021 and 2022.

China Hospitality Industry Overview

The rising younger generation is reshaping the hospitality industry in China. This influential generation is driving the domestic travel market, which accounts for a great share of the hospitality industry. In order to cope with the preferences of the millennial population, the key players in the hospitality industry are opting for technological upgrading of their properties throughout the country. InterContinental Hotels Group has teamed up with Baidu and is introducing artificial intelligence-supported smart rooms in China. Likewise, Marriott International also teamed up with China's Alibaba Group Holding to launch facial recognition technology for check-ins. Major players such as Beijing Zhiyuan International Travel Agency Co. Ltd., Emei Shan Tourism Co. Ltd., Expedia Group Inc., Guangdong International Hotel Management Holdings Ltd., Huangshan Tourism Development Co. Ltd., Huazhu Group Ltd., and others have a significant presence in the hospitality industry in China.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Market Opportunities
4.5 Insights on the Impact of Technology on the Market
4.6 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitutes
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of COVID-19 on the Hospitality Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper Mid-scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Beijing Zhiyuan International Travel Agency Co. Ltd.
6.2.2 Emei Shan Tourism Co. Ltd.
6.2.3 Expedia Group Inc.
6.2.4 Guangdong International Hotel Management Holdings Ltd.
6.2.5 Huangshan Tourism Development Co. Ltd.
6.2.6 Huazhu Group Ltd.
6.2.7 InterContinental Hotels Group PLC
6.2.8 Intrepid Group Pty Ltd.
6.2.9 Jin Jiang International Holdings Co. Ltd.
6.2.10 Jinmao China Hotel Investments and Management Ltd.
6.2.11 Marriott International Inc.
6.2.12 Shangri La Asia Ltd
6.2.13 The Dragon Trip.
6.2.14 Tongcheng Travel Holdings Ltd.*

7 MARKET OPPORTUNTIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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