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欧州オンライン旅行:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Europe Online Travel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

欧州オンライン旅行市場の市場規模は2024年に892.2億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.14%で、2029年には1,319.4億米ドルに達すると予測される。 オンライン予約は市場全体を上回... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

欧州オンライン旅行市場の市場規模は2024年に892.2億米ドルと推定され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は8.14%で、2029年には1,319.4億米ドルに達すると予測される。

オンライン予約は市場全体を上回るペースで進んでおり、その成長の大半はサプライヤーやOTAのモバイルプラットフォームによるものである。欧州では、観光への注力は雇用の拡大と包括的な成長のための重要な柱のひとつと考えられている。ソーシャルメディア・プラットフォームは近年、オンライン旅行会社にとって顕著なマーケティング機会として浮上している。消費者によるソーシャルメディアの大規模な利用により、消費者の嗜好や関心が容易に追跡できるため、旅行会社は旅行体験を選ぶ可能性が高く、旅行パッケージを購入する余裕のある消費者をターゲットにすることができる。これらの要素は、オンライン旅行会社に、顧客の欲求や行動に関する非常に包括的な洞察を提供する。

COVID-19パンデミックの出現により、ヨーロッパのオンライン旅行業界は、特に2020年の需要が激減した。コロナウイルスの世界的な蔓延により、多くの国で完全な封鎖と国境閉鎖が行われた。さらに、航空業界の操業停止と旅行中にコロナウイルスに感染する恐れの増大が、人々を自宅待機に追いやった。これらすべての要因が市場の成長にマイナスの影響を与えた。しかし、市場は2021年には立ち直り、2022年以降は大幅な成長を遂げた。

欧州オンライン旅行市場の動向

旅行予約の携帯電話へのシフト

ここ数年、デスクトップ・コンピュータを使わず、モバイル・デバイスを使って旅行のリサーチや予約をする消費者が増えていることが確認されている。スマートフォンの普及率が上昇し、顧客がオンラインでの支払いに慣れるにつれて、スマートフォン経由の予約は市場でより多くの支持を集めている。テクノロジーの進歩により、旅行業界は過去10年間で様々な変化を遂げてきた。オンライン旅行代理店のサービスモデルは、単一のプラットフォームを通じて様々なサービスを提供している。旅行予約プロセスは、物理的な予約からウェブ予約へと劇的な変化を遂げ、現在ではモバイル・プラットフォームとなっている。

ドイツのオンライン旅行市場は着実に成長中

好調な経済と高い消費意欲を誇るドイツは、欧州最大の旅行市場である。ドイツ人の大半はまだオフラインで旅行を予約しているが、オンラインやモバイルでの予約は急速に伸びている。ドイツのオンライン旅行市場は、オフライン流通の人気とツアーオペレーターの主導的役割のため、他の欧州諸国に比べて成長が遅かった。モバイルが牽引するデジタル予約の伸びは、今後も市場全体を上回るだろう。オンライン旅行の普及率は比較的低いものの、ドイツの旅行者はモバイル技術をいち早く取り入れている。スマートフォンの普及率が高く、5Gデバイスの利用可能性が高まっていることから、音声ベースのサービスやAR(拡張現実)などの新機能を含め、旅行中のあらゆる場面で新しいタイプの顧客とのインタラクションの採用が進むだろう。

欧州オンライン旅行業界概要

本レポートでは、欧州のオンライン旅行市場で事業を展開する主要な国際的プレイヤーを取り上げている。市場シェアでは、現在、少数の大手企業が市場を支配している。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業が市場での存在感を高めている。ブッキング・ドットコム、eDreams、Lastminute.com、エクスペディア、HRSが主要プレーヤーである。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 市場におけるテクノロジーの影響に関する洞察
4.5 ポーターズファイブフォース分析
4.5.1 新規参入者の脅威
4.5.2 買い手/消費者の交渉力
4.5.3 サプライヤーの交渉力
4.5.4 代替製品の脅威
4.5.5 競争ライバルの激しさ
4.6 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 サービスタイプ
5.1.1 交通機関
5.1.2 旅行宿泊
5.1.3 バケーション・パッケージ
5.1.4 その他のサービスタイプ
5.2 予約タイプ
5.2.1 オンライン旅行会社
5.2.2 直接旅行業者
5.3 プラットフォーム
5.3.1 デスクトップ
5.3.2 モバイル
5.4 国
5.4.1 イギリス
5.4.2 ドイツ
5.4.3 フランス
5.4.4 イタリア
5.4.5 その他のヨーロッパ

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 Booking.com
6.2.2 エクスペディア
6.2.3 HRS
6.2.4 オービッツ
6.2.5 Agoda
6.2.6 DER.com
6.2.7 ZenHotels.com
6.2.8 eDreams
6.2.9 Lastminute.com
6.2.10 Opodo
6.2.11 ユニーク・ヴィラ
6.2.12 Hostelworld Group Plc
6.2.13 Airbnb
6.2.14 TUI AG*

7 市場機会と今後の動向

8 免責事項および当社について

 

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Summary

The Europe Online Travel Market size is estimated at USD 89.22 billion in 2024, and is expected to reach USD 131.94 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.14% during the forecast period (2024-2029).

Online bookings are advancing faster than the overall market, with most of the growth coming from suppliers' and OTAs' mobile platforms. In Europe, a focus on tourism is seen as one of the key pillars for job growth and inclusive growth. Social media platforms have emerged as a prominent marketing opportunity for online travel companies in recent years. Given the large-scale use of social media by consumers, their preferences and interests are easily tracked, which helps travel companies target those that are likely to opt for travel experiences and who can also afford travel packages. These factors offer online travel companies highly comprehensive insights into customer wants and behaviours.

With the emergence of the COVID-19 pandemic, Europe's online travel industry experienced a sharp fall in demand, especially in 2020. The worldwide spread of the coronavirus resulted in complete lockdown and border closures in a number of countries. Moreover, the shutdown of the airline industry and the increasing fear of catching the coronavirus while traveling pushed people to stay at home. All these factors negatively impacted the growth of the market. However, the market bounced back in 2021 while growing at a significant rate from 2022 onward.

Europe Online Travel Market Trends

Shift towards Mobile Phones for Travel Booking

Over the last few years, it has been observed that an increasing number of consumers are moving away from using desktop computers and instead using their mobile devices to research and book travel. Booking via smartphones is gaining more traction in the market as smartphone penetration rises and customers get more used to paying online. The industry has undergone a number of changes over the past decade due to advances in technology. Online travel agents' service models offer a variety of services through a single platform. The travel booking process has undergone a dramatic shift from physical booking to web booking and is now a mobile platform.

Online Travel Market in Germany Growing Steadily

Germany, with its strong economy and high consumer confidence, is Europe's largest travel market. While the majority of Germans still book travel offline, online and mobile bookings are growing quickly. Germany's online travel market has grown more slowly than some other European countries due to the popularity of offline distribution and the leading role of tour operators. The growth of digital booking, now fueled by mobile, will continue to outpace the overall market. Despite relatively low online travel penetration, German travellers have been quick to adopt mobile technology. High smartphone penetration and the growing availability of 5G devices will drive the adoption of new types of customer interactions throughout the travel journey, including emerging features such as voice-based services and augmented reality.

Europe Online Travel Industry Overview

The report covers major international players operating in the European online travel market. In terms of market share, a few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, midsize to smaller companies are increasing their market presence. It has major players Booking.com, eDreams, Lastminute.com, Expedia and HRS

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Insights on impact of technology in the Market
4.5 Porters Five Forces Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Service Type
5.1.1 Transportation
5.1.2 Travel Accommodation
5.1.3 Vacation Packages
5.1.4 Other Service Types
5.2 Booking Type
5.2.1 Online Travel Agencies
5.2.2 Direct Travel Suppliers
5.3 Platform
5.3.1 Desktop
5.3.2 Mobile
5.4 Country
5.4.1 United Kingdom
5.4.2 Germany
5.4.3 France
5.4.4 Italy
5.4.5 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Booking.com
6.2.2 Expedia
6.2.3 HRS
6.2.4 Orbitz
6.2.5 Agoda
6.2.6 DER.com
6.2.7 ZenHotels.com
6.2.8 eDreams
6.2.9 lastminute.com
6.2.10 Opodo
6.2.11 Unique Villas
6.2.12 Hostelworld Group Plc
6.2.13 Airbnb
6.2.14 TUI AG*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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