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ベトナムのホスピタリティ産業:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Hospitality Industry in Vietnam - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

ベトナム・ホスピタリティ市場は、今年26.9億米ドルの売上を記録し、予測期間の年平均成長率は14%に達する見込みである。 COVID-19パンデミック後、世界の経済・政治情勢の変動に伴い、世界の観光活動は予想通... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ベトナム・ホスピタリティ市場は、今年26.9億米ドルの売上を記録し、予測期間の年平均成長率は14%に達する見込みである。

COVID-19パンデミック後、世界の経済・政治情勢の変動に伴い、世界の観光活動は予想通りには回復せず、特にアジアではゆっくりと行われた。ベトナム観光業は積極的に多くの解決策を実施し、成果を上げ、パンデミック後の経済回復に重要な貢献をした。ベトナム政府観光局(VNAT)は、ベトナムが安全で魅力的なデスティネーションであり、コヴィド19のパンデミック後に観光客を迎え入れる準備が十分に整っていることを確認するため、デジタルプラットフォームでベトナム観光をターゲット市場に宣伝し、重要な国際旅行フェアに参加した。

ベトナムは2022年に約350万人の外国人旅行者を迎えた。世界経済フォーラムの2022年報告書によると、2021年のベトナムの旅行・観光開発指数は52位で、2019年に比べて8ランク上昇し、世界3大改善国の仲間入りを果たした。多くの地方で規制が解除され、地元のホテルやリゾートがプロモーション・キャンペーンを開始し、国の観光産業が再始動した。すべての観光活動が回復したことで、ホスピタリティ・ツーリズム部門への外国投資の新たな機会が開かれた。国際路線の再開後、ホスピタリティ・ツーリズム部門は繁栄の兆しを見せている。特に、ベトナムの航空会社や宿泊施設を利用する外国人観光客の検索数が増加している。さらに、2023年8月15日から、ベトナムはe-ビザの有効期間を90日に延長し、一方的なビザ免除は45日で有効となる。

ベトナムは、ビーチ、川、仏教のパゴダ、活気ある都市で有名な東南アジアの国だ。ベトナムは長い海岸線、ライステラス、活気ある近代的な都市の中にあるフランス植民地時代のアンティーク建築で知られている。世界で最も急成長している観光地のひとつである。ホスピタリティと観光業は、ベトナムが農業への依存からサービス経済へと舵を切った近年、経済成長の重要な要素となっている。

ベトナムは昨年、第31回東南アジア競技大会(SEA Games)を開催し、ホスピタリティ産業への投資とともに、スポーツ代表団や外国人観光客に安全で友好的、魅力的なデスティネーションというイメージを強くアピールする機会を活用した。観光客の増加、新しいホテルやホテルチェーンの増加がホスピタリティ市場を牽引している。力強い経済成長、政府の支援政策、市場参加者間の競争激化、業界プレイヤーの魅力的なマーケティングとプロモーション手法の採用は、予測期間中のベトナムホスピタリティ市場の成長を促進する主な要因である。これらの国からの旅行者数を増加させ、外国人観光客に手頃な価格で質の高いサービスを提供するための市場参加者による投資は、ベトナムのホスピタリティ&観光市場の成長を後押しすると予想される。

ベトナムのホスピタリティ市場動向

訪日観光客の増加がホスピタリティ産業を牽引

ベトナムの観光産業は、世界で最も急成長している観光地にランクインし続けています。一年中素晴らしい気候、活気あふれる食のシーン、豊かな文化、数え切れないほどの美しいビーチ、活気あふれる豊富な都市、そして素晴らしい海岸線など、ベトナムを訪れることを選ぶ観光客の数が年々増加しているのは驚くことではありません。2023年5月のベトナムへの国際線到着者数は、前月の870.8%増に続き、前年同月比429.8%増の916.26万人となった。アジアからの訪問者は545.0%増加し、主に中国、韓国、日本が牽引した。アメリカからの観光客は167.5.2%増で、主にアメリカが牽引した。ヨーロッパからの観光客は240.3%増で、ロシア、イギリス、フランス、ドイツが牽引した。さらに、オーストラリアからの観光客は228.9%増加した。ベトナムの国際線到着者数は1月から5月の間に1,159.2%増加した。その他の市場としては、台湾(47.6%)、カンボジア(55.6%)、ラオス(35.5%)がプラス成長率を記録した。ベトナムは今年、800万人の外国人観光客を迎える見込みだ。山、ビーチ、太陽、自然を含むアウトドア観光は、監禁規制が緩和された後、ベトナム人旅行者の上位の選択肢の一つであった。

ホテル建設プロジェクト・パイプラインはホスピタリティ産業の需要増に対応すると予想される

ホテル建設プロジェクトのパイプラインは、間接的にベトナムのホスピタリティ産業を牽引している国内の需要の高まりを満たすことが期待されている。TOPHOTELPROJECTSの建設データベースによると、ベトナムは54,038室の新規客室を受け入れる予定である。ベトナムの主要都市、特にホーチミン市とハノイでは、新しいホテルの流入が見込まれている。130のホテルプロジェクトのうち75は4つ星で、残り55は5つ星のサービスを保証している。計画によると、これらのホテルのうち30軒、総客室数10,359室が2022年に開業する。2023年にはさらに36ホテル、総客室数12,302室がデビューする予定で、次いで2024年には15ホテル、総客室数15,504室がオープンする。残りの49ホテル、合計15,873室は2025年以降に開業予定である。ホテル開発が最も盛んなのはホーチミン市で、15棟、計7,323室、ハノイは13棟、計4,242室の新規開業が予定されている。ダナンは11棟、計2,933室を見込んでいる。

ベトナム・ホスピタリティ産業の概要

ベトナムのホスピタリティ産業は細分化されており、国際ブランドと国内ブランド、そしてそれらのチェーンホテルの両方が組み合わさっている。業界はまだ発展段階にあり、ホテル/チェーンの大半は独立系か国産ブランドのチェーンである。また、ベトナムにおける国内外からの観光客の増加に伴い、ブランドの浸透率も高まっている。市場の主なプレーヤーとしては、Vinpearl、Muong Thanh Hospitality、Accor Hotels、InterContinental Hotels Group、Marriott Internationalなどが挙げられる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場のダイナミクスと洞察
4.1 市場概要
4.2 市場ダイナミクス
4.2.1 市場の促進要因
4.2.1.1 観光産業の成長が市場を牽引する
4.2.1.2 国内のホテル開発が市場成長を牽引
4.2.2 市場の阻害要因
4.2.2.1 熟練労働者の不足が市場の課題
4.2.2.2 投資家に対する規制環境がホスピタリティ分野の課題
4.2.3 市場機会
4.2.3.1 高級ホテルやブティックホテルの開発・設立機会
4.3 宿泊・飲食部門の収益フローに関する洞察
4.4 ベトナムの主要都市と観光客数
4.5 ホスピタリティ産業への投資(不動産、FDI、その他
4.6 ホスピタリティ産業における技術革新
4.7 ホスピタリティ産業へのシェア型居住空間の影響に関する洞察
4.8 ホスピタリティ産業へのその他の経済貢献に関する洞察
4.9 バリューチェーン分析
4.10 産業の魅力ポーターのファイブフォース分析
4.10.1 新規参入者の脅威
4.10.2 買い手の交渉力
4.10.3 供給者の交渉力
4.10.4 代替品の脅威
4.10.5 競争ライバルの激しさ

5 市場の区分
5.1 タイプ別
5.1.1 チェーンホテル
5.1.2 独立系ホテル
5.2 セグメント別
5.2.1 サービスアパートメント
5.2.2 バジェット&エコノミーホテル
5.2.3 中上級ホテル
5.2.4 高級ホテル

6 コンペティティブ・インテリジェンス
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 ヴィンパール
6.2.2 ムオンタイン・ホスピタリティ
6.2.3 アコーホテルズ
6.2.4 インターコンチネンタルホテルズグループ
6.2.5 マリオット・インターナショナル
6.2.6 サイゴンツーリスト
6.2.7 ダイヤモンドベイリゾート&スパ
6.2.8 A25ホテルグループ
6.2.9 H&K ホスピタリティ
6.2.10 アスコット・ホテルズ
6.3 主要ホテルブランドが提供するロイヤリティ・プログラム

7 今後の市場動向

8 免責事項および当社について

 

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Summary

Vietnam Hospitality Market has generated revenue of USD 2.69 billion in the current year and is poised to achieve a CAGR of 14% for the forecast period.

After the COVID-19 pandemic, with the fluctuations of the economic and political situation in the world, world tourism activities had not been restored as forecast but took place slowly, especially in Asia. Vietnam tourism has actively implemented many solutions and achieved positive results, making an important contribution to economic recovery after the pandemic. Vietnam National Administration of Tourism (VNAT) has promoted Vietnam tourism on digital platforms to target markets and joined important international travel fairs in order to affirm that Vietnam is a safe, attractive destination and fully ready to welcome tourists back after the Covid-19 pandemic.

Vietnam welcomed about 3.5 million international visitor arrivals in 2022. According to the World Economic Forum's 2022 report, the Travel and Tourism Development Index of Vietnam in 2021 ranks 52nd, up 8 places compared to 2019, standing among the 3 greatest improvement countries in the world. As restrictions were lifted in many localities, local hotels and resorts launched promotion campaigns, restarting the nation's tourism industry. The recovery of all tourism activities opened up new opportunities for foreign investment in the hospitality and tourism sector. After the re-opening of international flight routes, the hospitality and tourism sector has shown signs of flourishing. In particular, the search volume of international tourists on Vietnam's airlines and accommodations has increased. Moreover, from 15th August 2023, Vietnam extends e-visa validity to 90 days and unilateral visa exemption will be valid in 45 days.

Vietnam is a Southeast Asian country famous for its beaches, rivers, Buddhist pagodas, and vibrant cities. Vietnam is recognised for its long coastline, rice terraces, and antique French-colonial architecture within lively, modern cities. It is one of the world's fastest-growing tourism destinations. Hospitality and tourism has been a critical component of economic growth in recent years as Vietnam has turned away from its reliance on agriculture and towards a service economy.

Last year Vietnam hosted the 31st Southeast Asian Games (SEA Games), the industry took advantage of the opportunity to strongly promote the image of a safe, friendly, and attractive destination to sports delegations and international tourists along with the investments in hospitality industry. Increase in number of tourist and rise in the number of new hotels and hotel chains is driving the hospitality market. Strong economic growth, supporting government policies, increased competition among market participants, and industry players' adoption of appealing marketing and promotional methods are the key factors driving the growth of the Vietnam hospitality market during the projection period. Investments by market players to boost the number of travelers from these countries and offer affordable and quality services to international tourists is expected to bolster the Vietnam hospitality & tourism market growth.

Vietnam Hospitality Market Trends

Rise in Number of Visitors to the Country is Driving the Hospitality Industry

The tourism industry in Vietnam continues to rank amongst the fastest growing tourist destinations in the world. With an incredible year-round climate, vibrant culinary scene, rich culture to countless stunning beaches, an abundance of vibrant cities, and stunning coastline, it's no surprise that the number of tourists choosing to visit Vietnam is growing year upon year. International arrivals in Vietnam increased by 429.8% year on year to 916.26 thousand in May 2023, following an 870.8% increase the previous month. Asia visitors increased by 545.0%, led mostly by China, South Korea, and Japan. Visitors from America increased by 167.5.2%, led mostly by the United States, while those from Europe increased by 240.3%, led by Russia, the United Kingdom, France, and Germany. Furthermore, tourists from Australia increased by 228.9%. International arrivals in Vietnam increased by 1,159.2% between January and May. Other markets with positive growth rates included Taiwan (47.6 percent), Cambodia (55.6 percent), and Laos (35.5 percent). This year, Vietnam expects to welcome eight million foreign visitors. Outdoor tourism, which involves mountains, beaches, sunshine, nature, were among the top choices for Vietnamese travelers after the lockdown restrictions were relaxed.

Hotel Construction Project Pipeline is Anticipated to Meet the Increasing Demand in the Hospitality Industry

The pipeline of hotel construction projects is expected to meet the rising demand in the country which indirectly is driving the hospitality industry in Vietnam. According to the TOPHOTELPROJECTS construction database, Vietnam will receive 54,038 new rooms. The country's major cities, particularly Ho Chi Minh City and Hanoi, are on course to see an influx of new hotels. 75 of the 130 hotel projects featured are four-star, with the remaining 55 guaranteeing five-star service. According to the plans, 30 of these hotels with a total of 10,359 rooms were opened in 2022. Another 36 hotels totaling 12,302 rooms are scheduled to debut in 2023, followed by 15 hotel openings totaling 15,504 rooms in 2024. The remaining 49 hotels, totaling 15,873 rooms, are scheduled to open in 2025 and beyond. The most prominent locations for hotel development are Ho Chi Minh City, with 15 new properties totaling 7,323 rooms, and Hanoi, with 13 new buildings totaling 4,242 rooms. Da Nang anticipates 11 properties with a total of 2,933 rooms.

Vietnam Hospitality Industry Overview

The hospitality industry in Vietnam is fragmented, and is a combination of both the international and domestic brands and their chain hotels. The industry is still in a developing stage and a majority of the hotels/chains are either being independent or homegrown brand chains. The brand penetration rate is also growing, with the increasing number of domestic and international tourist activities in Vietnam. Some of the major players in the market are Vinpearl, Muong Thanh Hospitality, Accor Hotels, InterContinental Hotels Group, and Marriott International, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Market Drivers
4.2.1.1 Growth in Tourism is Driving the Market
4.2.1.2 Hotel Development in the Country Drives the Market Growth
4.2.2 Market Restraints
4.2.2.1 Lack Of Skilled Labour Is A Challenge For The Market
4.2.2.2 Regulatory Environment for Investors is a Challenge for Hospitality Sector
4.2.3 Market Opportunities
4.2.3.1 Opportunity To Develop And Establish Luxury Hotels And Boutique Properties
4.3 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.4 Leading Cities in Vietnam with Respect to Number of Visitors
4.5 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry
4.6 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.7 Insights on Shared Living Spaces Impact on the Hospitality Industry
4.8 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.9 Value Chain Analysis
4.10 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
4.10.1 Threat of New Entrants
4.10.2 Bargaining Power of Buyers
4.10.3 Bargaining Power of Suppliers
4.10.4 Threat of Substitutes
4.10.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper Mid Scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Vinpearl
6.2.2 Muong Thanh Hospitality
6.2.3 Accor Hotels
6.2.4 InterContinental Hotels Group
6.2.5 Marriott International
6.2.6 Saigon Tourist
6.2.7 Diamond Bay Resort & Spa
6.2.8 A25 Hotel Group
6.2.9 H&K Hospitality
6.2.10 Ascott Hotels*
6.3 Loyalty Programs Offered by Major Hotel Brands

7 FUTURE MARKET TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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