インドの高級ホテル市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2019年~2029年の成長予測India Luxury Hotel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029 インドの高級ホテル市場規模は2024年に27.2億米ドルと推定され、2029年には43.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は10.06%で推移すると予測される。 COVID-19は市場に大... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリーインドの高級ホテル市場規模は2024年に27.2億米ドルと推定され、2029年には43.9億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)の年平均成長率は10.06%で推移すると予測される。 COVID-19は市場に大きな影響を与え、世界的な大流行はインドの様々な産業の正常な機能に影響を与えた。それはインドの高級ホテル市場に大きな影響を与え、稼働率の半減などいくつかの混乱を引き起こした。レポート研究では、COVID-19のパンデミックが市場リーダー、市場フォロワー、市場破壊者の売上収益に与える影響をレポートとその分析で分析した。 インドのラグジュアリーホテル業界は盛んなセクターである。国際的なスポーツイベントや見本市、展示会の増加が、外国人観光客の流入や国内観光客の移動に貢献すると期待されている。旅行・観光産業の台頭と生活水準の変化により、高級ホテル市場の動向は漸進的な成長を遂げている。国内旅行者の購買力平価の上昇、航空業界の発展、外国人観光客の増加、ビザ規制の緩和といった主な要因が、予測期間中のインドホテル市場を牽引している。さらに、GST審議会による高級ホテルの税率28%から18%への引き下げは、予測期間にわたってインドの高級ホテル市場を牽引すると予想される。 大手ホテル企業は、人工知能、機械学習、IoT、近距離無線通信、モバイル決済、データ分析などの先進技術を活用し、オンライン予約の増加、広告費用に対するリターンの向上、ゲストの嗜好のより良い理解、より強固な顧客関係の構築を図っている。これらの技術は、予測期間中、市場に有利な機会を創出すると期待されている。 インドの高級ホテル市場動向国内旅行者の出費増が高級ホテル業界に拍車インド人旅行者はかつてないほど散財しており、その消費は海外旅行だけにとどまらない。国内のラグジュアリーホテルやブランドホテルは、国内のレジャー旅行者からの収益の割合が増加している。これらの旅行者は、休暇のために最高級ホテルに滞在するだけでなく、滞在中にホテル内で多額の出費をしている。国内レジャー旅行は、ラグジュアリーホテルチェーンにとって最も急成長しているカテゴリーである。レジャー部門全体(国内と海外を合わせたもの)の成長率は10~11%だが、国内レジャー旅行の成長率はさらに高い。 ヘリテージ・テーマは力強い成長が期待されるヘリテージ・テーマは予測期間中、最も高い市場シェアを占めると予想される。インドには多くのヘリテージ・テーマ・ホテルが存在する。例えば、ラジャスタン州にあるインドのヘリテージホテル、The Leela Palaceは、自然の中に佇み、インドのおもてなしの心に包まれた魅惑的な環境の中で、比類のない贅沢を提供し、ゲストを喜ばせる旅を続けている。これらのホテルは歴史的なインフラを持ち、地域の芸術や伝統料理を通してその地域の魅力を垣間見ることができるよう、最大限の努力をしている。一方、コンテンポラリーなラグジュアリーホテルは、ハイエンドのIOTインフラを備え、リラックスした生活を提供している。 インド高級ホテル産業概要本レポートでは、インドの高級ホテル市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げている。市場シェアの面では、現在、少数の大手企業が市場を支配している。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めている。大手ブランドは、特別な商品を扱う専売店を開いている。各社はまた、市場での知名度とブランド認知度を高めるために、限定版の販売促進、差別化、販売も行っている。インドの高級ホテル市場で事業を展開する主要企業には、ITC Hotels、Oberoi Hotels、The Leela、The Indian Hotels Company Limited、The Park Hotelsなどがある。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場の洞察とダイナミクス 4.1 市場概要 4.2 市場の促進要因 4.3 市場の抑制要因 4.4 バリューチェーン/サプライチェーン分析 4.5 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.5.1 新規参入者の脅威 4.5.2 買い手/消費者の交渉力 4.5.3 供給者の交渉力 4.5.4 代替製品の脅威 4.5.5 競争ライバルの激しさ 4.6 業界の最新動向と技術革新に関する洞察 4.7 COVID-19の市場への影響 5 市場区分 5.1 製品タイプ 5.1.1 ビジネスホテル 5.1.2 スーツホテル 5.1.3 エアポートホテル 5.1.4 リゾート&スパ 5.1.5 その他 6 競争環境 6.1 市場集中の概要 6.2 企業プロフィール 6.2.1 インディアン・ホテルズ・カンパニー・リミテッド 6.2.2 ITCホテル 6.2.3 オベロイ・ホテルズ 6.2.4 ザ・パーク・ホテルズ 6.2.5 フォーチュン・ホテルズ 6.2.6 ザ・リーラ 6.2.7 クマラコム・レイク・リゾート 6.2.8 ランバーグ・パレス 6.2.9 マリオット・インターナショナル 6.2.10 シャングリ・ラ ホテルズ&リゾーツ 6.2.11 ハイアット・コーポレーション 6.2.12 ラディソンホテルズ 7 市場機会と今後の動向 8 免責事項および当社について
SummaryThe India Luxury Hotel Market size is estimated at USD 2.72 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.39 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.06% during the forecast period (2024-2029). COVID-19 badly impacted the market, and the global pandemic had impacted the proper functioning of various industries in India. It affected the Indian luxury hotel market badly, causing several disruptions such as halved occupancies and others. The report study analyzed the revenue impact of the COVID-19 pandemic on the sales revenue of market leaders, market followers, and market disrupters in the report and its analysis. The Luxury Hotel industry in India is a flourishing sector. An increasing number of international sports events, trade fairs, and exhibitions are expected to contribute to the inflows of international tourists and domestic tourist movements. The rise in the travel and tourism industry and changing patterns in the standard of living have led to progressive growth in the luxury hotel market trends. Major factors such as rising purchasing power parity of domestic travelers, developing airline industry, increasing foreign tourist arrival, and relaxed visa restrictions drive the India Hotel Market over the forecast period. Moreover, the GST council's rate cut from 28% to 18% for luxury hotels is expected to drive the Indian luxury hotels market over the forecast period. Leading hotel companies are leveraging advanced technologies such as artificial intelligence, machine learning, IoT and near-field communication, mobile payment, and data analytics to increase online reservations, improve the return on advertising spend, better understand guest preferences and build stronger customer relationships. These technologies are expected to create lucrative opportunities for the market over the forecast period. India Luxury Hotels Market TrendsIncreasing Expenses by Domestic Travelers is fueling Luxurious Hotel IndustryIndian travelers are splurging like never before, and spending is not limited to overseas travel. Domestic luxury and branded hotels are registering an increase in the share of revenue coming from domestic leisure travelers. These travelers are not just staying at top-end hotels for holidays but also spending significant money within the hotel during their stay. Domestic leisure travel is the fastest-growing category for the Luxury Hotels chain. The overall leisure segment (domestic and international put together) is growing at 10-11 percent, but the rate of domestic leisure travel is even higher. Heritage Theme is Expected to Witnesses Strong GrowthThe Heritage Theme is expected to hold the highest market share over the forecast period. There are many Heritage theme hotels present in India. For instance, The Leela Palace, an Indian Heritage hotel in Rajasthan, has been on a continuous journey to delight the guests by providing unparalleled luxury in captivating environs nestled in the lap of nature and wrapped in the graciousness of Indian hospitality. These hotels have a historical infrastructure, and they try to put in their best efforts to give a glimpse of their region through regional art and traditional cuisine. On the other hand, contemporary luxurious hotels offer high-end IOT infrastructure offering the relax in living. India Luxury Hotels Industry OverviewThe report covers major international players operating in the India Luxury Hotel Market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping into new markets. The leading brands are opening exclusive stores for special products. The companies are also promoting, differentiating, and selling limited editions to increase their visibility and brand awareness in the market. Significant players operating in the India Luxury Hotel Market include ITC Hotels, Oberoi Hotels, The Leela, The Indian Hotels Company Limited, and The Park Hotels. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(サービス業)の最新刊レポートMordor Intelligence社のホスピタリティ・ツーリズム分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|