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インドのホスピタリティ産業:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Hospitality Industry In India - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

インドのホスピタリティ産業市場規模は、2024年には246.1億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は4.73%で、2029年には310.1億米ドルに達すると予測されている。 インドのホスピタリティ産... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

インドのホスピタリティ産業市場規模は、2024年には246.1億米ドルと推定され、予測期間(2024-2029年)の年平均成長率は4.73%で、2029年には310.1億米ドルに達すると予測されている。

インドのホスピタリティ産業は、ここ数年緩やかな成長を続けており、今後さらに大きな成長を遂げる可能性を秘めている。文化と多様性に富むインドは、世界中から多くの観光客を惹きつけている。また、インドは国内外の観光客にとってスピリチュアル・ツーリズムの目的地としても認識されている。世界経済フォーラムの旅行・観光競争力指数において、インドは2013年の65位から2019年には34位へと順位を上げ続けている。一方、一貫して増加する中間層、可処分所得の増加、ミレニアル世代の自国旅行への関心の高まりは、国内旅行業界を収益性の高いものにしているいくつかの主な理由である。ミレニアル世代を惹きつけるために、AirbnbやOyo roomsのようなベンチャー企業は世界レベルでホスピタリティのシナリオを変え、増加する旅行者を惹きつけるために、ほとんどの一等地で柔軟なチェックイン・チェックアウトオプションを備えた価格重視の滞在を提供している。

ホスピタリティ・ツーリズム産業は健全な成長を遂げており、GDPの7.5%を占めている。インド政府は、クルーズ観光セクターを強化するため、チェンナイ、ゴア、コチ、マンガロール、ムンバイの各港をクルーズ観光の拠点として開発することを決定した。これらのターミナルには、ホスピタリティ、小売、ショッピング、レストランなどの施設が設置される。

2020年にインドを訪れた外国人観光客は300万人に満たず、コロナウィルスの流行抑制のために課された渡航制限により、前年比約75%の落ち込みとなった。「観光産業の関係者にインセンティブを与えるため、国内観光振興のために関係者に財政支援を提供する市場開発支援(MDA)スキームのガイドラインが修正され、スキームの範囲とリーチが強化され、関係者に最大の利益がもたらされるようになった。さらに、オンラインプロモーションを含むプロモーション活動が組み込まれ、許容される財政支援の範囲も拡大された。

COVID-19のパンデミックにより、インドのホテル部門は、2020年8月31日に国家統計局(NSO)が発表したデータによると、2020年4月〜6月に47%縮小し、経済で最悪の打撃を受けたセグメントの一つである。ホテル業界は2020年5月、昨年同時期と比べ77%の稼働率低下を経験した。COVID-19に関連した混乱によって深刻な影響を受けている国内のホスピタリティ業界は、2021年には65%以上の落ち込みを目の当たりにすることになりそうだ。

インド・ホスピタリティ市場動向

ホテルプロジェクト数の増加が市場を牽引

インドのホスピタリティセクターは、ホテルプロジェクトの増加によって牽引されている。インドのホスピタリティ業界は、今年度の稼働率を59〜61%台で終え、前年度から15〜17%ポイント(pp)上昇した。しかし、平均料金(ARR)は今年完全に回復し、前年の水準を37〜39%上回った。その結果、当期のRevPARは前年比89〜91%増加した。

需要の力強い回復に牽引され、ホテル各社は本年度の成長計画を加速させ、その結果、ブランド契約数は前年度比で33%以上増加した。166ホテル、14,885室が新規契約され、90ホテル、5,702室がリブランドされた。ホテリエは、レジャー・デスティネーションやTier-3およびTier-4都市でポートフォリオを拡大し続け、これらの地域における未開拓の大きな可能性を認識した。

さらに、2023年11月までのインドのG20議長国期間中、国内55都市で200以上のG20会議が開催される予定である。会議が開催される都市ではホテル需要が大幅に増加するため、インドのホテル部門はこの展開から大きな利益を得ることになる。

2023年4月、3つの国際的ホテルチェーンがインドで高級ブランドのデビューを発表した。ヒルトンのウォルドーフ・アストリアとマイナー・ホテルズのアナンタラ・ブランドはジャイプールで、ラディソンはハイデラバードでラディソン・コレクション・ブランドを立ち上げる。フェアモント ホテル&リゾートは、2025年にアグラにホテルをオープンすると発表した。

観光客誘致に向けた政府の取り組みと観光客の増加が市場を牽引

インドのホスピタリティセクターは、主に旺盛な内需、インバウンド旅行の復活、そしてインド政府が観光産業の拡大に改めて力を入れていることによって牽引されており、2030年までに同国のGDPに2500億米ドルの貢献が見込まれている。政府は雇用創出としての観光産業の重要性を認識しており、官民パートナーシップを含むすべてのステークホルダーの積極的な参加を得て、ミッションモードで観光産業を推進しようとしている。地域の空路接続性を高めるための50の追加空港、ヘリポート、水上飛行場の復活、国内・国際観光のための完全なパッケージとしての50の観光地の開発、さらに鉄道やラストマイル接続への多額の投資など、政府がインフラ整備に引き続き力を入れていることは、観光部門にとって良い兆しである。さらに、個人所得税の引き下げによって可処分所得が増加し、観光・ホスピタリティ部門の需要が高まるだろう。

旅行と観光が市場を牽引している。インド観光統計の今年度報告によると、インドは昨年6億7,763万人の国内観光客の訪問を受けた。この割合は前年の610.22%から11.05%増加した。国内訪問者数上位の州は、タミル・ナードゥ州、ウッタル・プラデシュ州、アンドラ・プラデシュ州、カルナータカ州であった。インドでは、今年、外国人旅行者数(FTA)に貢献した国の数が最大となり、国の観光セクターの回復の始まりを見た。2022年1月から7月までのインドのFTA総数は前年比406.6%増の276万4975人に急増した。FTAの急増は、COVID-19ワクチン接種キャンペーン、インド政府が発表した「Heal in India」および「Heal by India」キャンペーン、その他いくつかのインフラ対策など、多くの原動力の結果である。

インド・ホスピタリティ産業の概要

インドのホスピタリティ産業に関する本レポートでは、インドのホテルおよびホスピタリティ産業における主要な国際的プレーヤーと国内の主要プレーヤーを取り上げている。インドのホスピタリティセクターはダイナミックで新興である。インド国内のホスピタリティ産業への参入に関心を持つ国内外のプレーヤーにとって、成長する大きな可能性を秘めている。同市場の主要プレーヤーには、オベロイ・ホテルズ&リゾーツ、ザ・パーク・ホテル、ITCホテルズ、レモンツリー・ホテルズ、タージ・ホテルズなどがある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 旅行・観光業の増加
4.2.2 ホテルプロジェクトの増加
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 熟練労働者の不足が市場の課題
4.3.2 持続可能性と競争が業界の成功を脅かす
4.4 市場機会
4.4.1 政府のイニシアチブはこの分野の視野を広げるために利用できる
4.4.2 オンライン・マーケティングを活用して顧客基盤を拡大できる
4.5 COVID-19のホスピタリティ業界への影響
4.6 宿泊・飲食部門の収益フローに関する洞察
4.7 インドの主要都市と観光客数
4.8 ホスピタリティ産業への投資(不動産、FDI、その他
4.9 ホスピタリティ産業における技術革新
4.10 共同生活空間がホスピタリティ産業に与える影響
4.11 ホスピタリティ産業へのその他の経済貢献に関する洞察
4.12 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.12.1 買い手の交渉力
4.12.2 供給者の交渉力
4.12.3 新規参入者の脅威
4.12.4 代替品の脅威
4.12.5 競争ライバルの激しさ
4.13 インドの観光・旅行代理店のタイプに関する洞察

5 市場のセグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 チェーンホテル
5.1.2 独立系ホテル
5.2 セグメント別
5.2.1 サービスアパートメント
5.2.2 バジェット&エコノミーホテル
5.2.3 中上級ホテル
5.2.4 高級ホテル

6 競争情報
6.1 市場集中度
6.2 企業プロフィール
6.2.1 オベロイ・ホテルズ&リゾーツ
6.2.2 ITCホテル
6.2.3 ザ パーク ホテル
6.2.4 リーラ・パレス・ホテルズ&リゾーツ
6.2.5 タージホテルズ
6.2.6 レモンツリーホテルズ
6.2.7 ハイアット・ホスピタリティ・カンパニー
6.2.8 マリオット・インターナショナル
6.2.9 ラディソンホテルグループ
6.2.10 OYO Rooms* (オーヨー・ルームズ
6.3 主要ホテルブランドが提供するロイヤリティ・プログラム

7 市場の将来動向

8 免責事項および当社について

 

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Summary

The Hospitality Industry In India Market size is estimated at USD 24.61 billion in 2024, and is expected to reach USD 31.01 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.73% during the forecast period (2024-2029).

The hospitality industry in India has been scoring a moderate growth number in the past few years and has great potential to score an even greater number in the future. The nation which is rich in culture and diversity has been attracting a large number of tourists from all over the globe. India has also been recognized as a destination for spiritual tourism for international and domestic tourists. India is showing continuous growth in position moving from 65th in 2013 to 34th position in 2019 in the World Economic Forum's travel and tourism competitiveness index. On the other side, the consistently growing middle class, rising levels of disposable income, and increasing interest among millennials to travel in their home country are a few major reasons that are making the domestic travel industry a profitable one. To attract the millennials ventures like Airbnb, Oyo rooms have changed hospitality scenarios on a global level and are offering price-sensitive stays in most of the prime locations with flexible check-in and check-out options to attract the increasing number of travelers.

The hospitality and tourism industry has been witnessing a healthy growth number and accounted for 7.5% of the GDP. India is a part of the top 100 clubs on Ease of Doing Business (EoDB) and ranks 1st in the greenfield FDI ranking globally and to strengthen the cruise tourism sector, the Government of India (GoI) has selected Chennai, Goa, Kochi, Mangalore, and Mumbai ports to develop them as cruise tourism hubs. These terminals will have facilities like hospitality, retail, shopping, and restaurants.

Less than three million foreign tourists visited India in 2020, a dip of around 75 per cent as compared to the previous year, due to travel restrictions imposed to control the coronavirus pandemic. "To incentivize stakeholders in the tourism industry, the guidelines for the scheme of Market Development Assistance (MDA) for providing financial support to stakeholders for the promotion of domestic tourism have been modified to enhance the scope and reach of the scheme, to provide maximum benefits to the stakeholders. In addition, promotional activities have been incorporated including online promotions and the extent of financial assistance permissible has been enhanced.

Due to the COVID-19 pandemic, India's hotel sector is one of the worst-hit segments of the economy, contracted by 47% in April-June 2020, as per data released by the National Statistical Office (NSO) on August 31, 2020. The hotel industry, in May 2020, experienced an occupancy decline of 77% over the same time last year. The domestic hospitality industry, which has been severely affected by the COVID-19 related disruptions, is likely to witness a decline of over 65% in 2021.

India Hospitality Market Trends

Increase in the Number of Hotel Projects is Driving the Market

India's hospitality sector is being driven by the increase in the number of hotel projects. India's Hospitality Industry ended in the current year with occupancy in the 59-61 percent range, up 15-17 percentage points (pp) from the previous year. However, average rates (ARR) recovered fully in the current year, being 37-39 percent higher than the previous year's levels. As a result, RevPAR in the current year increased by 89-91 percent over the previous year.

Driven by a strong recovery in demand, hotel companies accelerated their growth plans in the current year, resulting in an over 33 percent increase in brand signings by keys over the previous year. 166 new hotels with 14,885 rooms were signed during the year, while 90 hotels with 5,702 rooms were rebranded. Hoteliers continued to expand their portfolios in leisure destinations as well as Tier-3 and -4 cities, recognizing the enormous untapped potential in these areas.

Furthermore, Over 200 G20 meetings are expected to be held across 55 destinations in the country during India's G20 presidency till November 2023. The Indian hotel sector stands to gain significantly from this development, as there will be substantial incremental demand for hotels in the cities where the meetings will be held.

In April 2023, three international hotel chains announced the debut of their luxury brands in India. Hilton's Waldorf Astoria and Minor Hotels' Anantara brands are set to make their India debut in Jaipur, while Radisson has picked Hyderabad for the launch of its Radisson Collection brand. Fairmont Hotels & Resorts announced that it would be opening a property in Agra in 2025.

Government Initiatives to Attract More Tourism and Rise in Tourism is Driving the Market

The Indian hospitality sector is driven primarily by buoyant domestic demand, the revival of inbound travel, and the Indian government's renewed emphasis on the expansion of the tourism industry, which is expected to contribute USD 250 billion to the country's GDP by 2030. The Government is recognizing the importance of the tourism sector as an employment generator and is looking to promote the sector on a mission mode with active participation from all stakeholders, including public-private partnerships. The revival of 50 additional airports, heliports, and water aerodromes to increase regional air connectivity and the development of fifty tourism destinations as a complete package for domestic and international tourism, as well as the government's continued emphasis on infrastructure development, including the significant investment in railways and last-mile connectivity, bodes well for the sector. Furthermore, the reduction in personal income tax will increase disposable income, which will drive demand in the tourism and hospitality sectors.

Travel and Tourism are driving the market. According to the Indian Tourism Statistics current year report, India received 677.63 million domestic tourist visits in the last year. The percentage has increased by 11.05% from 610.22 in the previous year. The top states in terms of domestic visits were Tamil Nadu, Uttar Pradesh, Andhra Pradesh, and Karnataka. India saw the beginning of the recovery for the country's tourism sector, with a maximum number of countries contributing to Foreign Tourist Arrivals (FTAs) numbers in the current year. Total FTAs in India surged by 406.6% to 2,764,975 from January-July 2022 compared to the previous year. The sharp rise in FTAs is a result of many driving forces that include the COVID-19 Vaccination campaign, the 'Heal in India' and 'Heal by India' campaigns announced by the Indian Government, and several other infrastructural measures.

India Hospitality Industry Overview

The report on the Hospitality Industry in India covers the major international players and the leading domestic players in the hotel and hospitality industry in India. The hospitality sector in India is dynamic and emerging. It holds greater potential to grow for both the national and international players who are interested in entering the Nation's hospitality industry. Some of the major players in the market include Oberoi Hotels & Resorts, The Park Hotel, ITC Hotels, Lemon Tree Hotels, and Taj Hotels, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Rise in the Travel and Tourism
4.2.2 Increase in the Number of Hotel Projects
4.3 Market Restraints
4.3.1 Lack of Skilled Labor is a Challenge for the Market
4.3.2 Sustainability and Competition Threaten Industry Success
4.4 Market Opportunities
4.4.1 Government initiatives can be used to expand the horizons of the sector
4.4.2 Online marketing can be leveraged to grow the customer base
4.5 Impact of COVID-19 on the Hospitality Industry
4.6 Insights Into Revenue Flows From Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.7 Leading Cities in India with Respect to Number of Visitors
4.8 Investments (Real Estate, FDI and others) in Hospitality Industry
4.9 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.10 Shared Living Spaces Impact on the Hospitality Industry
4.11 Insights Into other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.12 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.12.1 Bargaining Power of Buyers
4.12.2 Bargaining Power of Suppliers
4.12.3 Threat of New Entrants
4.12.4 Threat of Substitutes
4.12.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.13 Insights Into Types of Tourism and Travel Agencies Present in India

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper mid scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company Profiles
6.2.1 Oberoi Hotels & Resorts
6.2.2 ITC Hotels
6.2.3 The Park Hotel
6.2.4 The Leela Palaces, Hotels and Resorts
6.2.5 Taj Hotels
6.2.6 Lemon Tree Hotels
6.2.7 Hyatt Hospitality company
6.2.8 Marriott International, Inc
6.2.9 Radisson Hotel Group
6.2.10 OYO Rooms*
6.3 Loyalty programs offered by Major Hotel Brands

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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