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スリランカのホスピタリティ産業 - 市場シェア分析、産業動向と統計、2020年~2029年の成長予測


Hospitality Industry In Sri Lanka - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

スリランカのホスピタリティ市場規模は現在4億7,076万米ドルで、予測期間中の年平均成長率は7.5%と見込まれている。 ホスピタリティはスリランカの文化の重要な要素であり、国の観光部門と経済において重要な... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

スリランカのホスピタリティ市場規模は現在4億7,076万米ドルで、予測期間中の年平均成長率は7.5%と見込まれている。

ホスピタリティはスリランカの文化の重要な要素であり、国の観光部門と経済において重要な役割を果たしています。リゾートホテル、シティホテル、ブティックホテル、ホームステイからキャンプ場、本格的なスリランカ料理を提供するレストランまで、多種多様なホスピタリティが用意されている。観光業はスリランカにとって第3の収入源であり、ホスピタリティは外貨を生み出す観光部門の主要な要素である。観光業はGDPの4.3%、外貨獲得総額の13.3%を占め、45万人を直接・間接的に雇用している。観光業は常にスリランカ最大の外貨獲得源であり、現在も主要な収入源となっている。投資や貿易にも最適で、政府は現在、観光開発のためにビーチの土地や島を提供している。スリランカ東部は、パセクダハやアルガムベイといった素晴らしいビーチがあり、探索するには絶好のエリアだ。海が好きな人ならサーフィンは欠かせない。さらに、この国にはたくさんの公園や森林があり、たくさんの野生動物やユニークな種が生息しており、国際的な環境保護団体からは生物多様性の拠点とみなされているほどだ。スリランカのホスピタリティ産業は、政情不安、経済状況、社会問題、技術開発、環境への配慮、法的枠組みなど、さまざまな外的・内的要因の影響を大きく受けます。スリランカには、ヒルトン、スターバックス、ベストウェスタンといった国際的な大手ホテルチェーンが進出しており、近い将来、多くの大手国際企業がスリランカに進出すると予想されている。

行楽客に人気のスリランカは未曾有の経済危機に見舞われ、政治的混乱で観光業はすべて壊滅状態に陥り、2022年には事前予約の約40%がキャンセルされた。コロナウィルスのパンデミックや2019年のイースターサンデーのテロ事件など、ここ数年、立て続けに危機が発生し、スリランカは国境を閉鎖し、施錠や外出禁止令を出したため、観光客に依存するスリランカの経済は停止していた。政府は最近、経済に大きな影響を与えるホスピタリティ部門を助けるために行動している。政府は本当にホスピタリティ産業と協力しようとしており、彼らの代表と常に連絡を取り合っている。観光客の増加が国内のホスピタリティ市場を牽引している。スリランカ政府観光局が実施した『観光バイオバブル』作戦は、観光を新常態で再開するための革新的なコンセプトとして世界的に認められ、認知されている。スリランカ政府は2022年12月、外国人観光客の安全性向上を目的としたモバイルアプリを導入した。さらに、一貫して増加し続ける中間層、可処分所得の増加、ミレニアル世代の旅行への関心の高まりは、旅行業界を収益性の高いものにしているいくつかの大きな理由であり、ホスピタリティの成長に間接的に役立っている。スリランカでは2023年アジアカップの数試合が開催される。会議やトーナメントが開催される都市ではホテルの需要が大幅に増加するため、スリランカのホテル部門はこの展開から大きな利益を得ることになる。

スリランカのホスピタリティ産業 市場動向

SLTDA登録宿泊施設数の増加が市場を牽引

2022年12月31日現在、SLTDAに登録されている宿泊施設の総数は3,829軒であった。分類された観光ホテルの数は156軒で、そのうち5つ星ホテルは37軒であった。中小企業の存在は、ゲストハウス、ホームステイ・ユニット、バンガローからなる強力な宿泊セクターである。特筆すべきは、分類された観光ホテルがわずか4.1%しかないことである。2021年の総客室数は48,120室であった。ゲストハウスが15,438室と最も多いのは注目に値する。2019年、2020年、2021年の3年連続で総施設数と総客室数を比較したところ、2022年の総施設数は2019年と比較して46.1%増加したのに対し、客室数は19.2%増加した。2021年と2022年の客室在庫を比較すると、客室在庫は1.6%増加し、事業所数は4.7%増加した。この数年連続して中小企業が伸びていることが注目される。ホームステイは2021年比で2022年は4.6%増加し、バンガローは2021年比で2022年は11%増加した。ブティックホテル、クラシファイドツーリストホテル、ヘリテージバンガロー、ヘリテージホーム、ホステル、賃貸住宅のカテゴリーの事業所数は、2021年以降横ばいであった。

スリランカ観光開発局(SLTDA)によると、2022年末現在、スリランカには480以上の観光ホテルとリゾートがあり、総客室数は25,958室だった。コロンボでは、2023年から2024年の間に客室在庫が4,000室近く増加すると予想されており、今後の供給のほとんどは高級セグメントである。南西海岸の客室在庫は今後2年間で約1,800室増加する見込みで、今後の供給の大半はアッパー・アップスケール・セグメントである。

国内観光客の増加がホスピタリティ産業を牽引

国内の観光客の増加がホスピタリティ産業を牽引している。2022年、同国への外国人観光客の入国者数は大幅に増加し、2021年の194,495人に比べ270.2%増の719,978人を記録した。9月に到着した観光客数は29,802人と最も少なかったが、全体的には、特定の月に変動はあるものの、年間を通して到着者数が増加する傾向にあった。入国者数の増加は、予防接種の進歩、旅行のしやすさ、規制の解除、消費者心理の高まりなどの要因によるものである。スリランカへの国際観光客到着数は、パンデミック発生前のレベルの31%を回復した(2018年)。スリランカへの最大の観光客の供給源であるヨーロッパは、2022年に地域全体で最も強い相対的な増加を享受し、到着者数はパンデミック前のレベルの42.5%まで上昇した(対2018年57.5減)。アジア・太平洋地域は2022年に213,537人の到着を記録し、2018年に記録された到着のほぼ20%に達する。アフリカと南北アメリカはそれぞれ約31.5%と38%を回復し、中東は2018年の到着数の26%に達した。2022年1月から12月までの期間において、スリランカの国際観光市場トップ5はインド、ロシア、英国、ドイツ、フランスであった。インドが観光客の最大の貢献者で、総トラフィックの17.1%を占めた。ロシアが12.7%で僅差で続き、イギリスが11.8%、ドイツが7.7%、フランスが4.9%を占めた。注目すべきは、カナダとポーランドが前年と比較して上位にランクインしていることである。

スリランカのホスピタリティ産業 産業概要

スリランカのホスピタリティ業界は、国際的なプレーヤーと地元のプレーヤーが存在するため、断片化されている。シティホテルからリゾートホテルまで、あらゆるセグメントで激しい競争が繰り広げられている。しかし、ホテルの立地や建築様式は、各ブランドの差別化要因として機能することが期待されている。さらに、ジェットウィング・ライトハウスなどの大手ブランドは、顧客満足度の向上、持続可能性への取り組み、新しい体験の創造などのために、従業員の研修プログラムへの投資を増やしている。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.2.1 観光産業の台頭
4.2.2 ホテルプロジェクトと投資件数の増加
4.3 市場の阻害要因
4.3.1 持続可能性と競争が業界の成功を脅かす
4.4 市場機会
4.4.1 政府のイニシアチブは観光産業の視野を広げるために利用できる
4.4.2 オンライン・マーケティングを活用して顧客基盤を拡大できる
4.5 バリューチェーン/サプライチェーン分析
4.6 産業の魅力:ポーターのファイブフォース分析
4.6.1 新規参入の脅威
4.6.2 買い手の交渉力
4.6.3 供給者の交渉力
4.6.4 代替品の脅威
4.6.5 競争ライバルの激しさ
4.7 COVID-19のホスピタリティ業界への影響
4.8 宿泊・飲食部門からの収益フローに関する洞察
4.9 スリランカの主要都市と観光客数
4.10 ホスピタリティ産業への投資(不動産、FDI、その他
4.11 ホスピタリティ産業における技術革新
4.12 ホスピタリティ産業における共同生活空間の影響に関する洞察
4.13 ホスピタリティ産業へのその他の経済貢献に関する洞察

5 市場の区分
5.1 タイプ別
5.1.1 チェーンホテル
5.1.2 独立系ホテル
5.2 セグメント別
5.2.1 サービスアパートメント
5.2.2 バジェット&エコノミーホテル
5.2.3 中上級ホテル
5.2.4 高級ホテル

6 競争情報
6.1 市場集中度
6.2 企業プロフィール
6.2.1 シャングリ・ラ ホテルズ&リゾーツ
6.2.2 マリオット・インターナショナル
6.2.3 アマヤ・リゾート&スパ
6.2.4 シナモンホテルズ&リゾーツ
6.2.5 インターコンチネンタルホテルズ&リゾーツ
6.2.6 アマリ・ガレ
6.2.7 ヨーホー・ランカ(Pvt)リミテッド
6.2.8 タンジェリン・グループ・オブ・ホテル
6.2.9 ジェットウィング・ホテルズ
6.2.10 アナタラ・ホテルズ、リゾート&スパ
6.2.11 Ramada (by Wyndham hotels & resorts)* (ラマダ(ウィンダムホテルズ&リゾート))

7 今後の市場動向

8 免責事項および当社について

 

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Summary

The Sri Lankan Hospitality Market size is valued at USD 470.76 million currently, and it is expected to witness a CAGR of 7.5% during the forecast period.

Hospitality is a key component of Sri Lanka's culture and plays a significant role in the country's tourism sector and economy. From resort hotels, city hotels, boutique hotels, and homestays to camping sites and restaurants serving authentic Sri Lankan cuisine, there is a wide variety of hospitality options available. Tourism is the third largest source of revenue for the country, and hospitality is the major component of the tourism sector that generates foreign exchange. Tourism accounts for 4.3% of GDP and 13.3% of total foreign exchange earnings and employs 450,000 people directly and indirectly. Tourism has always been Sri Lanka's biggest earner in terms of foreign exchange, and it is still a major source of income. It is a great way to invest and trade, and the government is now offering beach land and islands for tourism development. Eastern Sri Lanka is a great area to explore, with great beaches like Pasekudaha and Arugam Bay. Surfing is a must-do for anyone who loves the ocean. Plus, the country has lots of parks and forests, with lots of wildlife and unique species, and it is even considered a biodiversity hub by some international environmental groups. The hospitality industry in Sri Lanka is heavily influenced by a variety of external and internal factors, including political instability, economic conditions, social issues, technological developments, environmental considerations, and the legal framework. Major international hotel chains, such as Hilton, Starbucks, and Best Western, are present in the country, and a number of major international companies are expected to establish their operations in the country in the foreseeable future.

Sri Lanka, a popular destination for holidaymakers, had an unprecedented economic crisis, and political turmoil has all but wreaked its tourism, with about 40% of the pre-bookings being canceled in 2022. A series of back-to-back crises over the last few years, including the coronavirus pandemic and the 2019 Easter Sunday terror attacks, had brought Sri Lanka's tourist-dependent economy to a halt as the country shut its borders and imposed lockdowns and curfews. The government has done recently to help the hospitality sector, which has a big impact on the economy. The government is really trying to work with the hospitality industry and is in constant communication with their representatives. An increase in tourism is driving the hospitality market in the country. 'Tourism Bio Bubble' operation put in place by Sri Lanka Tourism, which has been recognized and acknowledged globally as an innovative concept to resume tourism in the new normal operations. The Srilankan government, in December 2022, introduced a mobile app aimed at improving the safety of international tourists. Furthermore, the consistently growing middle class, rising levels of disposable income, and increasing interest among millennials to travel are a few major reasons that are making the travel industry a profitable one, which is indirectly helping in the growth of hospitality. Srilanka is hosting a few of the Asia Cup 2023 matches in the country. The Sri Lankan hotel sector stands to gain significantly from this development, as there will be substantial incremental demand for hotels in the cities where the meetings and tournaments will be held.

Hospitality Industry In Sri Lanka Market Trends

Increase in the Number of SLTDA Registered Accommodation is Driving the Market

The total number of SLTDA registered accommodation establishments, as of 31st December 2022, was 3,829. The number of classified tourist hotels was 156, and among them, 37 were five-star hotels. The presence of small and medium enterprises is a strong accommodation sector consisting of Guest Houses, homestay units, and Bungalows. It is noteworthy that Classified Tourist Hotels consist of only 4.1%. The total room inventory for 2021 was 48,120. It is noteworthy that Guest Houses had the highest inventory of 15,438 rooms. A comparison of the total number of establishments and total number of rooms in the consecutive years of 2019, 2020, and 2021 revealed that the total number of establishments in 2022 increased by 46.1% in comparison to 2019, whereas the number of rooms had increased by 19.2%. A comparison of room inventory for 2021 and 2022 revealed that the room inventory increased by 1.6%, and the number of establishments increased by 4.7%. The growth of the small and medium enterprises in these consecutive years is noteworthy. Homestay units increased by 4.6% in 2022 in comparison to 2021, while Bungalows increased in 2022 by 11% in comparison to 2021. The number of establishments in the categories of Boutique Hotels, Classified Tourist Hotels, Heritage Bungalow, Heritage Home, Hostels, and Rented Homes remained unchanged from 2021 onwards.

According to the Sri Lanka Tourism Development Authority (SLTDA), there were more than 480 tourist hotels and resorts comprising a total of 25,958 hotel rooms in Sri Lanka at the end of 2022. In Colombo, the room inventory is expected to increase by almost 4,000 rooms between 2023 and 2024, with most of the upcoming supply in the luxury segment. The room inventory on the South-West Coast is expected to increase by approximately 1,800 rooms in the next two years, with the majority of the upcoming supply in the Upper Upscale segment.

Rise in Tourism in the Country is Driving the Hospitality Industry

The rise in tourism in the country is driving the hospitality industry. In 2022, there was a significant increase in international tourist arrivals to the country, with 719,978 visitors recorded for the year, a 270.2% increase compared to the 194,495 tourists who visited in 2021. The number of tourists arriving in September was the lowest at 29,802, yet overall, there was a trend of increasing arrivals throughout the year, with fluctuations in specific months. The growth in arrivals was attributed to factors such as advances in vaccination, ease of travel, lifted restrictions, and increased consumer confidence. International tourist arrivals to Sri Lanka recovered 31% of pre-pandemic levels (2018). Europe, the largest source of tourists to Sri Lanka, enjoyed the strongest relative increase across regions in 2022, with arrivals climbing to 42.5% of pre-pandemic levels (-57.5 versus 2018). Asia and Pacific recorded 213,537 arrivals in 2022 to reach nearly 20% of arrivals recorded in 2018. Africa and the Americas recovered about 31.5% and 38%, respectively, while the Middle East reached 26% of 2018 arrivals. In the period from January to December 2022, Sri Lanka's top five international tourist markets were India, Russia, the United Kingdom, Germany, and France. India was the largest contributor of tourists, accounting for 17.1% of the total traffic. Russia followed closely with 12.7%, while the United Kingdom, Germany, and France accounted for 11.8%, 7.7%, and 4.9%, respectively. Notably, Canada and Poland also appeared among the top source markets compared to the previous year.

Hospitality Industry In Sri Lanka Industry Overview

The hospitality industry in Sri Lanka is fragmented due to the presence of international and local players in the country. It is experiencing fierce competition across all segments, ranging from city hotels to resorts and beyond. However, the location and architecture of the hotels are expected to act as a differentiator for the brands. Furthermore, major brands such as Jetwing Lighthouse are investing more in training programs for their employees to enhance customer satisfaction ratio, sustainability initiatives, and creating new experiences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Rise in the Tourism industry
4.2.2 Increase in the Number of Hotel Projects and Investments
4.3 Market Restraints
4.3.1 Sustainability and Competition Threaten Industry Success
4.4 Market Opportunities
4.4.1 Government initiatives can be used to expand the horizons of the sector
4.4.2 Online marketing can be leveraged to grow the customer base
4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitutes
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of COVID-19 on the Hospitality Industry
4.8 Insights into Revenue Flows from the Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.9 Leading Cities in Sri Lanka with Respect to Number of Visitors
4.10 Investments (Real Estate, FDI, and others) in the Hospitality Industry
4.11 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.12 Insights into Shared Living Spaces' Impact on the Hospitality Industry
4.13 Insights into Other Economic Contributors to the Hospitality Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper mid scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company Profiles
6.2.1 Shangri-La Hotels and Resorts
6.2.2 Mariott International Inc.
6.2.3 Amaya Resorts & Spa
6.2.4 Cinnamon Hotels & Resorts
6.2.5 InterContinental Hotels & Resorts
6.2.6 Amari Galle
6.2.7 Yoho Lanka (Pvt) Ltd
6.2.8 Tangerine Group of Hotel
6.2.9 Jetwing Hotels
6.2.10 Anatara Hotels, Resorts & Spa
6.2.11 Ramada (by Wyndham hotels & resorts)*

7 FUTURE MARKET TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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