世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

メキシコのホスピタリティ産業:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Hospitality Industry in Mexico - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

メキシコのホスピタリティ産業市場は予測期間中(2024-2029年)に年平均成長率5.5%以上を記録すると予測されている。 メキシコは、その驚くべき自然の美しさ、緑豊かな熱帯気候、美味しい伝統料理、何世紀も続... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
130 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

メキシコのホスピタリティ産業市場は予測期間中(2024-2029年)に年平均成長率5.5%以上を記録すると予測されている。

メキシコは、その驚くべき自然の美しさ、緑豊かな熱帯気候、美味しい伝統料理、何世紀も続く文化で有名で、ラテンアメリカで最も人気のある旅行先となっています。観光業はメキシコ経済の重要な構成要素であり、その発展と成長に大きな役割を果たしてきた。近年、メキシコは観光産業の最前線に立ち、観光関連取引の発展と観光客への観光関連サービスの提供においてラテンアメリカをリードしている。

メキシコ政府の推計によると、2023年夏のホテル客室数は2022年よりも6.5%以上増加し、2019年と同程度の数になるという。メキシコのホスピタリティ部門は同国のGDPのかなりの部分を占めており、それぞれ3%、30%に達する。過去20年間、メキシコでは国内外からの観光客数が増加し、提供されるサービスも増加している。

観光エコシステム全体でのデジタル化の導入は、COVID-19パンデミックの余波を受け、ビジネスがより強靭になることに間違いなく貢献した。このため、HyperGuestのようなテクノロジープロバイダーが、高度に相互接続された観光産業において生産性の向上と経済発展のためにどのように役立つのか、TAに必要な知識と見識を提供することが不可欠である。デジタル化はその価値と範囲を大幅に拡大し、HyperGuestも同様で、障害を排除し、TAが取引を合理化、管理、最小化できるよう支援する。

メキシコのホスピタリティ市場動向

メキシコへの観光客の増加が市場を牽引

メキシコ政府と観光産業は、トップ・デスティネーションの開発に多額の投資を行い、観光客にとってより魅力的なデスティネーションにしてきた。さらに、トップ・デスティネーションの認知度を高めるために、数多くの観光ツアーが実施されている。メキシコ・ニュース・デイリー社の報告によると、INEGI(国立統計地理研究所)は、2023年5月の外国人観光客到着者数は9%以上増加し、前年比27万6千人増の約350万人に達した。カンクンは、航空到着数でメキシコ最大の空港である。2023年上半期、同空港は160万人の外国人観光客を迎えた。メキシコの交通システムは、国内外からの旅行者を地元から最終目的地まで、またその逆も容易にしており、観光を促進する上で基本的な役割を果たしている。

メキシコの観光セクターは、COVID-19のピーク時に衰退期を経験したが、ここ数カ月で復活を遂げ、メキシコ政府は2022年1月から7月までの期間に3500万人以上の外国人観光客がメキシコを訪れたと推定している。

メキシコのホテル稼働率上昇

DataTurのHotel Monitoring Resultsによると、2022年8月のメキシコのホテル稼働率は55.9%で、70の観光地で昨年の同時期より18.7%高い。メキシコのカリブ海地域の観光地は、2022年の最初の3ヶ月で過去3年間で最高のホテル稼働率を記録した。

Statistaによると、2022年のメキシコシティの平均ホテル稼働率は約58%で、これは昨年の同時期よりなんと72%も高い。メキシコシティのホテルは2010年から2018年まで順調に稼働率を上げており、ピークは20年の70.5%だった。2022年、メキシコで最も稼働率が高かったのはカンクンで、ほぼ76%のホテル客室が予約されていた。リビエラ・マヤは同率で2位だった。どちらもキンタナ・ロアにある。

メキシコのホスピタリティ産業の概要

メキシコのホスピタリティ市場は非常に断片化されている。メキシコには国際的なチェーンが多数進出しているとはいえ、ホスピタリティ産業は地元のプレーヤーによって支配されている。メキシコ全土に約180の国際・国内ブランドがある。グルーポ・ポサダスはこのセグメントのリーダーであり、全国に140以上のホテルを展開している。市場を支配している主なプレーヤーは、グルーポ・ポサダス、インターコンチネンタル・ホテルズ・グループ、マリオット・インターナショナル、シティ・エクスプレス・ホテレス、グルーポ・レアル・ツーリスモである。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


ページTOPに戻る


目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場牽引要因
4.1.1 観光地の成長も市場を牽引している
4.1.2 ホテル、レストラン、カフェへの投資の増加
4.2 市場の阻害要因
4.2.1 消費者の嗜好と需要の変化
4.3 市場機会
4.3.1 高級ホテルや滞在に対する消費者の嗜好の高まり
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 サプライヤーの交渉力
4.4.2 買い手・消費者の交渉力
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ
4.5 COVID-19の市場への影響
4.6 宿泊・飲食部門からの収益フローに関する洞察
4.7 メキシコの主要都市(観光客数)に関する洞察

5 市場区分
5.1 タイプ別
5.1.1 チェーンホテル
5.1.2 独立系ホテル
5.2 セグメント別
5.2.1 サービスアパートメント
5.2.2 バジェット&エコノミーホテル
5.2.3 中上級ホテル
5.2.4 高級ホテル

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 グルポ・ポサダス
6.2.2 インターコンチネンタルホテルズグループ
6.2.3 マリオット・インターナショナル
6.2.4 Cityexpress Hoteles
6.2.5 グルーポ・レアル・ツーリスモ
6.2.6 AIMリゾート
6.2.7 RIUホテルズ&リゾーツ
6.2.8 グルポ・レアル・ツーリスモ
6.2.9 パレス・リゾート
6.2.10 ホテレス・ミシオン*(Hoteles Mision

7 市場の今後の動向

8 免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Hospitality Industry in Mexico Market is expected to register a CAGR of greater than 5.5% during the forecast period(2024-2029).

Mexico is renowned for its remarkable natural beauty, lush tropical climate, delectable traditional cuisine, and centuries-old culture, making it the most sought-after destination in Latin America. Tourism is a key component of the Mexican economy and has played a significant role in its development and growth. In recent years, Mexico has been at the forefront of the tourism industry, leading Latin America in the development of tourism-related trades and the provision of tourism-related services to visitors.

According to Mexican government estimates, there will be more than 6.5% more hotel rooms in summer 2023 than in 2022, and similar numbers as in 2019. The hospitality sector in Mexico accounts for a significant portion of the country's GDP, amounting to 3% and 30%, respectively. Over the past 20 years, Mexico has seen an increase in the number of domestic and international tourists, as well as in the number of services offered.

The adoption of digitalization across the tourism ecosystem undoubtedly contributed to the business's capacity to become more resilient in the aftermath of the COVID-19 pandemic. This is why it is essential to provide TAs with the necessary knowledge and insight into how technology providers, like HyperGuest can help them to improve their productivity and economic development in a highly interconnected tourism industry. Digitalization has significantly increased its value and reach, and HyperGuest is no different, as it eliminates obstacles and assists TAs to streamline, manage, and minimize transactions.

Mexico Hospitality Market Trends

Rising Number of Tourists to Mexico are Driving the Market

The Mexican government and the tourism industry have invested heavily in the development of the top destinations to make them more appealing to tourists. Additionally, numerous tourist excursions have been implemented to increase awareness of the top destinations. According to a report by Mexico News Daily, INEGI, the National Institute of Statistics and Geography, the number of foreign tourist arrivals rose by more than 9% in May 2023, reaching around 3.5 million, an increase of 276,000 from the previous year. Cancún is Mexico’s largest airport by air arrivals. In the first half of 2023, the airport welcomed 1.6 million foreign visitors. The Mexican transport system plays a fundamental role in facilitating tourism, as it facilitates the transportation of domestic and international travelers from their local area to their final destination and vice versa.

The Mexican tourism sector experienced a period of decline during the peak of COVID-19 but has seen a resurgence in recent months, with the Mexican government estimating that over 35 million international tourists visited the country during the period from January to July 2022.

Increased hotel occupancy in Mexico

Mexico's hotel occupancy rate for the month of August 2022 is 55.9%, which is 18.7% higher than the same time last year in 70 tourist spots, according to DataTur's Hotel Monitoring Results. The Mexican Caribbean tourism destinations experienced their highest hotel occupancy rates in the preceding three years in the first three months of 2022.

According to Statista, The average hotel occupancy rate in Mexico City in 2022 was around 58 percent, which is a whopping 72 percent higher than the same time last year. Hotels in Mexico City had been steadily increasing their occupancy rates from 2010 to 2018, with the peak being in '20, when it was 70.5%. In 2022, Cancún had the highest occupancy rate in Mexico, with almost 76 percent of hotel rooms booked. Riviera Maya came in second, with a similar percentage. Both places are in Quintana Roa.

Mexico Hospitality Industry Overview

The hospitality market in Mexico is highly fragmented. Even though Mexico has a high number of international chains present in the country, the hospitality industry is dominated by local players. There are around 180 international and domestic brands across Mexico. Grupo Posadas is the leader in the segment, with more than 140 hotels that are present across the country. The major players dominating the market are Grupo Posadas, InterContinental Hotels Group, Marriott International, Cityexpress Hoteles, and Grupo Real Turismo.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.1.1 Growth in the tourist attractions is also driving the market
4.1.2 Increased investments in hotels, restaurants and cafes
4.2 Market Restraints
4.2.1 Changing consumer preferences and demands
4.3 Market Opportunities
4.3.1 Rise in consumer preferences for luxury hotels and stays
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Impact of COVID-19 on the market
4.6 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.7 Insights on leading Cities in the Mexico with respect to number of visitors

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper mid scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Grupo Posadas
6.2.2 InterContinental Hotels Group
6.2.3 Marriott International
6.2.4 Cityexpress Hoteles
6.2.5 Grupo Real Turismo
6.2.6 AIM Resorts
6.2.7 RIU Hotels & Resorts
6.2.8 Grupo Real Turismo
6.2.9 Palace Resorts
6.2.10 Hoteles Mision*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/20 10:28

158.95 円

165.20 円

201.28 円

ページTOPに戻る