メキシコのホスピタリティ産業:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測Hospitality Industry in Mexico - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 メキシコのホスピタリティ産業市場は予測期間中(2024-2029年)に年平均成長率5.5%以上を記録すると予測されている。 メキシコは、その驚くべき自然の美しさ、緑豊かな熱帯気候、美味しい伝統料理、何世紀も続... もっと見る
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サマリーメキシコのホスピタリティ産業市場は予測期間中(2024-2029年)に年平均成長率5.5%以上を記録すると予測されている。 メキシコは、その驚くべき自然の美しさ、緑豊かな熱帯気候、美味しい伝統料理、何世紀も続く文化で有名で、ラテンアメリカで最も人気のある旅行先となっています。観光業はメキシコ経済の重要な構成要素であり、その発展と成長に大きな役割を果たしてきた。近年、メキシコは観光産業の最前線に立ち、観光関連取引の発展と観光客への観光関連サービスの提供においてラテンアメリカをリードしている。 メキシコ政府の推計によると、2023年夏のホテル客室数は2022年よりも6.5%以上増加し、2019年と同程度の数になるという。メキシコのホスピタリティ部門は同国のGDPのかなりの部分を占めており、それぞれ3%、30%に達する。過去20年間、メキシコでは国内外からの観光客数が増加し、提供されるサービスも増加している。 観光エコシステム全体でのデジタル化の導入は、COVID-19パンデミックの余波を受け、ビジネスがより強靭になることに間違いなく貢献した。このため、HyperGuestのようなテクノロジープロバイダーが、高度に相互接続された観光産業において生産性の向上と経済発展のためにどのように役立つのか、TAに必要な知識と見識を提供することが不可欠である。デジタル化はその価値と範囲を大幅に拡大し、HyperGuestも同様で、障害を排除し、TAが取引を合理化、管理、最小化できるよう支援する。 メキシコのホスピタリティ市場動向メキシコへの観光客の増加が市場を牽引メキシコ政府と観光産業は、トップ・デスティネーションの開発に多額の投資を行い、観光客にとってより魅力的なデスティネーションにしてきた。さらに、トップ・デスティネーションの認知度を高めるために、数多くの観光ツアーが実施されている。メキシコ・ニュース・デイリー社の報告によると、INEGI(国立統計地理研究所)は、2023年5月の外国人観光客到着者数は9%以上増加し、前年比27万6千人増の約350万人に達した。カンクンは、航空到着数でメキシコ最大の空港である。2023年上半期、同空港は160万人の外国人観光客を迎えた。メキシコの交通システムは、国内外からの旅行者を地元から最終目的地まで、またその逆も容易にしており、観光を促進する上で基本的な役割を果たしている。 メキシコの観光セクターは、COVID-19のピーク時に衰退期を経験したが、ここ数カ月で復活を遂げ、メキシコ政府は2022年1月から7月までの期間に3500万人以上の外国人観光客がメキシコを訪れたと推定している。 メキシコのホテル稼働率上昇DataTurのHotel Monitoring Resultsによると、2022年8月のメキシコのホテル稼働率は55.9%で、70の観光地で昨年の同時期より18.7%高い。メキシコのカリブ海地域の観光地は、2022年の最初の3ヶ月で過去3年間で最高のホテル稼働率を記録した。 Statistaによると、2022年のメキシコシティの平均ホテル稼働率は約58%で、これは昨年の同時期よりなんと72%も高い。メキシコシティのホテルは2010年から2018年まで順調に稼働率を上げており、ピークは20年の70.5%だった。2022年、メキシコで最も稼働率が高かったのはカンクンで、ほぼ76%のホテル客室が予約されていた。リビエラ・マヤは同率で2位だった。どちらもキンタナ・ロアにある。 メキシコのホスピタリティ産業の概要メキシコのホスピタリティ市場は非常に断片化されている。メキシコには国際的なチェーンが多数進出しているとはいえ、ホスピタリティ産業は地元のプレーヤーによって支配されている。メキシコ全土に約180の国際・国内ブランドがある。グルーポ・ポサダスはこのセグメントのリーダーであり、全国に140以上のホテルを展開している。市場を支配している主なプレーヤーは、グルーポ・ポサダス、インターコンチネンタル・ホテルズ・グループ、マリオット・インターナショナル、シティ・エクスプレス・ホテレス、グルーポ・レアル・ツーリスモである。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場ダイナミクス 4.1 市場牽引要因 4.1.1 観光地の成長も市場を牽引している 4.1.2 ホテル、レストラン、カフェへの投資の増加 4.2 市場の阻害要因 4.2.1 消費者の嗜好と需要の変化 4.3 市場機会 4.3.1 高級ホテルや滞在に対する消費者の嗜好の高まり 4.4 ポーターのファイブフォース分析 4.4.1 サプライヤーの交渉力 4.4.2 買い手・消費者の交渉力 4.4.3 新規参入者の脅威 4.4.4 代替製品の脅威 4.4.5 競争ライバルの激しさ 4.5 COVID-19の市場への影響 4.6 宿泊・飲食部門からの収益フローに関する洞察 4.7 メキシコの主要都市(観光客数)に関する洞察 5 市場区分 5.1 タイプ別 5.1.1 チェーンホテル 5.1.2 独立系ホテル 5.2 セグメント別 5.2.1 サービスアパートメント 5.2.2 バジェット&エコノミーホテル 5.2.3 中上級ホテル 5.2.4 高級ホテル 6 競争環境 6.1 市場集中の概要 6.2 企業プロフィール 6.2.1 グルポ・ポサダス 6.2.2 インターコンチネンタルホテルズグループ 6.2.3 マリオット・インターナショナル 6.2.4 Cityexpress Hoteles 6.2.5 グルーポ・レアル・ツーリスモ 6.2.6 AIMリゾート 6.2.7 RIUホテルズ&リゾーツ 6.2.8 グルポ・レアル・ツーリスモ 6.2.9 パレス・リゾート 6.2.10 ホテレス・ミシオン*(Hoteles Mision 7 市場の今後の動向 8 免責事項
SummaryThe Hospitality Industry in Mexico Market is expected to register a CAGR of greater than 5.5% during the forecast period(2024-2029). Mexico is renowned for its remarkable natural beauty, lush tropical climate, delectable traditional cuisine, and centuries-old culture, making it the most sought-after destination in Latin America. Tourism is a key component of the Mexican economy and has played a significant role in its development and growth. In recent years, Mexico has been at the forefront of the tourism industry, leading Latin America in the development of tourism-related trades and the provision of tourism-related services to visitors. According to Mexican government estimates, there will be more than 6.5% more hotel rooms in summer 2023 than in 2022, and similar numbers as in 2019. The hospitality sector in Mexico accounts for a significant portion of the country's GDP, amounting to 3% and 30%, respectively. Over the past 20 years, Mexico has seen an increase in the number of domestic and international tourists, as well as in the number of services offered. The adoption of digitalization across the tourism ecosystem undoubtedly contributed to the business's capacity to become more resilient in the aftermath of the COVID-19 pandemic. This is why it is essential to provide TAs with the necessary knowledge and insight into how technology providers, like HyperGuest can help them to improve their productivity and economic development in a highly interconnected tourism industry. Digitalization has significantly increased its value and reach, and HyperGuest is no different, as it eliminates obstacles and assists TAs to streamline, manage, and minimize transactions. Mexico Hospitality Market TrendsRising Number of Tourists to Mexico are Driving the MarketThe Mexican government and the tourism industry have invested heavily in the development of the top destinations to make them more appealing to tourists. Additionally, numerous tourist excursions have been implemented to increase awareness of the top destinations. According to a report by Mexico News Daily, INEGI, the National Institute of Statistics and Geography, the number of foreign tourist arrivals rose by more than 9% in May 2023, reaching around 3.5 million, an increase of 276,000 from the previous year. Cancún is Mexico’s largest airport by air arrivals. In the first half of 2023, the airport welcomed 1.6 million foreign visitors. The Mexican transport system plays a fundamental role in facilitating tourism, as it facilitates the transportation of domestic and international travelers from their local area to their final destination and vice versa. The Mexican tourism sector experienced a period of decline during the peak of COVID-19 but has seen a resurgence in recent months, with the Mexican government estimating that over 35 million international tourists visited the country during the period from January to July 2022. Increased hotel occupancy in MexicoMexico's hotel occupancy rate for the month of August 2022 is 55.9%, which is 18.7% higher than the same time last year in 70 tourist spots, according to DataTur's Hotel Monitoring Results. The Mexican Caribbean tourism destinations experienced their highest hotel occupancy rates in the preceding three years in the first three months of 2022. According to Statista, The average hotel occupancy rate in Mexico City in 2022 was around 58 percent, which is a whopping 72 percent higher than the same time last year. Hotels in Mexico City had been steadily increasing their occupancy rates from 2010 to 2018, with the peak being in '20, when it was 70.5%. In 2022, Cancún had the highest occupancy rate in Mexico, with almost 76 percent of hotel rooms booked. Riviera Maya came in second, with a similar percentage. Both places are in Quintana Roa. Mexico Hospitality Industry OverviewThe hospitality market in Mexico is highly fragmented. Even though Mexico has a high number of international chains present in the country, the hospitality industry is dominated by local players. There are around 180 international and domestic brands across Mexico. Grupo Posadas is the leader in the segment, with more than 140 hotels that are present across the country. The major players dominating the market are Grupo Posadas, InterContinental Hotels Group, Marriott International, Cityexpress Hoteles, and Grupo Real Turismo. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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