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ラテンアメリカの旅行と観光産業:市場シェア分析、産業動向と統計、2020年~2029年の成長予測


Opportunities in Latin America Travel and Tourism - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

ラテンアメリカの旅行・観光市場の市場規模は2024年に521.8億米ドルと推定され、2029年には679.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.41%である。 同地域におけるインター... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

ラテンアメリカの旅行・観光市場の市場規模は2024年に521.8億米ドルと推定され、2029年には679.1億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は5.41%である。

同地域におけるインターネットの普及率の向上、各国の経済状況の改善、その結果、国内外への旅行がより可能になり、その能力も向上している。アウトバウンド旅行が業界成長の主な理由である。アルゼンチンとブラジルはアウトバウンドツアーの成長率が最も高く、南北アメリカ大陸が最も好まれている目的地である。国民の可処分所得が増加し、中産階級が増加しているため、景気が低迷していた時期でも観光業が盛んになった。

2019年末のコビッドの出現により、旅行観光に制限が課せられ、旅行ビジネスは世界的に一服した。ラテンアメリカでは、観光GDPの寄与度が2019年の4900億米ドルから2020年には3000億米ドルに減少し、多くの雇用喪失と経済縮小を引き起こした。2019年の総雇用者数は2,300万人であったが、2020年には1,800万人近くまで減少し、ラテンアメリカにおける旅行・観光関連の雇用は約500万人減少した。

世界経済がコビドや規制緩和から回復しつつある中、旅行・観光産業による雇用の数やGDPへの貢献は増加の一途をたどり、コビド以前の時代に到達しつつある。メキシコ、ブラジル、アルゼンチンは、旅行・観光分野で最も回復の早い国のひとつである。

ラテンアメリカの旅行・観光市場動向

ラテンアメリカの旅行・観光産業に影響を与える観光産業投資の増加。

ラテンアメリカでは、観光は経済発展、雇用創出、環境保護に最も貢献するもののひとつとなった。世界観光機関(UNWTO)によれば、国際観光客の到着数は7%増加した。

ラテンアメリカは旅行先として際立っている。メキシコ、ペルー、コロンビア、チリ、アルゼンチンといった国々が新たな投資を行い、ノルウェー航空のような新しい国際的旅行プレーヤーがこの地域に出現している。UNWTOは、ラテンアメリカは2027年までに7,820万人の観光客を受け入れ、地域経済に820億米ドルをもたらすと予測している。2021年のラテンアメリカの旅行・観光産業は、国内旅行が約89%、海外旅行が11%を占める。

中産階級の台頭は、ラテンアメリカの経済拡大に関する最も重要な成果のひとつである。貧困層が減少したことで、人々は自分たちの生活についてより遠くまで見渡せるようになり、別の視点を持つことができるようになった。アウトバウンド旅行市場の成長について語るとき、経済成長は大きな役割を果たす。中産階級の台頭は、ほんの数年前まで生きていくのがやっとだった人々に、徐々にチャンスを開くことを意味する。ほとんどのラテンアメリカ諸国はここ数年、景気減速を経験している。しかし、観光客はラテンアメリカ内外を問わず、旅行に値するアウトバウンドの目的地を探し続けている。

旅行・観光産業に影響を与えるラテンアメリカの主要国

メキシコ、チリ、ブラジル、コスタリカ、ウルグアイ、コロンビア、パナマ、アルゼンチン、ペルー、エクアドル、ドミニカ共和国は、ラテンアメリカの観光先進国である。旅行・観光開発指数に基づくと、メキシコとチリは指数4.3でラテンアメリカ諸国をリードしている。

2021年、ラテンアメリカとカリブ海諸国では、旅行・観光産業に関連する雇用が合計(2,028万人と235万人)あった。観光産業はメキシコのGDPのほぼ6.6%に貢献している。観光産業のうち、宿泊施設、レストラン、バー、ナイトクラブ、旅客輸送、手工芸品、その他の商品は、メキシコの主要な観光部門である。観光客の入国に関しては、メキシコは2020年に2,430万人を遥かに超え、ラテンアメリカ諸国をリードしており、メキシコは旅行・観光ビジネス投資の魅力的な目的地となっている。

ラテンアメリカの旅行・観光産業の概要

ラテンアメリカ・カリブ海諸国の多くが不安定な経済・政治状況にあり、また旅行者にとって魅力的な目的地としての人気も、この地域の観光・旅行に影響を与えている。ラテンアメリカの旅行・観光業界には、北米やオーストラリアのような国際市場で活躍するプレーヤーと、地元の旅行・ツアーオペレーターが競合している。

ブラジル、メキシコ、コロンビア、アルゼンチン、チリは、オンライン旅行の新興企業でリードしており、これらのラテンアメリカ諸国における2022年中の既存の新興企業はそれぞれ164,79,65,52,45である。マリオット・インターナショナル、ヒルトン・ワールドワイド、アコー・ホテルズ、インターコンチネンタル・ホテルズ・グループ、ハイアットがラテンアメリカの主要ホテル・フランチャイズ企業である。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査成果物
1.2 調査の前提
1.3 市場の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場の洞察とダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 市場の促進要因
4.3 市場の抑制要因
4.4 ポーターのファイブフォース分析
4.4.1 サプライヤーの交渉力
4.4.2 買い手/消費者の交渉力
4.4.3 新規参入者の脅威
4.4.4 代替製品の脅威
4.4.5 競争ライバルの激しさ
4.5 COVID-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 タイプ別
5.1.1 国際観光
5.1.2 国内観光
5.2 目的別
5.2.1 アドベンチャーツーリズム
5.2.2 ビジネス旅行
5.2.3 会議・セミナー旅行
5.2.4 家族・友人訪問
5.3 国別
5.3.1 ブラジル
5.3.2 メキシコ
5.3.3 コロンビア
5.3.4 チリ
5.3.5 アルゼンチン
5.3.6 その他のラテンアメリカ

6 競争環境
6.1 市場集中の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 タンゴールSRL
6.2.2 ラテンアメリカンエスケープ社
6.2.3 コンドルトラベル
6.2.4 セントラル・アメリカ・ジャーニー
6.2.5 ラテン・アメリカン・トラベル
6.2.6 コックス・アンド・キングス・トラベル
6.2.7 南米オデッセイ
6.2.8 マリオット・インターナショナル
6.2.9 ヒルトン・ワールドワイド
6.2.10 インターコンチネンタルホテルズ
6.2.11 アンゴラホテル
6.2.12 エコ・ホテルズ&リゾーツ
6.2.13 モビブラジル

7 市場機会と今後の動向

 

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Summary

The Opportunities in Latin America Travel and Tourism Market size is estimated at USD 52.18 billion in 2024, and is expected to reach USD 67.91 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.41% during the forecast period (2024-2029).

With increasing internet penetration in the region, improving the economic status of the countries and, as a result, more availability and ability to travel across and within the country. Outbound travel is a major reason for the industry's growth. Argentina and Brazil include the highest growth in outbound tours, with the Americas being the most favored destination. The increasing disposable income among the population and the growing middle class helped the tourism sector flourish even when the economy was sluggish.

With the advent of Covid at the end of 2019, restrictions were imposed on travel tourism, and the travel business paused globally. In Latin America, tourism GDP contribution declined from USD 490 billion in 2019 to USD 300 billion in 2020, causing many job losses and economic contraction. With a total number of jobs of 23 million in 2019, it declined to almost 18 million in 2020, with a loss of around 5 million in jobs related to travel and tourism in Latin America.

As the global economy is recovering from covid and the easing of restrictions, the number of jobs and contributions to GDP by the travel and tourism industry is observing a continuous increase and reaching pre covid era. Mexico, Brazil, and Argentina are among the fastest-recovering countries in the travel and tourism sector.

Latin America Travel & Tourism Market Trends

Rising Tourism Industry Investment affecting Latin America Travel and Tourism Industry.

In Latin America, tourism became one of the most important contributors to economic development, job creation, and environmental protection. International tourist arrivals increased by 7%, according to the World Tourism Organization (UNWTO).

Latin America stands out as a travel destination. Countries like Mexico, Peru, Colombia, Chile, and Argentina made new investments, and new international travel players, such as Norwegian Airlines, are emerging in the region. UNWTO forecasts that Latin America will receive 78.2 million tourists by 2027, generating USD 82 billion for the local economy. In 2021 domestic travel contributed around 89%, with international travel of 11% for the Latin American travel and tourism industry.

The rise of the middle class is one of the most important achievements regarding economic expansion in Latin America. The reduction of poverty allowed people to see further and comprise other perspectives on their own lives. Economic growth plays a big role when talking about the growth of the outbound travel market. It means that the rise of the middle class slowly opens up opportunities for people who could barely get by just a few years ago. Most Latin American countries experienced an economic slowdown over the past few years. However, tourists keep searching for outbound destinations worth the trip inside and outside Latin America.

Leading Latin American countries affecting Travel and Tourism Industry

Mexico, Chile, Brazil, Costa Rica, Uruguay, Colombia, Panama, Argentina, Peru, Ecuador, and the Dominican Republic are among the leading countries for tourism in Latin America. Based on the Travel and Tourism Development Index, Mexico and Chile leads Latin American countries with an index of 4.3.

In 2021, Latin America and the Caribbean had a total of (20.28 and 2.35) million jobs related to the travel and tourism industry. Tourism contributes to almost 6.6% of Mexico's GDP. Among the tourism industry, accommodation, restaurants, bars and nightclubs, passenger transport, handicrafts, and other goods are among the leading tourism sectors in Mexico. Regarding tourist arrival, Mexico leads all the Latin American countries far above 24.3 million in 2020, making Mexico an attractive destination for travel and tourism business investment.

Latin America Travel & Tourism Industry Overview

The unstable economic and political situation in many Latin American and Caribbean countries and regions' popularity as attractive destinations for travelers are affecting tourism and travel in the region. The Latin America Travel and Tourism industry includes players active from international markets like North America and Australia competing with local travel and tour operators.

Brazil, Mexico, Colombia, Argentina, and Chile are leading in online travel start-ups with existing start-ups of 164,79,65,52, and 45, respectively, during 2022 in these Latin American Countries. Mariott International, Hilton Worldwide, Acor Hotels, InterContinental Hotels Group, and Hyatt are leading Hotel Franchise companies in Latin America.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMERY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 International Tourism
5.1.2 Domestic Tourism
5.2 By Purpose
5.2.1 Adventure Tourism
5.2.2 Business Travel
5.2.3 Conference or Seminar Travel
5.2.4 Family, Friends Visit
5.3 By Country
5.3.1 Brazil
5.3.2 Mexico
5.3.3 Colombia
5.3.4 Chile
5.3.5 Argentina
5.3.6 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Tangol SRL
6.2.2 Latin American Escapes, Inc.
6.2.3 Condor Travel
6.2.4 Central America Journeys
6.2.5 Latin American Travel
6.2.6 Cox & Kings Travel
6.2.7 South America Odyssey
6.2.8 Mariott International
6.2.9 Hilton Worldwide
6.2.10 Inter Continental Hotels
6.2.11 Hoteis Angola
6.2.12 Eco Hotels & Resorts
6.2.13 Mobibrasil*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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2024/12/20 10:28

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