日本オンライン宿泊市場:市場シェア分析、産業動向・統計、2020年~2029年の成長予測Japan Online Accommodation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029 日本のオンライン宿泊市場規模は2024年に29.2億米ドルと推定され、2029年には45億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.5%である。 2020年はCOVID-19の大流行により、観光業... もっと見る
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サマリー日本のオンライン宿泊市場規模は2024年に29.2億米ドルと推定され、2029年には45億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.5%である。 2020年はCOVID-19の大流行により、観光業界にとって世界的に非常に壊滅的な年となった。2021年後半は、日本のホスピタリティ・ビジネスにわずかな希望をもたらした。パンデミックは、パンデミックの蔓延を防ぐために世界中で渡航が制限されたため、オンライン宿泊市場に大きな影響を与えた。オンライン旅行は悪影響を受け、そのため旅行やホテルの利用は減少している。 オンライン宿泊市場は、宿泊市場全体におけるシェアを拡大することで、安定した成長が見込まれる。ホテルの予約収益の大半はオンラインによるもので、短期レンタルのシェアはさらに高い。現在、オンライン宿泊市場の大半は、オンライン旅行代理店(OTA)などの複数のオンライン仲介業者によって支配されている。携帯サイトやアプリは、特に新しい世代の間で最も好まれる旅行予約媒体のひとつであるため、市場プレーヤーは携帯サイトやアプリを通じて旅行サービスを幅広く提供している。ホテルの客室数は過去1年間で2.5倍に増加した。新規客室数は京都が最も多く、次いで大阪、東京の順となる。 日本オンライン宿泊市場動向テクノロジーの進歩がオンライン宿泊市場の成長をもたらしたインターネットの出現は、強烈な露出につながり、旅行者は現在、様々な市場のプレーヤーによってリーズナブルなコストで多様なホテルのオプションにさらされている。顧客は、いくつかのウェブサイトで宿泊施設のオプションを比較し、最も手頃な価格の契約を得る。旅行者は、AirbnbやOYO Roomsのような専門のオンライン宿泊プロバイダーを選ぶ。 テクノロジーは、世界中の人々のコミュニケーション、旅行、宿泊の方法を変えてきた。進化するテクノロジーと携帯電話の利用増加に伴い、快適な滞在を予約するための簡単で効率的な方法が登場し、オンライン宿泊市場の成長を高めている。モバイルアプリは徐々に市場に浸透し、オンライン予約に好まれている。このように、スマートフォンの利用増加とデジタルリテラシーの向上は、オンライン宿泊市場の成長を高める可能性が高い。 テクノロジーの進歩に伴い、オンラインホテル市場は急速に立ち上がりつつある。COVID-19も宿泊市場のデジタル化を加速させている。 オンライン旅行会社(OTA)が主要予約数を占める予約形態別では、オンライン旅行会社(OTA)セグメントが日本のオンライン宿泊施設市場でかなりのシェアを占めている。OTAは低価格の予約オプションと多様なホテルにより人気を博している。OTAを利用すれば、旅行者は必要なときに必要な分だけホテルを予約することができる。現在、OTAはホテルの収益創出に大きく貢献している。オンライン旅行業界で事業を展開するプレーヤーは、市場シェアを拡大し、収益性を高め、市場での競争力を維持するために、主要な開発戦略として製品発売と事業拡大を採用している。 日本オンライン宿泊業界の概要日本のオンライン宿泊施設市場はかなり細分化されており、各地域に多くの既存プレーヤーが存在する。宿泊業界の主要プレーヤーは、楽天トラベル、JAPANiCAN、Agoda、じゃらん.net、Booking.comである。 その他の特典
目次1 はじめに1.1 調査の前提条件と市場定義 1.2 調査範囲 2 調査方法 3 エグゼクティブサマリー 4 市場のダイナミクスと洞察 4.1 市場概要 4.2 市場の促進要因 4.3 市場の抑制要因 4.4 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析 4.4.1 新規参入者の脅威 4.4.2 買い手の交渉力 4.4.3 供給者の交渉力 4.4.4 代替品の脅威 4.4.5 競争ライバルの激しさ 4.5 テクノロジーとイノベーションがオンライン宿泊市場に与える影響に関する洞察 4.6 COVID-19が市場に与える影響 5 市場のセグメンテーション 5.1 プラットフォーム別 5.1.1 モバイルアプリケーション 5.1.2 ウェブサイト 5.2 予約方法別 5.2.1 第三者オンラインポータル 5.2.2 ダイレクト/キャプティブ・ポータル 6 競争環境 6.1 市場占有率の概要 6.2 企業プロフィール 6.2.1 楽天トラベル 6.2.2 JAPANiCAN 6.2.3 Agoda 6.2.4 じゃらん 6.2.5 ブッキング 6.2.6 エクスペディア 6.2.7 ホテルズドットコム 6.2.8 日本オンライントラベラー 6.2.9 ヤフートラベル 6.2.10 JTBグループ 7 市場機会と今後の動向 8 免責事項
SummaryThe Japan Online Accommodation Market size is estimated at USD 2.92 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.5 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.5% during the forecast period (2024-2029). The year 2020 was a very devastating worldwide year for the tourism industry due to the COVID-19 pandemic. The second half of 2021 bought a little hope for the hospitality business in Japan. The pandemic has significantly impacted the online accommodation market due to travel restrictions across the globe to prevent the pandemic from spreading. Online travel has been negatively affected; thus, travel and hotel visits have decreased. The Online Accommodation market is expected to grow steadily by increasing its share in the overall lodging market. Most hotel booking revenues are derived online, with an even higher share for short-term rentals. Most online accommodation market is presently controlled by several online intermediaries, such as online travel agencies (OTAs). Market players are extensively offering travel services through mobile websites and apps, as it is one of the most preferred mediums of travel bookings, particularly among the new Generation. The number of hotel rooms opening has increased 2.5 times over the past year. Kyoto will have the highest ratio of new rooms, followed by Osaka & Tokyo. Japan Online Accommodation Market TrendsAdvancement in Technology has led to Growth in the Online Accommodation MarketThe emergence of the Internet has led to intense exposure, and travelers are now exposed to a diverse range of hotel options at reasonable costs by various market players. Customers compare accommodation options at several websites to get the best affordable deal. Travelers choose specialized online accommodation providers such as Airbnb Inc. and OYO Rooms because they provide a wide range of lodging alternatives. Technology has changed how people communicate, travel, and stay across the globe. With evolving technology and the increase in the use of mobiles, easy and efficient methods are being for booking a comfortable stay, thus increasing the growth of the online accommodation market. Mobile apps are gradually gaining pace in the market and are preferred by people to make their online bookings. Thus, an increase in the usage of smartphones and growth in digital literacy is likely to increase the growth of the online accommodation market. With the advancement in technology, the online hotel market is rising quickly. COVID-19 has also accelerated the digitization of the accommodation market. Online Travel Agencies (OTA’s) Accounts for Major BookingsBased on the booking mode, the online travel agencies (OTAs)segment accounted for a considerable share of the Japanese online accommodation market. The OTAs have gained popularity due to the low-cost booking options and variety of hotels. They allow travelers to plan and book hotels as and when required. Currently, OTA majorly contributes to the revenue generation of hotels. The players operating in the online travel industry have adopted product launch and business expansion as their key developmental strategies to expand their market share, increase profitability, and remain competitive in the market. Japan Online Accommodation Industry OverviewJapan's Online Accommodation Market is fairly fragmented, with many established local players in each region. The major players in the accommodation industry are Rakuten Travels, JAPANiCAN, Agoda, Jalan.net, and Booking.com. Additional Benefits:
Table of Contents1 INTRODUCTION
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2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |