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インドのギフトカードとインセンティブカード市場:市場シェア分析、産業動向と統計、2019年~2029年の成長予測


India Gift Card and Incentive Card - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2019 - 2029

インドのギフトカードとインセンティブカード市場規模は、2024年に130.2億米ドルと推定され、2029年には347.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは21.70%で成長する見込みである。 ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

インドのギフトカードとインセンティブカード市場規模は、2024年に130.2億米ドルと推定され、2029年には347.6億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは21.70%で成長する見込みである。

インドにおけるギフトカード市場の成長を促す主な要因のひとつは、Eコマース業界の堅調な成長である。

主なハイライト

  • 近年、インドのギフトカード市場は、小売市場とビジネス市場の両方で力強い成長を遂げている。複数の小売セクターが関与しているほか、モバイル決済の利用が拡大するにつれて、旅行会社、OTTおよびコンテンツ・プラットフォーム、モバイル決済プロバイダーも参入している。
  • COVID-19は社会・経済環境に悪影響を及ぼし、人々はお祝いや贈り物をする機会が減った。しかし、パンデミックはeコマースには好都合であり、この傾向は今後数四半期続くと思われた。これはギフトカード市場にも好影響を与えた。パンデミックの中、デジタルギフトカードは人気を博した。今、インドの消費者は安全で便利なギフトの選択肢を探している。そのため、2021年にはデジタルギフトカードの売上が大幅に改善し、Eコマースベンチャーのギフトカードが力強い伸びを記録した。
  • インドでは、SonyLivやZee5のようなOTTやコンテンツプラットフォームが、それぞれ50%オフや25%オフのクーポンとしてギフトカードを使用している。この傾向はOTTやコンテンツプラットフォーム全体に見られる。さらに、MakeMyTripやYatraなどの旅行会社もデジタルギフトカードの販売に力を入れている。ギフトカード以外では、Cleartrip、Thomas Cook、Olaが、ステイケーション、ショートトリップ、ワーケーション向けに最大10%の割引を提供している。飲食の分野では、ピザハット、スターバックス、ドミノ、チャヨス、KFCなどが、大都市圏で魅力的な割引付きのギフトカードを提供している。

インド・ギフトカード&インセンティブカード市場動向

Eコマース市場の力強い成長がギフトカード業界を牽引

  • インドのギフトカード市場の成長を牽引している主な要因の一つは、Eコマースの急成長である。鎖国期間が長くなり、国内でインターネットやスマートフォンを利用できる人が増えたことで、オンラインショッピングを利用する顧客の数はここ数年で大きく伸びた。
  • インドでは、モバイル・ファーストのショッピング・アプローチを好む若い消費者が、オンライン小売市場を支配することになるでしょう。特に、このようなeコマースの成長は、インドのデジタルギフトカードとギフトカード業界全体の今後4~8四半期の成長を後押しし続けるだろう。
  • デジタル・ギフト・カードは、ホスピタリティやスパ業界で非常に人気がある。多くのレストランでは、ロイヤルカスタマーへの感謝の表現としてギフトカードを提供している。パンデミックの影響が後退するにつれて、多くの中小企業が顧客にギフトカードを提供することで軌道に乗り、懸案となっているターゲットをできるだけカバーする計画を打ち出している。また、デジタルギフトカードは、常連客に提供することで、即座にキャッシュフローをもたらす。
  • インターネットとスマートフォンの利用が増えたことが、業界の成長に大きく寄与している。2021年のインターネット接続数は、「デジタル・インディア」プログラムに牽引され、8億3,000万と大幅に増加した。インターネット接続の55%は都市部で、97%はワイヤレスである。

パンデミック時の電子ギフトカードの普及拡大

  • 先進的な決済技術の利用が増加し、世界中でデジタル決済に対する意識が高まっていることが、インドのデジタルギフトカード市場の拡大を促す主な要因となっている。さらに、スマートフォンの普及と金融機関や企業オフィスによるデジタルギフトカードへのニーズの高まりが、デジタルギフトカード市場の成長拡大を刺激している。
  • インドでは近年、Eギフトカード市場が大きく成長している。これは、企業や法人がCOVID-19以降、従業員やパートナーにあまり話さなくても済むように、Eギフトを利用してつながりを持とうとしているためだ。
  • 1年以上にわたる社会的距離を置く施策の後、調査はCOVID-19によるデジタル・ギフトへの強制的なシフトを示唆しており、オンライン・チャネルを通じたギフトは過去1年間で急増している。
  • デジタルギフトカードは、Eコマースにおいて最も活用されていない成長ツールの一つかもしれません。初期リスクを最小限に抑えられるだけでなく、ブランド認知度を高め、売上を促進し、顧客ロイヤリティを構築するのに役立ちます。
  • そのため、インドのホリデーシーズンの買い物客は、何よりもオンライン・ギフトカードを選ぶ。しかし、世界的なパンデミックは、季節的な期間を超えて、その売上を加速させている。

インドギフトカード・インセンティブカード産業概要

インドのギフトカードとインセンティブカード市場は、もっとまとまったものになるかもしれない。有利な市場であるため、新規プレーヤーが参入している。市場参加者は他者に対する競争優位性を得るため、積極的に業界への浸透を図っている。市場参加者は、堅実なプロモーション手法によるブランド浸透に注力している。B2B分野では、税制優遇カードとして宣伝している競合は少ない。サプライヤーによるこれらすべての取り組みや行動は、個人・ビジネス両方のカテゴリーにおけるギフトカード販売の成長に好影響を与えると思われる。

2022年12月、ビタミン、ミネラル、その他のサプリメントを販売するオンラインストア、iHerbでeギフトカードが利用可能になる。同サイトはまた、最高のウェルネス、パーソナルケア、健康製品を最高の価格で提供し、顧客のドアに直接届けることを優先している。

2021年11月、QwikCilverはエアリンクとも戦略的提携を結んだ。このパートナーシップの下、エアリンクは公式ウェブサイトで航空券やその他いくつかのサービスと交換可能なギフトカードを顧客向けに発売した。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場ダイナミクス
4.1 市場概要
4.2 産業バリューチェーン分析
4.3 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 供給者の交渉力
4.3.2 消費者の交渉力
4.3.3 新規参入の脅威
4.3.4 競争ライバルの激しさ
4.3.5 代替品の脅威
4.4 COVID-19の市場への影響
4.5 市場牽引要因
4.5.1 電子商取引市場の力強い成長がギフトカード産業を牽引している
4.5.2 パンデミック時の電子ギフトカードの普及拡大
4.6 市場の抑制要因
4.6.1 ギフトカードのセキュリティ不足が市場成長の妨げになる可能性

5 市場区分
5.1 カードタイプ別
5.1.1 電子ギフトカード
5.1.2 物理的カード
5.2 消費者タイプ別
5.2.1 小売消費者
5.2.2 法人消費者
5.3 流通チャネル別
5.3.1 オンライン
5.3.2 オフライン

6 競争環境
6.1 企業プロフィール
6.1.1 EbixCash
6.1.2 QwikCilver
6.1.3 LivQuik
6.1.4 IGP
6.1.5 eVoucher India Pvt Ltd.
6.1.6 Woohoo
6.1.7 Zingoy
6.1.8 Giftstoindia24x7
6.1.9 GyFTR
6.1.10 You Got a Gift

7 投資分析

8 市場の将来

 

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Summary

The India Gift Card and Incentive Card Market size is estimated at USD 13.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 34.76 billion by 2029, growing at a CAGR of 21.70% during the forecast period (2024-2029).

One of the major factors driving the growth of the gift card market in India is the robust growth of the e-commerce industry.

Key Highlights

  • In recent years, the Indian gift card market has seen strong growth in both the retail and business markets. Several retail sectors are involved, and as the use of mobile payments has grown, travel companies, OTT and content platforms, and mobile payment providers have all joined in.
  • COVID-19 had a bad effect on the social and economic environment, which made people less likely to celebrate and give gifts. But the pandemic was good for e-commerce, and this was thought to be a trend that would continue in the coming quarters. This also positively impacted the gift card market. Amidst the pandemic, digital gift cards gained popularity. Now, Indian consumers are looking for safe and convenient gifting options. Thus, the sales of digital gift cards improved significantly in 2021, with gift cards from e-commerce ventures recording strong growth.
  • In India, OTT and content platforms like SonyLiv and Zee5 use gift cards as coupons for 50% and 25% off, respectively. The trend is visible across OTT and content platforms. Moreover, travel companies such as MakeMyTrip and Yatra are also strongly focused on selling digital gift cards. Apart from gift cards, Cleartrip, Thomas Cook, and Ola are offering discounts of up to 10% for staycations, short trips, and workations. In the food and beverage space, to attract customers, Pizza Hut, Starbucks, Domino's, Chaayos, and KFC in metro areas are offering gift cards with attractive discounts.

India Gift Card & Incentive Card Market Trends

Strong Growth in the E-Commerce Market is Driving the Gift Card Industry

  • One of the main things driving the growth of the gift card market in India is the fast growth of e-commerce. Due to the longer lockdown and the fact that more and more people in the country had access to the internet and smartphones, the number of customers who shopped online grew a lot in the past few years.
  • Younger consumers in India who prefer a mobile-first approach to shopping will dominate the online retail market. In particular, this growth in e-commerce will continue to help digital gift cards and the gift card industry as a whole in India grow over the next four to eight quarters.
  • Digital gift cards are very popular in the hospitality and spa industries. Many restaurants offer gift cards to their loyal customers as an expression of their appreciation for their loyalty. As the effects of the pandemic recede, many small businesses have come forward with a plan to offer gift cards to their customers to get back on track and cover up the pending targets as much as possible. Also, digital gift cards bring in instant cash flow when offered to regular customers.
  • An increase in internet and smartphone usage has largely been responsible for the industry's growth. The number of internet connections in 2021 increased significantly to 830 million, driven by the 'Digital India' program. 55% of total internet connections were in urban areas, with 97% being wireless.

Greater Adoption of E-Gift Cards during Pandemic

  • The increased usage of advanced payment technologies and the increased awareness of digital payment throughout the globe are the primary factors driving the India digital gift card market's expansion. Furthermore, the widespread usage of smartphones and the increased need for digital gift cards by financial institutions and corporate offices stimulate the expansion of the digital gift card market's growth.
  • In India, the E-Gift Card market has grown a lot in recent years. This is because businesses and corporations are using e-gifting to connect with their employees and partners so they don't have to talk to them as much after COVID-19.
  • After over a year of social distancing measures, the research suggests an enforced shift to digital gifting caused by COVID-19, with gifting through online channels skyrocketing over the past year.
  • Digital gift cards might be one of the most underutilized growth tools in eCommerce. Not only do they require minimal upfront risk, but they can also help boost your brand awareness, drive sales, and build customer loyalty.
  • Because of this, India's holiday shoppers choose online gift cards more than anything else. But the global pandemic has accelerated their sales even beyond seasonal periods.

India Gift Card & Incentive Card Industry Overview

The Indian gift card and incentive card market could be more cohesive. New players are entering the market as it is lucrative. Market participants are aggressively growing their industry penetration in order to get a competitive advantage over others. Market participants are focusing on brand penetration through solid promotional techniques. Few competitors in the B2B sector promote their cards as tax-advantage cards. All the initiatives and actions by suppliers are likely to favorably influence the growth of gift card sales in both the personal and business categories.

In December 2022, eGift cards will be available on iHerb, an online store that sells vitamins, minerals, and other supplements.The site has also made it a priority to offer the best wellness, personal care, and health products at the best prices and have them delivered straight to customers' doors.

In November 2021, QwikCilver also entered into a strategic partnership with Airlink. Under the partnership, Airlink also launched gift cards for its customers that are redeemable against air tickets and several other services on its official website.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.3.5 Threat of Substitute Products
4.4 Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Market Drivers
4.5.1 Strong Growth in the E-Commerce Market is Driving the Gift Card Industry
4.5.2 Greater Adoption of E-Gift Cards during Pandemic
4.6 Market Restraint
4.6.1 The Lack of Security for Gift Cards might Hinder the Market Growth

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Card Type
5.1.1 E-Gift card
5.1.2 Physical card
5.2 By Consumer Type
5.2.1 Retail Consumer
5.2.2 Corporate Consumer
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Online
5.3.2 Offline

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 EbixCash
6.1.2 QwikCilver
6.1.3 LivQuik
6.1.4 IGP
6.1.5 eVoucher India Pvt Ltd.
6.1.6 Woohoo
6.1.7 Zingoy
6.1.8 Giftstoindia24x7
6.1.9 GyFTR
6.1.10 You Got a Gift

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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