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保険BPOサービス:市場シェア分析、業界動向・統計、2020年~2029年の成長予測


Insurance BPO Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2020 - 2029

保険BPOサービス市場規模は、2024年に576.1億米ドルと推定され、2029年には837.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.76%である。 COVID-19パンデミックがBPO業界に与えた... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2024年2月17日 US$4,750
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サマリー

保険BPOサービス市場規模は、2024年に576.1億米ドルと推定され、2029年には837.0億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)の年平均成長率は7.76%である。

COVID-19パンデミックがBPO業界に与えた影響は複雑かつ多面的であり、多くのBPO企業はパンデミックの影響に対処するための改革を現在も実施している。BPO業界は、デジタルで機能するという大きな幸運に恵まれており、BPO企業は従業員の健康と安全のリスクを最小限に抑えながら仕事を続けることができる。BPO企業は、仮想的に最適なレベルで機能し続けるために、いくつかの技術的・デジタル的な変化を遂げてきた。

保険BPOはBFSIの下位部門である。保険業界では近年、複雑な業務のアウトソーシングが進んでおり、2022年から2027年にかけてさらに増加すると予想されている。保険BPO(ビジネス・プロセス・アウトソーシング)分野は、顧客ニーズの高まりと、業務を効率的に管理するためのデジタル導入の改善により、近年大きな成長を遂げている。ビジネス・プロセス・アウトソーシング(BPO)の可能性を活用することで、保険会社はバックオフィス業務の合理化とともに、営業経費を大幅に削減している。

デジタル保険BPOサービスは、保険会社が競争力の強化に取り組み、市場で持続可能性を維持するために、デジタルの有効化と、非中核的だが重要な業務を開発するための研究開発費の削減の重要性が高まっていることから、注目を集めている。

保険BPOサービスの市場動向

保険BPOの成長を促進するテクノロジーの強化

保険および保険サポートのアウトソーシング契約のほとんどは、テクノロジーによって推進されている。保険会社は、マルチチャネルでの消費者エンゲージメントと新しいデジタル・ストアフロントの価値を認識している。いくつかの企業は、すべての市場や商品ラインにわたって、新規顧客を引き込み、既存顧客を維持するためにデジタル・プラットフォームへの投資を行っている。顧客の購買体験と商品の透明性は、いずれもデジタルトランスフォーメーションによって強化される。

業界筋によれば、保険会社は引受手続きやリスク管理の強化、不正行為の削減、より優れた市場セグメンテーション戦略の策定などを目的に、欧州、中東・アフリカからアジア太平洋地域まで、あらゆる地域でデータ分析、クラウド・コンピューティング、モバイル、ソーシャル・ビジネスへの投資を進めている。さらに、テクノロジー・ソリューションは、プロセスの最適化、社内コミュニケーションとコラボレーションの強化、利益の増加、競合する保険会社との差別化において保険会社を支援している。

英国が欧州保険BPO市場を独占

ロンドン保険業界のビジネス・プロセス・アウトソーシング市場は、保険会社がバックオフィス業務をBPO事業者にアウトソーシングすることでコスト削減を実現し、拡大している。

たとえば、ロンドンにある保険業界向けのバックオフィス・サービス・プロバイダー、コグネソルは、保険提案書の作成、データ入力、保険証券のチェック、保険金請求管理などのサービスを提供している。これらのサービスは、保険会社が営業経費を削減し、利益を高め、法的要件を遵守するのに役立っている。

自動運転車の保険加入を義務付ける自動運転車・電気自動車法は、ロンドンにおける自律走行車の利用拡大が契機となった。予測されるドライバーレス車の増加は、ロンドン保険市場の規模を拡大し、ロンドン保険BPO市場のプレーヤーに好機をもたらすと予測されている。

保険BPOサービス業界の概要

本レポートでは、世界各国および数カ国で事業を展開する保険BPOサービス・プロバイダーの概要を掲載している。サービス内容、デジタル技術の利用度、適用される規則、拠点、財務状況、最新情報など、各社の詳細なプロフィールを掲載している。現在市場を支配している大手企業には、インフォシス、DXCテクノロジー、WNSグローバルサービス、ウィプロ、キャピタなどがある。

その他の特典

  • エクセル形式の市場推定(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート


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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場定義
1.2 調査範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場インサイト
4.1 市場概要
4.1.1 世界のBPO市場に関する洞察
4.1.2 保険BPOサービスの概要
4.2 ビジネスエコシステムを支配する規制環境
4.3 テクノロジーの採用とその意義
4.4 市場の促進要因
4.5 市場の抑制要因
4.6 産業の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.6.1 サプライヤーの交渉力
4.6.2 買い手の交渉力
4.6.3 新規参入者の脅威
4.6.4 代替品の脅威
4.6.5 競争ライバルの激しさ
4.7 Covid-19の市場への影響

5 市場の区分
5.1 サービス別
5.1.1 カスタマーケアサービス(クレーム管理サービス)
5.1.2 財務・会計サービス
5.1.3 保険引受サービス
5.1.4 人材アウトソーシング・サービス
5.1.5 その他サービス(ITサービスなど)
5.2 保険タイプ別
5.2.1 損害保険プロバイダー
5.2.2 生命保険・年金保険プロバイダー
5.3 地域別
5.3.1 欧州
5.3.1.1 イギリス
5.3.1.2 ドイツ
5.3.1.3 フランス
5.3.1.4 その他のヨーロッパ
5.3.2 中東・アフリカ
5.3.3 アジア太平洋
5.3.3.1 インド
5.3.3.2 中国
5.3.3.3 日本
5.3.3.4 その他のアジア太平洋地域
5.3.4 ラテンアメリカ
5.3.4.1 ブラジル
5.3.4.2 メキシコ
5.3.4.3 その他のラテンアメリカ
5.3.5 北米
5.3.5.1 米国
5.3.5.2 カナダ

6 競争環境
6.1 市場競争の概要
6.2 企業プロフィール
6.2.1 WNS
6.2.2 インフォシス
6.2.3 Mphasis
6.2.4 タタ・コンサルタンシー・サービシズ
6.2.5 ウィプロ
6.2.6 コグネソル
6.2.7 HGS
6.2.8 コーポレーション・サービス・カンパニー
6.2.9 キャップジェミニ
6.2.10 キャピタ
6.2.11 Dxcテクノロジー
6.2.12 EXL
6.2.13 ジェンパクト
6.2.14 オプティム
6.2.15 アクセンチュア
6.2.16 コグニザント*社

7 市場機会と今後の動向

8 免責事項および当社について

 

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Summary

The Insurance BPO Services Market size is estimated at USD 57.61 billion in 2024, and is expected to reach USD 83.70 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.76% during the forecast period (2024-2029).

The impact of the COVID-19 pandemic on the BPO industry has been complicated and multi-faceted, and many BPO companies are still implementing changes to deal with the pandemic's effects. The BPO industry is hugely fortunate to function digitally, allowing BPO companies to continue to work with minimal health and safety risks for employees. BPO companies have made several technological and digital changes to continue to function at the optimal level virtually.

Insurance BPO is a sub-division of BFSI. The insurance industry has witnessed the outsourcing of complex business operations in recent years, which is expected to increase further between 2022 and 2027. The insurance BPO (business process outsourcing) sector has seen significant growth in the recent past, owing to increasing customer demand and improved digital adoption to manage business operations proficiently. By leveraging the potential of business process outsourcing (BPO), insurance companies have drastically minimized operating expenditures along with streamlining back-office operations.

Digital insurance BPO services have gained traction owing to the increasing importance of digital enablement and reducing R&D expenditure for developing non-core but critical operations for insurance companies to tackle the increasing competitiveness and remain sustainable in the market.

Insurance BPO Services Market Trends

Enhanced Technology Fueling Growth for Insurance BPO

Most outsourcing agreements for insurance and insurance support are driven mostly by technology. Insurance companies recognize the value of multi-channel consumer engagement and the new digital storefront. Several businesses are making investments in digital platforms to draw in new clients and keep hold of existing ones across all markets and product lines. Customers' purchasing experiences and product transparency are both enhanced by digital transformation.

Industry sources state that insurers are investing in data analytics, cloud computing, mobile, and social business across all areas, from Europe, the Middle East & Africa to Asia-Pacific, to enhance underwriting procedures and risk management, lower fraud, and create better market segmentation strategies. Moreover, technology solutions aid insurance companies in process optimization, enhancing internal communication and collaboration, increasing profits, and setting themselves apart from competing carriers.

United Kingdom Dominates the European Insurance BPO Market

The London insurance business process outsourcing market is expanding thanks to the reduction in back-office operation costs achieved by insurance companies by outsourcing these functions to BPO businesses.

For instance, Cogneesol, a back-office service provider for the insurance industry located in London, provides services like insurance proposal generation, data entry, insurance policy checking, and insurance claim management. These services help insurance firms cut operating expenses, boost profits, and adhere to legal requirements.

The Automated and Electric Vehicles Act, which mandates automated car insurance, was prompted by the growing use of autonomous vehicles in London. The anticipated growth of driverless cars is predicted to increase the size of the London insurance market, which will subsequently present a favorable opportunity for players in the London insurance BPO market.

Insurance BPO Services Industry Overview

The report includes an overview of insurance BPO service providers operating worldwide and within one or a few countries. The report gives detailed profiles of companies, including their services, how much they use digital technology, the rules that apply to them, where they are based, how well they are doing financially, and what's new. Some of the major players currently dominating the market are Infosys, DXC Technology, WNS Global Services, Wipro, and Capita, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support


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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.1.1 Insights on Global BPO Market
4.1.2 A Brief on Insurance BPO Services Offered
4.2 Regulatory Landscape Governing the Business Ecosystem
4.3 Technology Adoption and its Significance
4.4 Market Drivers
4.5 Market Restraints
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
4.6.2 Bargaining Power of Buyers
4.6.3 Threat of New Entrants
4.6.4 Threat of Substitutes
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Services
5.1.1 Customer Care Services(Claims Management Services)
5.1.2 Finance and Accounting Services
5.1.3 Underwriting Services
5.1.4 Human Resource Outsourcing Services
5.1.5 Other Services (IT Services etc.)
5.2 By Insurance Type
5.2.1 Property and Casualty Insurance Provider
5.2.2 Life and Annuity Insurance Provider
5.3 By Geography
5.3.1 Europe
5.3.1.1 United Kingdom
5.3.1.2 Germany
5.3.1.3 France
5.3.1.4 Rest of Europe
5.3.2 Middle East and Africa
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Japan
5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Mexico
5.3.4.3 Rest of Latin America
5.3.5 North America
5.3.5.1 United States
5.3.5.2 Canada

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competition Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 WNS
6.2.2 Infosys
6.2.3 Mphasis
6.2.4 Tata Consultancy Services
6.2.5 Wipro
6.2.6 Cogneesol
6.2.7 HGS
6.2.8 Corporation Service Company
6.2.9 Capgemini
6.2.10 Capita
6.2.11 Dxc Technology
6.2.12 EXL
6.2.13 Genpact
6.2.14 Optum Inc.
6.2.15 Accenture
6.2.16 Cognizant*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

 

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2024/12/20 10:28

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